Är detta ett Aspergerforum eller ett Aspieforum?
Inger skrev:Zooey är en hon och har väl inte skrivit här på över ett år? Hon säger inte heller att hon tänker sabotera för dig utan att hon bara vill kolla upp vilka vetenskapsmän det är du svänger dig med.
Således är detta en ganska allvarlig anklagelse. Vet inte om det kan räknas som retroaktivt personangrepp?
Man kollar inte upp vilka vetenskapsmän man "svänger" sig med av ren nyfikenhet, speciellt inte om man dessutom deklarerat att man vill informera dem om att de själva och andra brister i vetenskaplig skolning.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 1 gång.
[okej, akterseglat av rdos' båda inlägg ovan]
Håller med Kvasir och Inger.
Dock, utan att veta ett dugg mer än det jag just läste i tråden ifråga, tycker jag spontant det var tanklöst av Zooey att ta upp rdos' privatliv på det sättet. Det kunde hon ha låtit bli.
Två osmidiga aspergare som krockade?
Håller med Kvasir och Inger.
Dock, utan att veta ett dugg mer än det jag just läste i tråden ifråga, tycker jag spontant det var tanklöst av Zooey att ta upp rdos' privatliv på det sättet. Det kunde hon ha låtit bli.
Två osmidiga aspergare som krockade?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 1 gång.
Zooey skriver inte här längre. Kan vi inte lämna henne utanför diskussionen?
Jag tror inte någon här vill Rdos något illa, Kvarsirs högst rimliga önskemål (som uppenbarligen delas av flera här) är bara att han taggar ner lite och inte tar över seriösa diskussioner med sin egen definition av Aspie + ständiga hänvisningar till Aspie-quizet. Det borde väl inte vara så svårt?
Jag tror inte någon här vill Rdos något illa, Kvarsirs högst rimliga önskemål (som uppenbarligen delas av flera här) är bara att han taggar ner lite och inte tar över seriösa diskussioner med sin egen definition av Aspie + ständiga hänvisningar till Aspie-quizet. Det borde väl inte vara så svårt?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 1 gång.
Exempel nummer 2 (denna gång ifrån en aktiv skribent vid namn Micke2):
"Vilka barn har du tänkt studera? Dina egna? Om man sprider kännedom om dina rasteorier bland föräldrar och berörda skolchefer kommer du säkerligen att bli portförbjuden på skolorna. Dina rasistiska idéer strider ju helt mot den svenska skolans målsättning."
post34786.html#p34786
Mr Micke2 tänkte alltså sprida ut en massa dygna till skolor i Lund för att jag hade ett förslag till projekt kring kommunikation
"Vilka barn har du tänkt studera? Dina egna? Om man sprider kännedom om dina rasteorier bland föräldrar och berörda skolchefer kommer du säkerligen att bli portförbjuden på skolorna. Dina rasistiska idéer strider ju helt mot den svenska skolans målsättning."
post34786.html#p34786
Mr Micke2 tänkte alltså sprida ut en massa dygna till skolor i Lund för att jag hade ett förslag till projekt kring kommunikation
Inger
Jag tänkte inte skriva mer om Zooey. Anklagar henne inte. Jag har gjort värre saker utan att mena illa, precis som massor med andra aspergare. Tyckte bara att företeelsen har sin vikt både här och att påminna oss alla om.
Känner mig tjatig, men tack för ännu en välgörande begreppsutredning överst på sidan!
Jag tänkte inte skriva mer om Zooey. Anklagar henne inte. Jag har gjort värre saker utan att mena illa, precis som massor med andra aspergare. Tyckte bara att företeelsen har sin vikt både här och att påminna oss alla om.
Känner mig tjatig, men tack för ännu en välgörande begreppsutredning överst på sidan!
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Så, för att försöka bli lite konstruktiva, kanske Rdos skulle vilja vara så vänlig att:
a) Redovisa vad ev pollar ska användas till (om inget annat anges så kommer vi utgå från att det gäller neandertalteorin).
b) Ha en särskild tråd där alla diskussioner och nyheter om quizet kan samlas. Nån av moddarna som känner sig hågad?
c) Att inte genast hijacka tråden med sin egen definition av 'Aspie' när någon ny person kommer och ställer seriösa frågor på forumet, utan låta andra svara.
d) Respektera att andra inte tycker likadant och sluta kalla alla PK som har en avvikande åsikt.
