AS/T-inriktat 'socialt' nätcommunity?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej!
Under mitt sista år på gymnasiet hade jag som projektarbete att ta fram ett koncept för ett socialt nätcommunity avsett för personer med Aspergers syndrom (och liknande diagnoser, skolan jag gick på var dock inriktad på just Asperger). Nu när skolan slutat är det mer av ett fritidsprojekt om något, men det är svårt att göra ett community själv utan åsikter...
Jag har fått positiv kritik till idén av lärare och anhöriga, men jag vet fortfarande inte vad målgruppen tycker om idén. Eftersom jag fortfarande inte vet om jag ska/kommer genomföra det här så har det glidit tillbaka ner till intressekoll-stadiet, och det vore därför bra om jag kunde få lite feedback på den här förundersökningen:
http://www.thordjohansson.com/survey/index.php?survey=0a60d5d
Så får vi se vad som händer sen.
Tack på förhand!
Under mitt sista år på gymnasiet hade jag som projektarbete att ta fram ett koncept för ett socialt nätcommunity avsett för personer med Aspergers syndrom (och liknande diagnoser, skolan jag gick på var dock inriktad på just Asperger). Nu när skolan slutat är det mer av ett fritidsprojekt om något, men det är svårt att göra ett community själv utan åsikter...
Jag har fått positiv kritik till idén av lärare och anhöriga, men jag vet fortfarande inte vad målgruppen tycker om idén. Eftersom jag fortfarande inte vet om jag ska/kommer genomföra det här så har det glidit tillbaka ner till intressekoll-stadiet, och det vore därför bra om jag kunde få lite feedback på den här förundersökningen:
http://www.thordjohansson.com/survey/index.php?survey=0a60d5d
Så får vi se vad som händer sen.
Tack på förhand!
Jag besvarade din enkät. Den var bra utformad. Jag hoppas att du utformar en vinnande nisch ifall du ger dig på projektet.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
Tror det saknas nog med personer att befolka forumet med.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Tror det saknas nog med personer att befolka forumet med.
Måhända, men jag tror att det kan bero på att det finns dem som helt enkelt inte engagerar sig i forum, att man kanske inte gillar idén med det så att säga. Jag själv använder bara forum ibland än så länge, särskilt när det är något jag verkligen vill ta upp; som nu t.ex.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor