Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag
110 kr i timman är för fan himmelriket. Jag får 30 kr om dan på DV.
Och då gör jag RIKTIGA arbetsuppgifter som är kroppsligt påfrestande.
Skaffa en porrblaska och onanera. Med din inställning ska du inte nära en kvinna.
Jag får ut ca 5000 kr plus bostadstillägg för övrigt. Bostadstillägget har inte hunnit med hyreshöjningarna så mer och mer pengar till annat blir till hyran.
Leva på bidrag är inte så himla kul. Många val blir det. Ska jag unna mig te eller köpa mig nya sockar? Jag har två möbler i mitt hem, ett skrivbord och en lagerhylla som är nyinköpta under mina vuxna år. Hela mitt möblemang är andrahands, det folk gett bort eller sånt jag hittat i soprummet. Aldrig köpt en ny dator, bara begagnat. Slutat äta helt kött för det har jag inte råd med.
Låter det kul? För mig är det helt acceptabelt eftersom jag är bra på att snåla och jag har levt fattigt på RIKTIGT (pallat äpplen för att ha ngt alls att äta osv) så jag har lärt mig att detta är helt OK bara man tänker till.
Att jag är där jag är i livet är delvis mitt fel, delvis okunskap i vården då jag behövde den som bäst. Men man måste se framåt. Jag är en självständig människa på de flesta sätt, så det hade suttit fint med en egen lön. Men nu är det som det är med AS/ADD+ångest/dep/sömnstörning+fysisk sjukdom.
Jag fick hoppa av min utbildning på sluttampen men jag går kurser så jag lär mig grejer fast det inte är betygssatt. Det är bra att lära sig.
Socbidrag är mindre än vad jag har plus att du måste sälja allt som har värde innan du kan ens få det. Plus ansökningen skickas in och behandlas varje månad. Det är ett himla jobb med alla kopior som ska med osv. Socbidrag är SKITSVÅRT att leva på jag vet, jag gjorde det i flera år. Det var ytterst deprimerande.
Skaffa en porrblaska och onanera. Med din inställning ska du inte nära en kvinna.
Jag får ut ca 5000 kr plus bostadstillägg för övrigt. Bostadstillägget har inte hunnit med hyreshöjningarna så mer och mer pengar till annat blir till hyran.
Leva på bidrag är inte så himla kul. Många val blir det. Ska jag unna mig te eller köpa mig nya sockar? Jag har två möbler i mitt hem, ett skrivbord och en lagerhylla som är nyinköpta under mina vuxna år. Hela mitt möblemang är andrahands, det folk gett bort eller sånt jag hittat i soprummet. Aldrig köpt en ny dator, bara begagnat. Slutat äta helt kött för det har jag inte råd med.
Låter det kul? För mig är det helt acceptabelt eftersom jag är bra på att snåla och jag har levt fattigt på RIKTIGT (pallat äpplen för att ha ngt alls att äta osv) så jag har lärt mig att detta är helt OK bara man tänker till.
Att jag är där jag är i livet är delvis mitt fel, delvis okunskap i vården då jag behövde den som bäst. Men man måste se framåt. Jag är en självständig människa på de flesta sätt, så det hade suttit fint med en egen lön. Men nu är det som det är med AS/ADD+ångest/dep/sömnstörning+fysisk sjukdom.
Jag fick hoppa av min utbildning på sluttampen men jag går kurser så jag lär mig grejer fast det inte är betygssatt. Det är bra att lära sig.
Socbidrag är mindre än vad jag har plus att du måste sälja allt som har värde innan du kan ens få det. Plus ansökningen skickas in och behandlas varje månad. Det är ett himla jobb med alla kopior som ska med osv. Socbidrag är SKITSVÅRT att leva på jag vet, jag gjorde det i flera år. Det var ytterst deprimerande.
Hmm jag förstår inte riktigt hur det skulle vara samhällets fel att du inte får ligga? Skulle du kunna utveckla det lite så är du snäll?
Hijaal har givetvis rätt. Att han blir rövknullad så fort han vaknar är helt korrekt. Hijaal måste hitta någon att parasitera på eller/och få bidrag samtidigt som han jobbar. Vill han inte arbeta kan han leva på någon annan + bidrag.
Lycka till.
Lycka till.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
kiddie skrev:Socbidrag är SKITSVÅRT att leva på
Ja, det blir nog knappast några gymkort, onödiga telefonabbonemang eller kosttillskott för den som går på socialbidrag.
Själv jobbar jag och har inte jättedålig lön, men jag har tre barn. Dels kostar det pengar med hyra för större lägenhet (man kan inte bo fyra pers i en etta), dels äter barnen mat, de behöver kläder, de har fritidsintressen som kostar pengar mm mm. Barnbidraget täcker bara en bråkdel av detta. Dessutom jobbar jag deltid, för att hinna ta hand om barnen på ett bra sätt.
Jag skulle aldrig i livet kunna bränna en massa pengar på kosttillskott och gymkort. Det utrymmet finns bara inte.
Jag tror att du Hijaal borde ta och jämföra din ekonomi med hur andra människor har det. Då inser du nog att du inte har särskilt mycket att klaga på.
Hijaal skrev:Gripandekylig skrev:112 kr eller 110 kr är helt okej löner. År 2002 arbetade jag för 10 kr, sedan för 25 kr, sedan för 40, sedan för 60, sedan för 80, sedan för 100 osv osv. Man måste börja någonstans. Företagsliknande sysslor kan med lätthet skapas utan startkapital. Själva registreringen kan man ta senare.
Eller varför inte handla med bitcoins? Sedan oktober har min portfölj ökat i värde 8-faldigt.
Låt oss säga att jag får 110Kr/Tim och på 1 månad blir det 17,600Kr.
Bor i Haninge Kommun
Gym Kort = 525Kr per månad
Hem Telefon = 98Kr per månad om jag inte ringer nåt (kollade bara snabbt på Comhem)
Multivitamin Tabletter 100st/100Kr = 1Kr/st, tar 2 per dag
Magensium Tablettr 100st/100Kr = 1Kr/st, tar 2 per dag
1Kg Protein Pulver = 169Kr, tar 100g per dag
Och om jag lyckas spara 106Kr per dag så blir det 3286Kr per månad
3286 kronor per månad är i sig en mycket stor summa. Den kan du för övrigt höja ifall du:
- Skippar kosttillskotten (som du kissar ut igen)
- Skippar gymkortet (du kan träna på egen hand, gärna utomhus)
- Skippar hemtelefonen (du har mobiltelefon istället)
- Flyttar till en billigare kommun
Du är ju blott 25 år gammal. Tänk på dina jämngamla som väljer att studera. De får cirka 9200 kr/mån med bidrag och lån. På den summan lever de dels sina liv men får därutöver stora lån att betala tillbaka senare i livet. Din potentiella lön på 17 600 kr/mån är ingen slavlön. Du måste börja någonstans för att kunna arbeta dig uppåt. Antingen studerar du och får på så vis en högre ingångslön, eller så tar du jobbet samt andra jobb och arbetar dig uppåt.
>Ifall du vill tjäna större månadslöner så måste du antingen studera först, hitta på en egen smart affärsidé eller börja med mer lågavlönade arbeten först och arbeta dig uppåt.
> Ifall du av medicinska skäl inte kan arbeta så kan du försörjas utav oss skattebetalare, men då kommer du inte att få ens i närheten utav 17 600 kr/mån.
> Ifall du hellre vill leva utanför samhället så kan du följa det förslag jag tidigare skrev om att du kan flytta till östra Ryssland och leva i skogen.
Du måste acceptera att dina semesterresor inte kan bli helt obegränsat dyra så här i början utav din karriär. Du kommer heller inte att kunna leva en lika lyxig livsstil som de som redan har etablerat sig på arbetsmarknaden. Jämför dig själv istället med oss studenter.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
När jag åkte på semester sparade jag i tre år innan.
Fy fan, nästan duktighetsspya på det.
Men det är sant.
Fy fan, nästan duktighetsspya på det.
Men det är sant.
I samhället ingår du själv. Du kan välja att försöka göra samhället båttre el strunta i det och försöka sno åt dig så mycket du kan på andras bekostnad, men i det senare fallet är du inte bättre än andra som struntat i dig.
Är det "samhällets" och skattebetalarnas fel? I första hand mobbarnas och skolans fel. Tror du att du straffar dem genom att leva på bidrag?
