Vilka växter tycker ni är vackra?
Kahlokatt skrev:
Blå bergvallmo. Visste inte ens att det fanns blå vallmo!
Inte jag heller..
Issa Jesus skrev:elle skrev:
rosor.
aw.... vacker blomma från vacker flikka <3
låter fint.
Jag tycker mycket om blåsippor och längtar förbaskat mycket efter att få gå ut att njuta av åsynen av dem.
Jag tycker om alla växter som är gröna och utan blomstertjaffs. Lättskötta är ett stort + då jag kommer på mig själv med att vattna blommor(kanske önsketänkande) varannan månad.
Håller med. Det ska vara lättskött och gärna lite kargt, alltså inte stora blomsterparader att hålla efter. Krigare och begonior...njae, jag är mer kaktus.
Bonsaiträd är också skithäftigt, det har jag tyckt sen jag såg Karate Kid på åttiotalet.
Bonsaiträd är också skithäftigt, det har jag tyckt sen jag såg Karate Kid på åttiotalet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Håller med. Det ska vara lättskött och gärna lite kargt, alltså inte stora blomsterparader att hålla efter. Krigare och begonior...njae, jag är mer kaktus.
Visst, kaktusar är lättskötta när det gäller vattningen, men i övrigt är de inte kul alls att hantera. Har en stor kaktus som borde planteras om (den har blivit så stor att krukan välter vid minsta knuff) och det är INTE något jag ser fram emot.
Gafsan skrev:KrigarSjäl skrev:Håller med. Det ska vara lättskött och gärna lite kargt, alltså inte stora blomsterparader att hålla efter. Krigare och begonior...njae, jag är mer kaktus.
Visst, kaktusar är lättskötta när det gäller vattningen, men i övrigt är de inte kul alls att hantera. Har en stor kaktus som borde planteras om (den har blivit så stor att krukan välter vid minsta knuff) och det är INTE något jag ser fram emot.
gafflar som man sätter ner i rotsystemet funkar gärna kombinerat med arbetshandskar (endast arbetshandskar funkar inte)
Jo, korallrev är vackra, men koraller är inte växter utan djur!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Koralldjur
http://sv.wikipedia.org/wiki/Koralldjur
Pilträd, speciellt när de har växt till sig och hänger nedåt. Fanns sådana förut nere vid sjön där jag bodde och växte upp.
Jag såg en svart tulpan en gång. I Holland vill jag minnas. Den hade en ovanlig färg.
Skuggnäva, den mest perfekta blomman.
Och gulltörel, den för mej allra vackraste färgen.
Och gulltörel, den för mej allra vackraste färgen.
Jag tycker om de fläckiga tulpaner som man kan se på gamla holländska målningar. Fast fläckigheten är egentligen någon sorts parasit, tror jag, så de här tulpanerna får bara odlas under väldigt strikta förhållanden.
Återgå till Intressanta intressen