Träff på Vasa's i Stockholm en lördag i vår?
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Kan vi inte ha träff Vasa´s någon lördag nu i vår? Jag vet att det bryter mot rutin men det skulle passa mig, och säkerligen fler, som inte på i sthlmsområdet.
Moderator Alien: Avdelat från denna tråd: tex-mex-buffe-vasa-s-stockholm-29-1-t31513.html
Moderator Alien: Avdelat från denna tråd: tex-mex-buffe-vasa-s-stockholm-29-1-t31513.html
Skulle kunna tänka mig o följa med om jag har pengar nån lördag i vår
Det låter kul, men måste det vara just Vasa´s? Och i vår. Varför denna enorma framförhållning? Jag skulle gärna hitta på någonting ganska snart, tex 9:de eller 16:de feb. Gå ut och "pokulera" lite.
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
Det är ju en gammal hyperprokastinerad idé att ha en träff och testa deras filéfrossa. Vid det här laget har många enskilda forumister testat den, men jag resterar ännu med att göra det. Är gärna på med det!
Freddy Dreadful skrev: [..] måste det vara just Vasa´s?
Ja. Det är i det närmaste forumtradition.
Freddy Dreadful skrev:Varför denna enorma framförhållning?
För att underlätta för tillresta.
Okej, jag förstår och det är inte meningen att ifrågasätta, men om jag INTE bodde i Stockholm och hade rest långt för att "göra stan" så att säga, hade jag väl personligen kanske valt ett annat ställe för en lördagkväll. Ett Vasa´s finns ju liksom överallt.
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
Det är lugnt Klart att sådant här väcker frågor.
Tanken är inte att göra stan kvällstid. Tanken är att vi ska ha en trevlig lunch och eftermiddag med mat, dryck och intressanta diskussioner. Givetvis spelar också traditionsaspekten och kontinuiteten in, i sommar har vi haft träffar på Vasa´s i sex års tid. Åtminstone jag finner en charm i det och hoppas att vi kan komma upp i en tioårsperiod, tjuroårsperiod osv. Det vore kul om vi kunde göra en epok av det
Tanken är inte att göra stan kvällstid. Tanken är att vi ska ha en trevlig lunch och eftermiddag med mat, dryck och intressanta diskussioner. Givetvis spelar också traditionsaspekten och kontinuiteten in, i sommar har vi haft träffar på Vasa´s i sex års tid. Åtminstone jag finner en charm i det och hoppas att vi kan komma upp i en tioårsperiod, tjuroårsperiod osv. Det vore kul om vi kunde göra en epok av det
Kristofer skrev:Freddy Dreadful skrev: [..] måste det vara just Vasa´s?
Typiskt Kristofer - svar
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
Freddy Dreadful skrev:Det låter kul, men måste det vara just Vasa´s? Och i vår. Varför denna enorma framförhållning? Jag skulle gärna hitta på någonting ganska snart, tex 9:de eller 16:de feb. Gå ut och "pokulera" lite.
Det finns inget som hindrar dig att komma på ett upplägg och skapa en egen post om det. Då märker du nog rätt snabbt om folk är intresserade av att haka på.
ullstrumpan skrev:Kristofer skrev:Freddy Dreadful skrev: [..] måste det vara just Vasa´s?
Typiskt Kristofer - svar
Ja.
Jag är gärna på, men har fru och tre barn och igångsättningssvårigheter så vi får se hur det går. Men det vore kul!