Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 15:06:19

Om man nu vill ha sex med kvinnor så bör man förstås ge dem det de vill ha.

Jag utgår nu från en slags “medelkvinna”, dvs “de flesta kvinnor”

Enligt vad hittills framkommit så vill kvinnan ha:

1. Bekräftelse. Detta kan visas på flera sätt:
a) Man visar sig intresserad, även av vad hon säger
b) Man ger komplimanger (kan få motsatt effekt om de är väldigt generella och klyschiga). Men om hon inte vore tillräckligt attraktiv så vore du väl inte intresserad?

2. Trygghet och säkerhet. Hur visar man det?
Återigen genom att prata och ge intryck av att vara en hygglig kille
Och om man bara träffats via nätet så går man med på att träffas på en neutral plats innan man hoppar i säng

Kort sagt, vägen till sexandet går via pratande. Nu kommer väl nån och säger att det inte behövs alls. Men innan någon visat statistik på motsatsen så framhärdar jag i att "de knapplösa knullen" är undantag.

Sedan antar jag att både män och kvinnor söker olika saker om de är ute efter bara sex el förhållande. Men attraktion måste ju till i båda fallen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-15 15:06:42

Alien skrev:Men mannens penis kan väl ändå inte ha någon betydelse när man raggar. Eller brukar män visa upp den redan då? :shock:

Brudar kollar och gissar...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-15 15:18:05

lejonungen skrev:Nja, kvinnor uppskattar ju i allmänhet välutrustade män. :D
Ok, ja det är ju trevligt. Man kan se på anletsdragen (grovhuggna). Även händer och fötter ger en hint. månntro om hagamannen hade en fläskfilé med sina 38-39 skostorlek....Knappast.

Dinglar där en prinskorv kan man få mer problem än att det inte känns. Män med prinskorvssnopp kan ofta må dåligt över sin lillemans litenhet och låta den frustrationen gå ut över omgivningen och sexlivet.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 15:19:00

KrigarSjäl skrev:Jovars, och man ska väl inte ta såna där undersökningar på blodigt allvar, men faktum kvarstår. Brudar ljuger.

Män ljuger också, vad är din poäng? Att kvinnor är speciellt lögnaktiga?

Däremot kan jag köpa att kvinnor (och män) inte vet vad de vill ha egentligen. De vill ha en sak med hjärnan, medan primitiva instinkter säger något annat.

Eller snarare de vill motsägande saker. De vill både ha den snälle och förstående mannen som är en god make och far och den spännande oberäknelige mannen som "tar dem med storm".

På samma sätt som män kan vilja ha både den "anständiga kvinnan" (som inte är otrogen och inte har knullat runt och är en god maka och mor), och den "oanständiga kvinnan" som är en sexgudinna och totalt utan hämningar (och inte bryr sig om trohet). Det brukade de lösa med att gifta sig med den första och ha den andra typen som älskarinnor.

Det tycks ligga i den mänskliga naturen att både vilja äta kakan och ha den kvar.

Tjejer/kvinnor/damer säger en sak men menar nåt annat.
De pratar sig blå om 'vackra ögon', gemensamma värderingar, han ska vara snäll och förstående etc.

Sen gängar de sig likförbannat med karriäristen, stekaren, företagaren, gunstlingen. Som helt uppenbart saknar de där känsliga egenskaperna men kompenserar med tjock plånbok.

Det är ju så det ser ut, i stort sett och för det mesta.

Titta på dejtingsidorna.
Se på tabloidfeministerna.
Inte fan är de gängade med arbetslösa dreadsfeministmän.


Vilka man "gängar" sig med beror ju på vilka man träffar. Karriärkvinnor möter karriärmän, arbetslösa möter andra arbetslösa.

Och även män som inte är "karriärmän" brukar få ligga/bli gifta.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 15:24:51

KrigarSjäl skrev:
Alien skrev:Men mannens penis kan väl ändå inte ha någon betydelse när man raggar. Eller brukar män visa upp den redan då? :shock:

Brudar kollar och gissar...


Gör dom? Jag har väl aldrig varit någon brud då.

Men skulle lösningen vara att män med medelstorlek skulle operera upp sig? (De flesta av oss är ju medel, vad det än gäller.) Klart, om man bestämmer sig via nätet för en sexträff kan man ju uppge storleken. Men har det egentligen någon betydelse hur stor den är i "icke upprört" tillstånd? Jag tycker faktiskt hela detta resonemang om snoppstorlek är ett sidospår.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-15 15:27:29

KrigarSjäl skrev:Jämför statistiken med vad kvinnorna som syns i bild säger
http://www.expressen.se/halsa/hur-stort ... gentligen/

Brudar ljuger om vad de vill ha. Så enkelt är det.


Ur artikeln ovan:

"Han ska vara lång, ha skägg, långt hårt, gärna tofs." Haha! "långt hårt"! Ja, det är ju det jag säger: man ska vara välutrustad!

Fantastiskt uselt språk i artikeln: "voluntärsamordnare"! Nåja, många på detta forum skriver ju som krattor själva. Inte jag dock; jag skriver med verklig bravur och finness!
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-15 15:30:06

-Man ska inte gå efter vad brudarna säger utan mer på saker de reagerar positivt på.
Män ljuger också, självklart, men oftast inte sådär uppenbart.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-15 15:32:36

lejonungen skrev:
KrigarSjäl skrev:Jämför statistiken med vad kvinnorna som syns i bild säger
http://www.expressen.se/halsa/hur-stort ... gentligen/

Brudar ljuger om vad de vill ha. Så enkelt är det.


Ur artikeln ovan:

"Han ska vara lång, ha skägg, långt hårt, gärna tofs." Haha! "långt hårt"! Ja, det är ju det jag säger: man ska vara välutrustad!

Äh, en man med heder ser inte ut som en golvmopp.

En brud sade till mig att begynnande tunnhårighet och högt hårfäste är tecken på hög testosteronhalt. 8)
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-15 15:48:28

Alien skrev:
KrigarSjäl skrev:
Alien skrev:Men mannens penis kan väl ändå inte ha någon betydelse när man raggar. Eller brukar män visa upp den redan då? :shock:

Brudar kollar och gissar...


Gör dom? Jag har väl aldrig varit någon brud då.

Men skulle lösningen vara att män med medelstorlek skulle operera upp sig? (De flesta av oss är ju medel, vad det än gäller.) Klart, om man bestämmer sig via nätet för en sexträff kan man ju uppge storleken. Men har det egentligen någon betydelse hur stor den är i "icke upprört" tillstånd? Jag tycker faktiskt hela detta resonemang om snoppstorlek är ett sidospår.


Dels håller jag inte med om att detta är ett sidospår, dels att inte kvinnor skulle vara intresserade av denna egenskap. Och visst kan man dra slutsatser kring utrustningen även i "icke upprört tillstånd"!

Det handlar om vad damen vill ha ut av karln: är sexet centralt eller ej i relationen? Själv anser jag att ett förhållande bygger på bra sex, annars är man bara kompisar. I princip.

Är plånboken av främsta betydelse är det ju inte fråga om någon egentlig attraktion. Det tvivlar jag på, att kvinnor skulle bli attraherade och upphetsade av en oskön man med klen utrustning men god kassa.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 15:58:15

Det är väldigt vad folk hakar upp sig på penisstorlek. Som sagt har det ju ingen betydelse, man har väl den penis man har. Så man får inrikta sig på charm i stället.

Lite fakta:
Hur stor skillnaden är i längd från att en penis är slak och att den har stånd varierar från person till person. För vissa är det nästan ingen skillnad alls mellan slak och stånd medan skillnaden för andra kan vara stor. Oftast är det så att korta penisar sväller mer vid stånd än de som är längre. Det gör att skillnaderna mellan olika penisar är mindre vid stånd än i slakt tillstånd.
http://www.umo.se/Kroppen/Killars-under ... isstorlek/

Går man in på sidan finns det illustrationer också. :shock:
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-15 16:38:17

Alien skrev:Det är väldigt vad folk hakar upp sig på penisstorlek. Som sagt har det ju ingen betydelse, man har väl den penis man har. Så man får inrikta sig på charm i stället.

Lite fakta:
Hur stor skillnaden är i längd från att en penis är slak och att den har stånd varierar från person till person. För vissa är det nästan ingen skillnad alls mellan slak och stånd medan skillnaden för andra kan vara stor. Oftast är det så att korta penisar sväller mer vid stånd än de som är längre. Det gör att skillnaderna mellan olika penisar är mindre vid stånd än i slakt tillstånd.
http://www.umo.se/Kroppen/Killars-under ... isstorlek/

Går man in på sidan finns det illustrationer också. :shock:


Klart den har betydelse - för kvinnor. Vilket är vad tråden handlar om: "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha". Ja, många kvinnor vill ha en bra älskare som är rimligt välutrustad, bl a.

Ok, som man är jag kanske inte den bäst skickade att tala om vad kvinnor vill ha och inte ha; härutinnan lutar jag mig mot mina erfarenheter av olika slag. När det gäller detta med den manliga utrustningen skulle jag vilja påstå att det är en mkt central del för de flesta män. Väldigt många har koll på detta fast de kanske inte låtsas om det och...visst finns det påtagliga skillnader. Det är således typiskt skolskötersketröstande att påstå som görs i artikelutdraget ovan som f ö knappast är baserat på fakta utan fastmer uttryck för ett allmänt antagande.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 17:09:08

Jag tycker fortfarande det är ovidkommande. Det viktiga är vad mannen kan påverka själv.

Men om nu kvinnorna är så ytliga och penisfixerade, så motsäger det ju vad som tidigare påståtts, att kvinnor inte vill ha "bara sex", de tycks ju i själva verket vara mycket intresserade av sex och mannens sexorgan.

Men för att få visa upp sin stora penis måste iaf mannen få kvinnan intresserad nog.

Strålande tider, härliga tider för dem som äger och jobbar inom plastikindustrin. Kvinnor ska operera sig till större bröst och männen till större penisar. Och ju fler som gör det, desto mindre kommer normala att accepteras (för att inte tala om de som är mindre än normala.)

Det som är attraktivt är ett gott självförtroende. Det lär knappast öka med denna storleksfixering.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-15 17:10:22

KrigarSjäl skrev:Jämför statistiken med vad kvinnorna som syns i bild säger
http://www.expressen.se/halsa/hur-stort ... gentligen/

Brudar ljuger om vad de vill ha. Så enkelt är det.



Men det som kvinnorna på bilden tar upp kanske inte fanns med i undersökningen? Det fanns kanske inte möjlighet att välja en man med t ex "utstrålning" eller "humor". Undersökningen verkar ha tittat mer specifikt på kroppslängd, kroppsform, penisstorlek. I så fall finns det ingen motsättning mellan det kvinnorna säger och det som undersökningen visar.
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 17:29:26

Så här gick undersökningen till:
SvD skrev:Figurerna gjordes olika långa, och fick olika proportioner på axlar och höfter — samt försågs med penisar av olika storlekar. Det totala antalet kombinationer blev 343.

Slutligen fick 105 kvinnor ranka hur pass attraktiva figurerna var sexuellt. Föga förvånande ansåg merparten att män med relativt breda axlar och smala höfter var sexiga, vilket har varit välkänt sedan länge. Även längden hade viss betydelse, liksom relationen mellan axlar-höfter, längd och penisstorlek.

Det mest påtagliga resultatet var dock att män med större fallos ansågs vara mer attraktiva. Vid en viss given storlek fick detta relativt sett mindre betydelse för attraktionskraften — men den avtog aldrig helt och hållet. Snarare tycktes merparten av kvinnorna tycka att stora mansorgan var attraktiva.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forsk ... 067584.svd

Det togs öht inte upp några andra drag. Så undersökningen visar kvinnors (standardkvinnors) preferenser när det gäller vissa fysiska drag. Inte om dessa drag är totalt utslagsgivande.

Tjejerna som intervjuas har ju inte nakna män att utgå ifrån:
Vad attraheras du av hos en man?
Nina Burendahl, 27, Stockholm, voluntärsamordnare:
- Svårt att sätta fingret på det. Men lång och mörka drag, samtidigt som han ska ha humor.
Sofia Anderson, 21, Stockholm, butikssäljare
- Han ska vara lång, ha skägg, långt hårt, gärna tofs. Man ska bara känna att han utstrålar självsäkerhet.
http://www.expressen.se/halsa/hur-stort ... gentligen/

Sedan är frågan om kvinnor skulle avstå från att gifta sig och skaffa barn om de inte får tag på en man med stor penis. De får väl, precis som männen, inse att idealmännen inte räcker åt alla. Eller att en med idealutseendet inte alltid har idealegenskaperna.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-15 17:38:59

Alien skrev:Det togs öht inte upp några andra drag. Så undersökningen visar kvinnors (standardkvinnors) preferenser när det gäller vissa fysiska drag. Inte om dessa drag är totalt utslagsgivande.



