Nästa Grödingeträff - 25 maj

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2013-04-22 20:32:44

Alla med ställd eller misstänkt NPF-diagnos (företrädesvis inom autismspektret, men som grundare av adhdforum.se välkomnar jag givetvis rena adhd-isar också) är välkomna på löst och lättsamt samkväm i mitt enkla tjäll på Sandavägen 1J i Grödinge (Vårsta) lördagen den 27 april.

Kom så lång eller kort stund under dagen du vill, så dags som passar dig. Jag "slår upp portarna" och välkomnar besökare från och med 14.00 till... så länge vi orkar! (Senast blev det folk på plats i drygt tolv timmar totalt, varav den som kom som tvåa var en av de två sista och var här ca 11:55 själv.)

Medlemsmöte i OA Stockholm står formellt på programmet och avhålls om det känns påkallat.

Den som har möjlighet att komma betydligt längre fram är precis lika välkommen så dags.

Mat ordnar var och en själv t ex vid det blivande nya stamstället tvärs över gatan, handlar på ICA bredvid detsamma, eller annan egen önskad variant. Micro för att värma medhavt käk finns. Fika och lite tilltugg till det kommer att finnas, men ta gärna med egen dryck och gott du vill mumsa på också!

Jag har stor del av träffarna genom åren bjudit på det jag bjuder på ur egen ficka, så på senare tid infördes en liten bössa där frivilliga donationer kan stoppas ner. Bokhyllan i köket är för övrigt full av enbart sådant jag vill bli av med. Promotade inte det så bra senast.

Och ja, det finns exemplar att förvärva av Kvarteret Skatan säsong 3, Beck 24 - I Guds namn och Jonson & Pipen 4 - Två ufon och en rymdattack vid intresse, signerade om så önskas. ;) :lol:

Numera har jag god man och några hundra kronor per vecka i fickpengar, så jag kan inte själv bjuda på jättemycket. Har man möjlighet att medföra lite kaffebröd, godis eller dricka är det jättevälkommet. Vill och kan man stötta arrangören med en donation kan det göras både via bössa på plats, eller helt enkelt en insättning på hans bankkonto, i SEB, 5364 00 285 89.

Aktivitet i övrigt: i huvudsak allmänt samkväm. Vid vackert väder kan även en promenad i omgivningarna i skarven förort/landsbygd tänkas. Jag kanske också borde samla ihop till att köpa en grill? Här skulle jag kunna ha en sådan på uteplatsen.

Vill man gärna träffa nya aspisar men inte är så mycket pratkvarn är det helt okej att bara sitta i ett hörn och lyssna. Eller om så bara sitta i ett hörn och läsa en bok.

Lite mer info, karta hur man hittar hit och anmälningsformulär finns här.

Välkomna!
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Kristofer » 2013-04-22 20:42:39

Pemer skrev: Jag kanske också borde samla ihop till att köpa en grill? Här skulle jag kunna ha en sådan på uteplatsen.

99:- på Rusta. Kvaliteten vet jag inget om.

http://www.rusta.se/klotgrill-41-cm-p62351136.aspx
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Pemer » 2013-04-22 22:35:30

Oj, det var inte mycket. Det är ju precis en sådan som min familj har på landet. Ser i alla fall likadan ut.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Zirre » 2013-04-22 22:53:51

Kristofer skrev:
Pemer skrev: Jag kanske också borde samla ihop till att köpa en grill? Här skulle jag kunna ha en sådan på uteplatsen.

99:- på Rusta. Kvaliteten vet jag inget om.

http://www.rusta.se/klotgrill-41-cm-p62351136.aspx
Den här kan man ha på både gräsmatta och bord.
99:- på Jula. http://www.jula.se/grill-o350mm-737102

Annars är Weber ett av de bättre märkena på grillar men det är ganska dyrt.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav Kostymhippie » 2013-05-05 9:19:44

Kommer eventuellt.
Återkommer med definitivt besked senare.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Inläggav Kostymhippie » 2013-05-10 16:46:17

Definitivt besked, jag kommer lördag 25 maj.
Kommer kanske först vid 15-16 tiden och stannar tills sista tåget går hem.
Har skickat in anmälan via OA-sidan också.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Återgå till Träffar

Logga in