Är du social eller helt tvärtom?
Jag kan också känna igen mig i det där med att behöva ensamhet och just att slippa folk som liksom pratar med en på ett socialt sätt.
Gud!!!!!! Jag ska på bussresa till Ullared i helgen. Lovat bruttan. Sitta med ett lass shoppingberoende gamla kärringar och min unga flickvän på en buss i 7 timmar innan vi anländer till Ullared. Hur ska jag stå ut? 00:00 - 07:00 åker vi, sen är vi framme (kanske?).
Sen en heldag med gravt störda översociala tricksters inne på köpcentrat. Ja och sen hemresan i 7 timmar.
Min sociala energi är helt borta redan på förhand. Jag är inte social nog. Jag är en hemmamysare. En stofil.
Tänk om jag är en eremit? På riktigt! Hjälp!!
Finns det tester på Internet som man kan göra för att kolla om man verkligen är en eremit?
"- Men stick för f-n!!!!!!!!!! Aaaaaargh!"
Sen en heldag med gravt störda översociala tricksters inne på köpcentrat. Ja och sen hemresan i 7 timmar.
Min sociala energi är helt borta redan på förhand. Jag är inte social nog. Jag är en hemmamysare. En stofil.
Finns det tester på Internet som man kan göra för att kolla om man verkligen är en eremit?
"- Men stick för f-n!!!!!!!!!! Aaaaaargh!"
treeman skrev:Gud!!!!!! Jag ska på bussresa till Ullared i helgen. Lovat bruttan. Sitta med ett lass shoppingberoende gamla kärringar och min unga flickvän på en buss i 7 timmar innan vi anländer till Ullared. Hur ska jag stå ut? 00:00 - 07:00 åker vi, sen är vi framme (kanske?).
Haha är du seriös? Ska du verkligen åka dit? Har du verkligen lovat det?
slackern skrev:Haha är du seriös? Ska du verkligen åka dit? Har du verkligen lovat det?
treeman: Det är helvetet på jorden för oss med sensorisk överkänslighet! Ändå hamnar jag där då och då. Efteråt lovar jag alltid mig själv att aldrig mer åka dit, men minnet är kort...
biologic skrev:treeman: Det är helvetet på jorden för oss med sensorisk överkänslighet! Ändå hamnar jag där då och då. Efteråt lovar jag alltid mig själv att aldrig mer åka dit, men minnet är kort...
Jag får ta tröst i att andra inte dött av det.
treeman skrev:Gud!!!!!! Jag ska på bussresa till Ullared i helgen. Lovat bruttan. Sitta med ett lass shoppingberoende gamla kärringar och min unga flickvän på en buss i 7 timmar innan vi anländer till Ullared. Hur ska jag stå ut? 00:00 - 07:00 åker vi, sen är vi framme (kanske?).
Jag är inte avundsjuk.
Vad är det som är så särskilt med Ullared? Har aldrig fattat det, men så har jag också aldrig varit där. Det låter som en mardröm. stackars treeman
Dandelo skrev:Vad är det som är så särskilt med Ullared? Har aldrig fattat det, men så har jag också aldrig varit där. Det låter som en mardröm. stackars treeman
+1 jag skulle nog offra förhållandet än att åka dit. Mycket kan jag göra för kärleken men inte sätta min fot på ett sådant ställe.
Wine skrev:Kommer nog aldrig att besöka Ullared, inte frivilligt i alla fall.
Vill du inte armbåga dej fram bland pöbeln.
Jaa du @treeman jag måste säga att du är en modig man, hadde nog haft svårt att överleva det där själv. Men håll ut du överlever, och så ligger du lite på plus hos din unga flickvän efter detta, och som den kloka kvinna hon är, kommer hon garanterat kompensera för denna uppofring.
Kanske en liten candlelight evening med tillbehör och en trevlig natt
Dandelo skrev:Vad är det som är så särskilt med Ullared? Har aldrig fattat det, men så har jag också aldrig varit där. Det låter som en mardröm. stackars treeman
Det är ett stort köpcentrum mitt i skogen i Bohuslän. Allt är väldigt billigt där. Smockfullt med folk oftast.
antonius skrev:Jaa du @treeman jag måste säga att du är en modig man, hadde nog haft svårt att överleva det där själv. Men håll ut du överlever, och så ligger du lite på plus hos din unga flickvän efter detta, och som den kloka kvinna hon är, kommer hon garanterat kompensera för denna uppofring.
Hehe. Jo jag är modig ibland. Haha. Kommer antagligen önska jag var död efter 3-5 timmars shoppande... eller mer.
Ullared
Jag kan umgås med folk ibland om det är på mina villkor men helst undviker jag allting som har med människor att göra, kan dock vara ganska social på internet.
Har också blivit kidnappad till Ullared vid ett tillfälle!
Vid besök på Gekås i Ullared rekommenderas öronproppar, solglasögon och keps, då klarar man sig relativt lindrigt undan
Har också blivit kidnappad till Ullared vid ett tillfälle!
Vid besök på Gekås i Ullared rekommenderas öronproppar, solglasögon och keps, då klarar man sig relativt lindrigt undan
alixha skrev:Har också blivit kidnappad till Ullared vid ett tillfälle!
Folk trodde inte att du var någon kändis eller något? Jag skulle garanterat misstänka om jag såg någon gå klädd sådär på det stället att det skulle vara någon Bkändis ifrån Ullared. Typ Morgan eller någon sån där.
antonius skrev:Jaa du @treeman jag måste säga att du är en modig man, hadde nog haft svårt att överleva det där själv. Men håll ut du överlever, och så ligger du lite på plus hos din unga flickvän efter detta, och som den kloka kvinna hon är, kommer hon garanterat kompensera för denna uppofring.
Risken finns att det kan bli förslag om fler resor till köpcentrumet efter en sådan uppoffring om damen anser att det var en trevlig resa och idé att åka dit.
slackern skrev:Folk trodde inte att du var någon kändis eller något? Jag skulle garanterat misstänka om jag såg någon gå klädd sådär på det stället att det skulle vara någon Bkändis ifrån Ullared. Typ Morgan eller någon sån där.
Nej det gick bra, jag är ju en tjej så jag hoppas att folk inte trodde att jag var Morgan
alixha skrev:slackern skrev:Folk trodde inte att du var någon kändis eller något? Jag skulle garanterat misstänka om jag såg någon gå klädd sådär på det stället att det skulle vara någon Bkändis ifrån Ullared. Typ Morgan eller någon sån där.
Nej det gick bra, jag är ju en tjej så jag hoppas att folk inte trodde att jag var Morgan
Haha OK en kvinnlig Morgan då. Nej jag menade inte Morgan personifierad men någon kvinnlig deltagare ifrån programmet.
Förlåt var inte meningen att häckla om dej som person. Utan bara själva fenomenet bkändisar. Men solglasögon keps och försöka se så anonym ut som möjligt ser suspekt ut.
Jag älskar att vara med vänner, men nya människor kan bli lite svåra att prata med! Av någon anledning har jag även lättare att prata med folk när jag är hes? (Någon annan?)
har 3 vänner jag kan snacka med!annars känner jag mig väldigt hämmad.jag vill vara social men det funkar inte.skulle vilja kallprata men det funkar inte.
- utomjording
- Ny medlem
- Anslöt: 2013-05-28
Jag är social, men har inget större behov av det.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Mera asocial än social (trots att jag har alltid väldigt lätt att få kontakt med andra männniskor)...
Nog för att jag kan tycka att shoppin kan vara ok men Ullared lär nog aldrig få besök av mig. Fy fan vilken plåga.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor