Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2013-04-19 14:53:27

Azo85 skrev:
lejonungen skrev:Vem citerar du?


Exploibat

tahlia skrev:Det ser ut som om han citerar Exploitbat från lite längre upp i tråden. Underlättar helt klart att behålla indikationen på vem man citerar.


Helt riktigt. Däremot blev det fel i texten. Allt utom sista stycket hamnade som citat på grund av en dubbel slut citat klammer. När jag redigerade vägrade den att försvinna så jag skrev om alla klammers utan namn och det fungerade. Min intention var alltså att ha namnet men på grund av bristande teknisk förmåga alternativt tekniskt fel blev det som det blev.

Om hur man citerar
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-19 15:01:03

lejonungen skrev:Mellanstadiet?! Du var alltså en mellanstadiestreber? Låter som rena barndomsnostalgin visavi alfahanneteorin.


Jag ja, jag hade specialintressen som jag var helt fast i redan då, jag ägnade all tid åt att koda hemsidor i html, göra spel i GML (game maker language) och sedan i 6an så blev det damer och att komma upp i hierarkin (man var ju överkåt som grabb i 6an-8an, förmodligen därför).

Här är ett spel jag gjorde i 4an och början av 5an, haha, polarna hjälpte till att rita i paint och göra banor:
http://sandbox.yoyogames.com/games/1428 ... rth-toilet

Jag har hundratals spel som är påbörjade men aldrig blev klara, över hälften har gått förlorade dock :( Favoriterna var Manyeah (lät ju coolt med engelska när man var 10) och War8Attack (haha sämsta namnet ever! xD)

Så det finns ett rykte att du är välutrustad?


Ja, men jag har aldrig fått kvinnor pga det ryktet, snarare så har dom varit lite nyfikna när man väl fått med dom hem.
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-19 16:08:55

thefilosofer skrev:Vissa damer har dock visat lite intresse, eller snarare nyfikenhet genom rykten dock.
lejonungen skrev:Så det finns ett rykte att du är välutrustad?


Ja, men jag har aldrig fått kvinnor pga det ryktet, snarare så har dom varit lite nyfikna när man väl fått med dom hem.


Men att du tar upp detta ryktet på detta forum, det är i raggningssyfte?
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-19 16:30:39

thefilosofer skrev:Btw så har jag ett praktförslag till herr Trådskapare. Prostituerade? Om du vill ha en kvinna som gillar dig fast du inte ens anstränger dig så kan du väl betala en prostituerad? Det finns snygga prostituerade kvinnor på diverse eskortsidor på nätet. Det blir ju inte så dyrt heller jämfört mot krogen inkl bjuda på drinkar, taxi hem osv.

Där är svaret på vad kvinnan vill ha uppenbart: Pengar! Det förslaget har framförts förr flera gånger men inte ett alternativ för nallen. Jag fattar det som att han vill ha sex med en kvinna som också njuter, inte med en som bara spelar.

Jag har ingenting emot prostitution, att kämpa mot prostitution är nog en av dom mest korkade striderna man kan ge sig in i. Förbud av prostitution leder till att horor är tvungna att gömma sig och riskerar att bli sönderslagen och mördad i en fuktig, grå lagerlokal medans legaliserad prostitution leder till att dom inte behöver leva under jorden. Själv tycker jag att prostituerade kvinnor är så äckliga att jag skulle tvätta händerna om jag ens tog dom i handen, men vissa människor är så ensamma att dom behöver köpa sin kärlek med pengar.

Det stämmer inte, prostitutionen har snarare flyttat från gatan in på nätet.

Sedan undrar jag hur rimligt det är med ett samhälle där vissa uppgifter anses behövliga men de som utför dem anses smutsiga och äckliga. Borde inte deras kunder vara lika äckliga då? Eller vilka män och kvinnor som helst som har ett aktivt sexliv ("knullar runt"), man vet ju aldrig vad de gjort med vilka och vilka virus och bakterier de sprider?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-19 16:33:11

Det är fortfarande Alien som skapat tråden, inte jag!
nallen
 
Inlägg: 19640
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-19 16:47:47

nallen skrev:Det är fortfarande Alien som skapat tråden, inte jag!


Det var jag som avdelade tråden, men det är din åsikt i första inlägget. Jag bara ändrade den till en fråga i rubriken.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-19 16:49:08

Jag skrev ett inlägg i en annan tråd.
Sen skapade du den här tråden av bland annat mitt inlägg.
Alltså är det du som är trådskapare.
nallen
 
Inlägg: 19640
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ragnevi » 2013-04-19 17:59:03

sugrövmanövern skrev:
ragnevi skrev:Riche är ett klassiskt flådigt ställe på Birger Jarlsgatan, självklart får han stå för notan…

Ok så han ska betala maten?


ragnevi skrev:Ni har ju tagit taxi hem eftersom ingen av er kunde köra…
Men visst taxi fungerar också, men betalar du inte den själv? Jag hade känt mig som en prostituerad om jag tog mot pengar till taxi dagen efter, but guess I'm not a woman…
Men inte taxin för då är jag prostituerad?

Jag förstår inte resonemanget här. Är jag inte lika horig om jag tar emot gratis mat?
Jag tycker att det är en skillnad. Maten äter ni ju ihop. Men för att lösa det där med taxifrågan, så försök få hem honom till dig då istället…
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ragnevi » 2013-04-19 18:02:03

Jag vet inte var du bor Nallen eller om vi ens har träffats IRL, men ett tips är att flytta till en större stad. Där finns i regel fler singelkvinnor än singelmän, medan det är tvärt om på mindre orter. Det kan göra det lite lättare…
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-19 18:15:05

ragnevi skrev:
sugrövmanövern skrev:
ragnevi skrev:Riche är ett klassiskt flådigt ställe på Birger Jarlsgatan, självklart får han stå för notan…

Ok så han ska betala maten?


ragnevi skrev:Ni har ju tagit taxi hem eftersom ingen av er kunde köra…
Men visst taxi fungerar också, men betalar du inte den själv. Jag hade känt mig som en prostituerad om jag tog mot pengar till taxi dagen efter, but guess I'm not a woman…
Men inte taxin för då är jag prostituerad?

Jag förstår inte resonemanget här. Är jag inte lika horig om jag tar emot gratis mat?
Jag tycker att det är en skillnad. Maten äter ni ju ihop. Men för att lösa det där med taxifrågan, så försök få hem honom till dig då istället…
Då blir det alltså jag som betalar taxin i bägge fallen för jag är inte så jävla taskig att jag sätter någon på en buss tidigt på morgonen. Män är svin :-)Raging .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-19 19:24:06

ragnevi skrev:Jag vet inte var du bor Nallen eller om vi ens har träffats IRL [...]

Jag minns inte heller om vi träffats, men jag har för mig att jag bor en dryg halvmil sydväst från dig.
nallen
 
Inlägg: 19640
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Exploitbat » 2013-04-19 19:58:17

Azo85 skrev:Är du en slampa är du lätt att få. Desto lättare du är att få ju mer "värde" är det på att ragga. Ingen idé att ragga på någon du inte kan få, slöseri med energi. Har du en stor chans att komma till är du mer benägen att göra ett närmare eftersom det är lättare att lyckas. Tror inte det är svårare än så.



Så varför raggar så många män på homosexuella tjejer på den där sajten jag skriver om?
Varför bombarderas 20-åriga killar av meddelanden från män som är dubbelt så gamla när endast en bråkdel av dessa killar skulle kunna tänka sig att ligga med någon över 40 år?

Jag tror alltså att det är lite "svårare" än så. Ålder, utseende och vad för slags sex du söker spelar in. Givetvis också var man bor. Är ju ett extremt litet utbud i hela Norrbotten än i exempelvis Stockholm.
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav matterik » 2013-04-19 20:04:02

Man kan stänga av personliga meddelanden.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Exploitbat » 2013-04-19 20:06:29

ragnevi skrev:Jag vet inte var du bor Nallen eller om vi ens har träffats IRL, men ett tips är att flytta till en större stad. Där finns i regel fler singelkvinnor än singelmän, medan det är tvärt om på mindre orter. Det kan göra det lite lättare…



Varför finns det fler kvinnor än män som är singlar i storstäder?
Bor det helt enkelt fler kvinnor än män i storstäder eller har alla bögar skrämt iväg bi- och hetero-männen? :P
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Exploitbat » 2013-04-19 20:07:13

matterik skrev:Man kan stänga av personliga meddelanden.


Apropå vadå?
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav matterik » 2013-04-19 20:10:30

Exploitbat skrev:Apropå vadå?

Om man får jobbiga ragg-PM.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-19 20:30:30

Exploitbat skrev:Varför finns det fler kvinnor än män som är singlar i storstäder?


För att det finns fler kvinnor än män i storstaden.

Har du inte hört om alla småorter som kvinnorna lämnar för storstaden? Kvar blir männen som älskar jakten och fisket och inte vill lämna sin kära hembygd. De riskerar att bli gammpojkar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Exploitbat » 2013-04-19 20:46:57

matterik skrev:
Exploitbat skrev:Apropå vadå?

Om man får jobbiga ragg-PM.