Låter väldigt ensidigt. Och vad lovar de andra inblandade att göra i gengäld då om man får fråga? Eller du menar att det även fortsättningsvis ska betraktas som god sed att:
a) Informera nya om att Rdos har konstiga tankar om allt möjligt i en diskussion som är fullständigt orelaterad till Aspie-quiz eller neandertalsteorin?
b) Att dra in Aspie-quiz eller neandertalsteorin i var och varannan tråd där jag råkar skriva något som inte har något att göra med dessa?
rdos skrev:Kvasir skrev:Och på vilket sätt tolkar du det som ett hot om att terrorisera personerna? Nu tycker jag verkligen du börjar uppvisa tecken på paranoia.
Kan nog vara nyttigt med lite paranoia i sådana här sammanhang. Jag tror det finns ett exempel till men det orkar jag inte leta efter just nu.
Om man tänker ta kontakt med folk inom forskningsvärlden i syfte att tala om att de själva inte begriper forskningsmetodik och informera dem om att en person de har kontakt med inte heller gör det, så ser jag nästan det som att terrorisera dem.
Men zooey säger ju uttryckligt att hon inte tänkte diskutera med dem, utan bara ville veta vilka det var. Du fantiserar ju ihop påståenden som inte finns, och hela idén om hot bygger på de fantasierna. Vad är det om inte klassisk förföljelsemani?
quote skrev:Kvasir skrev:Jag tycker också det vore lite intressant att veta vilka personer det är, eller i alla fall vad slags personer det är, för själva individerna är inte intressanta egentligen. Men så intressant är det inte att jag orkar rota i det.
Jag kan nog avslöja det eftersom det hela gick i stöpet p.g.a. rent finasiella skäl (dvs, jag skulle varit arbetslös och singel, då hade det nog funkat). Det är och var CERTEC i Lund som jag har till hjälp kring artikeln om Aspie-quiz. Dessutom har jag kontakter med Trondheims universitet. Dock är det inte lönt att spamma dem om neandertalsteorin eller hur hemskt ovetenskapligt Aspie-quiz är eftersom de redan vet om allt detta. Bara ett tips åt zooey och DooM.
Certec låter lite förvånande. Det känns inte som det finns någon uppenbar koppling till deras verksamhet, men jag är förstås inte insatt i några detaljer där. Trondheim har du själv nämnt tidigare. Det intrassanta är förstås vilken institutioner eller ämnesområden det handlar om. Själva personerna är egentligen mindre intressanta. Möjligen skulle det vara intressant för att försöka kolla upp om det handlar om några som betraktas som tokar inom forskningvärlden och egentligen inte har någon auktoritet och trovärdighet. I så fall vore det ju bra för dig sjäv att veta så de inte lurar dig att tro att de kan hjälpa dig med publicering och annat när de egentligen inte alls kan det. Men som sagt, jag har inte ork eller tillräcklig lust att göra det, utan är mest nyfiken på inom vilka ämnesområden du har kontakter och tänker publicera.
När det gäller aspie-quiz så har jag som du vet en hel del invändningar, inte minst pga. att jag tycker du har suspekta bakomliggande syften och att quizet utformning störs av det. Men jag har ingen anledning att försöka stoppa någon publicering. Däremot hoppas jag att du inte försöker publicera i någon mindre nogräknad tidskrift som låter märkliga artiklar slinka igenom, för det tjänar varken du eller någon annan något på. När det gäller rena diskussioner om frågor och statistik i aspie-quiz så är mitt deltagande oftast i syfte att hjälpa dig, eller i alla fall hjälpa quizet, tro det eller ej. Eftersom quizet de facto används av en massa människor och du verkar hoppas på att lyckas ge det status som något slags diagnosverktyg så småningom så tycker jag det finns anledning att försöka hjälpa till att putsa bort felaktigheter och dumheter och föreslå förbättringar. Det är därför jag brukar envisas om frågor jag tycker är felställda eller har dåliga svarsalternativ etc.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Exempel nummer 2 (denna gång ifrån en aktiv skribent vid namn Micke2):
post34786.html#p34786
Han säger "om man" - inte att han ska göra det. Och nu handlade det om skolan. Så länge du inte forskar på skolbarn tror jag inte nån bryr sig om vilka forskare som köper dina låtsasvetenskapliga teorier.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 2 gånger.
rdos skrev:Exempel nummer 2 (denna gång ifrån en aktiv skribent vid namn Micke2):
post34786.html#p34786
Det säger han inte. Man skulle kunna göra en illivillig tolkning att han menar så men inte vågar skriva det rakt ut, men illvilliga tolkningar tycker jag man ska var försiktig med.
