Sylvia Browne (författare och medium)
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Sylvia Browne (författare och medium)
har någon här läst sylvia browns böcker?
Vad tycker ni om dom?
Tror ni på dom?
Moderator: Kompletterade rubriken.
Vad tycker ni om dom?
Tror ni på dom?
Moderator: Kompletterade rubriken.
sylvia brown
Menar du mediet Sylwia Browne, hon som brukar vara med i Montel Williams show?
Jag har inte läst hennes böcker. Jag tror inte på medier. Det som står på Wikipedia ger inte heller något alltför gott intryck av damens kompetens:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Browne
Jag har inte läst hennes böcker. Jag tror inte på medier. Det som står på Wikipedia ger inte heller något alltför gott intryck av damens kompetens:
James Randi har bland annat kritiserat Sylvia Browne för cold reading, något som Sylvia Browne nekar till. År 2001 utmanade James Randi Sylvia Browne med ett test, där hon skulle ha chansen att hävda sina påstådda paranormala krafter. Hon skulle få en miljon dollar om hon lyckades bevisa sina krafter. Hon accepterade utmaningen och erbjöds all information om testet, men har idag (2009) ännu inte genomfört testet. Hon påstår bland annat att detta är för att James Randi inte kan styrka att han har några pengar, att hon inte är intresserad av pengar, och att hon inte lyckats hitta något sätt att kontakta James Randi på. Förslag har lagts fram på att pengarna ska skänkas till välgörenhet om Sylvia Browne inte behöver dem, och James Randi har vid flertal tillfällen försökt kontakta Sylvia Browne för att få testet genomfört utan att lyckas. Kritik har även riktats mot Sylvia Browne för, bland många andra, följande incidenter:
- Shawn Hornbeck rapporterades saknad den 6 oktober 2002. I ett avsnitt av "Montel Williams Show" (sänt den 6 februari 2003 i amerikansk TV) gästar hans föräldrar med ett hopp om ett svar på var han kan befinna sig. Hon ger dem svaret att han är död. Hon säger att hans bortförare är av latinamerikanskt ursprung och har dreadlocks i en blå Impala. Hornbeck återfanns fyra år senare, vid full vigör. Han hade blivit bortförd av en vit man med kort, brunt hår, i en vit Toyota.
- Opal Jo Jennings blev bortförd i mars 1999. När Jennings' farmor, Audrey Sanderford, gästade Montels show för ett svar från Sylvia Browne om var Opal kunde befinna sig, fick hon till svar att hon blivit bortrövad och tvingad till prostitution i Japan, i en stad som skulle heta Kukoura eller Kukouro. Det finns ingen stad med det namnet. I augusti samma år häktades Richard Lee Franks misstänkt för bortrövandet och mordet på Opal Jo. Han fick en fällande dom på alla åtalspunkter och tilldelades ett livstids fängelsestraff. I december 2003 hittades kvarlevorna av ett barn tre kilometer från Jennings' hem. En DNA-kontroll fastställde att det var Opal Jo, och att hon hade dött bara någon timme efter bortrövandet på grund av ett trauma mot huvudet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Browne
sylvia brown
Ok jag tror på allt som har med andlighet att göra och på sylvia brown även om det står nåt om henne.Jag tycker att hon är bra.
sylvia brown
hp555 skrev:Ok jag tror på allt som har med andlighet att göra
Jag tycker att det verkar som om ganska många med "mediala förmågor", som Sylvia Browne t.ex. verkar tjäna gott om pengar och dessutom få uppmärksamhet och status (i vissa kretsar). Samtidigt har jag hittills inte sett ett enda exempel på någonting som ens med god vilja kan klassas som övernaturligt. Det gör mig djupt skeptisk.
Det är lite tråkigt för tillvaron vore mer onekligen mera spännande med magi, feer, spöken och sierskor och liknande, men tyvärr så tror jag att allt sådant är påhitt av människor.
Sylvia Brown
Mediumskap tror jag starkt på, men just Sylvia Browne är jag lite skeptisk till. En viss förmåga har hon nog, men jag tror inte på allt hon påstår.
Sylvia Brown
Kika på Saida från Boden. Hon är dock tyvärr död.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Sylvia Brown
Att jag är skeptisk till Sylvia Brown beror på att jag läst lite ur en av hennes böcker och stött på påståenden där som inte riktigt stämmer in med mina egna uppfattningar. Det blir inte bättre nu när jag hör att hon tidigare har dödförklarat en av dom tjejer som nu har befriats från sina kidnappare! Hon borde nog syssla med något annat den här människan.
Återgå till Intressanta intressen