Du får läsa det jag skriver lite noggrannare :)
Nu har jag ju skrivit om en annan sajt - inte Aspergerforum - där det inte går att stänga av den funktionen.
Liksom: sen när kryllar det av homosexuella män på den här sajten? :P

Har svårt att tänka mig att det raggas speciellt mycket här.
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Flawed » 2013-04-19 21:33:57

Exploitbat skrev:
Azo85 skrev:Är du en slampa är du lätt att få. Desto lättare du är att få ju mer "värde" är det på att ragga. Ingen idé att ragga på någon du inte kan få, slöseri med energi. Har du en stor chans att komma till är du mer benägen att göra ett närmare eftersom det är lättare att lyckas. Tror inte det är svårare än så.



Så varför raggar så många män på homosexuella tjejer på den där sajten jag skriver om?
Varför bombarderas 20-åriga killar av meddelanden från män som är dubbelt så gamla när endast en bråkdel av dessa killar skulle kunna tänka sig att ligga med någon över 40 år?

Jag tror alltså att det är lite "svårare" än så. Ålder, utseende och vad för slags sex du söker spelar in. Givetvis också var man bor. Är ju ett extremt litet utbud i hela Norrbotten än i exempelvis Stockholm.

Man kanske kan tänka sig att sajten drar till sig gruppen av män som vill och försöker knulla allt oavsett könstillhörighet eller djurart.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-04-19 22:09:48

Exploitbar skrev:Så varför raggar så många män på homosexuella tjejer på den där sajten jag skriver om?


Desperation och beklagligt. Skulle inte bli nämnvärt förvånad om det faktiskt sker kortare lagbyten då och då. Själv fått kontakt med en lesbisk tjej men det blev inget av det. Alla tjejer är inte så lesbiska som de utger sig för att vara utan ser det som ett "skydd" mot kukbilder. Minskar väl antalet män som tar kontakt. Tror att det är på det viset och tror att andra män tror samma sak.

Exploitbat skrev:Varför bombarderas 20-åriga killar av meddelanden från män som är dubbelt så gamla när endast en bråkdel av dessa killar skulle kunna tänka sig att ligga med någon över 40 år?


De får väl napp då och då och unga bögar brukar vara slampiga. Skulle man bortse från alla faktorer utom ålder tror jag inte att det är nämnvärt ovanligt att unga män hänger på. Min uppfattning är att det är vanligt att man söker äldre. Har väl ändrats men jag kan tänka mig att unga bögar ofta har dåligt självförtroende och "tänder" på uppmärksamhet. Är inte särskilt lätt att hitta en jämnårig bög när man är ung även om internet har ändrat på det och likaså attityden.

Tror man får napp relativt ofta med en kukbild även om man är 25 år äldre.

Exploitbat skrev:Jag tror alltså att det är lite "svårare" än så. Ålder, utseende och vad för slags sex du söker spelar in. Givetvis också var man bor. Är ju ett extremt litet utbud i hela Norrbotten än i exempelvis Stockholm.


Ålder, utseende spelar roll ja. Vad för sex njae, för en del men de flesta verkar vara ombytliga. Är en person tillräckligt snygg så spelar inte typen av sex någon roll och är någon "osnygg" eller kanske till och med ful kan det vägas upp med att man vill ha precis rätt sex. Inte fått uppfattningen av att män bryr sig nämnvärt om hur sexpartnern ser ut eller vad man har för sex.

Merparten av alla homosexuella är nog antagligen rätt nära vad som anses normalt och inte surfar runt på knullsajter. Men det är väl de lössläppta bögarna och glamourbögarna som hörs och syns.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-19 23:38:32

lejonungen skrev:Men att du tar upp detta ryktet på detta forum, det är i raggningssyfte?


Nej, det är ett forum, jag är anonym och därmed skriva vad jag vill. Du vet verkligen inte hur man raggar va? Med tanke på allt du skriver, är du oskuld?
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-04-19 23:41:46

thefilosofer skrev:Med tanke på allt du skriver, är du oskuld?


Kan ni inte bara plocka fram måttbanden och jämföra i PM istället för att kasta runt testosteron i hela tråden? :P
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2013-04-20 0:52:04

ragnevi skrev:Jag vet inte var du bor Nallen eller om vi ens har träffats IRL, men ett tips är att flytta till en större stad. Där finns i regel fler singelkvinnor än singelmän, medan det är tvärt om på mindre orter. Det kan göra det lite lättare…

Men å andra sidan har storstadskvinnorna paradoxalt nog ofta högre krav än landsbygdsdito
Huggorm
 
Inlägg: 22597
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-04-20 1:09:22

tahlia skrev:
thefilosofer skrev:Med tanke på allt du skriver, är du oskuld?


Kan ni inte bara plocka fram måttbanden och jämföra i PM istället för att kasta runt testosteron i hela tråden? :P


Det är bara att acceptera att män som inte har råd att köpa Ferrari måste hävda sig på något annat sätt.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in