SD-topp fick sjukbidrag, samtidigt jobbade för partiet

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jagers » 2012-12-19 16:39:56

Jagers

Anslöt: 2011-05-12

Inläggav treeman » 2012-12-19 16:43:31

Jagers skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15956105.ab

En Aspergare?

Kanske. Men han har i alla fall inte skjutit ihjäl småbarn så...
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Andreasol » 2012-12-19 17:02:30

Han kanske bidrog sjukt till partiet? det har varit lite turbulent där var som skrivs i media.

Kanske dom skulle heta SB SjukBidrags partiet
Andreasol

Anslöt: 2012-12-19

Inläggav sugrövmanövern » 2012-12-19 17:09:33

Mycket troligt... Låter så på sjukdomshistorian. Men bra att han nu lämnat bidragssystemet och fått sig ett riktigt jobb som kan ge riktig pension sedan.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Alien » 2012-12-19 17:24:18

Diagnosen var neuropsykiatriskt funktionshinder.
2007 började han arbetsträna i en grillkiosk några timmar i veckan, men uppgav att han blev så trött att han behövde två dygns vila efter ett fyra timmars pass.
Men det politiska engagemanget orkade han med. Samma år blev han ordförande för SD i Sundsvall och senare för länet. Dessutom pluggade han sociologi på högskolan.
De första månaderna 2009 fick han både full sjukersättning och 11500 kronor i arvoden för sina politiska uppdrag. Inte förrän två månader efter han kommit in i riksdagen begärde han att försäkringskassan skulle häva sjukskrivningen, skriver Sundsvalls Tidning, som tagit del av dokument från försäkringskassan.

Det var väl roligare och mer givande att jobba för partiet än att stå i en grillkiosk. Men att både jobba poltitiskt och studera samtidigt som man uppbär sjukpeninng, det är säkert mot FK:s regler.

Så här säger SD:s pressekreterae:
– Ett uppdrag för Sverigedemokraterna innebär ofta att man jobbar hemifrån med telefon och dator, det kan man styra själv.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav slackern » 2012-12-19 18:21:21

slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav kullan » 2012-12-19 18:24:49

Myglare är vad man kan kalla han. Usch!
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav sugrövmanövern » 2012-12-19 18:29:47

Fast asså man kan inte avsäga sig bidragen innan man är säker på att man pallar arbeta. Tror folk projicerar nu för att det är en sverigedemokrat det gäller.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav kullan » 2012-12-19 18:31:17

Nä inte jag. Jag hade blivit lika förbannad även om det var Göran Persson tex.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav slackern » 2012-12-19 18:36:14

sugrövmanövern skrev:Fast asså man kan inte avsäga sig bidragen innan man är säker på att man pallar arbeta. Tror folk projicerar nu för att det är en sverigedemokrat det gäller.

Sant man får prov jobba under 2 år och ha vilande sjukersättning. Men den här mannen har jobbat samtidigt som han har uppburit sjukersättning. Det är där skon klämmer.
slackern

Inläggav plåtmonster » 2012-12-19 18:41:35

Det var väl inget jobb med fast anställningskontrakt direkt? eller man kanske "jobbar" om man läser en bok också? ;)
Kanske FK skall ha en lista med "förbjuden litteratur"....

Däremot är väl tagna högskolepoäng under sjukskrivning förbjudet?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Jagers » 2012-12-19 20:41:06

Frågan är juh: Hur mycket skit ska man tillåta från SD innan man stänger ner partiet eller förbjuder folk från att rösta på dem?

Alla partier har skit, för att dem är människor, ingen människa är perfekt, men SD är så jävla långt från perfekt man kan komma. Springer runt på stan och kallar folk horor etc.

Ett gäng finniga 16åringar är vad det är, varför kan folk som röstar på SD inte se det? Hur mycket mer bevis behöver dem?
Jagers

Anslöt: 2011-05-12

Inläggav SoulPain » 2012-12-19 21:08:22

Jagers skrev:Frågan är juh: Hur mycket skit ska man tillåta från SD innan man stänger ner partiet eller förbjuder folk från att rösta på dem?

