Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 2:47:39

Schmetterling skrev:
Cyan skrev:
nallen skrev:Det är ett problem att det finns så få kvinnor som vill ha sex.


Men det är ju klart det är så, det är ju så naturen fungerar ju. Majoriteten av alla killar vill ha sex med nästan vem som helst, men det är bara en minoritet av alla tjejer som tänker likadant.

Så det bästa man kan göra som kille är att bara vara sej själv och vara positiv och öppen för allt och låta allt gå som det går, istället för att försöka inrikta sej helt på den där lilla minoriteten och ha det som enda mål.

För övrigt så liknar den här tråden mer en diskussionstråd än en kontakttråd just nu. :p

Say what? Varför skulle "naturen" fungera så att män vill ligga med nästan vem som helst men kvinnor inte?


För att om en man överger sin avkomma (före dess födsel eller i något senare skede) så finns det ändå en förälder kvar. En man kan göra en massa kvinnor gravida och sedan dra. Den möjligheten har inte kvinnor. Ett beteendemönster som ökar en mans chans att föra sina gener vidare kan alltså vara helt värdelöst för en kvinna.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-03-31 2:49:37

Schmetterling skrev:
KrigarSjäl skrev:Förökning. Predisponerat evolutionärt arv.

Besvarar inte min fråga.

Jo det är det det gör om du tänker ett steg till; mannen kan bli far hur många gånger som helst, hypotetiskt sett. Ismael den Blodtörstige lär ha haft över 540 telningar.
Varenda gång du blir kåt är det evolutionen som spökar, det nedärvda driftslivet.
Kvinnor kan få begränsat antal barn, därav måste hon välja mer noggrant.
Dejtingsidorna visar det här mycket tydligt.

Manligt/kvinnligt och driftsliv är ingenting du går och köper i butik utan nåt du föds med.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-03-31 3:41:54

Statistik från kontakttrådens omröstning i skrivande stund:

Heterosexuell kvinna söker man för stadigt förhållande: 33
Heterosexuell kvinna söker man för sexträffar: 5
Summa heterosexuella kvinnor som söker män: 38

Heterosexuell man söker kvinna för stadigt förhållande: 75
Heterosexuell man söker kvinna för sexträffar: 34
Summa heterosexuella män som söker kvinnor: 109

Bisexuell kvinna söker man/kvinna för stadigt förhållande: 3
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för sexträffar: 4
Summa bisexuella kvinnor: 7

Bisexuell man söker man/kvinna för stadigt förhållande: 2
Bisexuell man söker man/kvinna för sexträffar: 4
Summa bisexuella män: 6

Homosexuell kvinna söker kvinna för stadigt förhållande: 6
Homosexuell kvinna söker kvinna för sexträffar: 3
Summa homosexuella kvinnor: 9

Homosexuell man söker man för stadigt förhållande: 3
Homosexuell man söker man för sexträffar: 0
Summa homosexuella män: 3

Av detta ser man att mer än sex gånger så många heterokvinnor vill ha stadigt förhållande jämfört med de som vill ha sexträffar. Bland heteromännnen är det nästan dubbelt så många som vill ha stadigt förhållande som vill ha sexträffar. Det verkar inte finnas så många homosexuella män. Enligt vad jag läst så är de allra mest intresserade av sexträffar (enligt teorin män är mer promiskuösa än kvinnor, och för homosexuella män så borde det då vara lätt att hitta andra som är med på noterna. I själva verket kan det vara orsaken att inte så många sådana röstat och skrivit).

Det man också lägger märke till är att så många fler män söker än kvinnor. Kan bero på att kvinnor är blygare. Men också på att de redan norpats av NT-män.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47138
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2013-03-31 9:58:06

@Alien, Jag har sett att det snarare finns färre tjejer med asperger och de är i ännu mindre grad än jämfört med tjejer med NT intresserade av intimt förhållande. Men det kan lika gärna vara diagnostiseringen som är skev. De som ej diagnosticeras söker väl umgänge annorledes med dito neurokollision.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Unib12 » 2013-03-31 10:42:30

nallen skrev:
Gafsan skrev:För dig kanske.

I den här tråden, som ju handlar ju är "Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kön", det vill säga den handlar om sex, inte om pratande.


Jo, fast även om det bara handlar om sex kan det vara smart att prata med personen innan. Det är ju om inte annat ofta en relevant del i förspelet. Eller skulle du ha sex med en person utan att känna till lite saker om den? Det är ju trots allt en intim situation för många. En viss tillit skulle jag tycka är att föredra.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 12:07:45

Schmetterling skrev:Say what? Varför skulle "naturen" fungera så att män vill ligga med nästan vem som helst men kvinnor inte?


För att män i princip kan skaffa hur många barn som helst, medan det tar minst 9 månader för en kvinna (plus då att hon oftast får stå för barnets uppväxt oxå om fadern inte finns till hands).
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 12:19:28

Alien skrev:[...] men måste man ändå inte träffas på "neutral plats" för att veta om man ska ta det slutliga steget?

Nej.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 12:23:13

nallen skrev:
Alien skrev:[...] men måste man ändå inte träffas på "neutral plats" för att veta om man ska ta det slutliga steget?

Nej.


Såklart måste man inte det. Men uppenbarligen VILL så gott som alla kvinnor det. Så en man som vill ha sex måste alltså anpassa sig till detta önskemål, alternativt ha sex med en kvinna som inte vill. Det alternivet är ju dels kriminellt och moraliskt förkastligt, och dels kontraproduktivt iom att det sannolikt minskar chanserna för mannen i fråga att ha sex fler gånger.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 12:24:18

Unib12 skrev:Eller skulle du ha sex med en person utan att känna till lite saker om den?

Ja, det är spännande. Det räcker bra att veta att man har samma preferenser.

På ett mer allmänt plan är det bättre ju mindre andra människor känner till om mig och även ju färre som känner till något över huvud taget. Forumskrivandet är följaktligen delvis kontraproduktivt, men det är som tur är inte så många som vet vem jag är afk.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 12:27:56

nallen skrev:
Unib12 skrev:Eller skulle du ha sex med en person utan att känna till lite saker om den?

Ja, det är spännande. Det räcker bra att veta att man har samma preferenser.

På ett mer allmänt plan är det bättre ju mindre andra människor känner till om mig och även ju färre som känner till något över huvud taget. Forumskrivandet är följaktligen delvis kontraproduktivt, men det är som tur är inte så många som vet vem jag är afk.


Du kan ju alltid ljuga. Då bevarar du din anonymitet samtidigt som du inger människorna du ljuger för en känsla av förtroende och intimitet vilket kan innebära fördelar (som sex).

(inte för att jag tycker att det är ett moraliskt riktigt sätt att agera, men rent hypotetiskt så borde det ju lösa ditt problem?)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 12:34:13

nallen skrev:
Unib12 skrev:Eller skulle du ha sex med en person utan att känna till lite saker om den?

Ja, det är spännande. Det räcker bra att veta att man har samma preferenser.

På ett mer allmänt plan är det bättre ju mindre andra människor känner till om mig och även ju färre som känner till något över huvud taget. Forumskrivandet är följaktligen delvis kontraproduktivt, men det är som tur är inte så många som vet vem jag är afk.


För mig låter hela ditt resonemang kontraproduktivt. Iaf om du inte är popstjärna eller nåt. För vitsen med sex är ju ytterst reproduktion, och hos människan så betyder det att föda upp barn tillsammans, och det kan man ju inte göra i hemlighet precis.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lar66 » 2013-03-31 12:41:07

Unib12 skrev:
nallen skrev:
Gafsan skrev:För dig kanske.

I den här tråden, som ju handlar ju är "Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kön", det vill säga den handlar om sex, inte om pratande.


Jo, fast även om det bara handlar om sex kan det vara smart att prata med personen innan.... En viss tillit skulle jag tycka är att föredra.
Ja, det kan ju vara bra att veta om man har med Peter Mangs eller Bin Ladin (iofs död :roll: ) att göra...

Men varför man (jag) måste vara bra på att dansa har jag aldrig fattat. OBS: är bra på bl.a. slalom och squash, dvs individsporter. Dans är dessutom mer kollektivt ("Titta på mig, kolla vad snygg jag är!"), sex är normalt :-)003 en mer enskilt utövad aktivitet.

Anders Behring Breivik är dock väldigt populär :-)Crying , där får man som tjej ställa sig i kön,helt sjukt. Vad ska man själv "imponera" :shock: med? Han är ett typexempel på att om man inte kan vara "bäst" (t.ex Christer Fuglesang) så kan man alltid vara "värst" (välj valfri svårt kriminell ledare med familj), för att locka till sig diverse störda kvinnor. De mer normala männen i mitten blir lätt utan.
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 12:42:03

Gafsan skrev:Du kan ju alltid ljuga.

Nej.

rdos skrev:[...] vitsen med sex är ju ytterst reproduktion [...]

Nej. Det är bara en av de sämre tänkbara konsekvenserna av sex.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2013-03-31 12:44:48

nallen skrev:
Gafsan skrev:Du kan ju alltid ljuga.

Nej.

Håller med, lögn är inte bara onödigt, det är jobbigt och ställer till med massor av problem.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Unib12 » 2013-03-31 12:46:43

nallen skrev:
Unib12 skrev:Eller skulle du ha sex med en person utan att känna till lite saker om den?

Ja, det är spännande. Det räcker bra att veta att man har samma preferenser.

På ett mer allmänt plan är det bättre ju mindre andra människor känner till om mig och även ju färre som känner till något över huvud taget. Forumskrivandet är följaktligen delvis kontraproduktivt, men det är som tur är inte så många som vet vem jag är afk.


Jo, så kan det ju vara för din del. Men om jag ska utdela tips så kan det vara en av orsakerna varför du inte upplever att kvinnor vill ligga. Jag känner väldig få människor som resonerar på samma sätt som du. Om Du ger det här med att lära känna personen lite bättre en chans och se om det fungerar.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Pentti Varg » 2013-03-31 12:48:50

lar66 skrev:
Men varför man (jag) måste vara bra på att dansa har jag aldrig fattat.


Ett spännande intellekt väger nog tyngre än danskunskaper för många kvinnor. Kanske inte om det gäller enbart sex då förstås, då kan man väl ha o vara utan båda. Såtillvida man inte medelst dans ska utföra nån komplicerad parningsakt... :-)003
Pentti Varg
 
Inlägg: 825
Anslöt: 2013-03-17

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2013-03-31 12:54:13

lar66 skrev:varför man (jag) måste vara bra på att dansa har jag aldrig fattat

Det beror förstås på vad slags sammanhang och dans det gäller. Det finns stora variationer. Men generellt stimulerar det drifter om att man är vig och snabb jägare som kan skydda barnen. Det finns en anledning till kriminella och inte nobelpristagare har honor på kö.

Det är väldigt mycket skådespel för nedärvda drifter!

@Pentti, Beror på sammanhang ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 12:55:49

Unib12 skrev:Om Du ger det här med att lära känna personen lite bättre en chans och se om det fungerar.

Det har jag redan skrivit nån spaltmeter om.
I korthet: om nån säger "lyssna på mitt pladder och bjud mig på drinkar ikväll så får du följa med mig hem och smaka på mig sen" så är det nog OK (förutsatt att det inte är mer än 3-4 timmar till stället stänger). Men, eftersom fruntimmer helt tycks sakna förmåga att bestämma sig innan de gör nånting så är det aldrig så klart. Alltså blir det inget; jag pallar inte att lägga ner flera timmar och en massa uppmärksamhet på nåt som kanske inte blir nåt. Det kräver alldeles för mycket.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lar66 » 2013-03-31 13:15:40

plåtmonster skrev:
lar66 skrev:varför man (jag) måste vara bra på att dansa har jag aldrig fattat

Det beror förstås på vad slags sammanhang och dans det gäller. Det finns stora variationer. Men generellt stimulerar det drifter om att man är vig och snabb jägare som kan skydda barnen. Det finns en anledning till kriminella och inte nobelpristagare har honor på kö.

Det är väldigt mycket skådespel för nedärvda drifter!

@Pentti, Beror på sammanhang ;)
jo, men nu är jag ritkigt bra på flera sporter (har ex varit DM-mästare i judo och slalom). Mina fysiska gener är väldigt bra!

När jag hamnar på ett dansgolv blir jag dock paralyserad (av skräck), och sedan är det bara att gå hem själv, "...inser du att din kväll just tagit slut Och allting är som förut", som Kent sjöng i låten Klåparen ( http://www.youtube.com/watch?v=70ilZ0DzH38).

Till min Aspergerdiagnos (eller vad det nu ska heta, autismspektra...) så kan nog lägga lite http://en.wikipedia.org/wiki/Love-shyness.

<Tillbakablicks-drömsymbol> Två stycken tjejer var (för länge sedan) intresserade av mig (kanske varit fler), men de började gråta, och försvann, när jag inte märkte deras intresse och jag klantade mig i ordvalet ("Du känns som en syster" e dyl :-)051 ).

Den ena tjejen var själv väldigt blyg, liknade Ingrid Bergman som ung... Henne tänker jag ibland på så här efter skilsmässan, varför var jag så klantig!? Sist jag såg henne var för mer än 15 år sedan tillsammans med en svårt tatuerad och huvudrakad kille; han såg förbannad ut när jag bara kort hälsade på henne och frågade hur det var. Hon började nästan gråta igen. Suck...

Fawlty Towers - Zoom! What was that? That was your life, Mate: http://www.youtube.com/watch?v=Lle9QD93kA0
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 13:17:25

nallen skrev:
rdos skrev:[...] vitsen med sex är ju ytterst reproduktion [...]

Nej. Det är bara en av de sämre tänkbara konsekvenserna av sex.


Nej, faktiskt inte. P-piller är en historisk parentes som inte haft något inflytande på vår biologi. Därför så är fortfarande den evolutionära vitsen med sex reproduktion, oavsett om du själv förstår denna koppling eller inte.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 13:21:50

rdos skrev:[...] den evolutionära vitsen med sex [...]

Jag skiter väl i den "evolutionära vitsen", ett begrepp som jag för övrigt betvivlar att man ens kan tala om - det intressanta är huruvida jag får tillräckligt mycket sex eller inte.
Senast redigerad av nallen 2013-03-31 13:23:38, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19633
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 13:22:54

lar66 skrev:Men varför man (jag) måste vara bra på att dansa har jag aldrig fattat. OBS: är bra på bl.a. slalom och squash, dvs individsporter. Dans är dessutom mer kollektivt ("Titta på mig, kolla vad snygg jag är!"), sex är normalt :-)003 en mer enskilt utövad aktivitet.


Inte all sorts dans. Pardans är inte kollektivt, och enligt min uppfattning är det utmärkt träning i sociala färdigheter att lära sig att bjuda upp rätt damer på rätt sätt. Även för tjejer med AS är det bra då man som tjej måste visa intresse för att bli uppbjuden.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 13:23:48

nallen skrev:
rdos skrev:[...] den evolutionära vitsen med sex [...]

Jag skiter väl i den "evolutionära vitsen", ett begrepp som jag för övrigt betvivlar att man ens kan tala om, det intressanta är huruvida jag får tillräckligt mycket sex eller inte.


Det är dina egna drifter som lurar dig. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2013-03-31 13:30:17

En stor del av befolkningen låter evolutionära drifter driva deras val ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in