Så egentligen visar undersökningen att en större penis är mer attraktivt än en mindre penis. (Generellt sett.) I princip. Den säger t ex inget om hur mycket penisstorleken är "värd" i förhållande till olika personlighetsdrag eller till andra variationer i utseende än de som specifikt togs upp i studien.
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Unib12 » 2013-04-15 18:59:11

lejonungen skrev:Klart den har betydelse - för kvinnor. Vilket är vad tråden handlar om: "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha". Ja, många kvinnor vill ha en bra älskare som är rimligt välutrustad, bl a..

Jag vet inte riktigt. Jag tycker det är läskigt om det hänger en stor jävla falukorv därnere. I så fall så duger en liten under normal utmärkt.
No offens om det finns folk därute med falukorvar, vissa tycker nog det är kul.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lar66 » 2013-04-15 19:15:41

jaha, då kanske man ska gömma sina relativt små händer i handskarna (shit, sommar snart) och sätta på sig sandalerna, storlek 45 (joggingskor 46).

Finns forskning som tyder på ett samband med fötter/händer/kroppslängd/"storlek"? Eller är det bara en myt, med viss (låg) korrelation?
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Trollmor » 2013-04-16 8:44:03

Men om vi nu tänker oss en exempelkvinna som vill ha barn, och dessa barn ska erbjudas bästa tänkbara uppväxt. (Jodå, sånt förekommer!) Vad vill hon då ha? Kanske:

En karl med hyfsat stor plånbok, som han inte håller alltför hårt i när det gäller den egna familjen. Inte för självisk, då får ju barnen inte så mycket. Och en snopp som levererar bra spermier, med DNA som för med sig intelligens, värme, humor. Sånt hon vill ge till och se hos sina barn. Ja, och så ska den helst stå en stund också, så att det blir något av!

:idea: Självklart finns det andra exempel att ta upp.
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Kattmamma » 2013-04-16 9:07:02

Intelligens värme och humor Trollmor det är attraktivt.
Men med Intelligens behöver inte vara super hög.
Mer att man förvaltar det man kan på ett bra sätt.
Att man vill utvecklas som människa och inte tro att man har hela sanningen .
Ödmjukhet är också ett vackert drag. :-)173
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav kullan » 2013-04-16 9:31:09

Det jag söker hos en partner ( Jag söker en livkamrat och inte enbart en KK) får jag av min partner. Han har allt jag vill ha.

*Respekt
*Vänlighet
*Helnykterist
*Rökfri
*Trivs bättre i hemmamiljön än att vara på resande fot
*Har inga krav på att ha en massa kompisar
*Att han står ut med mig och förstår mina problem och behov.

Så jag har slutat leta nu sedan ett bra tag.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Kattmamma » 2013-04-16 10:01:57

kullan skrev:Det jag söker hos en partner ( Jag söker en livkamrat och inte enbart en KK) får jag av min partner. Han har allt jag vill ha.

*Respekt
*Vänlighet
*Helnykterist
*Rökfri
*Trivs bättre i hemmamiljön än att vara på resande fot
*Har inga krav på att ha en massa kompisar
*Att han står ut med mig och förstår mina problem och behov.

Så jag har slutat leta nu sedan ett bra tag.

Instämmer ! Grattis kullan! :-)Hug
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav kullan » 2013-04-16 10:14:15

Kattmamma skrev:nstämmer ! Grattis kullan!


Tack! Grattis själv. :-)Hug
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Kattmamma » 2013-04-16 15:46:19

kullan skrev:
Kattmamma skrev:nstämmer ! Grattis kullan!


Tack! Grattis själv. :-)Hug

Tack ! Bodde du närmare kunde du och fästmannen komma på inflyttnings middag.
Mannen i mitt liv är bäst på matlagning! :wink:
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-16 18:25:04

Azo85 skrev:En relation förutsätter att man är beredd att underkasta sig en annan människas vilja.


Det brukar kallas att kompromissa, något som efterfrågas i sexuella relationer och i alla andra relationer också förresten. Hade inte människosläktet kunnat det, hade vi väl dött ut redan. Alltså istf "jag, mig och mitt" gäller "vi, oss och vårt" (vi = paret, sedan familjen).

Men för ONS/KK kan mannen alltså vara helt sig själv, och behöver inte tänka på att behaga el kompromissa?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in