Online-enkät om hur ni upplever er asperger

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Online enkät om hur ni upplever eran asperger

Inläggav dasunbedingte » 2013-03-22 1:55:31

Jeez, med sådan attityd vill en ju inte bidraga till något. Ta emot kritiken för fasiken.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2012-07-23

Inläggav geocache » 2013-03-22 5:03:42

Hej AnnaSue! Jag har fyllt enkäten. Lång tid tog det, och jag fick fundera lääänge på vissa frågor och vad jag skulle svara. Men av alla de enkäter jag fyllt i genom åren håller jag din enkät som den absolut bäst utformade. Jag ger en stor eloge till dig!
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Inläggav Kevlarsoul » 2013-03-22 5:16:52

Har fyllt i men hade lite svårt att veta vad jag skulle svara på vissa frågor.
Kevlarsoul

Anslöt: 2006-12-08

Inläggav kiddie » 2013-03-22 5:19:59

Jag svarade men det blev vettigare svar i början. Man hade kanske kunnat dela upp det på två svarsomgångar så att alla svar blivit lika bra.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav Kattmamma » 2013-03-22 7:21:31

kiddie skrev:Jag svarade men det blev vettigare svar i början. Man hade kanske kunnat dela upp det på två svarsomgångar så att alla svar blivit lika bra.

Det tycker jag med för orken tar slut på slutet och det är lätt att man inte svarar lika utförligt på slut frågorna pg av att man blir helt tom i huvudet .
Jag ska försöka svara i helgen när jag har tillgång till dator, jag skriver för det mesta på min I-phone och det blir inte så långt då.
Annars tycker jag att det är en jätte bra ide med en bok.
Min kille ufo har pratat om att han skulle vilja skriva en bok.
Men om hans tid räcker till han har 1000 idéer och gör massor av saker.
Kattmamma

Anslöt: 2012-04-22

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:13:55

Har jag inte gjort det tycker du kattmamma? Jag tycker det jag berättar visar att den kommer bli speciell. Vad är d fär fel på det jag berättat???
AnnaSue

Anslöt: 2013-03-18

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:18:52

Förlåt kattmamma det blev nåt konstigt i mobilen så jag trodde du skrivit det om att jag måstr visa att min bok kommer bli något över det vanliga. För det är just det jag försökt berätta
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:22:02

dasunbedingte skrev:Jeez, med sådan attityd vill en ju inte bidraga till något. Ta emot kritiken för fasiken.

Vad menar du? Vad har jag för inställning och vad ska jag ta till mig??!! Varför är så många så otrevliga. Jag gör mitt bästa
Blir jätteledsen för såna här kommentarer
Vad är det som är så dåligt?
AnnaSue

Inläggav Meppe » 2013-03-22 8:27:34

En av sakerna som säkert skulle få flera villiga att svara är om du satte tomma rader mellan styckena i din inledande text ovanför enkäten. Just nu ser det ut som "Wall of text", blir tungt att läsa vilket tar energi. Sedan ser man hur lång enkäten är, och konstaterar att man inte har tillräckligt med energi för att fylla i den ordentligt.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:28:49

Blir jättedeprimerad av hur ni som är så negativa skriver till mig. Varför är ni så emot mig? Varför inte uppmuntra istäölet för att klaga. ??
AnnaSue

Inläggav Meppe » 2013-03-22 8:30:22

Du frågade ju just efter tips, och jag gav dig ett enkelt sätt att få flera att svara. Hur ska du ha det?
Meppe

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:32:38

Det är första gången jag gör en online enkät. Jag gör så gott jag kan. Å ska se om det går att ändra några saker. Men just nu är jag bara väldigt ledsen. Är ny på forumet trodde man skulle bli respekterad förstådd här inte nedröstad å trackad.
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:34:53

Frågade efter tips på böcker el artiklar om varför vi har de här symptomen..tips är inget fel men nåra har skrivot jättwe anti kpmmentarer som att med den inställningen vilö man inte bidra?
AnnaSue

Inläggav Meppe » 2013-03-22 8:36:18

Jag är säker på att du gör så gott du kan. Men du verkar ju samtidigt vilja ha flera som svarar. Jag skrev i mitt svar att jag är lösningsinriktad och dålig på cyberkramar, det stämmer för stora delar av forumet. Jag såg att du hade svårt att få folk att svara på din enkät och det lät som om du ville ha tips, jag försökte ge tips. Skulle jag inte vilja hjälpa till med boken så gott jag kan skulle jag bara ha struntat i den här tråden.
Meppe

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:37:50

Jag tar emot kritiken å känner mig jättdålig å att jag bara gör fel tydligen:-(
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:38:48

Dasunbedibgte framför allt som jag syftar på vad du skrev till mig
AnnaSue

Inläggav Meppe » 2013-03-22 8:38:54

Kanske är jag som överreagerar också. Just nu är jag pga omständigheter utanför forumet överkänslig mot allt som låter som anklagelser för att inte göra tillräckligt eller på rätt sätt när jag försöker hjälpa till med något. Det har låtit som om du anklagar åtminstone alla som skrivit i tråden för att vara en otrevlig grå massa.
Meppe

