Hur gör ni för att få DR att ge er de meds ni behöver?
76 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
http://www.youtube.com/watch?v=Qc5MPhOfW6M "Big Pharma" (USA)
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:01:33, redigerad totalt 1 gång.
Men kemikalerna behövs tyvärr. Mitt stora problem är fenomenet "beroende"
Jag brukar inte bli beroende.
Läkarna vill inte skriva ut ngt alls i stort sett.
Läkare är anti-läkemedel. Anti-biopsykaitri.
Eller det motsatta, helt galna i vansinniga mediciner som ger en hemska biverkningar.-
Jag brukar inte bli beroende.
Läkarna vill inte skriva ut ngt alls i stort sett.
Läkare är anti-läkemedel. Anti-biopsykaitri.
Eller det motsatta, helt galna i vansinniga mediciner som ger en hemska biverkningar.-
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:01:33, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm, problemet är ju att om, säg 99% av befolkningen blir beroende av ett visst medel så är det ju väldigt svårt att motivera frikostig utskrivning av detta medel bara för att 1% av befolkningen INTE blir beroende.
Plus, att vi och läkarna ju troligen inte vet vad DU menar med att du blir beroende! Om du får abstinenssymptom efter att inte ha ätit en viss medicin en stund, så är du ju/har du ju varit beroende, även om du inte är det just NU. Och om läkaren inte får TID att PRATA med dej om de här fenomenen så är ju risken stor att läkaren inte vill skriva ut dessa mediciner åt dej bara för att du kräver det.
Det finns så många som kräver alla möjliga mediciner bara för att de ska kunna bli höga/kränga på gatan/knarka på dem, så om inte läkaren får PRATA med dej och bilda sej en egen uppfattning om dej så förstår jag att denne inte vill skriva ut pillrena så lättvindigt. Att du bara KRÄVER mediciner är ju faktiskt ingen medicinsk anledning för läkaren att ge dej dem.
Ville bara ha det sagt.
Plus, att vi och läkarna ju troligen inte vet vad DU menar med att du blir beroende! Om du får abstinenssymptom efter att inte ha ätit en viss medicin en stund, så är du ju/har du ju varit beroende, även om du inte är det just NU. Och om läkaren inte får TID att PRATA med dej om de här fenomenen så är ju risken stor att läkaren inte vill skriva ut dessa mediciner åt dej bara för att du kräver det.
Det finns så många som kräver alla möjliga mediciner bara för att de ska kunna bli höga/kränga på gatan/knarka på dem, så om inte läkaren får PRATA med dej och bilda sej en egen uppfattning om dej så förstår jag att denne inte vill skriva ut pillrena så lättvindigt. Att du bara KRÄVER mediciner är ju faktiskt ingen medicinsk anledning för läkaren att ge dej dem.
Ville bara ha det sagt.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:01:33, redigerad totalt 1 gång.
Nej, men självskador är det.
Så nu börjar det.
Jag ska inte skära mg, men jag ska krossa min allmänhälsa helt.
Alternativet är kamp kamp, me de skiter jag i, det låter dessutom inte sjukt att kämpa, att vara en totalidiot och förstöra allt för sig själv är däremot sjukt, ju.
Orkar inte bråka mer, ger upp, lägger ner. Antingen så mister jag verkligen livet och slipper skiten den vägen eller så kommer det att lösa sig.
Kanske suga på en bit socker med bensin ?
Så nu börjar det.
Jag ska inte skära mg, men jag ska krossa min allmänhälsa helt.
Alternativet är kamp kamp, me de skiter jag i, det låter dessutom inte sjukt att kämpa, att vara en totalidiot och förstöra allt för sig själv är däremot sjukt, ju.
Orkar inte bråka mer, ger upp, lägger ner. Antingen så mister jag verkligen livet och slipper skiten den vägen eller så kommer det att lösa sig.
Kanske suga på en bit socker med bensin ?
Återgå till Aspergare och vården