Att sy (kvinnliga) underkläder
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Lite udda intresse kanske, men jag skulle vilja börja sy underkläder. Dels för att det ger en bra grund till magdanskläder och dels för att min bh-storlek snart inte kommer kunna köpas... Känner ni till några tekniker och annat som ni skulle vilja dela med er av?
- Autismsmurfen
- Anslöt: 2012-05-20
Överskridit D-kupa?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
En overlock är super att ha eller att ha tillgång till. Bra mönster och fina mjuka tyger och spetsar hittade jag på http://www.stoffostil.se
Sen handlar det om att mäta, mäta o mäta. Sy dej ett grundmönster först, lägg tid på det. Du kan sedan ha det som utgång för just din figur, ändra modell och form som du vill, grundmåtten har du på grundmönstret.
Lycka till.
Sen handlar det om att mäta, mäta o mäta. Sy dej ett grundmönster först, lägg tid på det. Du kan sedan ha det som utgång för just din figur, ändra modell och form som du vill, grundmåtten har du på grundmönstret.
Lycka till.
Är det inte ganska komplicerat eller svårt att sy underkläder med tanke på de fina, kanske stretchiga och känsliga materialen som normalt används i underkläder samt att jag tänker att det kanske kräver bra finmotorik för att få till det så att det även blir snyggt samt sitter bra?
Återgå till Intressanta intressen