Ledsen över att folk inte lyssnar och tror på mig
53 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Kattmamma skrev:Parvlon skrev:Att folk ifrågasätter är ju ett tecken på att de vill ha en levande diskussion = positivt enligt mig. Visst är det störande när en själv vet att motparten är mindre uppdaterad inom ett specifikt ämne så men många gånger kan man lära sig något nytt om jag iaf låtsas som att jag lyssnar.
Hur misslyckas man med att hitta en trasig hälsena?
Jag tycker det är ok om människor ifrågasätter om de är intresserade, men en del ifrågasätter för att jävlas och trycka ner då är det en annan sak.
Du kanske bara uppfattar att det är så? Kanske har något med taskig självkänsla att göra? Nu påstår jag inte på minsta vis att det måste vara så. Men innan jag började medicinera så hade jag alltid taggarna utåt och tog åt mej utav saker. Eller jag tog allt som dålig kritik eller att folk ifrågasatte mej.
slackern skrev:Kattmamma skrev:Parvlon skrev:Att folk ifrågasätter är ju ett tecken på att de vill ha en levande diskussion = positivt enligt mig. Visst är det störande när en själv vet att motparten är mindre uppdaterad inom ett specifikt ämne så men många gånger kan man lära sig något nytt om jag iaf låtsas som att jag lyssnar.
Hur misslyckas man med att hitta en trasig hälsena?
Jag tycker det är ok om människor ifrågasätter om de är intresserade, men en del ifrågasätter för att jävlas och trycka ner då är det en annan sak.
Du kanske bara uppfattar att det är så? Kanske har något med taskig självkänsla att göra? Nu påstår jag inte på minsta vis att det måste vara så. Men innan jag började medicinera så hade jag alltid taggarna utåt och tog åt mej utav saker. Eller jag tog allt som dålig kritik eller att folk ifrågasatte mej.
Jag förstår ditt tänk .
Dessa människor som ifrågasätter mig är jätte trevliga och köper allt vad andra berättar.
Öppnar jag munnen då ignoreras det.
De är vissa arbetskamrater som är sådana.
De kör med härskartekniker. Låter bli att lämna viktig info, säger inte hej när jag kommer.
Kattmamma skrev:slackern skrev:Kattmamma skrev:Jag tycker det är ok om människor ifrågasätter om de är intresserade, men en del ifrågasätter för att jävlas och trycka ner då är det en annan sak.
Jag förstår ditt tänk .
Dessa människor som ifrågasätter mig är jätte trevliga och köper allt vad andra berättar.
De kör med härskartekniker. Låter bli att lämna viktig info, säger inte hej när jag kommer.
Aha ok beklagar låter som utfrysning mobbing tycker jag.

En gång när jag försökte förklara mina sjukdomssymptom sitter läkaren på sin stol och ser ut som ett frågetecken. Då känner jag mej unik. Tills jag börjar googla och upptäcker att alla verkar känna till sjukdomen utom den läkare jag gick till.
slackern skrev:Kattmamma skrev:slackern skrev:
Jag förstår ditt tänk .
Aha ok beklagar låter som utfrysning mobbing tycker jag.
Ja visst gör det! Då blir man riktigt ledsen!
Detta fenomen är ju tyvärr inte ovanligt.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor