Vuxna som gör narr av andra vuxna

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav KrigarSjäl » 2013-01-18 18:43:39

Det låter bra, Gafsan! Du visar att du inte tar nån skit och det avskräcker översittare.

För egen del undrar jag alltsomoftast vart gentlemannaidealet tagit vägen...är inte det bra mycket manligare, schysstare och tuffare än det här tölpiga drängbeteendet?


Nå, i det militära talar man om försvar. Och däri finns vissa grundläggande saker:

Rörelse
Kamouflage
Ammunition

Detta kan implementeras i det vardagliga livet.
Och nej, detta skall inte bokstavstolkas.
Med ammunition menas inte att hänga en automatkarbin i en rem runt halsen utan om att ha väl valda ord i beredskap, som Gafsan beskrivit.
En mördande blick, iskall tystnad och en tuff attityd överlag.

Man skall helt enkelt undvika att bli en sittande fågel.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav LordNelson » 2013-01-19 3:05:39

Brukar ta till drastiska och permanenta lösningar. Senast var det nån trebarnsmamma som dryga sig...
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Sv: Re: Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav Moggy » 2013-01-19 3:57:39

LordNelson skrev:Brukar ta till drastiska och permanenta lösningar. Senast var det nån trebarnsmamma som dryga sig...



Finns hon inte mer nu?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav plåtmonster » 2013-01-19 4:24:57

Genpoolens värde kanske steg efteråt :P

Säger man emot glåpord så blir en del väldigt aggresiva vilket kan resultera i fysiskt bråk och dito polisanmälan vilket resulterar i att hemaddress mm kan bli känt. Alltså problem oavsett vem som startade eftersom det skall bevisas också.

Så det kan vara lurt att hålla tyst även om man känner för annat. Men det ökar det psykiska välbefinnandet att skicka ett lass vassa förolämpningar tillbaks. Så det är en personlig avvägning.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav LordNelson » 2013-01-19 15:04:35

Moggy skrev:Finns hon inte mer nu?

Det låter jag för spänningens skull vara osagt...
Senast redigerad av LordNelson 2013-01-19 15:12:28, redigerad totalt 2 gånger.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav LordNelson » 2013-01-19 15:05:40

Oftast när jag handlat i affekt och tappat besinningen har det efteråt ändå inte känts bra, även om plågoanden tystast. Att råda någon som inte vill ha konflikt att agera hotfullt och kanske misshandla sina opponenter tror jag inte nödvändigtvis är en bra lösning. Vissa människor verkar söka någon att vara elak emot och att undvika sådana kan vara bra.
Senast redigerad av LordNelson 2013-01-19 15:12:43, redigerad totalt 1 gång.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav treeman » 2013-01-19 15:11:06

LordNelson skrev:Oftast när jag handlat i affekt och tappat besinningen har det efteråt ändå inte känts bra, även om plågoanden tystast. Att råda någon som inte vill ha konflikt att agera hotfullt och kanske misshandla sina opponenter tror jag inte nödvändigtvis är en bra lösning. Vissa människor verkar söka någon att vara elak emot och att undvika sådana kan vara bra.


Sätta någon jobbig idiot på plats är en sport.
:)
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav Gafsan » 2013-01-19 15:29:25

LordNelson skrev:Oftast när jag handlat i affekt och tappat besinningen har det efteråt ändå inte känts bra, även om plågoanden tystast.


Nej, självklart inte. När man tappar besinningen tappar man dels omgivningens respekt och dels riskerar man att skada sig själv eller någon annan. I relationer med andra måste man alltid behålla sin självkontroll.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav plåtmonster » 2013-01-20 21:26:26

treeman skrev:Sätta någon jobbig idiot på plats är en sport.
:)


Alla orkar inte med konfrontationer..

Hadde en person som skrek dumheter åt mig för några veckor sedan för att jag hadde bråttom till bussen av allt.. (*ta sig för pannan*). Nåväl jag sa till att han var ett arsle eller annat. Varpå denne person blir fysiskt aggressiv. Men det kändes så bra att skicka tillbaks skiten varifrån den kom. Och ett slag i luften nära ansiktet verkar ha satt en viss respekt ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vuxna som gör narr av andra vuxna

Inläggav treeman » 2013-01-21 13:09:09

plåtmonster skrev:
treeman skrev:Sätta någon jobbig idiot på plats är en sport.
:)


Alla orkar inte med konfrontationer..

Hadde en person som skrek dumheter åt mig för några veckor sedan för att jag hadde bråttom till bussen av allt.. (*ta sig för pannan*). Nåväl jag sa till att han var ett arsle eller annat. Varpå denne person blir fysiskt aggressiv. Men det kändes så bra att skicka tillbaks skiten varifrån den kom. Och ett slag i luften nära ansiktet verkar ha satt en viss respekt ;)


Bra att du inte träffade. Du skulle kanske fått ont i näven. Hehe.
:)
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in