AW i Göteborg 15/3

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-06 18:19:53

Jag bokar denna fredag för AW igen. Har dock inte bestämt ställe.

På fredag går jag med min man till Que Pasa där de har gratis tapasbuffé om man köper öl, och sedan går vi till PC Bar och Södra Liden och väljer att fortsätta där med den som verkar bäst (de ligger grannar och alldeles nedanför Otterhällan).

Har fått nys om Tidbloms och Tribeca (det sista ligger i Kungälv så ingen vill väl komma) och kommer att kolla lite annat. Jag återkommer med ställe eller förslag efter jag varit ute med Kjell och kollat.

Tråkig nyhet: Alta Marea är nu borta. "Rustic" kommer att öppna efter renovering. Kanske de kan vara något.

Den 15:e nästa vecka blir det troligen några av dessa (vet bättre efter fredag alltså då jag kanske direkt stryker något, eller har hittat något mer):
- PC Bar
- Södra Liden
- Svensk-kinesiska krogen på Friggagatan
- Restaurang Hamngatan (jag ska kolla om man kan boka bord längst in i lokalen, borde bli bättre ljudnivå då, låter det ok?)
- El Corazon på Avenyn, men där kan vara rätt packat tror jag. Kanske jag bör testa stället med maken en annan gång först.
- Que Pasa är endast aktuellt om det verkar bra mot alla odds. Gratisbufféer brukar inte vara en höjdare, men eftersom de börjar med alkoholen 15 (39-kronors), och maten 15:30, så ville jag testa där nu med maken på fredag, innan jag drar vidare till något av ställen nedanför Otterhällan - de måste undersökas med munnen LOL.

Har ni tips på kul ställen, så fram med dem :D

Observera:
Jag leder inte hela kvällen. Den uppgift jag utsett åt mig själv, är att ta initiativ och se till att AW:t blir av. Leta ställe, boka bord om det behövs. Men när vi väl kommit in och fått vårt eventuellt bokade bord, så upphör jag att leda (men ger såklart info om saker jag vet, till alla som undrar, och kan upplysa de som kommer senare om saker, ta emot SMS från de som kommer senare o.s.v.). Då umgås vi bara, och nya förslag kan komma från vem som helst. Vi brukar sitta kvar så länge priserna är ok på stället, sedan kanske leta oss någon annanstans. Ungefär då brukar också de som går hem först droppa av (brukar vara vid 20 och vi startar ofta ca 16).
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-10 2:04:18

Har nu kollat runt, och bestämt att det som verkar bli bäst denna gång, är Cans på Linnégatan.

Tid och plats: 16:00 börjar vi, vi ses utanför eller precis innanför. Gå av hållplats Prinsgatan, så ligger Cans en bit upp mot Linnéplatsen, på vänster sida. Mittemot där Alta Marea låg.

Någon som vill ha hjälp att hitta, kontakta mig via PM, SMS eller här i tråden.

Mat: Det serveras Tacobuffé. Jag såg nachos, färs, riven ost, fetaost, bröd, mängder av annat.

Priser:
- buffé+alkohol (antar att man kan byta mot läsk, det brukar ju gå, annars får man väl sälja sin öl/vin till någon annan av oss som vill ha två): 69 kr
- öl/vin: 35 kr har jag för mig, och priset gäller hela kvällen. Under 40 kr iaf.
- Tequila gold: 30:- 2 cl så antagligen rätt ok priser på drinkar.

Det verkade bli fullsatt, jag var där vid 18:15 och tittade och tog en Tequila.

OBS: Följande gäller inte AW:t nu på fredag, utan är "rapport och förslag".

Har också testat följande som vi kan ta en annan gång:
- Que Pasa Drottninggatan: 39 kr vin/öl och då ingick gratisbuffé med kycklingvingar, bönröra, nachos, pastasallad med goda grönsaker, rinnande aioli, paella med räkor, bläckisar och kycklingbitar. Tid: 15-18 alkoholpriser, 15:30-18 buffén. Rätt lugnt, och hög medelålder = mindre stök. Inget suparställe vid den här tiden.

