Har du körkort? (Omröstning)
Har ni körkort?
Jag håller på och tar körlektioner. Det är en riktig pärs, alla skyltar, stoppsignaler, lampor som blinkar osv. Men kul är det också när man väl kommer in i det!
Någon här med körkort?
Moderator atoms - slog ihop två trådar om samma ämne.
Någon här med körkort?
Moderator atoms - slog ihop två trådar om samma ämne.
Har ni körkort?
Ja, men jag har inte kört bil på flera år och kommer aldrig göra det igen. Jag är dålig på det, litar inte på mig själv och skulle med all säkerhet vara en riktig trafikfara i dagens läge.
Har ni körkort?
Noelopan skrev:Ja, men jag har inte kört bil på flera år och kommer aldrig göra det igen. Jag är dålig på det, litar inte på mig själv och skulle med all säkerhet vara en riktig trafikfara i dagens läge.
Aaw...!
Har ni körkort?
Dagobert skrev:Bil och mc i 35 år.
Titti skrev:Bil i 33 år, tung lastbil med släp i 17 år.
Nice!!
Har ni körkort?
Nej. Är tämligen övertygad att jag inte skulle klara uppmärsamhets/uthållighetstesterna för att få ett körkortstillstånd. Skulle de testerna släppa igenom mig skulle jag helt sonika konstatera att de behöver utveckla mer tillförlitliga tester.
Har ni körkort?
Nej.
Min första och hittills enda erfarenhet av att sitta bakom ratten var när jag som femtonåring fick provstarta farsans bil på en tom parkeringsplats. Han hade glömt lägga i ettans växel, trean låg i istället. Sonika rullade bilen varken framåt (eller bakåt), utan stod och skuttade och skälvde på stället som om i ren protest. Sen dess har inte lusten infunnit sig.
Min första och hittills enda erfarenhet av att sitta bakom ratten var när jag som femtonåring fick provstarta farsans bil på en tom parkeringsplats. Han hade glömt lägga i ettans växel, trean låg i istället. Sonika rullade bilen varken framåt (eller bakåt), utan stod och skuttade och skälvde på stället som om i ren protest. Sen dess har inte lusten infunnit sig.
- higgspartikel
- Anslöt: 2012-10-29
Har ni körkort?
nej inte än, håller på att ta men det går segt delvis är orken inte helt där, delvis får jag inte ändan ur vagnen och delvis kan jag inte ta mig till stan så att jag faktiskt kan ta lektioner
Har ni körkort?
Japp. Har körkort och kan köra bil, men det är inget som jag tycker är särskilt kul. Jag är mot onödiga transporter dels av miljöskäl men även för att jag tycker att onödiga transporter är ett jäkla slöseri med min tid. Därför har jag valt att bosätta mig så att jag inte behöver någon bil. Det sparar jag massor av både tid och pengar på, kan verkligen rekommenderas!
Har ni körkort?
Jo tack haft körkort till o från i 13år!
Hade lätt för att ta de med, men blir väl lätt så när de är ett av mitt livs största intressen. Älskar att köra bil för de mesta.
O gärna riktigt aktivt på Banträffar osv!
Hade lätt för att ta de med, men blir väl lätt så när de är ett av mitt livs största intressen. Älskar att köra bil för de mesta.
O gärna riktigt aktivt på Banträffar osv!
Har ni körkort?
Nej, men håller på att ta igen nu! Livets överraskningar skedde sistanes, så pallade inte fortsätta då för 9-10 år sedan. Men nu har jag det snart, fungerar hur bra som helst i trafiken - något överdriven i regeltänk men... skulle lätt kunna ta mig an körkort för tyngre fordon senare.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Har ni körkort?
Japp, ABECEDE+ADR&Truck+AS&ADHD. (Har säkert glömt bort några bokstäver.)
Har kört typ det mesta som går att köra, och nog även en del som inte borde gå att köra.
Har kört typ det mesta som går att köra, och nog även en del som inte borde gå att köra.
Har ni körkort?
måste förresten skaffa lätt lastbilkörkort också pga det företag jag och min man vill starta, undra hur det kommer gå med tanke på hur länge jag "tagit" vanligt körkort
Har ni körkort?
Ja B-kort har jag haft sedan 98. Hade svårt för att ta det så jag skulle knappast klara att ta det igen om jag skulle förlora det! Gäller att passa sej. jag älskar att köra bil och gärna fort tyvärr!
Har ni körkort?
Nej, jag har inte körkort. Jag har grav uppmärksamhets- och koncentrationsproblematik + uppfattar min omgivning på ett väldigt fragmenterat sätt. Med sådana problem ska man inte köra bil, tycker jag.
Har ni körkort?
rapchic skrev:måste förresten skaffa lätt lastbilkörkort också pga det företag jag och min man vill starta, undra hur det kommer gå med tanke på hur länge jag "tagit" vanligt körkort
Lätt lastbil får du köra på ditt vanliga bilkörkort, det är först om du skall köra vanlig tung lastbil som du behöver uppgradera.
Har ni körkort?
Huggorm skrev:rapchic skrev:måste förresten skaffa lätt lastbilkörkort också pga det företag jag och min man vill starta, undra hur det kommer gå med tanke på hur länge jag "tagit" vanligt körkort
Lätt lastbil får du köra på ditt vanliga bilkörkort, det är först om du skall köra vanlig tung lastbil som du behöver uppgradera.
ha då kanske det funkar (tanken är att frakta bikupor så ja tror inte det behövs nån jättestor lastbil i alla fall)
Har ni körkort?
rapchic skrev:Huggorm skrev:rapchic skrev:måste förresten skaffa lätt lastbilkörkort också pga det företag jag och min man vill starta, undra hur det kommer gå med tanke på hur länge jag "tagit" vanligt körkort
ha då kanske det funkar (tanken är att frakta bikupor så ja tror inte det behövs nån jättestor lastbil i alla fall)
Jo du lär ju få plats med rätt många bikupor i en lätt lastbil.
Har du körkort? (Omröstning)
slackern skrev:Jo du lär ju få plats med rätt många bikupor i en lätt lastbil.
jo jag trodd däremot att man var tvungen att ha körkort för just lätt lastbil...
... men när vi vär har många kupor kanske manbehöver större/mer när det är skattning
Återgå till Att leva som Aspergare