Är ni tacksamma?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

är ni tacksamma?

Inläggav alixha » 2013-02-23 19:46:05

Personligen tycker jag inte att jag har mycket att tacka för.
Jag hade varit tacksam om samhället hade accepterat alla som dom är men det kommer aldrig ske till 100%, fakta.
Jag kan absolut vara tacksam vid specifika händelser och specifika personer till exempel men inte mot hela samhället, nej.

edit: stavning
alixha

Anslöt: 2013-01-04

är ni tacksamma?

Inläggav Wine » 2013-02-23 22:55:26

Jag känner mig tacksam för mycket, samhället, de människor jag fått möjlighet att möta genom åren, den hjälp jag fått av olika människor på olika sätt i kontakt med vården, habilitering m.m. Att man inte lever i ett land där det är krig, att man inte svälter, att man har en familj är saker som man kan vara tacksam för. Det finns mycket man kan känna sig tacksam för om man bara tänker efter lite. Räcker oftast med att titta på en nyhetssändning för att inse hur bra man har det.
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

är ni tacksamma?

Inläggav Frimodig » 2013-02-23 22:59:54

Wine skrev:Jag känner mig tacksam för mycket, samhället, de människor jag fått möjlighet att möta genom åren, den hjälp jag fått av olika människor på olika sätt i kontakt med vården, habilitering m.m. Att man inte lever i ett land där det är krig, att man inte svälter, att man har en familj är saker som man kan vara tacksam för. Det finns mycket man kan känna sig tacksam för om man bara tänker efter lite. Räcker oftast med att titta på en nyhetssändning för att inse hur bra man har det.

Håller med.

Lennart Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in