Asperger, är det en sjukdom eller en funktionsnedsättning?
100 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Folk snackar om funktionshinder. Min Asperger är för mig ett livshinder. Jag får ingenting i mitt liv att fungera. Och allt är min jävla diagnos fel. Vill fan vara normal så man kan leva och få något gjort.
kullan skrev:Folk snackar om funktionshinder. Min Asperger är för mig ett livshinder. Jag får ingenting i mitt liv att fungera. Och allt är min jävla diagnos fel. Vill fan vara normal så man kan leva och få något gjort.
Du har alltså ett funktionshinder som gör att du inte får ditt liv att fungera. Det behövs det väl inget nytt ord för att beskriva.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Schmetterling skrev:kullan skrev:Folk snackar om funktionshinder. Min Asperger är för mig ett livshinder. Jag får ingenting i mitt liv att fungera. Och allt är min jävla diagnos fel. Vill fan vara normal så man kan leva och få något gjort.
Du har alltså ett funktionshinder som gör att du inte får ditt liv att fungera. Det behövs det väl inget nytt ord för att beskriva.
Man kan ha funktionshinder men ha ett fungerande liv. Mitt liv är inte fungerande. Därför blir det ett livshinder för mig.
kullan skrev:Schmetterling skrev:kullan skrev:Folk snackar om funktionshinder. Min Asperger är för mig ett livshinder. Jag får ingenting i mitt liv att fungera. Och allt är min jävla diagnos fel. Vill fan vara normal så man kan leva och få något gjort.
Man kan ha funktionshinder men ha ett fungerande liv. Mitt liv är inte fungerande. Därför blir det ett livshinder för mig.
Det är mkt sant. Jag tänker mig skillnaden mot asperger light, som jag, är att vi inte låter vårt funktionshinder bli ett livshinder.
Mkt bra uttryckt.
Lennart Frimodig
Återgå till Aspergare och vården