Hur få lägenhet?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Hur få lägenhet?

Inläggav Higgs » 2013-01-12 16:28:48

Är mentalt slut på gränsen till total kollaps och psykos. Jag kommer ej vidare i mitt liv och jag känner hur mitt vanliga jag rinner bort. Nyligen fått ångestattacker och just nu är huvudet är helt igentäppt. Händer ibland när jag ska sova att jag måste sätta mig upp och hålla med händerna runt huvudet då det känns som jag exploderar. Tacka gud för att jag inte har tillgång till vapen för när jag får mina kollapser så tänker jag inte rationellt. Jag är ej oroad av existentiella frågor som död eller att hamna i fängelse och liknande. Tror seriöst att jag skulle bli inspärrad om dom på mottagningen visste vad som snurrar i mitt huvud.

Nu till något mer konkret. Jag orkar ej arbeta så pass mycket att jag får tillräcklig lön till lägenhet via hyreskontrakt. Hatar människor, blir trött snabbt, bor hemma hos en person som ville ha ut mig för flera år sedan.

Till vem ska jag gå? Sagt till handläggare på soss, psykolog, arbetsförmedlingen - ingen hjälp. Hur får en person som inte klarar få en lägenhet - en lägenhet?
Higgs
Ny medlem

Anslöt: 2013-01-12

Hur få lägenhet?

Inläggav Vanheden » 2013-01-12 16:31:08

gå till din kontakt till vården och fråga om du kan få ett personligt ombud
Vanheden

Anslöt: 2013-01-09

Hur få lägenhet?

Inläggav Miche » 2013-01-12 16:39:01

Om du har rätt till insatser via LSS så ska du kontakta din LSS-handläggare angående lägenhet!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in