Vilka växter tycker ni är vackra?
Vackra bilder! Vi verkar ha samma smak när det gäller växter, elle.
Kahlokatt skrev:Vackra bilder! Vi verkar ha samma smak när det gäller växter, elle.
Tack, Kahlokatten . Jag är glad att läsa det ! Växter är något som jag verkligen beundrar..
Dendrobium ur orkidefamiljen kan jag tycka är väldigt fin. Fast de flesta orkideer faller mig i smaken.
Körbärsträd tycker jag också om. Tycker nog om de flesta växter faktiskt..
Körbärsträd tycker jag också om. Tycker nog om de flesta växter faktiskt..
flugzvamp!
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Stora, gamla träd tycker jag är vackrast. Blommor har sin charm, men ett riktigt gammalt lövträd högre än ett våningshus är det något väldigt speciellt med.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
colaflaska skrev:Stora, gamla träd tycker jag är vackrast. Blommor har sin charm, men ett riktigt gammalt lövträd högre än ett våningshus är det något väldigt speciellt med.
Typ gamla grova, krokiga och mäktiga ekar?.
elle skrev:
Jasmin.
Kan inte hålla mej...sorry!
Men, snälla.... den heter SCHERSMIN.
Inte jasmin
slackern skrev:colaflaska skrev:Stora, gamla träd tycker jag är vackrast. Blommor har sin charm, men ett riktigt gammalt lövträd högre än ett våningshus är det något väldigt speciellt med.
Precis! Som man kan sitta under och kolla upp på lövverket och ser härligt klätterinbjudande ut. Fast jag kan inte klättra.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
colaflaska skrev:slackern skrev:colaflaska skrev:Stora, gamla träd tycker jag är vackrast. Blommor har sin charm, men ett riktigt gammalt lövträd högre än ett våningshus är det något väldigt speciellt med.
Precis! Som man kan sitta under och kolla upp på lövverket och ser härligt klätterinbjudande ut. Fast jag kan inte klättra.
Jag håller med ekar är nästan lite magiska. Inte konstigt att dom ansågs som heliga under forntiden. Dom keltiska druiderna hade magiska eklundar. Samma sak här uppe i norden där hade dom också heliga eklundar där dom offrade både människor och djur. Tror jag gärna skippar offrandet men att sitta under en ek och lyssna på vinden och filosofera är mer min grej. När jag var barn klättrade jag mycket i träd konstigt nog skadade jag mej aldrig.
Här i STHLM finns det massa gamla ekar som är flera hundra år gammal finns en i Kristineberg som heter Birger jarls ek och den är typ 800 år gammal.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Birger_jarls_ek
ElsaS skrev:Kan inte hålla mej...sorry!
Inte jasmin
tack för info.
elle skrev:ElsaS skrev:Kan inte hålla mej...sorry!
Inte jasmin
tack för info.
Men det finns ju även en blomma som heter jasmin, eller hur? Hur ser den ut, då? När jag försöker bildgoogla, får jag bara fram vad som ser ut som schersminer, eller så bilder på kvinnor som heter Jasmin...
Krukväxten heter jasmin, busken schersmin. Så brukar förståsejpåarna säga, men busken har faktiskt kallats jasmin sedan sextonhundratalet. Så det kan man gott säga.
Finns så mycket fint i träd och växtväg Några av favoriterna är hortensia, orkidéer, tulpaner, pelargoner. Träd - Ek, ormhassel, magnolia och japanskt körsbärsträd.
Bonsaiträd som sagt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Intressanta intressen