Någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här?
någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här
elle skrev:jag menade man ska inte kritisera personen utan hennes åsikter.
Den som framför välvilligt menade synpunkter på personens sätt att uttrycka sina åsikter eller tankar blir ibland anklagad för personangrepp. Jag kan förstå om det känns som personangrepp för känsliga personer.
Men
http://sv.wikipedia.org/wiki/Personangrepp[Personangrepp] är ett osakligt argument och därmed ett argumentationsfel eller felslut inom retoriken som handlar om en argumentatörs karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan.
Frimodig skrev:Issa Jesus skrev:peace!
För en gångs skull, i denna tillvaro, och alla som kommer senare, håller jag med issa jesus. Jag var rätt säker på att det aldrig skulle kunna hända.
Fokusera på att försöka bidra till diskussionen. Skit i det här med att ha rätt. Sök sanningen, inte självbekräftelse.
Wow, nu blev jag predikande.
Lennart Frimodig
fin predikan!
Issa Jesus,
Jesuiten magnus.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Issa Jesus skrev:Frimodig skrev:Issa Jesus skrev:peace!
För en gångs skull, i denna tillvaro, och alla som kommer senare, håller jag med issa jesus. Jag var rätt säker på att det aldrig skulle kunna hända.
Fokusera på att försöka bidra till diskussionen. Skit i det här med att ha rätt. Sök sanningen, inte självbekräftelse.
Wow, nu blev jag predikande.
Lennart Frimodig
fin predikan!
Issa Jesus,
Jesuiten magnus.
Tack.
Du är ok, trots vad du tror på. Du är ok.
Lennart Frimodig
nallen skrev:higgspartikel skrev:Att kritisera ovidkommande ämnen [...] som stavning [...]
Att kritisera dålig stavning är alltid relevant, särskilt när den uppenbarligen beror på ren slöhet.
Tillåter ni modereringen att någon skriver så här????!!! Helt sjukt ju.
Slöhet!!!!!!
Det är jättevanligt att man blir trött lätt när man har asperger.
Det har inte med slöhet att göra.
Jag gör massa saker om dagarna som säkert ni som håller på så här inte gör.
Jag prioriterar det framför att skriva uppsatssvenska som är perfekt. Skulle jag vilja skulle jag kunna skriva perfekt som till en uppsats. Men jag väljer att prioritera det.
Jag vill dock ändå vara med och få svar på vissa saker här på forumet.
Men slö är jag inte!
Hur kan ni låta någon skriva så.
Och skriva att jag skulle vara mindre smart.
Och det är visst vanligt att bli trött av att läsa.
Att bli trött av mycket intryck och information har visst med asperger att göra!
Vad synd att ett sånt här forum används på detta tråkiga sätt istället för att tipsa och stötta varandra.
Higgspartikel och kiddie ska vi starta ett eget forum för de som klarar av att vara trevliga??
Får nog säga att jag instämmer att det känns som över gränsen.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
kattmamma,kiddie,higgspartikel,kullan,och debs eller vad du hette som hade en svartvitbild på typ marilyn monroe jag har gjort en googlegrupp och tänkte fråga om ni vill vara med i den. En grupp där vi kan utbyta erfarenheter och stötta varandra på ett trevligare sätt.
pm:a mig eran mailadress så skickar jag en inbjudan.
dotse var det jag menade. Vill du vara med i min google grupp så pm:a mig din email adress
el om ni har nåt annat förslag var vi kan skriva på internet utan att alla dessa bråkstakar lägger sig i
AnnaSue skrev:kattmamma,kiddie,higgspartikel,kullan,och debs eller vad du hette som hade en svartvitbild på typ marilyn monroe jag har gjort en googlegrupp och tänkte fråga om ni vill vara med i den. En grupp där vi kan utbyta erfarenheter och stötta varandra på ett trevligare sätt.
Tack
Jag känner i nuläget att det räcker med de tre forum jag besöker som normal medlem, plus det forumet där jag är tekniskt ansvarig, plus forumet där jag är spamrensare plus det forumet jag äger själv. Puh.
kiddie skrev:Jag känner i nuläget att det räcker med de tre forum jag besöker som normal medlem, plus det forumet där jag är tekniskt ansvarig, plus forumet där jag är spamrensare plus det forumet jag äger själv. Puh.
Äger du ett forum ? Häftigt !
Jag tycker lagstiftningen är en tillräcklig begränsning av min yttrandefrihet. Svårt att se behovet av att människor som inte klarar av att läsa sådant de inte vill läsa skall utgöra en ytterligare begränsning för vad jag får skriva och inte skriva. Ett forum kan däremot sätta upp egna regler och som medlem får jag följa dem eller sticka.
