Järnladyn Margaret Thatcher är död
61 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Schmetterling skrev:HGJ skrev:Kahlokatt skrev:Hon är även den enda som har vägrat hoppa i Stina Dabrowskis intervjuprogram. T.o.m. Dalai Lama hoppade - ja, jag undrar om inte Stina rent av fick läskige KHADAFFI att hoppa! Men inte Thatcher, inte.
Jag tycker att det är coolt. "Jump when I say jump" bara för att alla andra gör det. Nej, kaxigt att bara vägra. Man behöver inte göra larviga grejer bara för att man är med i teve.
+1
animal skrev:Själv sörjer jag Margaret Thatchers bortgång. Kan inte erinra mig några mer föredömliga europeiska statschefer från 1900-talet. "Vill man göra en omelett måste man knäcka några ägg", liksom. Önskar fler hade haft det modet. Tyvärr har ju "västerländsk demokrati" en väldigt förfegande effekt på statsledningen. Där är Kinas variant av demokrati mer föredömlig.
Du menar Kinas variant av diktatur?
-Hon var polare med Augusto Pinochet.
Nästa gång ni träffar en chilenare kan ni ju fråga vad de tycker om Pinochet.
Förhoppningsvis lär ni efter en stund se vilket lag hon lirade med.
Hon var inte föregångskvinna, feministisk ikon eller Strorbritanniens frälsare eller nåt sånt - utan en ärkereaktionär häxa som fördömde frihetskämpar och stödde mordiska diktatorer.
Hon var inte föregångskvinna, feministisk ikon eller Strorbritanniens frälsare eller nåt sånt - utan en ärkereaktionär häxa som fördömde frihetskämpar och stödde mordiska diktatorer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:-Hon var polare med Augusto Pinochet.
Där är vi faktiskt helt ense.
Sen att det kanske är lite väl magstarkt att FIRA hennes död...men sörjer henne gör jag inte det minsta.
Fina Thatcher-citat:
"Som Gud en gång sade och som jag mycket riktigt tänker..."
"Ibland tycker jag att premiärministern bör injaga fruktan. Det är väl ingen mening med att vara en svag och mesig person som bestämmer."
"Det är spännande att få ta tag i en riktig kris som Falklandskrisen, när man under halva sitt politiska liv har sysslat med så enformiga frågor som miljön."
Spitting Image-Thatcher.
"Som Gud en gång sade och som jag mycket riktigt tänker..."
"Ibland tycker jag att premiärministern bör injaga fruktan. Det är väl ingen mening med att vara en svag och mesig person som bestämmer."
"Det är spännande att få ta tag i en riktig kris som Falklandskrisen, när man under halva sitt politiska liv har sysslat med så enformiga frågor som miljön."
Spitting Image-Thatcher.
HGJ skrev:Kahlokatt skrev:Hon är även den enda som har vägrat hoppa i Stina Dabrowskis intervjuprogram. T.o.m. Dalai Lama hoppade - ja, jag undrar om inte Stina rent av fick läskige KHADAFFI att hoppa! Men inte Thatcher, inte.
Madonna ville faktiskt inte heller hoppa (2:43):
Jag har också för mig att Stina själv avstod från att be Ku Klux Klan-familjen hoppa:
http://www.svtplay.se/klipp/136863/ku-klux-klan-del-tva
Just det, KKK-familjen. De fick t.o.m. Thatcher att kännas rätt gullig i jämförelse...
Funderade idag på vem som betalar begravningen, och tydligen är det skattebetalarna. Kostnaden sägs vara ca 100 miljoner.
I Expressen spånas det om tiden som sjuk ska ha urholkat hennes ekonomi och hon fått förlita sig på rika vänner, trots en tidigare förmögenhet på 100 miljoner.
http://www.expressen.se/nyheter/de-far- ... -thatcher/
Hade känts mer rätt om hon fått provsmaka sin egen medicin och tvingats ruttna i rännstenen.
I Expressen spånas det om tiden som sjuk ska ha urholkat hennes ekonomi och hon fått förlita sig på rika vänner, trots en tidigare förmögenhet på 100 miljoner.
Robin Harris, tidigare talskrivare åt Thatcher som nu har skrivit en ny biografi, uppger enligt Daily Mail att hennes sista år präglades av oro för att få pengarna att räcka till.
"Hennes utgifter var mycket större än vad som hade förutsetts. Vårdpersonalen var dyr", skriver han i sin bok enligt tidningen.
Och en av de nuvarande ministrarna i kärnan av det brittiska kabinettet, motsvarande regeringen, säger till The Guardian att andra troligen betalade för henne.
- Min uppfattning var att förmögna anhängare tog hand om henne under de sista åren, säger ministern till The Guardian.
http://www.expressen.se/nyheter/de-far- ... -thatcher/
Hade känts mer rätt om hon fått provsmaka sin egen medicin och tvingats ruttna i rännstenen.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
imorgon kl 20.kanal 2
" Margaret Thatcher "
Brittisk dokumentär från 2013. Minnesporträtt av nyligen bortgångna Margaret Thatcher. Med hjälp av aldrig tidigare visat material och intervjuer tecknas ett porträtt av en politiker som många har en åsikt om och som har satt ett stort avtryck, såväl i brittisk politik som i världen. Även 20/4 och 21/4.
http://www.tv.nu/p/13041820002050svt2?popup=true
" Margaret Thatcher "
Brittisk dokumentär från 2013. Minnesporträtt av nyligen bortgångna Margaret Thatcher. Med hjälp av aldrig tidigare visat material och intervjuer tecknas ett porträtt av en politiker som många har en åsikt om och som har satt ett stort avtryck, såväl i brittisk politik som i världen. Även 20/4 och 21/4.
http://www.tv.nu/p/13041820002050svt2?popup=true
På TV i dag pratade de om London-maran. Det var en jävla tjat om Margaret Thatcher!
Kahlokatt skrev:På TV i dag pratade de om London-maran. Det var en jävla tjat om Margaret Thatcher!
Är inte det samma sak?
Miche skrev:Kahlokatt skrev:På TV i dag pratade de om London-maran. Det var en jävla tjat om Margaret Thatcher!
Är inte det samma sak?
Det var ju det mitt skämt gick ut på...
Kahlokatt skrev:Miche skrev:Kahlokatt skrev:På TV i dag pratade de om London-maran. Det var en jävla tjat om Margaret Thatcher!
Är inte det samma sak?
Det var ju det mitt skämt gick ut på...
Ja, men det var en himla tur att Miche skrev så där för annars hade jag aldrig förstått att du skämtade eller vad skämtet gick ut på.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18