Om du tolkade honom på det viset hade det väl varit lämpligt att fråga vid tillfället om det var så han menade?
rdos skrev:Inger skrev:Så, för att försöka bli lite konstruktiva, kanske Rdos skulle vilja vara så vänlig att:
a) Redovisa vad ev pollar ska användas till (om inget annat anges så kommer vi utgå från att det gäller neandertalteorin).
b) Ha en särskild tråd där alla diskussioner och nyheter om quizet kan samlas. Nån av moddarna som känner sig hågad?
c) Att inte genast hijacka tråden med sin egen definition av 'Aspie' när någon ny person kommer och ställer seriösa frågor på forumet, utan låta andra svara.
d) Respektera att andra inte tycker likadant och sluta kalla alla PK som har en avvikande åsikt.
Låter väldigt ensidigt. Och vad lovar de andra inblandade att göra i gengäld då om man får fråga? Eller du menar att det även fortsättningsvis ska betraktas som god sed att:
a) Informera nya om att Rdos har konstiga tankar om allt möjligt i en diskussion som är fullständigt orelaterad till Aspie-quiz eller neandertalsteorin?
Om du avhåller dig från att ventilera dessa konstiga tankar just i trådar av nytillkomna så slipper vi andra informera dom.
b) Att dra in Aspie-quiz eller neandertalsteorin i var och varannan tråd där jag råkar skriva något som inte har något att göra med dessa?
Det kan säkert medlemmarna gå med på att låta bli. Om du själv öppet redovisar när det finns såna kopplingar eller avsikter, så man slipper undra och spekulera.
Är vi överens då?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:03:54, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Men zooey säger ju uttryckligt att hon inte tänkte diskutera med dem, utan bara ville veta vilka det var. Du fantiserar ju ihop påståenden som inte finns, och hela idén om hot bygger på de fantasierna. Vad är det om inte klassisk förföljelsemani?
Tror inte det. Man bör läsa hela dialogen och inte bara citatet om man vill veta mer om bakgrunden. Bl.a. så höll Zooey och DooM på med att försöka klura ut denna information genom att hela tiden påstå att jag inte skulle ha några kontakter egentligen.
Kvasir skrev:Certec låter lite förvånande. Det känns inte som det finns någon uppenbar koppling till deras verksamhet, men jag är förstås inte insatt i några detaljer där.
Tyvärr har ju Eve Mandre numera slutat på Certec, vilket oxå var ett problem i sammanhanget. Hennes verksamhet hade ju direkta kopplingar till autism spektrum genom hennes "specialpedagogiska diagnos". Dock finns fortfarande andra som sysslat med autism, t.ex. Charlotte Magnusson. Det är dock inga av dessa som synat Aspie-quiz, utan professorerna på Certec.
Kvasir skrev:Däremot hoppas jag att du inte försöker publicera i någon mindre nogräknad tidskrift som låter märkliga artiklar slinka igenom, för det tjänar varken du eller någon annan något på. När det gäller rena diskussioner om frågor och statistik i aspie-quiz så är mitt deltagande oftast i syfte att hjälpa dig, eller i alla fall hjälpa quizet, tro det eller ej.
Det blir sannolikt "Autism - The Internation Journal of Research and Practice". Dels för att de har "blind peer-review", dvs de som granskar vet inte vem som skrivit artiklarna, och dels för att många kända personer finns med där bl.a. Attwood, Baron-Cohen och (tror jag) även Gillberg.
rdos skrev:
Jag kan förvisso hålla med dig om att vissa personer, förmodligen även jag ibland, kanske har dragit upp dessa saker i onödan, i sammanhang där de inte självklart behövde nämnas. Dock finns många sammanhang där dina uttalanden är svåra att tolka annat än i sken av endera eller båda av dessa företeelser. Nya medlemmar blir ibland väldigt förvånade över vissa saker du skriver eftersom det bara kan tolkas utifrån kunskapen om aspie-quzi och/eller neanderthalsteorin. Då måste dessa saker nämnas för att förklara sammanhanget. Eftersom du själv inte godtar DSM eller något annat som kommer från den psykiatriska och psykologiska expertisen så är det väl rimligt att anta att dina påståenden, när inget annat anges, baseras på just aspie-quiz, i synnerhet som man nästan alltid får det svaret när man frågar om källor. Att du plötsligt menade DSM, men feltolkat, är ju knappast någon man kan förvänta sig.
Jag kan också påminna om att min första kontakt med neanderthalsteorin, (förutom att jag hade sett trådar om den som jag inte hade orkat läsa) var att du själv berättade att något du påstod i ett helt sammanhang hade med neanderthalsteorin att göra och du uppmanade mig att själv leta upp trådarna och läsa. Det var för övrigt i en diskussion som började med att jag och någon annan medlem upplevde att du hade varit oförskämd och arrogant mot oss påstående. Någon ursäkt fick jag aldrig, men däremot en uppmaning att läsa neanderthalsteorin för att förstå din åsikt. Finns det inte något ordspråk om att gräva gropar?
rdos skrev:Kvasir skrev:Men zooey säger ju uttryckligt att hon inte tänkte diskutera med dem, utan bara ville veta vilka det var. Du fantiserar ju ihop påståenden som inte finns, och hela idén om hot bygger på de fantasierna. Vad är det om inte klassisk förföljelsemani?
Tror inte det. Man bör läsa hela dialogen och inte bara citatet om man vill veta mer om bakgrunden. Bl.a. så höll Zooey och DooM på med att försöka klura ut denna information genom att hela tiden påstå att jag inte skulle ha några kontakter egentligen.
Nu följde jag inte hela den diskussionen. Däremot tittade jag lite på vad zooey hade postat i olika diskussioner med dig och det gav intryck av en intelligent och sansad person med erfarenhet av vetenskap. Däremot fanns det andra som var otrevliga mot dig i några sammanhang. Zooey var aldrig det i några inlägg jag läste.
rdos skrev:Tyvärr har ju Eve Mandre numera slutat på Certec, vilket oxå var ett problem i sammanhanget. Hennes verksamhet hade ju direkta kopplingar till autism spektrum genom hennes "specialpedagogiska diagnos". Dock finns fortfarande andra som sysslat med autism, t.ex. Charlotte Magnusson. Det är dock inga av dessa som synat Aspie-quiz, utan professorerna på Certec.
Det märkliga är ju att Certec enligt sin egen beskrivning sysslar med rehabiliteringsteknik, och rehabilitering förutsätter ju någon form av skada eller problem. De sysslar alltså med just precis sådant du vägrar befatta dig med i samband med AS. Är det så att du t.o.m. samarbetar med "fienden" för att få publicera?
rdos skrev:Kvasir skrev:Däremot hoppas jag att du inte försöker publicera i någon mindre nogräknad tidskrift som låter märkliga artiklar slinka igenom, för det tjänar varken du eller någon annan något på. När det gäller rena diskussioner om frågor och statistik i aspie-quiz så är mitt deltagande oftast i syfte att hjälpa dig, eller i alla fall hjälpa quizet, tro det eller ej.
Det blir sannolikt "Autism - The Internation Journal of Research and Practice". Dels för att de har "blind peer-review", dvs de som granskar vet inte vem som skrivit artiklarna, och dels för att många kända personer finns med där bl.a. Attwood, Baron-Cohen och (tror jag) även Gillberg.
Nu blir jag förvånad. Jag hade fått intrycket att du inte ville ha med autismforskningen att göra och därför siktade på någon tidskrift i etnologi eller något annat i sammanhanget märkligt område. Lyckas du publicera i den tidskrift du nu nämnder så skulle de onekligen ha tyngd. Men det låter som du även här plötsligt börjar samarbeta med "fienden".
