Någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

någon mer som upplevt att det är väldigt hårt klimat här

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 2:53:15

kiddie skrev:GP, jag tror du har fel i antagandet att det är de som blir servade beröm och uppmärksamhet för "ingenting" är de som suktar efter att bli sedda i ett positivt ljus och ledsna om de inte får det. Tror det är de som blivit hunsade som kommer att söka uppmärksamheten för att de så gärna vill ha ngt positivt som de saknat i livet. Att ngn ska tro på dem och se dem som unika och/men bra.

De bygger upp en ganska bräcklig självkänsla, så gott det går. Och de önskar att andra ska hjälpa till att bygga lite. Så de får bekräftelse på att de inte är ett miffo osv som de mobbades för eller liknande. Och det går bra tills någon gör ngt negativt eller som uppfattas som negativt.

Eftersom man är i byggnadsfasen för sitt självförtroende så gör även "konstruktiv" kritik ont. Det tar tid att lära sig att tro på sig själv så mkt att man kan ta till sig den kritiken på ett bra sätt.

Min teori.

Å det var visa ord. Ja det tror jag också kan stämma. Och visst håller jag med dig om att det första antagandet inte behöver stämma (jag presenterade ju även det motsatta alternativet i meningen därefter) men just din mer specificerade version om att det kan ha att göra med människor som gärna vill se något positivt i ett liv de annars ofta blivit hunsade i kan stämma.

Det mest intressanta i det du skrev tycker jag dock är meningen om att man kan vara i byggnadsfasen av ett självförtroende. Så har jag aldrig lyckats formulera mina tankar om självförtroendet och självkänslan utan det var ett riktigt nytänkande för mig som jag är väldigt tacksam för att du delade med dig av. Det låter klokt och rätt att man någon gång behöver bygga upp och stärka sin självbild, ibland helt ifrån grunden. Fascinerande, verkligen. Jag vill gärna höra mer om detta, och kanske kan även jag delge några egna tankar inom området när jag fått tid att begrunda det nya konceptet om uppbyggnad. Fint.
Gripandekylig

Anslöt: 2012-12-27

Inläggav kiddie » 2013-03-28 3:17:15

Ja, återkom gärna. :)
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav Kattmamma » 2013-03-28 7:26:32

Gripandekylig skrev:
Kattmamma skrev:
LordNelson skrev:Rent allmänt behöver man inte vara en fitta för att man har en.

Jösses det där krävs en förklaring jag har asperger så jag förstår inte vad du menade.
Eller var det :-)040 eller också är jag så :-)ZZZ

Jag förstår nog inte heller riktigt. Alltså i populärkulturell jargong så brukar ju ordet fittigt användas synonymt med illa (varför någon nu skulle göra den korkade associationen). Exempelvis kan vi ju ta Glenn Hyséns riksberömda Tweet:

Tittar på ett program på National Georafic.
Om koncentrations läger. Hitler. Fy fan vad fittigt.
De röva. Ha de gott Glenn.

Därmed torde ju fitta enligt samma populärkulturella jargong betyda någon som beter sig illa (vilket även det är helt befängt). Så enligt den tolkningen torde ju LordNelson ha menat att man inte behöver vara kvinna för att bete sig illa. Men det kan ju vara en misstolkning ifrån min sida så jag ser helst att LordNelson förklarar i detalj så att vi också kan förstå.

Är dock min tolkning korrekt så håller jag givetvis med. Alla kan bete sig illa.

Tack för du tog dig tid att förklara.
Ja så kanske han menade.
När man säger något så förstår man ju själv innebörden men sen när man tänker till så förstår jag att det kan ju tolkas på olika sätt.

