Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ninegirl » 2013-03-31 18:55:09

Mitt råd är att efterhärma en idol, som t ex Michael Jackson. Han var öppen och trevlig och blyg och cool. En mix av allt. Liksom fråga sig - vad hade MJ gjort i det här läget?

Jag gjorde så själv och fick en del tjejer efter mig..

Obs! Är berusad när jag nu skriver detta. Ursäkta.
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 19:08:25

rdos skrev:[...] möjligen med undantag för om man aldrig vill ha något mera varaktigt som Nallen [...]

*morrar*

Gafsan skrev:Fast att lära sig nya sätt att kommunicera innebär väl inte nödvändigtvis att man är "onaturlig" eller att man "förställer sig"?

Eh, jo. Definitionsmässigt.

Och Alien målar fan på väggen, som vanligt.

OT:
Alien skrev:Och invandrare förväntas lära sig språket i sitt nya hemland.

Uppenbarligen inte i Sverige.

ninegirl skrev:Liksom fråga sig - vad hade MJ gjort i det här läget?

Sätta på småpojkar är inte min grej riktigt.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-03-31 19:53:46

De vill väl ha det som du själv vill ha: kärlek, närhet, någon som bryr sig.

nallen skrev:Ja. Och överhuvud taget att man förväntas snacka en massa om fullständigt ointressanta och ovidkommande ämnen. Och framför allt att man förväntas göra det utan att veta att man får nåt för sina ansträngningar.


Det där fattar inte jag. Varför ska du prata med någon som du inte kan överhuvudtaget ha en intressant diskussion med? Det är väl jätte nice när man kan ha en relation där man kan prata mycket - men då om intressanta saker. Och då ska man ju vara sådana som pratar om intressanta saker tillsammans och inte tvärtom. Så om man inte kan prata om intressanta saker redan i början så betyder det ju att man helt enkelt inte är tillräckligt kompatibel till att börja med. Eller hur

Moderator Alien: Lade till ägaren av citatet. Det är viktigt att det framkommer vem som citeras.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 20:00:06

*suck*
Den här handlar inte så mycket om "relationer" som om sex.
Hur man säkert får sex och det utan att jobba ihjäl sig i synnerhet.

EDIT: jag vill ha sex ett par gånger i veckan utan att behöva ägna all ledig tid åt att ordna det.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-03-31 20:02:36

nallen skrev:Det har redan dragits ad nauseum.


I t ex dess trådar:
varfor-ar-tjejer-sa-irrationella-nar-det-galler-sex-t16113.html

kravspec-pa-partner-algoritmer-t12482.html

Men jag tänkte denna tråd skulle fokusera generellt på ev skillnader mellan män och kvinnor när det gäller sex och kärlek och inte enbart på nallen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47138
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-03-31 20:08:20

nallen skrev:*suck*
Den här handlar inte så mycket om "relationer" som om sex.
Hur man säkert får sex och det utan att jobba ihjäl sig i synnerhet.

EDIT: jag vill ha sex ett par gånger i veckan utan att behöva ägna all ledig tid åt att ordna det.


Det är statistiskt sett så att de som är "i" en relation har betydligt mycket sex än de som är singlar. (kan inte leta fram statistiken just nu men jag har läst om en studie som gjorts om detta förut).

Besides, hur skulle du känna om någon gick fram till dig och "bara vilje _sälja_ något"? Det ju samma sak typ.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 20:11:22

imagine skrev:Det är statistiskt sett så att de som är "i" en relation har betydligt mycket sex än de som är singlar.

Och hur kul är det i längden att klämma på samma tuttar och nosa på samma mus varenda gång? Och så all det där andra, att aldrig få vara ifred och så vidare :?

imagine skrev:Besides, hur skulle du känna om någon gick fram till dig och "bara vilje _sälja_ något"? Det ju samma sak typ.

Va?
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-03-31 20:18:24

Du vill ju bara "FÅ" (sex) och då möter du såklart motstånd. Så är det alltid. Folk vill inte att man ska bara ta saker av dem. ;-)
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 20:23:04

Grattis, du har igen visat på att tjejer egentligen inte gillar sex, det skall alltid vara nåt mer för att det ska vara intressant.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-03-31 20:32:59

nallen skrev:Grattis, du har igen visat på att tjejer egentligen inte gillar sex, det skall alltid vara nåt mer för att det ska vara intressant.


Va? Det har jag aldrig sagt. Det finns hur många som helst tjejjer som vill ha sex. Men det är liksom i hur man approachar saken. Om man "vill ha sex" så märks det ju. Men om man däremot är där som en "möjlighet" så är det lättare att fatta beslutet och faktiskt gå hem till någon. Visst är man snål när det gäller att ge 2kr till en tiggare? Men samtidigt så kan vi lägga ut 200.000kr för en ny bil.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-03-31 20:38:07

Fan jag skulle ha skrivit såhär från början: :D

Gå ut på en ställe där folk blir fulla och festar. Gå fram till tjejjer och säg "Hej, jag heter Nallen. Vad heter du?" märker du att det finns intresse så går ni hem och knullar. Mycket svårare än så ska det inte behöva vara. :)
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 20:42:56

nallen skrev:EDIT: jag vill ha sex ett par gånger i veckan utan att behöva ägna all ledig tid åt att ordna det.


Dina drifter vill att du ska ha sex ett par gånger i veckan, men de bryr sig inte ett dyft om ifall du behöver använda all din lediga tid för detta eller inte. Snarare skulle de föredra att du använde all din lediga tid åt detta om du inte riskerade att svälta ihjäl, då det skulle öka chansen för att de gener som styr dina drifter överlever till nästa generation och där gör sitt jobb på nytt.

Så om du vill komma någonvart så jobba på att styra dina drifter snarare än att tillfredställa dem.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav matterik » 2013-03-31 20:45:10

Individuellt.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 20:55:11

Alien skrev:Men jag tänkte denna tråd skulle fokusera generellt på ev skillnader mellan män och kvinnor när det gäller sex och kärlek och inte enbart på nallen.


Det låter bra (det finns ju redan en "varför-nallen-inte-får-sex-tråd"). Men vad ska man skriva i den här tråden då? Är det meningen att vi kvinnor ska skriva om vad vi faktiskt vill ha ut av ett förhållande (Och med förhållande menar jag just nu allt ifrån ett ONS till ett livslångt äktenskap)? Eller ska det vara mera allmänna teorier?
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 21:01:07

imagine skrev:Om man "vill ha sex" så märks det ju.

Om de inte säger "jag vill ha sex med dig ikväll" så märks det inte.

imagine skrev:Gå ut på en ställe där folk blir fulla och festar. Gå fram till tjejjer och säg "Hej, jag heter Nallen. Vad heter du?" märker du att det finns intresse så går ni hem och knullar. Mycket svårare än så ska det inte behöva vara. :)

1. Jag kan ju inte gå fram och prata med nån så där, om jag inte vet att det kommer att bli nåt.
2. Det "märker" jag inte, se ovan.
3. Allt det du föreslår och mycket därtill har redan diskuterats i tråden Varför är tjejer så irrationella när det gäller sex?
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-03-31 21:12:40

Men snälla kan inte någon tjej som vill ha en KK förbarma sej över Nallen? Så slipper vi höra hans klagan utav avsaknad av sex i varje tråd.
slackern
 
Inlägg: 44052
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-03-31 21:15:08

slackern skrev:Men snälla kan inte någon tjej som vill ha en KK förbarma sej över Nallen? Så slipper vi höra hans klagan utav avsaknad av sex i varje tråd.
Nej han vill ju bara 2 gånger i veckan, aslite ju.

Sen så tröttnar han ju på kropparna och vill ha nya kvinnor hela tiden.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Unib12 » 2013-04-01 0:15:54

nallen skrev:
Unib12 skrev:Men det är svårt att ge någon ligg garanti om man inte får prata först och känna efter om det är bekvämt eller obehagligt.

Larv och velande! Först bestämmer man sig, sen utför man.


Alltså, inte för att vara nedlåtande eller så, men jag börjar förstå hur det kommer sig att det inte blir något ligga för dig. :lol:
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 0:59:31

nallen skrev:
Unib12 skrev:Om Du ger det här med att lära känna personen lite bättre en chans och se om det fungerar.


I korthet: om nån säger "lyssna på mitt pladder och bjud mig på drinkar ikväll så får du följa med mig hem och smaka på mig sen" så är det nog OK (förutsatt att det inte är mer än 3-4 timmar till stället stänger). Men, eftersom fruntimmer helt tycks sakna förmåga att bestämma sig innan de gör nånting så är det aldrig så klart. Alltså blir det inget; jag pallar inte att lägga ner flera timmar och en massa uppmärksamhet på nåt som kanske inte blir nåt. Det kräver alldeles för mycket.


Nu undrar jag hur sexträffar, som man kommit överens om på nätet, går till. Där kan man väl iaf inte behöva sitta och småprata i 3-4 timmar innan man skrider till verket.

Men iaf att man pratar en stund och ser om man står ut med att ha sex med personen sen man sett den irl.

Det finns ju en särskilt tråd om knullkompiskonceptet, men jag tror inte det framgick där. Där var det mera att kk:n var någon som man redan kände, då bortfaller ju problemet med säkerhet och att man inte träffats irl förr. att-ha-ett-kk-hur-ar-det-t3936.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47138
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 1:08:38

Gafsan skrev:
nallen skrev:Det borde för det första vara självklart och, för det andra, har de jag faktiskt sagt såna saker till tittat på mig som jag vore nåt slags idiot och sen lämnat platsen.


OK. Ja, det är nog så man skulle reagera.


Ett svårartat fall av "män är från Mars, kvinnor från Venus".

Kvinnorna har förstås insett att du inte bara är från Mars utan från Pluto.

Det kanske finns kvinnor (förutom prostituerade) som kan tänka sig att ha sex med någon som egentligen ogillar deras personlighet och inte bryr sig om deras känslor, men det kan inte finnas många.

Killen från Långtbortistan kan inte förvänta sig att svenska kvinnor ska följa hans exotiska ritualer för att tillhopa gå; han får vackert rätta sig efter svenska seder. Annars blir han utan (el tagen av polisen).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47138
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Cyan » 2013-04-01 2:02:37

Alien skrev:Det kanske finns kvinnor (förutom prostituerade) som kan tänka sig att ha sex med någon som egentligen ogillar deras personlighet och inte bryr sig om deras känslor, men det kan inte finnas många.


Ja, och prostituerade vore väl faktiskt det bästa alternativet för Nallen utifrån vad han verkar önska sej. Då skulle han förstås kanske säga nått om att han inte hade råd eller att det inte var lagligt, men han kan ju alltid flytta utomlands till nått billigare och lagligare ställe isåfall så löser sej den saken.

Eller så kan han ju göra en komplett könsoperation till tjej, det är ju också ett alternativ, för då skulle han nog inte ha några problem sen med att hitta nya partners ett par gånger i veckan utan att behöva anstränga sej det minsta, och eftersom han blivit en tjej så skulle han fortfarande kunna räkna sej själv som heterosexuell dessutom. :)

Några konstruktivare lösningar på problemet lär han inte kunna få iaf, för evolutionen kommer knappast att göra nån grundläggande förändring på alla tjejer inom den närmaste tiden.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 4:29:02

lar66 skrev:
nallen skrev:...men det är ju fortfarande så att ni aldrig någonsin kan säga "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".
Ska det vara så satans omöjligt att bestämma sig först och sen tala om vad man bestämt och därefter börja göra nåt?
Är det inte då man ska plocka fram det där "sexkontraktet" som politikerna så insiktsfullt (?) har föreslagit?

"Jag lovar att inte skada eller hota <PARTNERS NAMN> (om partnern ej har förkryssat denna preferens, dvs BD/SM), intygar att jag bara gillar angivna sexvarianter (se förkryssade alternativ) osv osv.

Underskrift: __________________________________
Namnförtydligande: ______________________________
Datum: __________________
"


Hittade ett förslag på nätet:
Härmed accepterar vi, ………………… och …………………….
att ha ett sexuellt umgänge under följande premisser
(om fler än två ska delta, se bilaga):

(Kryssa alternativ. Obs! Ni kan kryssa i flera)

a) Penetration
b) Smekningar (petting)
c) Kyssar

Eventuell penetration får vara:

a) Vaginal
b) Anal
c) Oral

och ska utföras:

a) med kondom
b) utan kondom

Under umgänget är följande
sexuella hjälpmedel eller attiraljer tillåtna
---
Detta kontrakt kan brytas av båda parterna
med omedelbar verkan genom att högt och tydligt
uttala följande lösenord:

……………………………

Skriv det igen:

…………………………..

(Obs! I de fall ni valt att använda munkavel,
tänk på att använda ett enkelt lösenord som
kan uttalas med sluten mun, t ex ”Agh”.)

Vi är medvetna om att genom att bryta mot en eller
flera av punkterna i kontraktet, kan vi göra oss skyldiga
till våldtäkt, som kommer att straffas i enlighet med
brottsbalken.
http://bloggar.aftonbladet.se/martinezp ... xkontrakt/

Många problem, missförstånd och olyckor skulle undvikas med ett sådant sexkontrakt Jag tänker speciellt på den tyska tjejen som dog under en s k sexlek.

Men eftersom många är rusiga inte bara av kättja utan också av alkohol skulle de glömma bort kontraktet. Och de som inte glömt det, skulle vara rädd för att stämningen skulle förstöras.

Men vid sexträffar anordnade via nätet borde man iaf kunna ha detta som lathund och gå igenom det i förväg. Klart och tydligt och aspievänligt!
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47138
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-04-01 4:42:58

:mrgreen:

imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Tiblan » 2013-04-01 8:22:41

Ingen egen erfarenhet men har du testat swinger-klubbar Nallen?
Tiblan
 
Inlägg: 950
Anslöt: 2009-08-13

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in