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:03:55, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Jag kan förvisso hålla med dig om att vissa personer, förmodligen även jag ibland, kanske har dragit upp dessa saker i onödan, i sammanhang där de inte självklart behövde nämnas. Dock finns många sammanhang där dina uttalanden är svåra att tolka annat än i sken av endera eller båda av dessa företeelser. Nya medlemmar blir ibland väldigt förvånade över vissa saker du skriver eftersom det bara kan tolkas utifrån kunskapen om aspie-quzi och/eller neanderthalsteorin. Då måste dessa saker nämnas för att förklara sammanhanget. Eftersom du själv inte godtar DSM eller något annat som kommer från den psykiatriska och psykologiska expertisen så är det väl rimligt att anta att dina påståenden, när inget annat anges, baseras på just aspie-quiz, i synnerhet som man nästan alltid får det svaret när man frågar om källor. Att du plötsligt menade DSM, men feltolkat, är ju knappast någon man kan förvänta sig.
Jag godtar visst då DSM. Min bild av AS är inte alls så inskränkt som vissa tror. Inte heller stämmer bilden som Inger målar upp om mig som en extremist som liknar de värsta avvarterna på AFF. Jag har varit på t.ex. Awares konferenser och diskuterat helt normalt med t.ex. Baron-Cohen och andra. Jag är ibland på Autism Speaks forum och företräder väl där mestadels det Inger säger sig stå för. På Sophists ASD-gestalt är det alltid välartade diskussioner med balans i. De flesta där ser AS som en blandning av talanger och problem. Inte heller skulle jag kommit någonvart på olika professionella listor med sådana extremist-fasoner.
Kvasir skrev:Jag kan också påminna om att min första kontakt med neanderthalsteorin, (förutom att jag hade sett trådar om den som jag inte hade orkat läsa) var att du själv berättade att något du påstod i ett helt sammanhang hade med neanderthalsteorin att göra och du uppmanade mig att själv leta upp trådarna och läsa. Det var för övrigt i en diskussion som började med att jag och någon annan medlem upplevde att du hade varit oförskämd och arrogant mot oss påstående. Någon ursäkt fick jag aldrig, men däremot en uppmaning att läsa neanderthalsteorin för att förstå din åsikt. Finns det inte något ordspråk om att gräva gropar?
Minns inte det, men det låter inte så bra., men sedan dess har jag som sagt försökt tona ned neandertalsteorin och i princip nästan bara diskuterat den när andra dragit upp den.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:03:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Jag godtar visst då DSM. Min bild av AS är inte alls så inskränkt som vissa tror. Inte heller stämmer bilden som Inger målar upp om mig som en extremist som liknar de värsta avvarterna på AFF. Jag har varit på t.ex. Awares konferenser och diskuterat helt normalt med t.ex. Baron-Cohen och andra. Jag är ibland på Autism Speaks forum och företräder väl där mestadels det Inger säger sig stå för. På Sophists ASD-gestalt är det alltid välartade diskussioner med balans i. De flesta där ser AS som en blandning av talanger och problem. Inte heller skulle jag kommit någonvart på olika professionella listor med sådana extremist-fasoner.
Kan du inte visa lite av det där då även på det här forumet?
rdos skrev:Kvasir skrev:Jag kan också påminna om att min första kontakt med neanderthalsteorin, (förutom att jag hade sett trådar om den som jag inte hade orkat läsa) var att du själv berättade att något du påstod i ett helt sammanhang hade med neanderthalsteorin att göra och du uppmanade mig att själv leta upp trådarna och läsa. Det var för övrigt i en diskussion som började med att jag och någon annan medlem upplevde att du hade varit oförskämd och arrogant mot oss påstående. Någon ursäkt fick jag aldrig, men däremot en uppmaning att läsa neanderthalsteorin för att förstå din åsikt. Finns det inte något ordspråk om att gräva gropar?
Minns inte det, men det låter inte så bra., men sedan dess har jag som sagt försökt tona ned neandertalsteorin och i princip nästan bara diskuterat den när andra dragit upp den.
Som sagt, du får skylla dig själv att jag har brytt mig om neanderthalsteorin. Innan du själv hänvisade mig till den så visste jag inte ens att du låg bakom, och hade inte satt mig in i vad det var för något.
Kvasir skrev:Det märkliga är ju att Certec enligt sin egen beskrivning sysslar med rehabiliteringsteknik, och rehabilitering förutsätter ju någon form av skada eller problem. De sysslar alltså med just precis sådant du vägrar befatta dig med i samband med AS. Är det så att du t.o.m. samarbetar med "fienden" för att få publicera?
Inte alls. Mina kontakter med Eve Mandre sträcker sig långt bak i tiden sedan hon gjorde sin "special pedagogiska diagnos" som imponerade mycket på mig. En del av inspirationen till Aspie-quiz (från min sida) står nog att finna där. Enligt Eve Mandre så kunde man inte veta vilka insatser som var lämpliga i skolan utifrån rena DSM-diagnoser, och det var därför som denna utvecklades. Jag var oxå hos Charlotte Magnusson och blev "intervjuad" för ett projekt hon hade och deltog lite i den "sociala simulatorn" som jag dock anser som lite missriktad i dagens läge. Dessutom så var ju Bodil Jönson min lärare i fysik på LTH
Kvasir skrev:Nu blir jag förvånad. Jag hade fått intrycket att du inte ville ha med autismforskningen att göra och därför siktade på någon tidskrift i etnologi eller något annat i sammanhanget märkligt område. Lyckas du publicera i den tidskrift du nu nämnder så skulle de onekligen ha tyngd. Men det låter som du även här plötsligt börjar samarbeta med "fienden".
Inget plötsligt över det. Jag har aldrig planerat att publicera något i någon obskyr tidskrift. Det vore ju meningslöst. Dessutom så har jag mejlat med Attwood oxå.
rdos skrev:Inte alls. Mina kontakter med Eve Mandre sträcker sig långt bak i tiden sedan hon gjorde sin "special pedagogiska diagnos" som imponerade mycket på mig. En del av inspirationen till Aspie-quiz (från min sida) står nog att finna där. Enligt Eve Mandre så kunde man inte veta vilka insatser som var lämpliga i skolan utifrån rena DSM-diagnoser, och det var därför som denna utvecklades. Jag var oxå hos Charlotte Magnusson och blev "intervjuad" för ett projekt hon hade och deltog lite i den "sociala simulatorn" som jag dock anser som lite missriktad i dagens läge. Dessutom så var ju Bodil Jönson min lärare i fysik på LTH
Men insatser förutsätter väl problem, så det låter lite märkligt med tanke på vilka åsikter du brukar ha. Så trodde jag att Certec sysslade med tekniska hjälpmedel och liknande, men det kanske är en för snäv bild?
Bodil Jönsson verkar vara en mycket sympatisk person. Hon har fattat det här med hur stress fungerar, att det handlar mera om antal aktiviteter än total tid, och att även människor har ställtid.
rdos skrev:Inget plötsligt över det. Jag har aldrig planerat att publicera något i någon obskyr tidskrift. Det vore ju meningslöst. Dessutom så har jag mejlat med Attwood oxå.
Då så, men det förvånar ändå eftersom det låter som det går tvärtemot allt du brukar stå för. Jag har även för mig att du har pratat om att publicera i tidskrifter inom etnologi och liknande, men det kanske var något missförstånd och du då pratade om eventuella artiklar om neanderthalsteorin enbart?
rdos skrev:Kvasir skrev:Kan du inte visa lite av det där då även på det här forumet?
Jodå, om ni själva uppträder "som folk" så ska ni se att det kanske går lite bättre
Det har vi försökt, men eftersom du uppträder som du gör så måste vi ju försöka hitta ett sätt att kommunicera med dig, eftersom det inte verkar gå på normalt sätt.
Apropå Autitic Bitch From Hell (Abfh) så må det vara hänt att hon hatar NT (vet inte riktigt om jag håller med). Och det må vara hänt att hon anser sig vara av en både annan och bättre sort. (Vet inte riktigt det om det heller.) Men jag gillar henne. Och framför allt gillar jag hennes militanta attityd. Vilket vi behöver mer av, inte mindre.
Skulle jag välja två personer vars attityder jag gillar att företräda mig skulle det nog vara Afbh och Amanda Baggs. Och om det gör mig till extremist i Kvasirs och Ingers respektive världar så skall jag försöka leva med det. Alternativen är värre. Mycket värre.
Skulle jag välja två personer vars attityder jag gillar att företräda mig skulle det nog vara Afbh och Amanda Baggs. Och om det gör mig till extremist i Kvasirs och Ingers respektive världar så skall jag försöka leva med det. Alternativen är värre. Mycket värre.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 14:03:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Inte heller stämmer bilden som Inger målar upp om mig som en extremist som liknar de värsta avvarterna på AFF.