Ett roligt exempel. Min dotter som är riktigt begåvad. Just nu är människan flygvärdinna, pluggar för att det är kul på fritiden. Det var en parantes.
Hon har nu förståt vad hennes morsa har för funktions hinder.
Men i julas så berätta hon att hon varit hos sina rika svärföräldrar och de hade 100 olika sillar det är då jag frågar: var det verkligen 100 olika , finns det så många olika sorter. Och räkna ni verkligen ni så det var 100.
Min dotter kollar oförstående på mig.
Då fattar jag. Aha det var ett utryck på att det var många burkar sill. Jösses.
Vad vi skratta! :lol:
Kattmamma

Anslöt: 2012-04-22

Inläggav Kattmamma » 2013-03-28 7:35:07

Gafsan skrev:
Kattmamma skrev:
LordNelson skrev:Rent allmänt behöver man inte vara en fitta för att man har en.

Jösses det där krävs en förklaring jag har asperger så jag förstår inte vad du menade.

Jag tror att det antingen var en inlindad elakhet mot någon som gjort inlägg i tråden (förmodligen mig, eftersom LordNelson har en tendens att komma med den typen av inlägg i trådar där jag har skrivit). Eller så var det bara en djup tanke som Lord Nelson plötsligt drabbades av helt apropå och kände ett trängande behov av att delge oss andra.

Så klart att man inte behöver vara en fitta för att man har en, men å andra sidan är det fullt möjligt att vara en fitta trots att man inte har nån...

Hoppas det inte var en inlindad elakhet .
Sådant gör mig ledsen :-)Crying och oförstående.
Visst jag kanske är för känslig.
Och det erkänner jag.
Så verkar jag mesig och känslig så beror det tyvärr på att jag vuxit upp i en kärlekslös miljö.
Att växa upp utan närhet kramar omtanke.
Jag tror att jag hade haft bättre på ett barnhem.
Där finns alltid någon varm person förhoppningsvis.
Nu blev det väl ot.
Det jag skulle säga att hoppas ingen var dum mot dig.
Kattmamma

Inläggav Kattmamma » 2013-03-28 7:45:15

Gripandekylig skrev:
kiddie skrev:GP, jag tror du har fel i antagandet att det är de som blir servade beröm och uppmärksamhet för "ingenting" är de som suktar efter att bli sedda i ett positivt ljus och ledsna om de inte får det. Tror det är de som blivit hunsade som kommer att söka uppmärksamheten för att de så gärna vill ha ngt positivt som de saknat i livet. Att ngn ska tro på dem och se dem som unika och/men bra.

De bygger upp en ganska bräcklig självkänsla, så gott det går. Och de önskar att andra ska hjälpa till att bygga lite. Så de får bekräftelse på att de inte är ett miffo osv som de mobbades för eller liknande. Och det går bra tills någon gör ngt negativt eller som uppfattas som negativt.

Eftersom man är i byggnadsfasen för sitt självförtroende så gör även "konstruktiv" kritik ont. Det tar tid att lära sig att tro på sig själv så mkt att man kan ta till sig den kritiken på ett bra sätt.

Min teori.

Å det var visa ord. Ja det tror jag också kan stämma. Och visst håller jag med dig om att det första antagandet inte behöver stämma (jag presenterade ju även det motsatta alternativet i meningen därefter) men just din mer specificerade version om att det kan ha att göra med människor som gärna vill se något positivt i ett liv de annars ofta blivit hunsade i kan stämma.

Det mest intressanta i det du skrev tycker jag dock är meningen om att man kan vara i byggnadsfasen av ett självförtroende. Så har jag aldrig lyckats formulera mina tankar om självförtroendet och självkänslan utan det var ett riktigt nytänkande för mig som jag är väldigt tacksam för att du delade med dig av. Det låter klokt och rätt att man någon gång behöver bygga upp och stärka sin självbild, ibland helt ifrån grunden. Fascinerande, verkligen. Jag vill gärna höra mer om detta, och kanske kan även jag delge några egna tankar inom området när jag fått tid att begrunda det nya konceptet om uppbyggnad. Fint.