Dessutom, få av oss skulle jobba/t om vi resonerade som du. Enligt denna omrösting har 77% av oss blivit mobbade: har-du-blivit-mobbad-omrostning-t8620.html
Det inte "samhällets" fel utan beror snarare på din AS och dig själv. Eller tycker du vi ska ha statliga bordeller?
Om du med "riktig semester" menar att åka utomlands, så är det ingen mänsklig rättighet att få göra det. Du låter bortskämd.
Tvärtom har lagarna ändrast så folk ska slippa passiv rökning på jobbet och på uteställen.
Om du kan arbeta men i stället väljer att leva på bidrag, så blir du själv mest lidande, eftersom du alltid kommer att få en dålig ekonomi. Vilka bidrag tänker du dig förresten, aktivitetsersättning? Då behövs dels läkarintyg, dels att FK godkänner det.
Det låter som du tänker för mycket (och retar upp dig) i din ensamhet utan feedback från andra. Det kan bli lite orealistiskt då.
Saker som samhället gjort mot mig:
1. Låtit mig bli mobbad i 12-13år
Är det "samhällets" och skattebetalarnas fel? I första hand mobbarnas och skolans fel. Tror du att du straffar dem genom att leva på bidrag?
Dessutom, få av oss skulle jobba/t om vi resonerade som du. Enligt denna omrösting har 77% av oss blivit mobbade: har-du-blivit-mobbad-omrostning-t8620.html
2. Gjort så att jag inte har haft sex på 9år strax
Det inte "samhällets" fel utan beror snarare på din AS och dig själv. Eller tycker du vi ska ha statliga bordeller?
3. Gjort så att jag inte har haft en riktigt semester på 8år
Om du med "riktig semester" menar att åka utomlands, så är det ingen mänsklig rättighet att få göra det. Du låter bortskämd.
4. Utsätter mig i fara som passiv rökning och liknande grejer
Tvärtom har lagarna ändrast så folk ska slippa passiv rökning på jobbet och på uteställen.
Om du kan arbeta men i stället väljer att leva på bidrag, så blir du själv mest lidande, eftersom du alltid kommer att få en dålig ekonomi. Vilka bidrag tänker du dig förresten, aktivitetsersättning? Då behövs dels läkarintyg, dels att FK godkänner det.
Det låter som du tänker för mycket (och retar upp dig) i din ensamhet utan feedback från andra. Det kan bli lite orealistiskt då.
Unib12 skrev:Ett jätte bra sparar tips är att bo tillsammans med någon och ha delad ekonomi. Det har sparat mig tusenlappar.
Ja, se bara till att det är en schysst/hederlig person som inte har 100 dyra ovanor.
Jag hade t.ex inte behov av att konstant köpa cigaretter, nikotintugummin, glass, kakor, veckotidningar, x antal nya plagg i månaden, mediciner, extramediciner, hyrfilm, kabeltv, smink, nagelprylar, parfymer, och ibland ett kreditlån.
Min exfru hade däremot behov av alla dessa "underbara" uppräknade produkter. Hon tog dessutom av mina mediciner som jag ibland behövde för att kunna somna (pga ovan inköp, bråk om dessa och allmän ångest).
När jag slutligen upptäckte kreditlånen och stölden av mina mediciner så lämnade jag in skilsmässoansökan.
Jag är (fortfarande) en snäll typ, men inte längre alls lika blåögd.
Hijaal skrev:2. Gjort så att jag inte har haft sex på 9år strax
Samhället med kommuner, landsting, regering, myndigheter, skolor osv har inget ansvar för att säkerställa att individer har sex. Det ligger visserligen i samhällets intresse att i vart fall säkra viss fortplantning och det görs: genom sexualundervisning i skolor, gratis ungdomsmottagningar, gratis förlösningshjälp mm.
Att du inte har haft sex på 9 år är ett för samhällets intressen helt värdemässigt oladdat påstående. Det är alltså varken någonting bra eller dåligt, utan betyder faktiskt inte någonting alls. För dina egna intressen däremot så kanske det spelar roll. Kanske hade du gärna haft sex för upplevelsens skull. Därmed ligger det enbart i ditt egna intresse att se till att du kan ha det. Vidare har du i andra trådar här i forumet givit uttryck för sådana sexistiska åsikter att det inte är speciellt förvånande att du inte har kunnat ha sex på nio år, även ifall du hade lagt manken till. Det är alltså inte samhällets fel att du inte har haft sex på nio år; det är ditt eget fel och ingen annans.
