Nej, du har inte asperger för du behöver inte en god man??
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
tahlia skrev:Finns ingen anledning att fästa någon vikt vid vad människor, som bevisligen inte har en susning om vad de pratar om, säger.
Förutom då att det finns typ flera miljarder såna människor och att man måste leva bland/med dem..
radix skrev:tahlia skrev:Finns ingen anledning att fästa någon vikt vid vad människor, som bevisligen inte har en susning om vad de pratar om, säger.
Förutom då att det finns typ flera miljarder såna människor och att man måste leva bland/med dem..
Man måste förhålla sig till andra människor men man behöver inte fästa vikt vid deras uttalanden för det.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Det gäller nog som sagt att inte tveka att byta läkare, vårdcentral mm direkt.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Pentti Varg skrev:Jag sa till psykologen jag träffade på hab några ggr att jag tyckte det var mkt lättare att prata med män än kvinnor, varpå hon svarade att "ja, man brukar ju säga att alla män har 'asperger light'".
Jaså?
I vanliga kvinnors tycke, kanske.
Jag såg ett mkt bra föredrag med autismpedagog Lotta Abrahamsson om AS och ADHD.
Hon ritade en linje med
systematiskt-logiskt tänkande till vänster och socio-emotionellt tänkande till höger:
Man med AS----Kvinna med AS-----Vanlig man-----Vanlig kvinna
@ Dagobert
Intressant, tack för länken. Jag började titta men filmen "hackade" så av nån anledning. Hoppas jag kan se det vid ett annat tillfälle.
Intressant, tack för länken. Jag började titta men filmen "hackade" så av nån anledning. Hoppas jag kan se det vid ett annat tillfälle.
- Pentti Varg
- Anslöt: 2013-03-17
424stil skrev:Haha, sicka idioter. Jag kom att tänka på en tråd på flashback som hette nåt i stil med "Vad har ni för fördomar om finnar?" och nån skrev "Hela landet har Asperger".
Det här har jag hört påstås förr, tror att det var Daniel Tammet som beskrev finland på det viset efter att ha besökt landet
http://sv.wikipedia.org/wiki/Daniel_Tammet
Återgå till Aspergare och vården