Ni båda skriver otroligt bra.
Och träffande i mitt liv.
Jag rasade ner i botten i somras så djupt att jag ej klarade av att vara ensam.
Som tur var så fanns min kille vid min sida.
Vi hade nyligen träffats så det var ju rätt pinsamt.
Man vill ju visa sig från sin bästa sida.
Så jag håller på att bygger upp mig.

Jag känner igen mig att man behöver mycket positiv respons.
Det kan verka patetiskt som att man fiskar efter medhåll eller gulligull.
Men ibland är man så skör att man behöver alla kram smajlisar man kan få.
För man har inte fått mycket av det i det riktiga livet.

Som sagt ingen av min släkt kommer vilja träffa mig i påsk .
Mina föräldrar åker hellre till mitt ex och träffar mina barn.
Så visst fan känns det. :-)Crying
Jag fiskar inte efter medkänsla utan berättar hur livet för mig är.
Så ni mina vänner är mina släktingar.
Nya släktingar som förhoppningsvis vill veta av mig.
Kattmamma

Inläggav matterik » 2013-03-28 10:15:25

Jag trot inte att det handlar om att det är hård stämning utan snarare om att det är att privatägd forum med en privat avdelning och en hårt sammanlindad mindre grupp mycket aktiva forumister, som träffas både på forumet och utanför.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Inläggav Pentti Varg » 2013-03-28 10:49:50

Gripandekylig skrev:

Min teori.

Jag instämmer med ovanstående bla av egen erfarenhet med dålig självbild osv. Men samtidigt hur ska andra veta? (För att återknyta till just denna tråd o den andra tråden som åsyftats.) Om man vet med sig att man har dessa problem och är väldigt känslig och skör så kanske en bra idé vore att ge en hint om det när man startar en tråd.

Man kan ju liksom inte begära att andra som ändå engagerar sig och tar sig tid att svara samtidigt ska vara nån sorts tankeläsare menar jag. Och om man då själv hugger ifrån sig för allt så kan man ju såra andra tillbaka. Vet man inte med sig att man är känslig för avvikande åsikter eller konstruktiv kritik, ja då blir det ju ännu svårare... I synnerhet på ett forum, och ännu mer i synnerhet om man är ny på ett forum.
Pentti Varg

Anslöt: 2013-03-17

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 12:50:22

kiddie skrev:Ja, återkom gärna. :)

Okej efter att ha sovit på saken så har jag ännu inte jättemånga egna tankar att bidra med men en sak har slagit mig. Kan människor använda olika metoder för att i sånt fall bygga upp sin självkänsla? För lite som hur man kan respektera sina medmänniskor genom olika sätt: somliga gör de därför att de finner självutnämnda akutoriteter (äldre, chefer osv), andra gör det därför att de finner intellektuella auktoriteter och så finns det flera andra sätt att respektera andra människor. Kanske är det på ett liknande sätt när det gäller att respektera sig själv? Nog måste människor ha olika uppfattningar om vilka ideal man skall premiera och värdesätta när det gäller även sina egna egenskaper. Det kan man fundera vidare i.

Kattmamma skrev:Jag känner igen mig att man behöver mycket positiv respons.
Det kan verka patetiskt som att man fiskar efter medhåll eller gulligull.
Men ibland är man så skör att man behöver alla kram smajlisar man kan få.
För man har inte fått mycket av det i det riktiga livet.

Det verkar som att en självkänsla kan vara beroende av andra människors åsikter i olika hög grad. Vissa är mer beroende utav vad andra säger till dem för att respektera sig själv emedan andra använder andra sätt att värdera sig själv på. Där är man en tydlig parameter på spåren i jakten på att beskriva olika former av självbildsuppbyggnad.

[Här vill jag även inflika att jag vet att orden självinsikt, självförtroende, självkänsla och självbild absolut inte är synonyma med varandra. Det är lite som att jämföra egoism med egocentricitet: de är olika. För att klargöra hur jag minns det (för jag har en gång i tiden vetat vad skillnaden är) så är det som följer:

Självinsikt - Hur väl ens bild utav sig själv korrelerar med den objektiva sanningen.
Självförtroende - Vad man tror sig klara av.
Självkänsla - Vad man tror sig vara värd.
Självbild - Hur man i mer generella termer ser på sig.

