Nässpray förbättrar igenkänning av känslor (oxytocin)
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
kiddie skrev:Tänk er...
Jag: Hej. Du ser lite nere ut.
Kompis: Hum...
Jag: Vänta, ska bara ta nässprej.
*pschhh!*
Jag: Jaa, du verkar jätteledsen!!!! Hur är det fatt???
Kompis: Jo, så här är det..
...etc.
Du är rolig!
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
marcooleo skrev:Miche skrev:Även vid sex frigörs (eller snarare skapas) oxytocin, det borde knappast ha några negativa biverkningar...
Sex kan ju vara en bristvara det med för att kunna få Oxytocin
Ja, och risken för att en ond cirkel uppstår torde vara uppenbar: den som är känslomässigt inkompetent har sämre chanser att få ligga, och därmed får man inte något oxytocintillskott som skulle kunna göra en mera känslomässigt kompetent och därmed få ligga mera...
Gafsan skrev:marcooleo skrev:Miche skrev:Även vid sex frigörs (eller snarare skapas) oxytocin, det borde knappast ha några negativa biverkningar...
Sex kan ju vara en bristvara det med för att kunna få Oxytocin
Ja, och risken för att en ond cirkel uppstår torde vara uppenbar: den som är känslomässigt inkompetent har sämre chanser att få ligga, och därmed får man inte något oxytocintillskott som skulle kunna göra en mera känslomässigt kompetent och därmed få ligga mera...
Det är det som kan hända i förhållanden. Inget eller lite sex och kramar/kroppskontakt -> relationen knakar i fogarna -> ingen lust till sex och kroppskontakt -> knakar lite mera. Och mera sex brukar leda till mera lust till sex.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Återgå till Aspergare och vården