Nä, det var kanske att överdriva, du bedriver ju inte gerilla-krig mot andra Apergare som inte håller 'partilinjen'. Men du har tidigare öppet deklarerat att du sympatiserar med dem och har inte vad jag kan minnas tagit avstånd från dem eller deras metoder. Om du ändrat uppfattning i den frågan sen vi diskuterade den sist så är det ju bra.
Jag har varit på t.ex. Awares konferenser och diskuterat helt normalt med t.ex. Baron-Cohen och andra.
Det stämmer. Där, bland de mer extrema autism-kämparna, så framstod du som ovanligt normal. Du är uppenbart klart bättre på att hålla en låg profil när du snackar med proffsen, även om jag vill minnas att både du och jag ställde impertinenta frågor till B-C (som han aldrig svarade på).
Jag är ibland på Autism Speaks forum och företräder väl där mestadels det Inger säger sig stå för. På Sophists ASD-gestalt är det alltid välartade diskussioner med balans i. De flesta där ser AS som en blandning av talanger och problem.
Glädjer mig att du sällat dig till de mer balanserade.
Inte heller skulle jag kommit någonvart på olika professionella listor med sådana extremist-fasoner.
Jaha, så du har lyckats dölja dina rasistiska åsikter, skrattretande jaktteorier och generella NT-hat? Det var ju hyfsat ohederligt.
Men nu har jag inte tid med det här längre! Har fortfarande hela 80-talet, techno-, klassiska- och folkmusikmappen kvar att sortera. Au revoir!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:03:55, redigerad totalt 1 gång.
Sista kommentar:
No problem. Jag tycker själv att de är underhållande att läsa, särskilt abfh som är brilliant, men jag har svårt för aggressivitet och tror inte det löser några problem. Kan ha fel men så känner jag det i alla fall.
Du å andra sidan är ju helt fri att sympatisera med vem du vill, no problem så länge du inte gör dig till talesman för mig eller för alla Aspergare.
Ganesh skrev:Apropå Autitic Bitch From Hell (Abfh) så må det vara hänt att hon hatar NT (vet inte riktigt om jag håller med). Och det må vara hänt att hon anser sig vara av en både annan och bättre sort. (Vet inte riktigt det om det heller.) Men jag gillar henne. Och framför allt gillar jag hennes militanta attityd. Vilket vi behöver mer av, inte mindre.
No problem. Jag tycker själv att de är underhållande att läsa, särskilt abfh som är brilliant, men jag har svårt för aggressivitet och tror inte det löser några problem. Kan ha fel men så känner jag det i alla fall.
Du å andra sidan är ju helt fri att sympatisera med vem du vill, no problem så länge du inte gör dig till talesman för mig eller för alla Aspergare.
Inger skrev:Jaha, så du har lyckats dölja dina rasistiska åsikter, skrattretande jaktteorier och generella NT-hat? Det var ju hyfsat ohederligt.
Inte alls. Raser och IQ och sådant diskuteras där emellanåt och jag får nog säga att jag tillhör de mer moderata när sådant kommer upp (säkert förvånande för vissa). Däremot så postar jag ibland om neandertalsteorin där. Det är ju så att säga rätt forum för det, men det blir mer och mer sällan. Har mer eller mindre flyttat över till Jay Feiermanns etiologilista. Han postar ibland autism-studier som jag brukar "recensera" i normal ton och på ett proffsigt sätt (om jag får säga så).
rdos skrev:Inger skrev:Jaha, så du har lyckats dölja dina rasistiska åsikter, skrattretande jaktteorier och generella NT-hat? Det var ju hyfsat ohederligt.
Inte alls. Raser och IQ och sådant diskuteras där emellanåt och jag får nog säga att jag tillhör de mer moderata när sådant kommer upp (säkert förvånande för vissa). Däremot så postar jag ibland om neandertalsteorin där. Det är ju så att säga rätt forum för det, men det blir mer och mer sällan. Har mer eller mindre flyttat över till Jay Feiermanns etiologilista. Han postar ibland autism-studier som jag brukar "recensera" i normal ton och på ett proffsigt sätt (om jag får säga så).
Jaha, ett forum med välutbildade knäppgökar och rassar!
Sånt har jag varit på (du vet vilket jag menar) och där blev jag ju påhoppad för att jag inte var rasist.
Så, nu har jag kommenterat färdigt! Musikfilerna väntar otåligt.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter