AW fre 8/2 i Mölndal Kolgrill, öl, vin, umgänge billigt :D
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Hade gärna gått med men min ekonomi tål inte fler utsvängningar denna månad..
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Bror Duktig skrev:Viljeasp skrev:Ska vi mötas i centrum nånstans?
I Mölndal eller GBG menar du?
Kolla detta inlägg för tider när jag kommer till Mölndal: aw-fre-8-2-i-molndal-kolgrill-ol-vin-umgange-billigt-d-t31663.html#p965787
Det är ändhållplatsen för både 2:an och 4:an.
Får se om jag hinner till dess. Får väl försöka leta upp kolgrillen annars. Vet inte om jag har träffat dig eller någon annan som kommer att vara där då. Får väl bara hoppas på det.
Ja, mig har du träffat! Men du kanske inte kände till mitt nick här. Det var jag som pratade om gräsbeteskött senast, och du och jag har träffats lite då och då i många år.Viljeasp skrev:Bror Duktig skrev:Viljeasp skrev:Ska vi mötas i centrum nånstans?
I Mölndal eller GBG menar du?
Kolla detta inlägg för tider när jag kommer till Mölndal: aw-fre-8-2-i-molndal-kolgrill-ol-vin-umgange-billigt-d-t31663.html#p965787
Det är ändhållplatsen för både 2:an och 4:an.
Får se om jag hinner till dess. Får väl försöka leta upp kolgrillen annars. Vet inte om jag har träffat dig eller någon annan som kommer att vara där då. Får väl bara hoppas på det.
Jag är kvinna, 184 cm lång, kastanjebrunt hår, stundom lite udda gammaldags kläder. Är vän med dig på FB Men: avslöja INTE mitt namn här! Försökte ladda upp en bild, men det verkar inte vilja fungera (samma bilder som jag lagt i alternativa bildtråden så de funkade där...).
Bara att SMSa om du tycker att du behöver det sedan. Eftersom det är lugnt och bra priser, så sitter vi troligtvis kvar på Kolgrill och vandrar inte omkring.
OBS: Du såg väl kartan jag gjort? Det är lätt att hitta till kolgrillen från hållplatsen. Rakt från hållplatsen ser man Rasa Sayang och Sushi king, och tittar man åt höger på nästa kvarter, ser man kolgrillen. Ligger en barnvagnsaffär och en zoobutik jämte.
Senast redigerad av Bror Duktig 2013-02-08 8:05:05, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Kevlarsoul skrev:Hade gärna gått med men min ekonomi tål inte fler utsvängningar denna månad..
Det räcker med 69 kr typ, och du måste inte köpa till mer. Förstår om det är för mycket också, men ville bara säga att det förväntas inte att man måste dricka en massa. Och inte äta heller för den delen, den som vill bara vara med, är välkommen, bara det inte blir för många som gör så, så är det ju så gott som alltid ok för den som har det ställe man går till om en eller två mest sitter med. Öl och vin kostar 35 kr (i alla fall när jag var där) så man kan ju köpa endast en öl om man vill också.
Bara så du vet. Det går bra om du kommer utan att köpa något.
- Bror Duktig
En sista uppdatering.
För info om tid + karta, se tidigare inlägg.
Lite återbud och anmälningar, och nu ser deltagarlistan ut så här:
- jag
- Viljeasp (kanske sen)
- Svarta
- Yetin från aspieforum (kommer kanske inte, troligen sen om han kommer)
- Xzirie
Så vi blir få, men det kan ju bli mysigare på ett annat sätt
Om någon vill droppa på, skriv här, eller SMS:a mig. Jag försöker kolla forumet via Tapatalk ofta.
För info om tid + karta, se tidigare inlägg.
Lite återbud och anmälningar, och nu ser deltagarlistan ut så här:
- jag
- Viljeasp (kanske sen)
- Svarta
- Yetin från aspieforum (kommer kanske inte, troligen sen om han kommer)
- Xzirie
Så vi blir få, men det kan ju bli mysigare på ett annat sätt
Om någon vill droppa på, skriv här, eller SMS:a mig. Jag försöker kolla forumet via Tapatalk ofta.
- Bror Duktig
Jag hade det jättetrevligt igår, även om det blev lite ändrade planer. Tack för gott sällskap Bror Duktig och Xzirie!
Ja, vad kul att träffa dig Svarta! Gör jag gärna om! Även affärskollandet.
Jag kan säga tur i oturen för de som inte var med (om ni inte gillar ändrade planer gång på gång).
Först gick vi till kolgrillen. Den visade sig öppna 16:00 och inte 15:30 som när jag och min man var där. Men detta spelade ingen roll, för just igår hade de ingen AW p.g.a. en TRUBADUR som skulle spela 18:00.
Så vi väntade in Xzirie och åkte till Alta Marea och tog italienska buffén. De hade slut på vitt och rött vin, samt öl, så rosévin var det enda som inte kostade 49/59 kr. Jag köpte sådant blask (inget vidare) och sedan överåt jag pizza.
Viljeasp kom och var med på Alta Marea, och efter maten gick vi till "Istället" för att köpa billigare alkohol. Där anslöt Yetin och killarna kunde äta deras lilla buffé för 20 kr och de som drack alkohol köpte billig sådan. Men deras AW slutar 19, så då åkte vi till El Paso på Friggagatan 9, där de säljer öl och vin för 35 kr/glaset. Rätt ok ställe där man kan köpa nachotallrik, enchiladas och diverse snacks eller mexikanska rätter. Vid det laget hade min överätning ihop med coca cola zero tagit ut sin rätt, så jag mådde piss rent ut sagt. Skumpandet på bussen på väg hem, skakade ihop eländet lite.
Åt inget förrän nu, och då typ 90 % grönsaker och en bläckfisk (squid). Äntligen blir magen glad.
Så för er som gillar planer som inte spräcks oavbrutet: var glada att ni missade.
Och jag har lärt mig en läxa: alldeles oavsett att de som svarar när man ringer tycker att man är underlig som frågar om AW, så ska jag ringa i förväg. Det kan alltså vara inställt och ändrade tider lite hur som helst. Eller som på Alta: all alkohol är slut, bara dyra sorter kvar
Ställ in er på att nästa gång blir om tre veckor ca. Så synkar vi med träffarna på AAF så det blir varannan vecka sedan. Det har varit jobbigt för en del att "festa" på fredag, och åka till AAF på lördag. Ännu värre blir det såklart om jag lägger lördagsgrejer på samma lördag.
Nu känner jag för lördagsgrej nästa gång. Men alla kan ju inte komma upp tidigt. Kanske de vill skippa marknad och mat, och haka på på ett par vin/öl senare? Vet att Xzirie inte gillar godmorgon-aktiviteter, vad säger du om förslaget att haka på lite senare och lägga pengarna på alkohol?
Alternativet är att vi försöker oss på Kolgrillen igen då, på fredagen.
Jag kan säga tur i oturen för de som inte var med (om ni inte gillar ändrade planer gång på gång).
Först gick vi till kolgrillen. Den visade sig öppna 16:00 och inte 15:30 som när jag och min man var där. Men detta spelade ingen roll, för just igår hade de ingen AW p.g.a. en TRUBADUR som skulle spela 18:00.
Så vi väntade in Xzirie och åkte till Alta Marea och tog italienska buffén. De hade slut på vitt och rött vin, samt öl, så rosévin var det enda som inte kostade 49/59 kr. Jag köpte sådant blask (inget vidare) och sedan överåt jag pizza.
Viljeasp kom och var med på Alta Marea, och efter maten gick vi till "Istället" för att köpa billigare alkohol. Där anslöt Yetin och killarna kunde äta deras lilla buffé för 20 kr och de som drack alkohol köpte billig sådan. Men deras AW slutar 19, så då åkte vi till El Paso på Friggagatan 9, där de säljer öl och vin för 35 kr/glaset. Rätt ok ställe där man kan köpa nachotallrik, enchiladas och diverse snacks eller mexikanska rätter. Vid det laget hade min överätning ihop med coca cola zero tagit ut sin rätt, så jag mådde piss rent ut sagt. Skumpandet på bussen på väg hem, skakade ihop eländet lite.
Åt inget förrän nu, och då typ 90 % grönsaker och en bläckfisk (squid). Äntligen blir magen glad.
Så för er som gillar planer som inte spräcks oavbrutet: var glada att ni missade.
Och jag har lärt mig en läxa: alldeles oavsett att de som svarar när man ringer tycker att man är underlig som frågar om AW, så ska jag ringa i förväg. Det kan alltså vara inställt och ändrade tider lite hur som helst. Eller som på Alta: all alkohol är slut, bara dyra sorter kvar
Ställ in er på att nästa gång blir om tre veckor ca. Så synkar vi med träffarna på AAF så det blir varannan vecka sedan. Det har varit jobbigt för en del att "festa" på fredag, och åka till AAF på lördag. Ännu värre blir det såklart om jag lägger lördagsgrejer på samma lördag.
Nu känner jag för lördagsgrej nästa gång. Men alla kan ju inte komma upp tidigt. Kanske de vill skippa marknad och mat, och haka på på ett par vin/öl senare? Vet att Xzirie inte gillar godmorgon-aktiviteter, vad säger du om förslaget att haka på lite senare och lägga pengarna på alkohol?
Alternativet är att vi försöker oss på Kolgrillen igen då, på fredagen.
Senast redigerad av Bror Duktig 2013-02-09 16:55:54, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Tillägg: Det KAN hända att de faktiskt öppnade 16 och jag tog fel. Men jag och min man gick faktiskt in 15:30 när vi var där. Det är ju möjligt att vi bara var för tidiga, då de snabbt satte fram maten när vi kom.
En sak är ändå säker: jag kommer att ringa och kolla allt mer noga nästa gång.
En sak är ändå säker: jag kommer att ringa och kolla allt mer noga nästa gång.
- Bror Duktig
Jag tycker det blev lyckat ändå, det var kul att träffa Svarta och Viljeasp.
Synd att du mådde risigt mot slutet, Bror Duktig, men det är sånt som händer.
Själv var jag mindre nöjd med mig själv när jag insåg hur mycket pengar jag druckit upp, fast hade jag inte gjort det igår hade jag gjort det idag istället och säkert spenderat dubbelt så mycket. Vill odjuret ut och härja finns det inget som kan stoppa henne!
Synd att du mådde risigt mot slutet, Bror Duktig, men det är sånt som händer.
Själv var jag mindre nöjd med mig själv när jag insåg hur mycket pengar jag druckit upp, fast hade jag inte gjort det igår hade jag gjort det idag istället och säkert spenderat dubbelt så mycket. Vill odjuret ut och härja finns det inget som kan stoppa henne!
Du får följa med på typ museum och mat i stället.
- Bror Duktig