- Glenns sportbar 2:a Långgatan.
16-20 Alkohol 35 kr, 20 kr för buffé lik den på Que Pasa fast dubbelt så många rätter. 4 varmrätter, 6 skålar med röror,oliver m.m. samt bröd. Dyr alkohol efter 19 eller om det var 20. Då får man dra vidare.

- Södra Liden på Kungsgatan 75 för alkohol och buffé. Samma typ av buffé igen. Kötträtter, bönrätter, pasta och röror, nachos. Dyrt vin, billig öl. Inget billigt vin under AW:t

- PC Bar, granne med Södra Liden. Samma upplägg. Extremt billig öl, 28 kr, extremt dyrt vin under AW, 48 kr. Billig Tequila gold.

Man skulle kunna äta på PC eller Södra, och dra vidare till sportbaren där ev fler kan sluta upp och äta billigare om de vill. Sedan kan man gå till Cans och köpa billig alkohol. Eller direkt till Cans.

Ett annat förslag är att starta på Que Pasa vid 15-15:30, sedan gå till Restaurang Hamngatan där de har billig öl/vin till 20, och där de som vill kan äta dyrare (men godare enligt mig).

Eftersom Alta Marea stängt, så finns inget lugnt ställe med billig alkohol kvar.
Alternativen när AW-erbjudandena är slut:
- Solrosen i Haga tar 40 kr för öl/vin
- El Paso på Friggatan tar 35 kr för öl/vin och man kan köpa tilltugg eller ta sig en 50-kronorschili con carne på natten
- Cans (fast där är inte lika lugnt!

Någon som har fler förslag på billiga och lugna ställen? Pinchos blev vi utkastade från och kanske bör bojkotta, och för min del står jag inte ut med hög musik, och folk som står överallt som på t.ex. Byns Bistro, Kings head och liknande. Vi var på något liknande efter Pinchos förra gången.
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-10 2:06:38

Jag orkar inte maila runt till alla som inte läser här, så ni får gärna hjälpa till att tipsa andra aspergare.

Och kom ihåg att jag är INTE ledare hela kvällen, utan den här kvällen slutar jag leda när vi kommit in och fått betalt och satt oss. Jag bokar bord om det går, men det är inte säkert att det gör. Om vi bestämmer att dra vidare vid 19-21, så är det gemensamma beslut som vi alla ansvarar för.
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-12 8:44:41

Tycker ni att det är för tidigt för ny AW? ingen har visat intresse, trots många besök i tråden. Vet inte hur jag ska tänka eller planera nu.

Om ingen visar intresse innan imorgon, så ställer jag nog in. Annars blir det för sent för mig att ändra planer och planera något annat med mina barn, man eller kontaktperson. Hade tänkt att annars antingen gå själv på ett annat ställe, gå med maken eller boendestöd om de vill - till Mezebuffén där de flesta andra tyckte det var för högt ljud - eller på bio med barnen på lördag och ta dem på pizzabuffé (och då äter jag inte buffé och dricker vin dagen innan).

Jag vet att jag kan ha låtit lite hård i förra inlägget, jag har väl problem med att inte låta så (eller ja, låta och låta men men). På förekommen anledning ville jag iaf påpeka att det inte är planlagt för hela kvällen eller att jag är aktiv ledare, utan när vi kommit till stället som jag dragit ihop till, så är meningen att vi ska fungera mer som "ett kompisgäng som är ute" och inte med något schema eller ledare. Om det inte är sagt annat förstås! Man kan ju ha mer fasta planer att vara på ett ställe en viss tid, och sedan ett annat en annan tid där man ska möta upp folk eller att de första förväntade sig att "har vi planerat så ska vi väl dra dit". Då måste det ju styras upp av någon som leder, förslagsvis mig då om det är jag som initierat och planerat aktiviteten.

