"Stämpla" dokument
7 inlägg
• Sida 1 av 1
"Stämpla" dokument
Hej ! Jag vill stämpla, "säkra" ett Cv jag gjort innan jag lägger ut det på nätet, vet någon om något bra program som har denna funktion ?
Tacksam för svar.
Mvh
C
Tacksam för svar.
Mvh
C
"Stämpla" dokument
Vad menar du med "säkra"?
Allt du lägger ut på nätet går att kopiera i en eller annan form, det finns ingen 100%-ig säkerhet.
Allt du lägger ut på nätet går att kopiera i en eller annan form, det finns ingen 100%-ig säkerhet.
Sv: "Stämpla" dokument
Det finns program man kan göra vattenstämplar med. Det hindrar inte andra från att kopiera dokumenten men gör det svårare att ändra dem eftersom det är lite besvärligt att få bort vattenstämplar, det ser ut som att de är präglade i relief.
Jag har ingen bra länk just nu, skriver från mobilen, men någon annan kanske har.
Jag har ingen bra länk just nu, skriver från mobilen, men någon annan kanske har.
"Stämpla" dokument
Du kan ju göra om dokumentet till en bildfil och lägga på en vattenstämpel eller andra stämplar i valfritt bildredigeringsprogram t.ex. Photoshop.
Varför vill du förresten stämpla ditt CV?
Eller menar du att du i exif-filen vill säkerställa att ingen kan ändra upphovspersonens namn och liknande? Då får jag dessvärre meddela att det går inte. Men det finns ett program som heter panda exif någonting, googla det, så kan du redigera in en massa information om dig som skapat dokumentet i alla fall.
Dock som andra tidigare har skrivit: det går inte att upphovsrättsskydda någonting du lägger ut på Internet.
Ifall du har andra syften med ditt stämplingsbegär än att upphovsrättsskydda CV:t så berätta gärna mer ingående så kanske jag kan hjälpa dig med det.
Varför vill du förresten stämpla ditt CV?
Eller menar du att du i exif-filen vill säkerställa att ingen kan ändra upphovspersonens namn och liknande? Då får jag dessvärre meddela att det går inte. Men det finns ett program som heter panda exif någonting, googla det, så kan du redigera in en massa information om dig som skapat dokumentet i alla fall.
Dock som andra tidigare har skrivit: det går inte att upphovsrättsskydda någonting du lägger ut på Internet.
Ifall du har andra syften med ditt stämplingsbegär än att upphovsrättsskydda CV:t så berätta gärna mer ingående så kanske jag kan hjälpa dig med det.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
"Stämpla" dokument
Hej ! Tack för alla svar, ja menar att sätta i en relief i dokumentet/Cv:t, har även infogat en bild på mig i dokumentet.
@Gripandekylig. Ja att konvertera till bildfil och sen lägga på nån "stämpel" i Paint lr så kanske går, det är bara Paint jag har...än
@Miche. Jo det är ju sant...
Mvh
C
@Gripandekylig. Ja att konvertera till bildfil och sen lägga på nån "stämpel" i Paint lr så kanske går, det är bara Paint jag har...än
@Miche. Jo det är ju sant...
Mvh
C
"Stämpla" dokument
Chrilleb skrev:ja menar att sätta i en relief i dokumentet/Cv:t
Ifall du har skapat dokumentet i Word så finns det en inbyggd funktion där som man kan använda för att lägga in egna reliefer som är vattenstämpelliknande.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
"Stämpla" dokument
Jag tror knappast att arbetsgivare som många gånger tar hand om digitala dokument uppskattar ett CV som en bildfil, de kan då inte söka efter nyckelord eller hantera CVt bland andras CV, då tror jag att de istället ignorerar det.
PDF är nog det bästa formatet att distribuera CV i.
PDF är nog det bästa formatet att distribuera CV i.