Är ni tacksamma?
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:Mats skrev:Frimodig skrev:Jag tror du underskattar dig själv.
Lennart Frimodig
Mmm... Folk tror en massa utan att ta reda på fakta.
Min ojämna begåvningsprofil verkar vara oerhört svår att förstå sig på. Därför blir jag ifrågasatt när jag berättar hur jag har det. Folk fattar inte.
Jag är utestängd från väsentliga delar av samhället på grund av mitt handikapp. Men det är OK. Jag kan leva så här.
Men om jag nu skulle önska någonting... De skulle underlätta för mig om folk slutade ifrågasätta mina svårigheter. Det skulle göra mitt liv lättare.
/Mats
Jag hänger inte med. Jag skulle behöva sitta med dig ett par dar.
Du skulle kunna komma till Östra Ågatan 2 tr, i Uppsala. Portkoden är 1377, vi är på andra våningen.
Annars kan jag komma till nåt ställe du föreslår i Stockholms-trakten.
Fan, jag jobbade på C1 mans och C1 kvinns, på Ulleråker, jag är van vid allting.
Allt handlar om att du styr din omvärld. Hur man gör det.
Lennart Frimodig
Alltså, Östra Ågatan 13, 2tr, Gotlands nation.
Sorry.
Sen har jag epostadresserna lennart.frimodig@bredband.net eller hellre lennart.frimodig@integra-ab.se
Lennart Frimodig
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:Jag hänger inte med. Jag skulle behöva sitta med dig ett par dar.
Du skulle kunna komma till Östra Ågatan 2 tr, i Uppsala. Portkoden är 1377, vi är på andra våningen.
Fan, jag jobbade på C1 mans och C1 kvinns, på Ulleråker, jag är van vid allting.
Lennart Frimodig
Alltså... Jag har inga problem att ta mig till Östra Ågatan 13 i Uppsala.
Men... Du tänker sitta och prata med mig i ett par dagar? Av din arbetstid? Det kan jag inte betala för.
Dessutom... Du tänker försöka lära mig styra min omvärld. Det går inte. Det är precis där min begåvning är som lägst och mitt handikapp är som svårast. Att försöka lära mig styra min omvärld är jämförbart med att försöka lära någon med Downs syndrom att lösa differentialekvationer eller att lära någon som väger 200 kilo att hoppa stavhopp. Det går bara inte.
/Mats
är ni tacksamma?
Rätt off-topic, men vad är det med Frimodig? Vad jag har sett så verkar hen vara sjukligt fixerad i att vilja hjälpa varenda person hen stöter på här på forumet. Till en stor grad av udda beteende med att slänga ur sig sitt telefonnummer och adress till många personer.
är ni tacksamma?
Mats skrev:Frimodig skrev:Jag hänger inte med. Jag skulle behöva sitta med dig ett par dar.
Lennart Frimodig
Alltså... Jag har inga problem att ta mig till Östra Ågatan 13 i Uppsala.
Men... Du tänker sitta och prata med mig i ett par dagar? Av din arbetstid? Det kan jag inte betala för.
Dessutom... Du tänker försöka lära mig styra min omvärld. Det går inte. Det är precis där min begåvning är som lägst och mitt handikapp är som svårast. Att försöka lära mig styra min omvärld är jämförbart med att försöka lära någon med Downs syndrom att lösa differentialekvationer eller att lära någon som väger 200 kilo att hoppa stavhopp. Det går bara inte.
/Mats
Du betalar ingenting. Du kommer att bli rätt förvånad.
Jag ställer en ohygglig mängd frågor.
På måndag är jag där från 10.oo. Jag styr i huvudsak min arbetstid, trots mina kollegers synpunkter. Vi har nåt rum där vi kan vara ensamma. Man drar i ytterdörren, 2 gånger, först mjukt sen bestämt.
Jag är rätt snäll på nära håll, om inte du är obehaglig. Jag har träffat en oerhörd mängd knäppskallar i livet. Jag misslyckades med två. En rysk jude från Skt Petersburg och en svensk psykopat från Uppsala. De föreställde sig att de kunde manipulera mig. Steg för steg blir jag då extremt obehaglig.
Men, kom till Östra Ågatan. Vårt företag älskar hopplösa fall.
