Vilka är vi här? (Presentationstråd)
Vilka är vi här?
Kort beskrivning...
Hatar att beskriva mig.![Mycket glad :-D](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Men - Jag är en kvinna med AS diagnos.
Jag är född -69 och bor i Södertälje med min man, som har diagnosen AS och ADHD, och vår hund. Vi har inga barn.
Jag är intresserad av konst och hantverk, att skriva och läsa... tycker om film, att promenera, att baka, mystiska och mytologiska saker, allt från parapsykologi och mysterier till sagor.
Jag är en hedning, och tror på gud, väsen och änglar.
Jag älskar kampsport och svärd och vapen och sådant, men har aldrig vågat träna.![Mycket glad :-D](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jag är sjukpensionär pga kraftig social fobi och panikångest.
Hatar att beskriva mig.
![Mycket glad :-D](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Men - Jag är en kvinna med AS diagnos.
Jag är född -69 och bor i Södertälje med min man, som har diagnosen AS och ADHD, och vår hund. Vi har inga barn.
Jag är intresserad av konst och hantverk, att skriva och läsa... tycker om film, att promenera, att baka, mystiska och mytologiska saker, allt från parapsykologi och mysterier till sagor.
Jag är en hedning, och tror på gud, väsen och änglar.
Jag älskar kampsport och svärd och vapen och sådant, men har aldrig vågat träna.
Jag är sjukpensionär pga kraftig social fobi och panikångest.
Vilka är vi här?
Tjej på 38 år
Bor i Eskilstuna och väntar på diagnos
Ensamstående med fyra barn på heltid
Intressen är lajv och rollspel. Hantverk, skriver och löser en del i perioder och i mån av tid.
Efter en kraftig familjekris är jag sjukskriven och väntar på praktik eller vad de nu kommer kalla det för.
Bor i Eskilstuna och väntar på diagnos
Ensamstående med fyra barn på heltid
Intressen är lajv och rollspel. Hantverk, skriver och löser en del i perioder och i mån av tid.
Efter en kraftig familjekris är jag sjukskriven och väntar på praktik eller vad de nu kommer kalla det för.
Vilka är vi här?
man
49 är
gift, inga barn, en hund och dammtussar under sängen
konstnär, förtidspensionär
specialintressen: religion, (abrahamitiska) teologi, historia, filosofi, språk, konst, litteratur.
diagnoser: ADHD (2009) AS (2012)
bosatt i Södertälje, ursprungligen från Danmark.
jude (liberal men praktiserande)
49 är
gift, inga barn, en hund och dammtussar under sängen
konstnär, förtidspensionär
specialintressen: religion, (abrahamitiska) teologi, historia, filosofi, språk, konst, litteratur.
diagnoser: ADHD (2009) AS (2012)
bosatt i Södertälje, ursprungligen från Danmark.
jude (liberal men praktiserande)
Vilka är vi här?
Nattvarg skrev:Intressen är lajv och rollspel. Hantverk, skriver och löser en del i perioder och i mån av tid.
Intressant
![Glad :-)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
Jag som älskar sagor och fantasy, läste Tolkien när jag var 10 och blev medievalist, har alltid velat "larpa" och vara med SCA, men - jag improviserar inte. Eller jag tror att jag inte kan. Kanske kan det också läras
Vilka är vi här?
Man
50
AS diagnosen ställd för ca 2 år sedan.
Fru med ADHD. 2 buspojkar 12, 10 år bägge med ADHD och en med AS.
2 hundar ena ADHD (Vorsteh) andra pudelblandning med AS.
![Gillande :-)Happy](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/NEW_smile_happy.gif)
50
AS diagnosen ställd för ca 2 år sedan.
Fru med ADHD. 2 buspojkar 12, 10 år bägge med ADHD och en med AS.
2 hundar ena ADHD (Vorsteh) andra pudelblandning med AS.
![Gillande :-)Happy](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/NEW_smile_happy.gif)
- finnfemfel
- Ny medlem
- Anslöt: 2012-12-03
Vilka är vi här?
Kvinna - gift
43
precis fått diagnosen i okt 2012 huvud diagnosen AS samt ADHD som under dx
3 katterna (tröligvis de är AS och ADHD
)
Min man nu går igenom ADHD utredning
Fotografi är huvud intress men mycket katterna, vampyr, true blood, big bang theory (älskar sheldon) och cartoons (500gb just nu har jag sämlat)
43
precis fått diagnosen i okt 2012 huvud diagnosen AS samt ADHD som under dx
3 katterna (tröligvis de är AS och ADHD
![Retas :P](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_razz.gif)
Min man nu går igenom ADHD utredning
Fotografi är huvud intress men mycket katterna, vampyr, true blood, big bang theory (älskar sheldon) och cartoons (500gb just nu har jag sämlat)
- fotogrrl69
- Ny medlem
- Anslöt: 2012-11-15
Vilka är vi här?
Man, nästan 40 år, gift, 3 barn.
November 2012 fick jag huvuddiagnosen Autismspektrumstörning och underdiagnosen ADHD.
Men mina största problem med att jag inte får något att funka normalt i min vardag berodde tydligen på en alldeles för hög intelligens.![Chockad :shock:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_eek.gif)
Sitter vid datorn all ledig tid och skiter i alla måsten, åtaganden och krav som ställs på mig.
November 2012 fick jag huvuddiagnosen Autismspektrumstörning och underdiagnosen ADHD.
Men mina största problem med att jag inte får något att funka normalt i min vardag berodde tydligen på en alldeles för hög intelligens.
![Chockad :shock:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_eek.gif)
Sitter vid datorn all ledig tid och skiter i alla måsten, åtaganden och krav som ställs på mig.
Vilka är vi här?
Snart 18 årig tjej. Diagnostiserad Aspergers (sedan ca två år tillbaka), ADD (sedan ca 4 år tillbaka) och social fobi(sedan ca 3 år tillbaka).
Intresserad utav historia och läser ganska mycket böcker i allmänhet.
Vardagen varierar inte mycket. Skolan, hemma, sova och så repeat.
Dåligt självförtroende, har inga vänner.
Älskar mina kaniner och gerbiler högt.
Träffar inte min pappa och inte heller mina syskon, hans barn och inte min mammas.
Jag är halvpersier ^.
Bisexuell, aldrig haft ett förhållande.
Stressad över hur kommande år ska fungera.
Tack och hej.
Träffar inte min pappa och inte heller mina syskon, hans barn och inte min mammas.
Jag är halvpersier ^.
Tack och hej.
Vilka är vi här?
Nessie skrev:Snart 18 årig tjej. Diagnostiserad Aspergers (sedan ca två år tillbaka), ADD (sedan ca 4 år tillbaka) och social fobi(sedan ca 3 år tillbaka).
Jag är halvpersier ^.
Tack och hej.
Hej och välkommen.
Får jag fråga vad en gerbiler är för något? Aldrig hört talas om det tidigare.
Vilka är vi här?
slackern skrev:Nessie skrev:Snart 18 årig tjej. Diagnostiserad Aspergers (sedan ca två år tillbaka), ADD (sedan ca 4 år tillbaka) och social fobi(sedan ca 3 år tillbaka).
Jag är halvpersier ^.
Tack och hej.
Hej och välkommen.
Får jag fråga vad en gerbiler är för något? Aldrig hört talas om det tidigare.
Tack!
Geribler är ökenråttor. Mindre och med pälsbeklädd svans. Ser lite ut som möss men betydligt sötare än både möss och tamråttor enligt min mening.
![Glad :)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
Vilka är vi här?
Nessie skrev:Tack!
Geribler är ökenråttor. Mindre och med pälsbeklädd svans. Ser lite ut som möss men betydligt sötare än både möss och tamråttor enligt min mening.
Aha tack för ditt svar. Ökenråttor har jag hört talas om men aldrig det andra namnet.
![Glad :)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
Tur att du har kaniner och inte en katt som husdjur för dina ökenråttor.
![Skämtar ;)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_wink.gif)
Vilka är vi här?
slackern skrev:Nessie skrev:Tack!
Aha tack för ditt svar. Ökenråttor har jag hört talas om men aldrig det andra namnet.