Hijaal skrev:7. Gjort så att jag inte har nån utbildning
I Sverige erbjuds gratis dagverksamhet för små barn, gratis förskola, gratis skola, gratis gymnasium och gratis universitetsutbildningar. De utlärningsformer som erbjuds och de läroplaner som följs är inte helt optimala, men de är långt ifrån dåliga. I jämförelse med andra samhällen på Jorden så har vi i vårt samhälle bland de bästa möjligheterna till utbildning som går att finna.
Hijaal skrev:Och en massa andra grejer.
Du måste ta dig en funderare. Föreställ dig själv med de inställningar du har idag, fast för två hundra år sedan, eller att du hade levt i något land med sämre välfärd. Inse att de gratistjänster och det trevliga välfärdssystem som finns i Sverige idag inte är någon naturlig rättighet. Det är ett system som vi har valt att använda oss utav därför att vi gärna rehabiliterar de tillfälligt sjuka på ett effektivare sätt än att de hade behövt arbeta samtidigt som de varit sjuka. Vi har valt att låta de permanent sjuka överleva och dessutom leva gott i jämförelse med i andra länder därför att vi har valt att värna om ett universellt mänskligt värde. Det är inga naturliga rättigheter. Det är bara så vi har valt att styra vårt samhälle idag.
Var glad att du lever i den tid du lever i och i det land du lever i. Var tacksam för hur vi i Sverige går emot naturens evolutionsprinciper om naturlig selektion och att vi har valt att låta även de svaga överleva. Ta ditt eget ansvar som samhällsmedborgare och ifall det är någonting du inte känner dig nöjd med så klaga inte på andra, utan se till att styra upp det själv.
Som du har märkt så har du fått många svar på de inlägg du har skrivit här. Det är ett tecken på att dina åsikter får människor att reagera. Ta till dig det sättet som vi reagerar på. Sluta att leva enligt de osunda värderingar du givit uttryck för.
Jag hoppas verkligen att du ändrar dig för i annat fall kommer din existens att bli en tung börda för oss övriga samhällsmedborgare att bära.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
De där arbetscoacherna som ändå inte lyckas få någon i arbete kanske kunde hjälpa med raggningscoacheri istället. Det skulle säkert öka samhällets lyckoindex betydligt mer, och arbetsgivare vill säkert helst ha kroniskt lyckliga människor. Se där rena dubbelvinsten
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
lar66 skrev:Unib12 skrev:Ett jätte bra sparar tips är att bo tillsammans med någon och ha delad ekonomi. Det har sparat mig tusenlappar.
Ja, se bara till att det är en schysst/hederlig person som inte har 100 dyra ovanor.
Jag hade t.ex inte behov av att konstant köpa cigaretter, nikotintugummin, glass, kakor, veckotidningar, x antal nya plagg i månaden, mediciner, extramediciner, hyrfilm, kabeltv, smink, nagelprylar, parfymer, och ibland ett kreditlån.
Min exfru hade däremot behov av alla dessa "underbara" uppräknade produkter. Hon tog dessutom av mina mediciner som jag ibland behövde för att kunna somna (pga ovan inköp, bråk om dessa och allmän ångest).
När jag slutligen upptäckte kreditlånen och stölden av mina mediciner så lämnade jag in skilsmässoansökan.
Jag är (fortfarande) en snäll typ, men inte längre alls lika blåögd.
Ojdå, inte kul. Det är viktigt att man är tillsammans med människor som står på ungefär samma värdegrund. Det lät inte som ett lika effektivt sätt att spara pengar på för dig.
Jag inser nu att jag älskar min rumskompis, trots att hon stökar ner. Kan du tänka dig att flytta ihop med någon polare annars?
Hijaal skrev:Det ska jag i alla fall, fyller strax 26år och i snart 26år så har samhället gett mig mitten fingret och nu efter snart 26år så har jag fått nog och ger nu samhället mitten fingret tillbaks.
Jag beklagar att du känner dig så sviken av en omgivning som nog lurat dig. Ibland drabbar verkligheten tungt. Men bättre att du avreagerar dig med inlägg som ditt, istället för att du blir Sverigedemokrat eller något...
Att hämnas genom att må dåligt fungerar uruselt, t.o.m. mot föräldrar. Förslag: Testa istället att inte låta dåliga människor besegra dig, och sparka ut dem ur ditt liv.
Att du inte siktar på arbete just nu är nog rätt. Du tycks ha en hel del annat att ta itu med innan dess. Bra jobbat.
Att däremot använda "bög" som skällsord som du gör i tråden, tycker jag inte är OK. Jag har övervägt att anmäla dig, för att få klargjort om det är godtagbart här, men låter det vara eftersom du uppenbart skriver i allmän kris.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Gafsan skrev:kiddie skrev:Socbidrag är SKITSVÅRT att leva på
Ja, det blir nog knappast några gymkort, onödiga telefonabbonemang eller kosttillskott för den som går på socialbidrag.
Själv jobbar jag och har inte jättedålig lön, men jag har tre barn. Dels kostar det pengar med hyra för större lägenhet (man kan inte bo fyra pers i en etta), dels äter barnen mat, de behöver kläder, de har fritidsintressen som kostar pengar mm mm. Barnbidraget täcker bara en bråkdel av detta. Dessutom jobbar jag deltid, för att hinna ta hand om barnen på ett bra sätt.
Jag skulle aldrig i livet kunna bränna en massa pengar på kosttillskott och gymkort. Det utrymmet finns bara inte.
Även med en OK lön så blir det ganska lite över med tre barn. Du måste ha bra ekonomiskt sinne för att få det att gå ihop.
higgspartikel skrev:Intressant budgetering. Jag skulle ha strukit följande utgifter: Hemtelefon (du har mobil), gymkort (träna hemma/utomhus), multivitamin, magnesium och proteinpulver (ät riktig mat istället för kosttillskott).
Sök bostad i fler kommuner, har du råd med busskort så kan du också pendla.
Brukar inte el ingå i hyran?
Spara några kronor, köp färs för pengarna och gör dina egna köttbullar. Alternera med billigare vegetariska proteinkällor, ex. bönor.
1. Ja hemtelefonen kan jag ta bort
2. Det går inte för mig att träna hemma/utomhus eftersom det ger mig inte tillräckligt med motstånd.
3. Jag äter riktigt mat men det är svårt att nå upp till 200g Protein utan att överstiga Kcal balansen och det är väldigt svårt att få i sig alla vitaminer/mineraler genom mat och om man lyckas så kommer det garanterat vara dyrare än pillrena.
4. Det här är en rolig poäng som dom flesta hjärntvättade människor tar upp, när ska jag leva då? Kul att folk alltid ska göra nåt för jobbet och aldrig nåt för leva. Okej flytta då, okej jobba mer då, okej gör det XX för jobbets skull aldrig nåt för att leva.
5. Jag köpte 1Kg frysta köttbullar för 32Kr vilket gör att 100g kostar 3,2Kr och om jag minns rätt så är köttfärs för tillfället 49,90Kr/Kg så där blir det 5Kr för 100g köttbullar så där blir det redan 1,8Kr dyrare och det är utan andra grejer som kanske behövs till att göra dom egna köttbullarna.
tahlia skrev:Hijaal skrev:Och om jag lyckas spara 106Kr per dag så blir det 3286Kr per månad så då tar det kanske 5 månader för mig att spara ihop pengar till en utomlands resa bara biljetterna, sen kommer det till andra utgifter där borta.
Och...bidrag skulle ge dig större utrymme för att spara och således fler möjligheter att åka utomlands? Nej, snarare sätta dig på kanten så pass att det många gånger kan bli jobbigt att få ihop till mat såvida du inte offrar bredbandet, gymmet, telefonen och SL-kortet.
Om du vill ha bättre ekonomi så är inte bidrag vägen att gå. Det här handlar egentligen inte alls om rubriken - det handlar egentligen inte alls om att du hellre vill gå på bidrag än att jobba, det handlar om att du vill ha mer pengar.
Om jag skulle få bidrag så skulle jag anpassa mig efter bidraget, låt oss säga att jag får lågt bidrag så betalar jag det nödvändiga som hyra, osv sen skulle jag bara gå till en mataffär när jag behöver äta och ta en produkt och bara börja äta, väldigt simpelt och enkelt.
Skillnanden är att jag skulle få mer frihet.
Zirre skrev:Hijaal skrev:bara blivit erbjuden slaveri där man får 112Kr/Tim eller 110Kr/Tim,
Jag har jobbat för 80 kr/ tim och jag var glad för jag hade iaf ett jobb.
Du är möjligtvis inte lite kräsen?
Faktiskt inte, vill bara leva.
Men det här är nya sättet för samhället att få unga folk jobba att säga nedlåtande saker till dom som:
"Är du inte kräsen?"
"Unga är så lata"
"Man måste ju börja nånstans"
Osv, men jag ser den skiten för vad det är för skit.
Gafsan skrev:Hijaal skrev:Jag tycker att du inte borde jobba mer i hela ditt liv, tycker du borde börja leva på social bidrag eller liknande.
Och varifrån skulle pengarna till socialbidraget komma, ifall folk gör som du säger? Om ingen arbetar och betalar skatt så finns det inga pengar till några bidrag, det förstår du väl?
Det är så mycket saker som är fel i samhället så det vore utmärkt om folk började gå på bidrag så man kan ta hand om problemen som finns i samhället.
kiddie skrev:110 kr i timman är för fan himmelriket. Jag får 30 kr om dan på DV.
Vad är DV? 30Kr före eller efter skatt? Oavsett om det är före eller efter skatt du kanske borde skaffa bollar och inte arbeta för skit lön?
Låt mig höra angående dom riktiga kroppsliga arbets grejer du gör.
"Med din inställning ska du inte nära en kvinna"
Det finns knappt några kvinnor kvar i samhället så va inte orolig.
slackern skrev:Hmm jag förstår inte riktigt hur det skulle vara samhällets fel att du inte får ligga? Skulle du kunna utveckla det lite så är du snäll?
Gjort det redan men kan göra det igen.
90%-95% utav Sveriges befolkning ligger på minst en utav dom här 3 punkterna nedanför:
1. Fetma
2. Anorexia
3. Fetma & Anorexia
Och på grund av att dom ligger i dom kategorierna kan jag inte ha sex med dom.
Fetma:
Kan inte ha sex med dom för att det kan hända att sexet blir så ansträngade för doms hjärta att dom dör och då kan jag juridiskt sett åka ditt för vållande till annans död.
Det är en ökad risk att mina barn får fetma om dom har en mamma med fetma, var ett tag sen men såg en tjej med fetma vara i mataffären och där var hennes 2 ungar dom var väldigt unga men dom hade redan fetma. Dom var max 12år gamla och den äldsta utav dom 2 vägde nog minst 75% utav min vikt redan vid 12år.
Sen finns det andra saker att lägga till.
Anorexia:
Om jag lyfter upp henne och slänger i sängen för att vi ska ha sex så kan hon bryta nåt i kroppen eftersom hon lider av anorexia och då kan jag juridiskt åka ditt för misshandel/grov misshandel. Men låt oss säga att hon inte skadar sig så kan jag fortfarande åka ditt för nekrofili om polisen får reda på att vi har haft sex.
Fetma & Anorexia:
Samma som ovan.
Så om jag inte kan ha sex med 95% av Sveriges befolkning så begränsar det mig en hel del och det är inte jag som valt att folk ska ha fetma och anorexia det är nåt som samhället har valt.
Hijaal skrev:slackern skrev:Hmm jag förstår inte riktigt hur det skulle vara samhällets fel att du inte får ligga? Skulle du kunna utveckla det lite så är du snäll?
Gjort det redan men kan göra det igen.
90%-95% utav Sveriges befolkning ligger på minst en utav dom här 3 punkterna nedanför:
1. Fetma
2. Anorexia
3. Fetma & Anorexia
Och på grund av att dom ligger i dom kategorierna kan jag inte ha sex med dom.
Fetma:
Kan inte ha sex med dom för att det kan hända att sexet blir så ansträngade för doms hjärta att dom dör och då kan jag juridiskt sett åka ditt för vållande till annans död.
Det är en ökad risk att mina barn får fetma om dom har en mamma med fetma, var ett tag sen men såg en tjej med fetma vara i mataffären och där var hennes 2 ungar dom var väldigt unga men dom hade redan fetma. Dom var max 12år gamla och den äldsta utav dom 2 vägde nog minst 75% utav min vikt redan vid 12år.
Sen finns det andra saker att lägga till.
Anorexia:
Om jag lyfter upp henne och slänger i sängen för att vi ska ha sex så kan hon bryta nåt i kroppen eftersom hon lider av anorexia och då kan jag juridiskt åka ditt för misshandel/grov misshandel. Men låt oss säga att hon inte skadar sig så kan jag fortfarande åka ditt för nekrofili om polisen får reda på att vi har haft sex.
Fetma & Anorexia:
Samma som ovan.
Så om jag inte kan ha sex med 95% av Sveriges befolkning så begränsar det mig en hel del och det är inte jag som valt att folk ska ha fetma och anorexia det är nåt som samhället har valt.
Om det där är skälet till att du inte får sex så är det nog inte sex du vill ha. Hade du verkligen velat ha det så hade du säkert kunnat få det utan problem.
Alien skrev:I samhället ingår du själv. Du kan välja att försöka göra samhället båttre el strunta i det och försöka sno åt dig så mycket du kan på andras bekostnad, men i det senare fallet är du inte bättre än andra som struntat i dig.Saker som samhället gjort mot mig:
1. Låtit mig bli mobbad i 12-13år
Dessutom, få av oss skulle jobba/t om vi resonerade som du. Enligt denna omrösting har 77% av oss blivit mobbade: har-du-blivit-mobbad-omrostning-t8620.html2. Gjort så att jag inte har haft sex på 9år strax
Det inte "samhällets" fel utan beror snarare på din AS och dig själv. Eller tycker du vi ska ha statliga bordeller?3. Gjort så att jag inte har haft en riktigt semester på 8år
Om du med "riktig semester" menar att åka utomlands, så är det ingen mänsklig rättighet att få göra det. Du låter bortskämd.4. Utsätter mig i fara som passiv rökning och liknande grejer
Ja i samhället ingår jag själv också, men jag utgör en väldigt liten % utav samhället. Och hur vet du inte att jag försöker göra samhället bättre genom att leva på bidrag?
Nyss sa du jag är en del av samhället men sen helt plötsligt så räknas inte skolorna/mobbarna som en del av samhället........väldigt märkligt.
Och om man säger så här så har jag gått i 6 skolor totalt om inte fler. Låt oss säga att i varje skola jag har gått i så har klassen varit på 21 elever (inklusive mig) och sen 2 lärare.
Det betyder att på dom där 6 skolorna är det minst 132 personer från samhället som inte har gjort nåt om mobbningen, dom flesta har varit neutrala sen har det varit några som har varit negativa och drivit mobbningen.
Förklara för mig om jag är en del av samhället 1 person hur pass stor del av samhället är dom där 132 personerna då? Eller är dom helt plötsligt inte en del av samhället för att det ska passa din argumentation?
Och inte nog bara med det, det är ju samhället som bygger upp skolorna, hyr personal, osv med skatte pengar.
Men självklart så har ju inte samhället nåt ansvar alls.........
Jag har inte sagt att jag ska leva på bidrag för att bestraffa, jag gillar inte bestraffning. Eftersom det är stor chans att det ger negativ effekt, jag ska gå på bidrag för att det kanske kommer öppna folks ögon för verkligheten.
Vore inget fel med bordeller så länge man slipper betala.
Att låta bortskämd och vara bortskämd är 2 helt olika saker.
Hijaal skrev:90%-95% utav Sveriges befolkning ligger på minst en utav dom här 3 punkterna nedanför:
1. Fetma
2. Anorexia
3. Fetma & Anorexia
Drygt 10 procent av Sveriges befolkning över 16 år (6,8 % av kvinnor 20-29 år) är feta och andelen underviktiga är ca 2,2 procent (5,7 %). Ungefär en procent av kvinnor i riskåldern 13 till 30 år beräknas lida av anorexia.
Källor: http://www.scb.se/Pages/ProductTables____341406.aspx, http://www.atstorning.se/documents/Fakt ... ningar.pdf
hjaal Har du provat att vara lite tacksam över saker? Detta börjar bli överdrivet tramsigt.
