Om jag säger, livet suger! Känner någon likadant?
102 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
hade du frågat mig för nåt årsen hade jag sagt ja men just nu säger jag nej
thefilosofer skrev:earlydayminer skrev:Jag tycker livet är det bästa som finns. Visst har det varit riktigt dåligt ibland, men att få vara del av den sannolikheten att just vi är här på den här platsen i universum under den här tiden som råder - det är otroligt fascinerande och underbart. "Jag" (men då skulle jag inte vara jag ett jag) skulle kunna vara en extrem vindpust på neptunus, men istället är jag här och kan observera så otroligt mycket inom och utanför mig. Det är ganska coolt. Jag undrar hur många andra ex-potentiella människor jag slogs med för att utvecklas och födas.
Nej, dina föräldrar knullade, din mor födde dig. Det existerar inte något sådant som "en slump att jag föddes här". Skulle någon annan fött dig skulle du inte vara den du är nu, utan någon annan, en annan själ (själ = biokemisk reaktion)
Så fel det kan gå när man inte tänker längre än vad du gjorde. Om du inte begriper vad det är som skrivs så bör du inte lägga dig i. Fråga vad individen menar med det som skrivs innan du svarar med lösa antaganden. Det handlar inte om att jag "tror" på någon slump, detta är något som du själv antagit och som jag här och nu totalt avvisar. Jag ser det som psyke, inte som själ och det är delvis uppbyggt av biokemiska reaktioner. Använder jag begreppet "själ" är det för att försköna det jag skriver. Det sista jag skriver är i princip taget ur ett citat från "Unweaving the Rainbow" av Richard Dawkins.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Ni har alla missförstått rubriken!
"Jag vet inte hur det är med er, men för mig så innebär 'suga' några väldigt intressanta aktiviteter!"
-Jonas Gardell
"Jag vet inte hur det är med er, men för mig så innebär 'suga' några väldigt intressanta aktiviteter!"
-Jonas Gardell
- Narkeremiten
- Anslöt: 2013-01-31
Tallerger skrev:Tänk om vi skulle starta ett hämndupplopp mot våra gamla lärare - hyra en karavan bussar, åka Sverige runt och ge igen! Nej, jag vill inte uppmana någon till brott, men föreställ er att det ringer på er lågstadiefrökens dörr, hon öppnar och där står en mobb på 400 arga aspergare, beväpnade med informationsfoldrar. Vi tvingar henne att höra på när vi berättar allt vi vet inom våra specialintresseområden, en åt gången, medan övriga 399 håller fast henne. Allt om tåg, frimärken, Star wars, traktorer, groddjur, brasiliansk folkdans, språktypologi och några hundra ämnen till ska hon höra, innan det stora förhöret!
å hur ja fnissa å skratta^^
menh! hon skulle nog inte palla trycket, å stänga dörren
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Återgå till Att leva som Aspergare