Tur att du har kaniner och inte en katt som husdjur för dina ökenråttor.
Tro mig, mina råttor har attityd. Står upp mot en stor människa så små som dom är, försöker putta en ur vägen när man sitter i soffan. En liten råtta, ja. Skulle ha varit värre för kaninerna, dom är så fega så.
![Tandlös :-)018](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/aiwebs_017.gif)
Vilka är vi här?
Jag vet fortfarande inte vem jag är. Det lutar åt en Andreas allt mera. Ett tag var jag nästan "100" på att jag var en José Santa Maria, fast det det visade sig vara fel. Jag skulle gärna vilja beskriva mig själv här ju. Kan knappt vänta.
![Bild](http://download-free-smileys.com/abtest/static/images/smileys/c/post_images/question-mark.jpg)
![Bild](http://download-free-smileys.com/abtest/static/images/smileys/c/post_images/question-mark.jpg)
Vilka är vi här?
Det låter intressant. Hur är det?treeman skrev:Jag vet fortfarande inte vem jag är. Det lutar åt en Andreas allt mera. Ett tag var jag nästan "100" på att jag var en José Santa Maria, fast det det visade sig vara fel. Jag skulle gärna vilja beskriva mig själv här ju. Kan knappt vänta.
Kan du beskriva detta lite ytterligare?
Själv är jag aspergare, storstadsbo i yngre medelåldern - som nu gör ett nytt försök att kommunicera här efter att ha varit borta från skrivandet på Aspergerforum i ett halvår.
Svårt detta med hur man kan/bör presentera sig.
Jag är något osäker på vilket som passar/blir bäst.
Ett par rader här som en sorts inledning på tråden.
- AS messenger
- Anslöt: 2012-06-15
Vilka är vi här?
Jag är en 29 årig grabb i Bollnäs.
Ska börjas utredas för AS i Januari efter 1 års väntetid.
Annars älskar ja djur, natur.
Krigshistoria, metal inom musiken!
Åker gjärna på festivaler för musikens skull!
mvh Tobbe
Ska börjas utredas för AS i Januari efter 1 års väntetid.
Annars älskar ja djur, natur.
Krigshistoria, metal inom musiken!
Åker gjärna på festivaler för musikens skull!
mvh Tobbe
Vilka är vi här?
Jag är 41 år och bor i Stockholm.
Asperger och ADD blev min personlighet berikad med för ca 2 månader sedan.
Har misstänkt AS, men ADD blev en överraskning.
Jobbar som ordningsvakt på krogen.
Har en fantastisk familj. Min dotter har AS och ADHD.
Kul att läsa om era tankar och funderingar kring livet...
Ha det bäst!
Asperger och ADD blev min personlighet berikad med för ca 2 månader sedan.
Har misstänkt AS, men ADD blev en överraskning.
Jobbar som ordningsvakt på krogen.
Har en fantastisk familj. Min dotter har AS och ADHD.
Kul att läsa om era tankar och funderingar kring livet...
Ha det bäst!
Vilka är vi här?
Hej.
Är 22 år, bor ensam i en etta i Boden, Norrbotten. Har bott i Boden i hela mitt liv.
Har en mamma, tre syskon och har självmant valt att utesluta min pappa ur mitt liv.
Har diagnoserna asperger och social fobi. Självdiagnoserat OCD och BDD.
Har inget specialintresse - snarare tvärtom. Kan lite om väldigt mycket istället för mycket om få saker, vilket kan vara irriterande och tråkigt.
Det som ändå intresserar mig mer än andra saker är musik(lyssna, inte utöva), film och böcker, psykologi och sociologi(rätt allmänt hur människor och samhället fungerar), och även hälsa och kost(är inte hälsosam dock
).
På fritiden sitter jag oftast vid datorn och gör lite vad som helst. I perioder blir det att jag spelar väldigt mycket World of Warcraft.
Gillar djur väldigt mycket också och har haft allt från hundar och katter till råttor och undulater under min uppväxt. Vill gärna ha en katt, men blivit allergisk mot päls.
Som person är jag väldigt lugn, tillbakadragen och tyst. Har väldigt svårt att öppna mig själv och lita på människor, men de jag litar på är jag väldigt och öppen och ärlig mot. Gillar att samtala även om jag då främst lyssnar hellre än pratar.
Ofullständiga gymnasiestudier. Har daglig verksamhet några timmar två-tre dagar i veckan.
Önskar att jag inte hade social fobi, att jag bodde någon annanstans, hade ett jobb, fler än en vän och kanske en pojkvän.
Är 22 år, bor ensam i en etta i Boden, Norrbotten. Har bott i Boden i hela mitt liv.
Har en mamma, tre syskon och har självmant valt att utesluta min pappa ur mitt liv.
Har diagnoserna asperger och social fobi. Självdiagnoserat OCD och BDD.
Har inget specialintresse - snarare tvärtom. Kan lite om väldigt mycket istället för mycket om få saker, vilket kan vara irriterande och tråkigt.
Det som ändå intresserar mig mer än andra saker är musik(lyssna, inte utöva), film och böcker, psykologi och sociologi(rätt allmänt hur människor och samhället fungerar), och även hälsa och kost(är inte hälsosam dock
![Retas :P](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_razz.gif)
På fritiden sitter jag oftast vid datorn och gör lite vad som helst. I perioder blir det att jag spelar väldigt mycket World of Warcraft.
Gillar djur väldigt mycket också och har haft allt från hundar och katter till råttor och undulater under min uppväxt. Vill gärna ha en katt, men blivit allergisk mot päls.
Som person är jag väldigt lugn, tillbakadragen och tyst. Har väldigt svårt att öppna mig själv och lita på människor, men de jag litar på är jag väldigt och öppen och ärlig mot. Gillar att samtala även om jag då främst lyssnar hellre än pratar.
Ofullständiga gymnasiestudier. Har daglig verksamhet några timmar två-tre dagar i veckan.
Önskar att jag inte hade social fobi, att jag bodde någon annanstans, hade ett jobb, fler än en vän och kanske en pojkvän.
- Exploitbat
- Anslöt: 2010-11-01
Vilka är vi här?
Hejsan.
Jag är en kvinna på 38 år. Bor på Gotland och jobbar så mycket jag kan.
Har sen 30 års ålder haft kontakt med psykvården då jag i den vevan började falla ihop. Jag orkade inte hålla ihop allt längre.
Inte förrens för några månader sen bestämdes det att en utredning skulle startas.
Jag har inte fått någon diagnos ännu men utredaren har sagt att det lutar mot ADHD och vid senaste träffen bad han mig läsa på om asperger. Det var så jag hittade bla detta forum och jag känner igen mig så väl med vad många av er har skrivit i olika poster.
Jag tycker mest om att stanna inne och läsa eller spela dataspel, tycker mycket om djur, har en katt
.
Skulle så gärna hitta någon att dela mitt liv med men det har varit omöjlig för mig. Förstår mer och mer anledningarna till mitt utanförskap när jag läser på om hur mycket diagnoserna ADHD och asperger spelar in i mina val att leva mitt rastlösa, impulsiva, tillbakadragna, blyga, utåtriktiga, förvirrade liv.
Jag är en kvinna på 38 år. Bor på Gotland och jobbar så mycket jag kan.
Har sen 30 års ålder haft kontakt med psykvården då jag i den vevan började falla ihop. Jag orkade inte hålla ihop allt längre.
Inte förrens för några månader sen bestämdes det att en utredning skulle startas.
Jag har inte fått någon diagnos ännu men utredaren har sagt att det lutar mot ADHD och vid senaste träffen bad han mig läsa på om asperger. Det var så jag hittade bla detta forum och jag känner igen mig så väl med vad många av er har skrivit i olika poster.
Jag tycker mest om att stanna inne och läsa eller spela dataspel, tycker mycket om djur, har en katt
Skulle så gärna hitta någon att dela mitt liv med men det har varit omöjlig för mig. Förstår mer och mer anledningarna till mitt utanförskap när jag läser på om hur mycket diagnoserna ADHD och asperger spelar in i mina val att leva mitt rastlösa, impulsiva, tillbakadragna, blyga, utåtriktiga, förvirrade liv.