Det är kul att folk kommentera att jag har beräknat fram att jag kan spara 3286Kr per månad men inte tar med i beräkningen dom andra saker som jag sagt:
- Att jag inte har bil (Hur skulle det vara då? Bensin, Försäkringar, Osv)
- Att jag äter samma mat 3 ggr om dagen och aldrig varierar (Hur snabbt tror ni det psykiska utbrottet kommer då?)
- Att jag inte äter ute en enda gång (Vilket ser till att jag måste alltid hitta nåt sätt att ta med mig mat och veta att jag kan värma maten där, osv)
- Att hyran inte är dyrare än 4245Kr i månaden (Och det är en billig hyra)
- Att jag inte gör nån social aktivitet som kostar pengar (Som bowling, bio, fika, dricka, disco, osv, osv, osv)
- Att jobbet är på heltid (Och inte på 5%-10% mindre för det skulle förstöra det helt)
- Att jag inte har husdjur (Mat, leksaker, försäkring, osv)
- Att jag inte har avbetalning på nåt (Som bil, data, tv, kylskåp, frys, spis, osv)
- Att jag inte köper nåt för nöjes skull (Som data spel, leksaker, böcker, osv)
- Att jag inte unnar mig nåt gott (Som godis, läsk, chips, ostbågar, glass, osv)
- Att jag inte har Hemförsäkring
- Saker som inte man ska köpa och inte är med i räkningarna är Schampo, Tvål, Tandkräm, Tandborste, Tvättmedel, Sköljmedel, Diskmedel, Skor, Kläder, Osv, Osv.
Men här jag ska bara vissa ett litet exempel till folk nu så kanske dom vaknar upp.
Beräknande fram att jag fick 106Kr kvar i handen, men låt oss säga att jag på grund av nån anledning inte kan äta normal på jobbet och måste äta ute då. Mat nu på restaurang brukar kosta 75Kr så istället för 10Kr blir det det nu 75Kr
106 + 10 = 116 -> 116 - 75 = 41Kr per dag har man då helt plötsligt.
Jaddu undrar vad skulle hända om man åt ute en gång till oj just det går inte för då måste man plocka bort nåt annat.
- Att jag inte har bil (Hur skulle det vara då? Bensin, Försäkringar, Osv)
- Att jag äter samma mat 3 ggr om dagen och aldrig varierar (Hur snabbt tror ni det psykiska utbrottet kommer då?)
- Att jag inte äter ute en enda gång (Vilket ser till att jag måste alltid hitta nåt sätt att ta med mig mat och veta att jag kan värma maten där, osv)
- Att hyran inte är dyrare än 4245Kr i månaden (Och det är en billig hyra)
- Att jag inte gör nån social aktivitet som kostar pengar (Som bowling, bio, fika, dricka, disco, osv, osv, osv)
- Att jobbet är på heltid (Och inte på 5%-10% mindre för det skulle förstöra det helt)
- Att jag inte har husdjur (Mat, leksaker, försäkring, osv)
- Att jag inte har avbetalning på nåt (Som bil, data, tv, kylskåp, frys, spis, osv)
- Att jag inte köper nåt för nöjes skull (Som data spel, leksaker, böcker, osv)
- Att jag inte unnar mig nåt gott (Som godis, läsk, chips, ostbågar, glass, osv)
- Att jag inte har Hemförsäkring
- Saker som inte man ska köpa och inte är med i räkningarna är Schampo, Tvål, Tandkräm, Tandborste, Tvättmedel, Sköljmedel, Diskmedel, Skor, Kläder, Osv, Osv.
Men här jag ska bara vissa ett litet exempel till folk nu så kanske dom vaknar upp.
Beräknande fram att jag fick 106Kr kvar i handen, men låt oss säga att jag på grund av nån anledning inte kan äta normal på jobbet och måste äta ute då. Mat nu på restaurang brukar kosta 75Kr så istället för 10Kr blir det det nu 75Kr
106 + 10 = 116 -> 116 - 75 = 41Kr per dag har man då helt plötsligt.
Jaddu undrar vad skulle hända om man åt ute en gång till oj just det går inte för då måste man plocka bort nåt annat.
Återgå till Att leva som Aspergare