Jag har varit otroligt stressad det senaste, men vill gärna få ihop till träffar. Behöver det sociala med folk som "är som en själv" och som många andra aspergare brukar gilla (träffa andra aspergare alltså). P.g.a. stressen orkar jag inte riktigt maila runt, det blir mycket att hålla reda på. Särskilt som om det ställs in, måste man maila runt igen.

Det hade varit roligt om ni ville komma med input om andra aktiviteter, gärna med att vi äter på trevligt bufféställe efter eller innan. Man måste ju inte gå på AW, det kan ju vara en promenad och äta ute för de som vill sedan. Och det finns även på helger, ställen som tar 99 kr, och upp till 210 kr om man vill testa lite finare (och allt däremellan). Jag drar gärna ihop och lägger grundplanerna. Men jag måste få veta vad folk vill om jag ska kunna hitta på något som tilltalar fler än bufféglada Bror Duktig :D
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Xzirie » 2013-03-12 18:33:14

Jag har legat lågt den här gången då jag inte är säker på om folk vågar bli sedda med mig offentligt igen på ett tag. Så jag vill undvika att skrämma bort någon. :P
Dessutom är mitt bankkonto en liten rykande ruin redan alltför tidigt på månaden.
Xzirie

Anslöt: 2010-04-12

AW i Göteborg 15/3

Inläggav slackern » 2013-03-12 18:50:23

Xzirie skrev:Jag har legat lågt den här gången då jag inte är säker på om folk vågar bli sedda med mig offentligt igen på ett tag. Så jag vill undvika att skrämma bort någon. :P
Dessutom är mitt bankkonto en liten rykande ruin redan alltför tidigt på månaden.

Hur ska folket överleva utan festprisen som livar upp stämningen. :)
Fast trist att din ekonomi är körd i botten. :(
slackern

Anslöt: 2010-10-26

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-12 18:59:52

Tja, ibland kan det väl bli för mycket för vem som helst. Bara att ta nya tag. Om du (Xzirie) inte har så mycket pengar, så finns inte så mycket att dricka upp, så löser sig väl problemet? :-)018

Jag sitter gärna och äter och pratar, tar ett och annat glas vin eller öl eller bara vatten. De hade dock god tequila gold (god standardsak) där, men det är ju bara att köpa en 2:a som räcker en stund för mig (4 småklunkar), det brukar inte bli någon fara för mig då.

Min kontaktperson frågade idag (hon är ju boendestöd också) när vi skulle gå ut, och jag sade att jag inget vet. Mina barn vill också gärna ut på bio, så de undrar också när det blir. Så det vore bra om eventeullt intresserade avslöjar sig ;-) Om det är "kanske" så är det, men då vet jag i alla fall, ifall det blir ett par säkra.

Jag föreslår att vi tar det lugnt vid maten, och 3 timmar framåt eller så. De som vill festprissa, kan ju gå hårdare fram senare om de drar vidare eller man delar sig i två grupper efter några timmar? Så får alla som de vill. Vill de som tar det lugnt, ändå fortsätta sent, så kan man ju dela på sig också, välja ett lugnt ställe där man tar en mycket långsam öl eller cola eller kaffe eller whatever, och pratar. (Är fortfarande ledsen att Alta Maera nu är stängt, det var så bra där för sådana som oss.)
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Kevlarsoul » 2013-03-12 19:01:21

Har tyvärr inte råd med sånt i mitten av månaden. :(
Kevlarsoul

Anslöt: 2006-12-08

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-12 19:03:01

Tråkigt. Men tänk på att det inte går ut på att köpa en massa alkohol, man kan ju ta minsta möjliga, och lägga fokus på äta billigt och umgås.