Vilka är vi här?
Hej
Jag är en man 25år gammal och bor i Kristianstadsområdet i Skåne.
Diagnostiserad med Asperger.
Intressen är bland annat film & musik, tv/data-spel.
Avskyr sport och allt som har med sport att göra.
Lakto-ovo-Vegetarian med drag åt Veganism.
Jag kände igen mig själv oerhört mycket första gången jag besökte detta forum och vill vara med och dela dem för och nackdelar som Aspergers ger.
Största anledningen till att jag är här är för att jag alltid hållit mig tillbakadragen och vill verkligen ändra på det och träffa nya människor och kanske även någon flickvän så småningom.
Jag är en man 25år gammal och bor i Kristianstadsområdet i Skåne.
Diagnostiserad med Asperger.
Intressen är bland annat film & musik, tv/data-spel.
Avskyr sport och allt som har med sport att göra.
Lakto-ovo-Vegetarian med drag åt Veganism.
Jag kände igen mig själv oerhört mycket första gången jag besökte detta forum och vill vara med och dela dem för och nackdelar som Aspergers ger.
Största anledningen till att jag är här är för att jag alltid hållit mig tillbakadragen och vill verkligen ändra på det och träffa nya människor och kanske även någon flickvän så småningom.
Vilka är vi här?
38 år bör med hund o katt utanför Stockholm fick diagnosen bipolär 1995 o min Aspberger diagnos 2009,utan lång väntetid,tog 3 månader,men efter diagnosen hände inte mycket,fick ett papper med konstiga förklaringar om vad Aspberger innebär,läst på nätet mest o hittar nya grejer att relatera till,fick ägd diagnosen 2012,blev inte ett dugg förvånad,går ju ofta så! Dåligt stöd direkt efter utredningen! Synd
- pricken169
- Anslöt: 2012-06-30
Vilka är vi här?
pricken169 skrev:fick ägd diagnosen 2012,blev inte ett dugg förvånad,går ju ofta så!
Vad menar du med detta?
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Vilka är vi här?
Jag är en silverfisk bland guldfiskarna, icke aspie men man känner
sig som anhörig då man känner folket på chatten, bor i torp 40 minuter
från Västerås och hoppas på att bli kvar här och göra nått bra av lantlivet.
sig som anhörig då man känner folket på chatten, bor i torp 40 minuter
från Västerås och hoppas på att bli kvar här och göra nått bra av lantlivet.
Vilka är vi här?
18 år gammal kille i Skåne.
Fick min aspergerdiagnos för ett halvår sen och känner mig nu ganska vilse.
Jag vet att jag är ung och har mycket tid kvar men samtidigt känner jag att tiden är på väg att rinna ut.
Anyway så kanske detta forum kan ge mig ett ställe att prata med likadana människor som mig på.
Fick min aspergerdiagnos för ett halvår sen och känner mig nu ganska vilse.
Jag vet att jag är ung och har mycket tid kvar men samtidigt känner jag att tiden är på väg att rinna ut.
Anyway så kanske detta forum kan ge mig ett ställe att prata med likadana människor som mig på.
Vilka är vi här?
22 år gammal kille
För nuvarande har jag tjej. Jag bor i Värnamo(södra jönköping). Och jag ägnar mitt liv åt programmering, dator spelande och airsoftande!
Jag har misstänkt att jag har aspergers i många år men eftersom vården är så seg så fick jag min diagnos förra året och då fick jag även ADD.
Jag hittade nyligen detta forum och förhoppningsviss så kan jag träffa lite människor som är som mig!
För nuvarande har jag tjej. Jag bor i Värnamo(södra jönköping). Och jag ägnar mitt liv åt programmering, dator spelande och airsoftande!
Jag har misstänkt att jag har aspergers i många år men eftersom vården är så seg så fick jag min diagnos förra året och då fick jag även ADD.
Jag hittade nyligen detta forum och förhoppningsviss så kan jag träffa lite människor som är som mig!
Återgå till Att leva som Aspergare