TV4: Måns Möller - pappa till ett autistiskt barn
3 inlägg
• Sida 1 av 1
TV4: Måns Möller om livet som pappa till ett autistiskt barn
tv4 skrev:Komikern Måns Möller är aktuell med sin föreställning Jävla Pajas – det här skojar du inte bort, som handlar om hans liv - livet som pappa till sin autistiske son. I Nyhetsmorgon berättar han om när psykologen gav honom beskedet att sonen Viggo hade autistiskt syndrom, om hur han sedan bröt ihop ute på gatan och om hur han ett tag desperat sökte efter något slags behandling, en mirakelkur. "Man gör ju allt", säger han och kan inte hålla tillbaka tårarna. Se hela intervjun med Måns, där han öppenhjärtigt berättar om föräldraskapet, diagnosen och relationen till sonen.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
DN Kultur skrev:Men hur ser du själv på det? Det låter som att du ska skoja om ditt barn?
– Nej, det är om mitt liv. Inte om mitt barn. Som ett exempel: min son älskar bilar. Och så var vi ute och gick, och hörde glassbilens melodi. "Viggo, vad är det för bil som kommer?", frågade jag. "Mercedes sprinter 315 cdi", svarade han. Det är roligt! Jag tar det på största allvar, men det innebär inte att man inte kan skoja om det.
Låter mer som Asperger i mina öron...
Detta kanske är kärnan i det hela?
DN Kultur skrev:– Nej, det är om mitt liv. Inte om mitt barn.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23