Jag är ateist, en har katolsk bakgrund och en har bahai-bakgrund. De avstår alltid att diskutera religion med mig. De brukar skicka fram mig när företaget skall vara riktigt otrevligt. Katoliken är mkt snäll och hittar alltid smarta lösningar i det lilla. Bahai-jocken är en extrem diplomat. De är bägge överviktiga.
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Ardryn skrev:Rätt off-topic, men vad är det med Frimodig? Vad jag har sett så verkar hen vara sjukligt fixerad i att vilja hjälpa varenda person hen stöter på här på forumet. Till en stor grad av udda beteende med att slänga ur sig sitt telefonnummer och adress till många personer.
Det är ungefär så här. När jag fattade att jag är felkonstruerad, nån gång vid 12 års ålder, så måste jag skaffa mig ett mission in life. Nåt som ursäktar att jag är här.
Så jag har jobbat med skapliga knäppgökar sen jag var 19, sen avskyr jag när människor lider. Sen tycker jag att alla skall stå på egna ben.
Sen gillar jag att bryta normer. Och jag är vanligtvis smartare.
Det finns en gratis spotify-tjänst.
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:Det är ungefär så här. När jag fattade att jag är felkonstruerad, nån gång vid 12 års ålder, så måste jag skaffa mig ett mission in life. Nåt som ursäktar att jag är här.
Så jag har jobbat med skapliga knäppgökar sen jag var 19, sen avskyr jag när människor lider. Sen tycker jag att alla skall stå på egna ben.
Lennart Frimodig
Så adressen du lämnar ut är till ditt jobb?
Ditt jobb är Integra, om din email stämmer. Om jag förstår hemsidan korrekt så är ert mål att få arbetslösa till att bli självförsörjande och att hjälpa invandrare till att leva i Sverige. Vart i detta kommer det in att du vill, utan betalning, hjälpa "skapliga knäppgökar" på arbetstid?
är ni tacksamma?
Ardryn skrev:Frimodig skrev:Det är ungefär så här. När jag fattade att jag är felkonstruerad, nån gång vid 12 års ålder, så måste jag skaffa mig ett mission in life. Nåt som ursäktar att jag är här.
Lennart Frimodig
Så adressen du lämnar ut är till ditt jobb?
Ditt jobb är Integra, om din email stämmer. Om jag förstår hemsidan korrekt så är ert mål att få arbetslösa till att bli självförsörjande och att hjälpa invandrare till att leva i Sverige. Vart i detta kommer det in att du vill, utan betalning, hjälpa "skapliga knäppgökar" på arbetstid?
Njaa, det är mer ett privat intresse. Jag utnyttjar företags-skiten, ingen talar om för mig vad jag skall göra. Vi ägare är liksom 3 kungadömen.
Mitt företag är Kunskapsbolaget Integra AB, jag äger en tredjedel. Fast vi har en norm, om en säger nej så gäller det mot två.
Det är ok, du förstår inte. Det är ok.
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:Du betalar ingenting. Du kommer att bli rätt förvånad.
På måndag är jag där från 10.oo. Jag styr i huvudsak min arbetstid, trots mina kollegers synpunkter. Vi har nåt rum där vi kan vara ensamma. Man drar i ytterdörren, 2 gånger, först mjukt sen bestämt.
...
Lennart Frimodig
Jag är tillräckligt nyfiken för att träffa dig och jag har ingenting inbokat på måndag. Eller mer generellt: Jag har ingenting inbokat under hela nästa vecka.
Jag kan komma på måndag kl 10. Eller någon annan tid eller annan dag om det passar dig bättre. Är det OK att jag kommer kl 10 på måndag?
/Mats
är ni tacksamma?
Mats skrev:Frimodig skrev:Du betalar ingenting. Du kommer att bli rätt förvånad.
...
Lennart Frimodig
Jag är tillräckligt nyfiken för att träffa dig och jag har ingenting inbokat på måndag. Eller mer generellt: Jag har ingenting inbokat under hela nästa vecka.
Jag kan komma på måndag kl 10. Eller någon annan tid eller annan dag om det passar dig bättre. Är det OK att jag kommer kl 10 på måndag?
/Mats
Jag kom just på att jag måste vara i Nacka på måndag, och träffa nån socialsekreterare.
Kan vi ses på tisdag?
Fan, jag avskyr att ändra sånt här.
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:Jag kom just på att jag måste vara i Nacka på måndag, och träffa nån socialsekreterare.
Kan vi ses på tisdag?
Lennart Frimodig
Tisdag funkar lika bra för mig. Vilken tid ska vi säga?