Finns ännu billigare ställen, t.ex. Que Pasa där maten är gratis om man köper ett glas vin, cider eller öl för 39:- Kan vi ju ta en annan gång när det är andra halvan av månaden.
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Kevlarsoul » 2013-03-12 19:03:54

För mig funkar det bättre med början eller slutet av en månad.
Kevlarsoul

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-12 19:11:28

Ok, KevlarSOUL ;) du får haka på när det funkar för dig. Denna fredag kanske det ändå inte ens blir något om det inte blir några som anmäler sig.
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Xzirie » 2013-03-12 19:11:43

Bror Duktig skrev:Tja, ibland kan det väl bli för mycket för vem som helst. Bara att ta nya tag. Om du (Xzirie) inte har så mycket pengar, så finns inte så mycket att dricka upp, så löser sig väl problemet? :-)018

Haha ja, jag är alltså så fattig att bara kostnaden för maten + spårvagnen kan bli ett problem. Ska leva på havregrynsgröt och knäckebröd ett tag nu och se hur det verkar lite närmare helgen.
Xzirie

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Xzirie » 2013-03-15 3:29:31

Det ser tyvärr mörkt ut här, det blir husarrest och snabbnudlar resten av månaden.
Xzirie

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-15 6:53:05

Synd Xzirie, annars kunde vi åkt själva. Ingen annan har anmält sig eller visat intresse mer än ni två här i tråden, så jag ställer in. Jag får hitta på något på egen hand, troligtvis lunch i stället. Och troligtvis TinTin på Linnégatan.

Har ni förslag på datum, ni som vill med? Jag kan så gott som alltid, om det inte är något särskilt inbokat (som när jag ska med sonen på trumpetläger i Båstad). Jag vill gärna och helst få lite input så slipper jag chansa och ändra så mycket. :-)Happy
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Kevlarsoul » 2013-03-15 12:39:56

Hum nästa vecka skulle eventuellt funka för min del, näst nästa är det påsk, då funkar det troligen inte, veckan därefter skulle förmodligen funka.
Eller nej, ska på.. Eller det är ju på lördagen och söndagen iofs.. Nevermind.

Men som sagt innan, för min del funkar det bäst med början eller slutet på en månad, mitten är helt hopplöst.
Kevlarsoul

AW i Göteborg 15/3

Inläggav slackern » 2013-03-15 12:57:03

Xzirie skrev:Det ser tyvärr mörkt ut här, det blir husarrest och snabbnudlar resten av månaden.

Då kanske den här låten passar fröken. ;)

slackern

Anslöt: 2010-10-26

Sv: AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-15 17:10:23

Fler som kan nästa fredag?
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Titti » 2013-03-21 12:04:25

Jag skulle kunna de flesta fredagar men måste lämna stan redan kl 15 på eftermiddagen så för min del vore det snarare lunch än något annat.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-21 16:28:29

Jag är aldrig så tidigt i GBG på fredagar. Äter däremot lunch vissa andra dagar. Äter då vid 11.

Om andra vill, så kanske ändå, vissa lunchställen har riktigt bra grillbufféer på fredagarna. Golden days t.ex.

Men de flesta verkar mer intresserade av att "gå ut" än att "ÄÄÄÄTA" (som jag gillar LOL).

Man skulle kunna dra lunchbuffé, sedan droppar ätare av, och senare tillkommer sådana som bara vill köpa öl och prata. Problemet för mig blir då vad jag ska göra mellan.
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav nallen » 2013-03-21 23:26:42

Spårvagnssafari?
nallen

Anslöt: 2006-08-27

AW i Göteborg 15/3

Inläggav Bror Duktig » 2013-03-22 7:27:32

nallen skrev:Spårvagnssafari?
ÖH? Vad gör man då, testar en tequila vid vid varje ändhållplats, eller testar en lunchbuffé och senare AW-buffé vid varje ändhållplats? :D
Bror Duktig

AW i Göteborg 15/3

Inläggav nallen » 2013-03-22 23:41:49

De gånger jag ägnat mig åt sådant nerderi har det bestått i att åka en eller annan spårvägslinje från ände till ände, kanske stanna på någon mer spännande hållplats och i allmänhet vara uppmärksam på hur det ser ut omkring. Saltholmen är gångbart när det blir lite varmare i alla fall, jag vet inte om thai-restaurangen där är kvar dock.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Återgå till Träffar

Logga in