Speedat undervattenslandskap...
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Speedat undervattenslandskap...
Jag försökte koppla av med DVD Aquarium. Det står på förpackningen att det ska vara avkopplande.
Men jag blir bara irriterad. Fiskar som simmar runt och simmar.
Fast nu märkte jag att om jag sätter loopen på snabbspolning Forward ggr 20, så tycker jag att det är riktigt vilsamt att titta på.
Men jag blir bara irriterad. Fiskar som simmar runt och simmar.
Fast nu märkte jag att om jag sätter loopen på snabbspolning Forward ggr 20, så tycker jag att det är riktigt vilsamt att titta på.
Senast redigerad av Sabina 2011-05-04 14:03:22, redigerad totalt 1 gång.
Fast det är iofs inte fiskarna jag glor på då. Men jag tycker att det är vilsamt att koncentrera sig på bakgrunden (stenar) och fästa blicken mot en sten, medans fiskarna speedar omkring i "bildplanet" ovanför.
Funkar mycket bättre än att sitta och glo på en punkt bara, utan fiskar,,, Det sistnämnda var en (meditations)övning som en sjukgymnst lärt mig.
Åsikter/Tankar??
Jag har bra med att koppla av, tar jag emot tips.
Funkar mycket bättre än att sitta och glo på en punkt bara, utan fiskar,,, Det sistnämnda var en (meditations)övning som en sjukgymnst lärt mig.
Åsikter/Tankar??
Sabina skrev:Fast det är iofs inte fiskarna jag glor på då. Men jag tycker att det är vilsamt att koncentrera sig på bakgrunden (stenar) och fästa blicken mot en sten, medans fiskarna speedar omkring i "bildplanet" ovanför.
Åsikter/Tankar??
sitta och glo på en punkt? Haha, de sa åt mig att "titta åt nått annat håll" när jag frågade varför golvet växlade mellan gul och lila fram och tillbaks... iofs var det därför jag BÖRJADE titta på golvet då... måste testa detdär; sitta och glo på en punkt... kanske dyker det upp guldfiskar ur väggen då!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:03:22, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Jag köpte en timme vedbrasa på VHS för en massa år sedan. Hade glömt sådant där. Vad finns det mer? Vedbrasa, akvarium... sex timmar torktumlare kunde kanske vara något?
Fy fasiken. Haha.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:03:22, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Pemer skrev:Jag köpte en timme vedbrasa på VHS för en massa år sedan. Hade glömt sådant där. Vad finns det mer? Vedbrasa, akvarium... sex timmar torktumlare kunde kanske vara något?
Fy fasiken. Haha.
Men om den har luddfilter kanske man kan rengöra datorn mycket lättare?
(och skåptorka humorn eller annat man inte vill ha ligga och mögla... nej, jag borde inte posta det här)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:03:22, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:
sitta och glo på en punkt?
Jamen, det är värsta innegrejen. Kallas för "medveten närvaro" och allt möjligt tjusigt. Fast jag tror att det mesta är snott från zenbuddism...
MsTibbs skrev:Haha, de sa åt mig att "titta åt nått annat håll" när jag frågade varför golvet växlade mellan gul och lila fram och tillbaks... iofs var det därför jag BÖRJADE titta på golvet då... måste testa detdär; sitta och glo på en punkt...
Det ska ändra hjärnvågorna (ehhh, heter det verkligen så - eller har jag glott för mycket på akvarievågorna nu).
Och man kommer in i ett mer meditativt tillstånd...
Ska kanske prova speedad vedbrasa också... Det kanske man blir väldigt lugn av...
Sabina skrev:Ska kanske prova speedad vedbrasa också... Det kanske man blir väldigt lugn av...
Speedad vedbrasa? Då borde man väl snarare bli uppeldad?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:03:22, redigerad totalt 1 gång.
Vedbrasan har tydligen orsakat brandlarm. Nån såg att det BRANN och ringde brandkåren!
Min favoritavslappningsdvd är en med klassisk musik och naturbilder från norge.
Min favoritavslappningsdvd är en med klassisk musik och naturbilder från norge.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:03:22, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
(Jag antar att min favve kunde vara en kundvagns-dvd. Kundvagnar som långsamt far åt alla håll - eller speedat forward ggr tjugo... )
Nä, men vad jag egentligen tyckte var fascinerande med akvarie-dvd:n var alltså att jag tyckte det var lättare att koncentrera mig på att titta mot en punkt (i det här fallet en sten) - så som man ska göra i meditationsövningar och liknande - när det är en massa speedade rörelser i "bildplanet" framför den punkten.
Den här kombinationen av att det händer jättemycket, och samtidigt inget alls - att den ökade min förmåga att hålla fokus.
Så jag undrade lite om några andra märkt av något liknande meditationsfenomen. Om inte, så överlever jag väl ändå....
Nä, men vad jag egentligen tyckte var fascinerande med akvarie-dvd:n var alltså att jag tyckte det var lättare att koncentrera mig på att titta mot en punkt (i det här fallet en sten) - så som man ska göra i meditationsövningar och liknande - när det är en massa speedade rörelser i "bildplanet" framför den punkten.
Den här kombinationen av att det händer jättemycket, och samtidigt inget alls - att den ökade min förmåga att hålla fokus.
Så jag undrade lite om några andra märkt av något liknande meditationsfenomen. Om inte, så överlever jag väl ändå....
(Jag antar att min favve kunde vara en kundvagns-dvd. Kundvagnar som långsamt far åt alla håll - eller speedat forward ggr tjugo... )