Gå på bio själv?
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Gå på bio själv?
Själv så skulle jag aldrig gå på bio själv för jag känner mig jätteotrygg i sånna miljöer om jag inte har någon med mig som jag känner. Om jag inte känner till platsen och hittar där blir det mycket värre och att hitta rätt plast på bion är jättejobbig om jag skulle vara själv. Jag har dock aldrig gått själv på bio men jag har gått själv med en annan tjej med AS för ett par år sedan och då kännde jag att det var lite jobbig att hitta platsen men det gick bra endå. Jag tycker att du ska gå om du har ett sätt att känna dig trygg på och kan hitta. Du kan t.ex ha hörselskydd eller lyssna på musik eller kanske spela nåt spel på mobilen eller så kan du prata i telefån eller smsa;)
- suuuunnaaa
- Anslöt: 2013-01-09
Gå på bio själv?
Jag har tänkt att jag ska gå på bio själv flera gånger. Såhär har det gått till varje gång.
Steg 1. Jag har bestämt mig för vilken film jag ska se och när.
Steg 2. Jag har sminkat och fixat till mig (något jag måste göra för att inte få ångest (ehh... få mindre ångest) av att folk ens tittar åt mitt håll).
Steg 3. Jag har kollat vägen jag ska gå på google maps, flera gånger, och memorerat "Höger, vänster, rakt fram tills jag kommer till den där konstiga skylten, sedan höger igen o.s.v."
Steg 4. Jag har suttit och väntat och fått väldigt ont i magen medans jag tänkt på hur jobbigt det kommer att bli. Hur jag kommer att gå vilse, bli kissnödig, inte hitta min plats, hitta min plats men så sitter någon annan på den.
Steg 5. Jag har tänkt: "Fast... jag BEHÖVER ju inte se den där filmen."
Steg 6. Jag har struntat i att gå Varje gång...
...Någon som vill ha en biokompis i Stockholm? Eller så kan vi kanske göra en biogrupp som går två torsdagar i månaden eller något liknande... Eller det kanske finns något sådant redan?
Steg 1. Jag har bestämt mig för vilken film jag ska se och när.
Steg 2. Jag har sminkat och fixat till mig (något jag måste göra för att inte få ångest (ehh... få mindre ångest) av att folk ens tittar åt mitt håll).
Steg 3. Jag har kollat vägen jag ska gå på google maps, flera gånger, och memorerat "Höger, vänster, rakt fram tills jag kommer till den där konstiga skylten, sedan höger igen o.s.v."
Steg 4. Jag har suttit och väntat och fått väldigt ont i magen medans jag tänkt på hur jobbigt det kommer att bli. Hur jag kommer att gå vilse, bli kissnödig, inte hitta min plats, hitta min plats men så sitter någon annan på den.
Steg 5. Jag har tänkt: "Fast... jag BEHÖVER ju inte se den där filmen."
Steg 6. Jag har struntat i att gå Varje gång...
...Någon som vill ha en biokompis i Stockholm? Eller så kan vi kanske göra en biogrupp som går två torsdagar i månaden eller något liknande... Eller det kanske finns något sådant redan?
Gå på bio själv?
Jag nästan förstår inte alls frågan. För mig är det inte problem alls att gå ensam på bio.
Varför ska man ha sällskap på bio? Tanken är ju att titta på en film och det kan man mycket väl göra ensam.
Om någon tycker att jag är skum om jag sitter ensam och glor film så var så god !
Att inte våga göra det ensam....kan det ha med åldern att göra? Ju äldre jag blir desto mindre bryr jag vad andra tycker om mig. Andra människor styr inte mig. Jag styr mig själv.
Jag är trygg i mig själv och behöver ingen flock runt mig. Det är få saker jag inte klarar själv.
Varför ska man ha sällskap på bio? Tanken är ju att titta på en film och det kan man mycket väl göra ensam.
Om någon tycker att jag är skum om jag sitter ensam och glor film så var så god !
Att inte våga göra det ensam....kan det ha med åldern att göra? Ju äldre jag blir desto mindre bryr jag vad andra tycker om mig. Andra människor styr inte mig. Jag styr mig själv.
Jag är trygg i mig själv och behöver ingen flock runt mig. Det är få saker jag inte klarar själv.
- Red and green
- Anslöt: 2011-12-17
Gå på bio själv?
Red and green skrev:Att inte våga göra det ensam....kan det ha med åldern att göra?
Inte för min del. Första gången jag gick på bio ensam var jag 13 år gammal, och då berodde det på att min syster inte var här vid det tillfället. Gick ensam hela tonåren och kommer att fortsätta med det bara det kommer någon film som är värd att se.
Gå på bio själv?
Om det är en film du verkligen liksom väntat på ska man gå
men om det bara är en film som just kommit ut och du bara vill se för skojs skull
gå inte .
men om det bara är en film som just kommit ut och du bara vill se för skojs skull
gå inte .
Återgå till Att leva som Aspergare