/Mats
är ni tacksamma?
Mats skrev:Frimodig skrev:Jag kom just på att jag måste vara i Nacka på måndag, och träffa nån socialsekreterare.
Kan vi ses på tisdag?
Lennart Frimodig
Tisdag funkar lika bra för mig. Vilken tid ska vi säga?
/Mats
10.00 är väl bra?
Om du inte kommer in, ring 0709-687536.
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:10.00 är väl bra?
Om du inte kommer in, ring 0709-687536.
Lennart Frimodig
Ja, på tisdag kl 10.00 är bra. Vi ses då.
Jag pm:ar mitt mobilnummer.
/Mats
är ni tacksamma?
Asperger måste vara den bästa diagnos man kan ha. Då slipper man jobba för sitt leverbröd (låter äckligt) Jag kör Fruktkusar just nu och det låter inte direkt mer aptitligt, som snorkusar. Nej man får sina leverbrödspengar av staten och dom lixom transformeras in i dedär praktiska plastkortet man har i fickan. Man behöver bara veta den magiska koden, så kan man plocka ner valfri fralla från hyllan.
är ni tacksamma?
Paradox skrev:Asperger måste vara den bästa diagnos man kan ha. Då slipper man jobba för sitt leverbröd
Nej, så funkar det ju inte. Asperger ger inte automatiskt rätt till sjukpenning (lika lite som någon annan funktionsnedsättning eller sjukdom) eller liknande utan det görs ju en individuell bedömning av ens arbetsförmåga.
är ni tacksamma?
Paradox skrev:Asperger måste vara den bästa diagnos man kan ha. Då slipper man jobba för sitt leverbröd
Tankefel!
Det finns många diagnoser som gör att man slipper jobba för sitt "leverbröd", totalförlamning till exempel.
Med ditt resonemang vore det bättre att vara totalförlamad än att vara fullt frisk, för då slipper man jobba för sitt "leverbröd".
Dessutom heter det "levebröd".
är ni tacksamma?
Tacksam för vad? Nej, dagens samhälle är skit - det ska vara ordning och reda, inte liberaler som fuckar upp folkhemmet för deras gud Mammon.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
är ni tacksamma?
dasunbedingte skrev:Tacksam för vad? Nej, dagens samhälle är skit - det ska vara ordning och reda, inte liberaler som fuckar upp folkhemmet för deras gud Mammon.
Har du nåt historiskt exempel på din ordning och reda?
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Nä, jag föredrar att jobba mot att vara totalförlamad. Jag menar att det finns många människor som är mkt sjukare än mej som har svårare att få igenom sjukskrivning. Jag ser mej som frisk, men får vara pensionerad ändå. Det är väl skönt.Mats skrev:Med ditt resonemang vore det bättre att vara totalförlamad än att vara fullt frisk, för då slipper man jobba för sitt "leverbröd".
Moderator atoms - korrigering av fallerat citat.
är ni tacksamma?
Paradox skrev:Nä, jag föredrar att jobba mot att vara totalförlamad. Jag menar att det finns många människor som är mkt sjukare än mej som har svårare att få igenom sjukskrivning. Jag ser mej som frisk, men får vara pensionerad ändå. Det är väl skönt.
Då missförstod jag dig. Jag ber om ursäkt för det.
Jag tolkade det här:
Paradox skrev:Jag kör Fruktkusar just nu
som ditt arbete. Vad menar du med att du kör Fruktkusar?
Själv ser jag mig inte som frisk utan som sjuk. Jag är aspergersjuk. Det är inte "skönt" men jag kan leva med det under förutsättning att jag får sjukpension. Arbeta kan jag inte.
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:dasunbedingte skrev:Tacksam för vad? Nej, dagens samhälle är skit - det ska vara ordning och reda, inte liberaler som fuckar upp folkhemmet för deras gud Mammon.
Lennart Frimodig
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
Frimodig skrev:dasunbedingte skrev:Tacksam för vad? Nej, dagens samhälle är skit - det ska vara ordning och reda, inte liberaler som fuckar upp folkhemmet för deras gud Mammon.
Lennart Frimodig
En påminnelse.
Har du nåt exempel på din ordning?
Lennart Frimodig
är ni tacksamma?
alixha skrev:Nej jag är inte tacksam.
Låter sunt. Varför? Hur har du blivit behandlad?
Lennart Frimodig
Återgå till Övriga Aspergerfrågor