Men eftersom det var minst tre år sedan jag visste exakt hur det låg till med dessa ords innebörder så kan jag ju ha glömt bort mig eller trasslat till det. Är det någon som vet mer exakt?]

matterik skrev:Jag trot inte att det handlar om att det är hård stämning utan snarare om att det är att privatägd forum med en privat avdelning och en hårt sammanlindad mindre grupp mycket aktiva forumister, som träffas både på forumet och utanför.

Det kanske har framstått så inför dig och kan tyckas vara på det viset enligt din uppfattning men själv har jag inte märkt så mycket utav det ännu. Visst vet jag att forumet är privatägt men det tycker jag inte leder till någon hård stämning. Det har för mig inte direkt verkat som att ägaren har någon avvikande uppfattning om vad som får diskuteras och inte. Vad det gäller privata avdelningar och grupper som möts i verkliga livet så har jag heller inte märkt av några effekter utav det som kunnat föranleda ett hårt klimat. Jag har ju dock inte varit medlem här särskilt länge, och inte heller följt forumet särskilt länge så jag kan ju ha missat sådant. För övrigt brukar jag inte vara särskilt uppmärksam på sådan vådlig gruppbildning eller censur. Folk jag känner brukar säga att jag är lite naiv.

Pentti Varg skrev:Jag instämmer med ovanstående bla av egen erfarenhet med dålig självbild osv. Men samtidigt hur ska andra veta? (För att återknyta till just denna tråd o den andra tråden som åsyftats.) Om man vet med sig att man har dessa problem och är väldigt känslig och skör så kanske en bra idé vore att ge en hint om det när man startar en tråd.

Ja jag håller med dig. Särskilt i ett forum där många människor med autismspektrumdiagnoser verkar så är det viktigt att man är extra tydlig med att förklara vad man själv förväntar sig. Exempelvis så har ju uppenbarligen inte AnnaSues förmaning om att "enbart de som känner igen sig får skriva i tråden" hjälp särskilt mycket till i det avseendet eftersom många ansåg att de känt igen sig på helt andra sätt än hon kanske avsett. Ifall man verkligen bara vill ha beröm för någonting man skriver så är nog just Internetforum ett extra svårt medium att skriva igenom. Här känner ju vi inte varandra personligen utan man kan enbart veta hur man skall agera baserat på vad som har framkommit (då helst i första inlägget).

Dock är jag osäker till ifall medlemmarna verkligen hade kunnat undvika att kritisera det man läst trots att information om att det var förbjudet hade framkommit i första inlägget. Främst tror jag att det handlar om att de flesta, speciellt här, inte ser poängen i att inte tänka kritiskt. Personer med Asperger är väl kanske inte kända för att ha godtyckliga åsikter utan vi brukar enligt min erfarenhet vara väldigt rationellt lagda. Därför kan det bli svårt att följa en sådan förmaning.

Hela konceptet med att inte såra andra är väldigt avhängigt hur den man kommunicerar med fungerar och eftersom det är svårt att veta utan att det har skrivits rätt ut så är det ju att föredra att tydligt klargöra vad man förväntar sig för respons på det man skriver. Dock misstänker jag som sagt att inte alla kommer att kunna följa den förmaningen.
Gripandekylig

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 19:54:49

Det roliga är att du som var så himla kaxig om min svenska tydligen inte själv kan läsa. Jag skrev att bara de som kände igen sig skuille skriva. Men du var ändå tvungen att hålla på å diskutera här. Precis som nån sa gillade ni inte enkäten låt bli å svara ni behöver inte hålla på å säga allt ni tycker som är dåligt, ingenstans i inlägget bad jag om dessa råd.
LÄr er att hålla tyst ibland och läs lite noggrannare.
å Skaffa er ett liv istället för att bara sitta här å analysera å diskutera allt i småbitar och trycka ned alla.
Å va sån besserwisser.
Ja när jag blir behandlad riktigt dåligt å andra blir behandlade dåligt då blir jag arg.
AnnaSue

Anslöt: 2013-03-18

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 19:55:54

jag skrev: NI SOM KÄNNER IGEN ER SKRIV , å ändå måste ni som är just de här negativa diskuterande lägga er i å skriva här också. Ge er för fan. Ni behöver inte skriva samma saker i alla trådar!
AnnaSue

Inläggav tahlia » 2013-03-28 19:57:12

AnnaSue skrev:Ja när jag blir behandlad riktigt dåligt å andra blir behandlade dåligt då blir jag arg.

Att bli arg innebär inte att man måste sänka sig till rena personangrepp baserade på förutfattade meningar. I stil med:

AnnaSue skrev:å Skaffa er ett liv istället för att bara sitta här å analysera å diskutera allt i småbitar och trycka ned alla.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 20:05:47

jag blir så less på dessa personer som ska diskutera massa i mina inlägg som inte hör till det jag skrivit. Å allt de skrivit. De har gjort massa personangrepp på mig.
Jag har också rätt att säga vad jag tycker. Å jag måste ju vända mig till de personer som gör så så inte alla tar åt sig..
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 20:07:04

hm intressant. Finns det nåt annat forum som inte är så internt??
AnnaSue

Inläggav tahlia » 2013-03-28 20:12:13

AnnaSue skrev: De har gjort massa personangrepp på mig.

Det är där jag tror du missuppfattat. Du måste skilja på personangrepp och saklig kritik av t.ex en text du skrivit.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 20:16:44

AnnaSue skrev:Jag skrev att bara de som kände igen sig skuille skriva. Men du var ändå tvungen att hålla på å diskutera här.

Men jag känner ju igen mig i att det ibland kan förekomma en hård och tråkig stämning här.

AnnaSue skrev:å Skaffa er ett liv istället för att bara sitta här å analysera å diskutera allt i småbitar och trycka ned alla.

Det är inte min avsikt att trycka ned någon. Vänligen läs igenom tråden så lovar jag att du kommer att se att jag, och många här med mig, enbart försöker att diskutera olika aspekter utav en hård och tråkig stämning.

AnnaSue skrev:Å va sån besserwisser.

Jag förstår att det kan framstå som oförskämt att diskutera exempelvis mänskligt beteende men det är ju det som tråden handlar om. Jag menar inte att framstå som att jag vet bättre än andra; det är snarast min avsikt att diskutera med andra helt jämlikt här för att lära varandra om hur ämnet "hård och tråkig stämning" fungerar. Jag har lärt mig jättemycket här.

AnnaSue skrev:Ja när jag blir behandlad riktigt dåligt å andra blir behandlade dåligt då blir jag arg.

Det förstår jag att du blir och det är vanligt att man känner så när man blir illa behandlad. Försök ändå att läsa igenom tråden. Vi har i detalj behandlat hur man skiljer på saklig kritik och obefogade personangrepp och tråden innehåller massor utav visdom inom det området. Jag menar inte att behandla dig illa.

AnnaSue skrev:ändå måste ni som är just de här negativa diskuterande lägga er i å skriva här också.

Jag har förstått att du uppfattar vårt luskande, klurande och ingående analyserande som negativt. Jag tror dock att även du behöver delta här i tråden för att utvecklas i din förmåga att använda kritik. Återigen, jag vill inte göra dig illa utan enbart hjälpa till.

Dessutom är jag själv väldigt intresserad i hur människor fungerar och jag har utvecklat ett djupt intresse för mottagande av kritik och konceptet självkänsla igenom denna tråden. Jag är istället väldigt glad att du startade tråden och att du skapade en så intressant arena att lära sig om dessa frågor i.

Så var med, kom in i tråden igen och delta du med. Den är jätteintressant =)
Gripandekylig

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 20:25:06

man säger inte till nån att nåt är värdelöst osv som inte ens har bett om råd

vill man konstruktivt hjälpa kan man skriva:

vad roligt att du brinner för detta med att skriva en bok. Jag hoppas det är ok att jag ger lite råd. För att den ska bli mer vetenskaplig så kan du göra så här.....bla bla bla
och jag tänkte även på det här....

tänk på vilka ord du använder och hur du säger saker

det tycker jag du ska ta till dej å jobba på!!!!
AnnaSue

Inläggav Pentti Varg » 2013-03-28 20:27:52

AnnaSue skrev:
De har gjort massa personangrepp på mig.

VA?! Eftersom du känner dig så himla orättvist behandlad så tycker jag att du ska anmäla alla inlägg du anser vara "angrepp" så får en objektiv part avgöra. Att du själv kan såra andra med din otrevliga ton tycks vara helt ok...
Pentti Varg

Anslöt: 2013-03-17

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 20:29:17

hur stänger man ner tråden eller gör så man inte själv får massa aviseringar hela tiden. Vill ta bort den ur min lista.
AnnaSue

Inläggav Parvlon » 2013-03-28 20:33:51

AnnaSue skrev:man säger inte till nån att nåt är värdelöst osv som inte ens har bett om råd
Sorry du är på internet. Vi säger vad vi vill. Många är tragiska och säger tragiska saker. Fokusera dig på det som är bra eller bli som de andra, eget val.
Senast redigerad av Parvlon 2013-03-28 20:35:34, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav kiddie » 2013-03-28 20:34:52

Det enda jag kan komma på är att försöka vara övertydlig, folk uppfattar olika och vissa kommer alltid att trampa andra på tårna. Det kommer aldrig att vara perfekt. Men man kan lära sig att navigera bättre i dessa situationerna.

Det jag personligen lärt mig om någon sårat mig är att innan jag går i taket så talar jag om, lugnt och sansat, vad kan känner, hur jag tolkar, vad jag anser har gjorts mot mig. Många gånger om den jag talar med är öppen nog, kan förstå min reaktion och kanske omformulerar sig eller t o m säger något annat för att han/hon gjort en feltolkning från början. Och ibland är det rena missförstånd.

MEN, jag märker att är jag i psykisk obalans eller bara trött, kan jag fortfarande explodera över något som är känsligt just för mig. Fastän jag jobbat på att kartlägga vad jag är känslig för och hur jag borde agera. Inte på topp och jag kan falla tillbaka i gamla mönster.

Och som avslutning, livet handlar inte om att alla ska tycka som en själv eller ens tycka om en. När jag har känt att folk "avvisat" mig på "inga" grunder så tänker jag på hur jag ser på andra. Och inser att nej, jag gillar inte alla, långt ifrån. Faktiskt så tycker jag illa om rätt många människor. Så vem är jag att tro att alla ska acceptera mig när jag är så dömande (även då jag inte uttrycker det)?

Och ja, visst finns det andra forum, är du bra på engelska så har du ännu mer att välja på. Det finns forum där kritiken knappt får finnas. I vissa faser i livet och för vissa behövs det säkert. Även om jag personligen vuxit ur det nu.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-28 20:36:37

AnnaSue skrev:man säger inte till nån att nåt är värdelöst osv som inte ens har bett om råd

Ja det har framkommit tidigare i tråden att viss kritik kan man behöva formulera extra noggrant beroende på mottagarens personlighetstyp. Jag visste ju inte att du inte ville bli kritiserad när jag skrev så i tråden om din enkät utan jag antog att det var okej att påpeka värdet i enkäten, men nu vet jag ju bättre.

AnnaSue skrev:vill man konstruktivt hjälpa kan man skriva:

vad roligt att du brinner för detta med att skriva en bok. Jag hoppas det är ok att jag ger lite råd. För att den ska bli mer vetenskaplig så kan du göra så här.....bla bla bla
och jag tänkte även på det här....

tänk på vilka ord du använder och hur du säger saker

det tycker jag du ska ta till dej å jobba på!!!!

Okej ja det var befogad och saklig kritik från din sida. Tack det ska jag tänka på. Det var ju några år sedan men den där giraffmodellen eller vad den kallades behöver jag sannolikt läsa på om igen. Det är bra att du uppmärksammade bristen på ett sakligt vis.

AnnaSue skrev:hur stänger man ner tråden eller gör så man inte själv får massa aviseringar hela tiden. Vill ta bort den ur min lista.

I något utav de email du får om tråden brukar man kunna klicka på en länk så att man slipper fortsatta aviseringar. Dock ber jag dig återigen att gå igenom tråden lika lugnt och sansat som du nyss gjorde då du formulerade excellent saklig och befogad kritik. Jag lovar verkligen att det finns massor med intressant att läsa om i den tråd du skapade.
Gripandekylig

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 20:44:57

jag fastnar vid datorn och kan inte låta bli att läsa , jag vill lägga ner min tid på andra saker. Jag känner fortfarande att ni diskuterar saker som jag inte menade att denna tråd skulle vara för. Kan ni snälla stänga ner denna tråd och starta en egen tråd och diskutera dessa saker.
Jag tycker det är viktigt att man läser vad TS menar med sin tråd. Och håller sig till det.
Och jag tycker verkligen inte om att du använder mitt inlägg att analysera mig på det sättet som du gjorde. Det låter som du är Gud och vet allt. Många av dina tolkningar av mig stämde inte. Det känns också mycket irriterande att du skriver så mycket om det i en tråd som inte alls skulle handla om det.
Som sagt olika trådar har olika syften. Det är skillnad på en tråd där TS frågar om åsikter eller råd.
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-28 20:45:32

jag vill inte att det ska finnas bland min lista på mina inlägg eller vad det står
AnnaSue

Inläggav Gafsan » 2013-03-28 20:48:57

Kattmamma skrev:
Gafsan skrev:
Kattmamma skrev:Jösses det där krävs en förklaring jag har asperger så jag förstår inte vad du menade.

Jag tror att det antingen var en inlindad elakhet mot någon som gjort inlägg i tråden (förmodligen mig, eftersom LordNelson har en tendens att komma med den typen av inlägg i trådar där jag har skrivit). Eller så var det bara en djup tanke som Lord Nelson plötsligt drabbades av helt apropå och kände ett trängande behov av att delge oss andra.

Så klart att man inte behöver vara en fitta för att man har en, men å andra sidan är det fullt möjligt att vara en fitta trots att man inte har nån...

Hoppas det inte var en inlindad elakhet .
Sådant gör mig ledsen :-)Crying och oförstående.
Visst jag kanske är för känslig.
Och det erkänner jag.
Så verkar jag mesig och känslig så beror det tyvärr på att jag vuxit upp i en kärlekslös miljö.
Att växa upp utan närhet kramar omtanke.
Jag tror att jag hade haft bättre på ett barnhem.
Där finns alltid någon varm person förhoppningsvis.
Nu blev det väl ot.
Det jag skulle säga att hoppas ingen var dum mot dig.

Tack, det är snällt av dig! (du är alltid så himla omtänksam och gullig! :-)154 :-)Hug )

Jag är nog inte så jättekänslig, visst kan jag bli ledsen om någon är elak men mest när jag inte förväntar mig det. De allra flesta människor är faktiskt trevliga så jag är liksom inte beredd på att folk ska vara dumma.

Ibland kan jag önska att jag vore mera misstänksam och utgick från att människor inte är trevliga (då slipper man ju överraskningarna) men samtidigt är jag glad att jag inte är sån. Det verkar så sorgligt.
Gafsan

Anslöt: 2011-01-23

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in