Alla partier har skit, för att dem är människor, ingen människa är perfekt, men SD är så jävla långt från perfekt man kan komma. Springer runt på stan och kallar folk horor etc.

Ett gäng finniga 16åringar är vad det är, varför kan folk som röstar på SD inte se det? Hur mycket mer bevis behöver dem?

Folk ser det, men vad har dem för alternativ att proteströsta på?
SoulPain

Anslöt: 2012-07-11

Inläggav slackern » 2012-12-19 21:09:04

Jagers skrev:Frågan är juh: Hur mycket skit ska man tillåta från SD innan man stänger ner partiet eller förbjuder folk från att rösta på dem?

Nej vi kan inte förbjuda dom. Vi lever i Sverige och här har vi en demokrati. Alltså är alla politiska partier tillåtna.

Sant att det finns andra korrupta politiker i dom andra partierna. Tobleroneaffären är väll ett utav dom kändaste och det har sossarna fått bastning för bra många gånger. Men sant det SD har gjort överskuggar alla andra partier hundra gånger om.
slackern

Inläggav treeman » 2012-12-19 21:14:22

Jagers skrev:Ett gäng finniga 16åringar är vad det är, varför kan folk som röstar på SD inte se det? Hur mycket mer bevis behöver dem?

Vad jag förstått så är folk trötta på de vanliga partierna av olika anledningar. Därför har SD nästan 10% av rösterna just nu i mätningar.

De vanliga partierna vägrar också att diskutera vissa frågor vilket gör folk fly förbannade. Detta leder också till en massa röster på SD.

Jag har sett föränringen över åren. Tex på dagens industris kommentarer på webben. Folk är heligt förbannade över vissa frågor i samhället som mörkas.

Vill man ha bort SD kanske man skulle kunna folkomrösta om invandringen.

1) Ingen invandring
2) 50.000 per år
3) 100.000 per år
4) 200.000 per år
5) 1.000.000 per år
6) Öppna gränserna för hela jorden befolkning

Folk vill ha medbestämmande över sitt land och ibland kan en enda fråga göra så att ett parti uppkommer.
Senast redigerad av treeman 2012-12-19 21:25:58, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv

Inläggav Moggy » 2012-12-19 21:23:14

treeman skrev:Jag har sett föränringen över åren. Tex på dagens industris kommentarer på webben. Folk är heligt förbannade över vissa frågor i samhället som mörkas.

[ironi]
Men det är ju bara en liten klick anonyma näthatare som sitter och tycker sånt på kommentarsfälten med flera olika falska konton för att ge intryck av att det är många som tycker så. De allra flesta litar på gammelmedia och tycker SDs åsikter är förskräckliga.
[/ironi]
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav treeman » 2012-12-19 21:29:54

Moggy skrev:
treeman skrev:Jag har sett föränringen över åren. Tex på dagens industris kommentarer på webben. Folk är heligt förbannade över vissa frågor i samhället som mörkas.

[ironi]
Men det är ju bara en liten klick anonyma näthatare som sitter och tycker sånt på kommentarsfälten med flera olika falska konton för att ge intryck av att det är många som tycker så. De allra flesta litar på gammelmedia och tycker SDs åsikter är förskräckliga.
[/ironi]

Jo kanske. Fast enligt opinionsmätningar har ju SD nästan 10% av rösterna.

I Frankrike har Le Pen 20% minst.

Jag har aldrig röstat på SD, men personligen tycker jag inte att man är rasist om man vill ha bättre integrationspolitik och lite mindre invandring. Det är tabut att inte kunna diskutera invandringen som leder till dessa partiers frammarch tror jag. Allt ska granskas och diskuteras öppet anser jag.

Men som sagt partier som dessa kommer fortsätta existera och växa i hela Europa. Det finns ett vacuum i politiken och detta vacuum fylls just nu av dessa partier.

Nån jävel får offra sig och säga som det är.
JAG
:-)005
treeman
Inaktiv

Inläggav plåtmonster » 2012-12-19 22:23:51

Vi har ju fler partier som uppmkommit för att en del frågor ej diskuterats ordendligt:
* Miljöpartiet - miljön
* Piratpartiet - inmaterialrätt och integritet
osv..
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in