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:41:42

Ja du har inte sårat mig meppe det är några andra han som jag citerade framförallt
AnnaSue

Inläggav Kattmamma » 2013-03-22 8:45:04

AnnaSue skrev:Förlåt kattmamma det blev nåt konstigt i mobilen så jag trodde du skrivit det om att jag måstr visa att min bok kommer bli något över det vanliga. För det är just det jag försökt berätta

Just nu förstår jag inget! Förlåt om jag utryckt mig oklart!
Jag tror absolut att du kommer skriva en enastående bok.
Jag älskar när människor har idéer .
Jag ska göra allt för att beskriva på ett bra och utförligt sätt i anketen.
Som sagt när jag har dator i kväll.
Förresten lycka till med boken. :-)154
Kattmamma

Anslöt: 2012-04-22

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:45:58

Syftar på plåtmonster och bedingte framförallt.
Jag tar till mig att det är jobbigt med många frågor men ville att den skulle bli så bred och omfattande. Om nån vill hellre blo intervjuad per telefon el få frågorna i ett mail går det också bra.
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 8:47:16

Tack kattmamma! Såg fel trodde du skrivit nåt som plåtmonsterskrivit
AnnaSue

Inläggav lillmupp » 2013-03-22 9:04:29

AnnaSue skrev:
dasunbedingte skrev:Jeez, med sådan attityd vill en ju inte bidraga till något. Ta emot kritiken för fasiken.

Vad menar du? Vad har jag för inställning och vad ska jag ta till mig??!! Varför är så många så otrevliga. Jag gör mitt bästa

Reflekterar (igen) :)
Din enkät kan vara bra för att du ska få svar på riktade frågor du ställer.
Ett komplement är att du "simmar runt" ett tag på detta forum och läser trådar. Detta kan ge dig en allmän bild.
En del av den bilden är att vissa individer beter sig på ett sätt som kanske inte är så bra, andra är underbara och härliga.
Du har fått ett antal svar, ett par av dem med en negativ klang, andra med mer värme. Föreslår att du bortser från de negativa klangerna eftersom de inte bidrar så mycket. Fokusera istället på de positiva och konstruktiva gensvar du fått.

Lycka till! :-)Hug
lillmupp

Anslöt: 2009-02-28

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 9:06:38

Jag har aldrig gjort en online enkät förut.
Så den är inte perfekt. Jag har heller inte gjort en undersökning om asperger förut. Så jag har mycket att lära. Men jag gör mitt bästa och jag trodde ändå att jag hade en bra ide och att min motivering till varför jag ville skriva en bok, och vad den skulle handla om också var riktigt bra. Meningen är att den just ska bli unik. Skriven av en aspergera,lättläst, med ett brett perspektiv på hur det kan vara att ha asperger. Samt försöka ta reda på lite varför vi har vissa symptom. Vad i hjärnan som orsakar dessa skillnader mot neurotypiska människor.

Tycker ni inte att det är bra motivering och bra syfte att skriva bok? Tycker ni inte att det låter som det kommer att bli en bra unik bok som behövs skrivas?

Isf varför inte?

Enkäten är ett sätt att medverka i min undersökning.
Om ni vill svara på den i annan form så går det också bra. Jag har det som ett worddokument, jag kan också göra en muntlig intervju antingen om vi träffas eller om vi tar det per telefon eller skype eller liknande.

Ni bidrar hur mycket ni vill och hur ni vill.
Jag försöker lära mig om hur andra uppelver sin asperger och all info är värdefull.

Är det några här som tror att det kan bli en bra bok och unik bok och tillärckligt speciell ?
AnnaSue

Inläggav AnnaSue » 2013-03-22 9:10:02

lillmupp skrev:
AnnaSue skrev:

Ett komplement är att du "simmar runt" ett tag på detta forum och läser trådar. Detta kan ge dig en allmän bild.
En del av den bilden är att vissa individer beter sig på ett sätt som kanske inte är så bra, andra är underbara och härliga.
Du har fått ett antal svar, ett par av dem med en negativ klang, andra med mer värme. Föreslår att du bortser från de negativa klangerna eftersom de inte bidrar så mycket. Fokusera istället på de positiva och konstruktiva gensvar du fått.

lillmupp skrev:
AnnaSue skrev:

Tack:-)
Just nu tvivlar jag väldigt mycket på mig själv och min ide
hur kan detta som jag verkligen trodde var en så bra ide och något som behövs och skulle uppskattas tas emot så dåligt
jag trodde att detta var något som många aspergare kunde känna igen sig i.
Att det inte finns så bra info om hur det är att ha asperger och att de böcker som finns antingen är svårlästa eller har en väldigt snäv synvinkel om hur vi aspergara är.

Är jag ute å cyklar??

Är det ingen bra ide? Är det inget särskilt med den iden? Finns det inget behov av detta?
AnnaSue

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in