Om någon tycker att jag är en idiot på goda eller dåliga grunder så får de yttra det hur mycket de vill förutsatt att det inte övergår i trakasserier. Inte min sak att bestämma vad andra får skriva och inte skriva.
Om någon tycker att jag är en idiot på goda eller dåliga grunder så får de yttra det hur mycket de vill förutsatt att det inte övergår i trakasserier. Inte min sak att bestämma vad andra får skriva och inte skriva.
Azo85 skrev:Jag tycker lagstiftningen är en tillräcklig begränsning av min yttrandefrihet. Svårt att se behovet av att människor som inte klarar av att läsa sådant de inte vill läsa skall utgöra en ytterligare begränsning för vad jag får skriva och inte skriva. Ett forum kan däremot sätta upp egna regler och som medlem får jag följa dem eller sticka.
Om det inte fanns moderatorer här, tillsammans med forumregler, så skulle det här forumet förvandlas till kaos på två veckor.
Beroende på hur vi är. Hur det känns ok att bete sig, för oss.
När man är dålig på att ta in andras känslor och försöka förstå dem, så är det garanterat att hamna fel. Att bli alltför otrevlig, alltför fort.
Lennart Frimodig
Det kanske har att göra med klimatförändringarna.
matterik skrev:Det kanske har att göra med klimatförändringarna.
Skitkul. Riktigt jävla skitkul.
Jag har alltid varit väldigt avundsjuk på människor som kan vara kul på det där sättet. Människor som har den där känslan. Som kan se absurdismen i vad nån påstår.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:Om det inte fanns moderatorer här, tillsammans med forumregler, så skulle det här forumet förvandlas till kaos på två veckor.
Om de inte fanns någon systemadmin skulle jag tro dig att de skulle bli kaos och tillslut error 404... Men endast utan skrivna regler och moderatorer, så skulle inget speciellt ske, mer än folk skulle svära mera. Menar det är internet, inte ett land, inte fysisk plats som kräver ordningsmakt och regering för att fungera.
Kan tipsa om Usenet, med cirka 20 000 avdelningar och inga moderatorer i de flesta av de. Det fungerar men man får ha betydligt mer skin på näsan.
- plåtmonster
SoulPain skrev:Frimodig skrev:Om det inte fanns moderatorer här, tillsammans med forumregler, så skulle det här forumet förvandlas till kaos på två veckor.
Om de inte fanns någon systemadmin skulle jag tro dig att de skulle bli kaos och tillslut error 404... Men endast utan skrivna regler och moderatorer, så skulle inget speciellt ske, mer än folk skulle svära mera. Menar det är internet, inte ett land, inte fysisk plats som kräver ordningsmakt och regering för att fungera.
Aahh, äntligen. (jag har problem med min internetuppkoppling.)
Till SoulPain.
Jag tror du har fel. Internet är ett ställe där galningar känner sig hemma.
Internet behöver ordningsmakt och en regering för att fungera. Exakt så.
Annars styr rasisterna och de bindgalna. De här som aldrig haft något riktigt forum.
Internet är ett ställe där galningar känner sig hemma. Jag skall upprepa det av och till. Internet är ett ställe där galningarna känner sig hemma. Tänk vad det betyder!
Galningarna känner sig hemma här. Därför behövs moderatorer och forumregler. Plus att vi aspergare saknar en del civilicerande förmågor. Primärt empati.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:SoulPain skrev:Frimodig skrev:Om det inte fanns moderatorer här, tillsammans med forumregler, så skulle det här forumet förvandlas till kaos på två veckor.
Aahh, äntligen. (jag har problem med min internetuppkoppling.)
Till SoulPain.
Jag tror du har fel. Internet är ett ställe där galningar känner sig hemma.
Internet behöver ordningsmakt och en regering för att fungera. Exakt så.
Annars styr rasisterna och de bindgalna. De här som aldrig haft något riktigt forum.
Internet är ett ställe där galningar känner sig hemma. Jag skall upprepa det av och till. Internet är ett ställe där galningarna känner sig hemma. Tänk vad det betyder!
Galningarna känner sig hemma här. Därför behövs moderatorer och forumregler. Plus att vi aspergare saknar en del civilicerande förmågor. Primärt empati.
Lennart Frimodig
Fan, det där var ovanligt bra.
Internet är ett ställe där galningarna känner sig hemma.
Jag skall använda det som en sorts överskrift till allt jag skriver på internet. Internet är ett ställe där galningarna känner sig hemma.
Lennart Frimodig
Om inga moderatorer finns så använder man en killfile..
- plåtmonster
Frimodig skrev:Internet är ett ställe där galningarna känner sig hemma.
Mmm.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter