Min iPod är borta!!!

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-02 21:01:41

Jag börjar överväga möjligheten att köpa en ny, isf antingen iPod Touch (svart eller (red)) eller iPod Classic. Vad är för och nackdelarna? Touch är dyrare, men den kan man surfa med, men lätt att knäcka en stor skärm. Classic är mycket billigare och har bättre utrymme för musik lugnt sagt, men har hårddisk så stötkänslig?

www.apple.se
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Min iPod är borta!!!

Inläggav Savanten Svante » 2012-12-02 22:12:41

Har inte alla flashdiskar idag?

Jag vet inte, jag bara gissar. nån som vet?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Min iPod är borta!!!

Inläggav matgar » 2012-12-04 15:20:29

Båda har ju sina för och nackdelar.
Touch känns mera attraktivt, men å andra sidan har jag en iphone så det skulle ju kännas smått onödigt. Men jag skulle iaf vilja kunna surfa och spela wordfeud eller liknande spel.
Har du en smartphone? (kanske inte då du troligen använt den som musikspelare
Skulle du fylla ut hela utrymmet om du väljer en classic med större hd?)
Själv kör jag med Spotify så har inte så jag använder inte så mycket av utrymmet.
matgar

Anslöt: 2011-07-15

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-04 16:16:13

Jag har en HTC Wildfire S android mobil som jag är mycket nöjd med. Det skulle ha passat utmärkt som musikspelare om jag haft större minne, lägger jag in 30 låtar så kommer jag inte åt bildgalleriet för "för litet utrymme kvar", så jag har valt att skippa musik på den och bara ha foton. På mobilen så har jag mobilminne och kort (SD?) minne och det ena är över 1GB ledigt, men jag kan inte flytta över program, bilder eller musik dit, jag har låtit massa folk försöka men de har inte klarat det heller. :( Går kanske att köpa större minne, vet inte?

Jag skulle gärna ha hela mitt cd-bibliotek på en iPod, men jag funderar och det lutar åt en Touch, jag har ju haft både en "classic" (äldre modell) och en Touch (äldre modell) tidigare och spel är kul, jag åker buss väldigt mycket, så all underhållning är bra, seen kan man ju se på film och ta kort med Touch också...

Det blir en Touch!

Så återstående frågor:
- Göra god gärning och köpa en (red) iPod Touch och bidra mot AIDS?
- Eller köpa en svart som inte sticker ut så mycket så jag inte tröttnar på färgen, jag klär mig ju mest i svart också?

Fråga 2, vad ska jag ha för lasertext på baksidan?
- Om du ser mig kollapsa, pausa min iPod (text jag skrev ner i halvsovande tillstånd)?
- Tillhör: MsTibbs telefonnummer?

Jag har letat efter min iPod hemma, hos mina föräldrar, hos kompis och på psyk. Har köpt en miniliten iPod Shuffle grå med svart ring för 400kr nått så länge för att överleva.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-05 0:56:16

Om du ser mig kollapsa,
pausa min iPod, mvh MsTibbs.

NU ÄR DEN BESTÄLLD WOHOOO!!!! :D Nu hoppas jag att jag inte hittar min gamla iPod eller så säljer jag den! :) Nya iPod Touch! Svindyr men det är den värd! Denna gången tog jag dessutom den dyraste varianten, alltså den med 64GB minne, så nu ska jag nog få plats med BÅDE min "Favoriter"-lista, alla VNV Nation, Welle:Erdball, Michael och Janet Jackson, Carola OCH Pluton Svea, haha! :D

Beställde på nätet www.apple.se så får gratis lasergravyr på baksidan för att göra den mer personlig, jag beställde texten överst här! ♥ *lycklig* :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav matgar » 2012-12-05 16:55:40

Kul.. vad blir det för gravyr då?
matgar

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-05 19:24:36

MsTibbs skrev:
Om du ser mig kollapsa,
pausa min iPod, mvh MsTibbs.

Jag citerar mig själv.
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav Zima33 » 2012-12-05 21:41:39

MsTibbs skrev:Jag har en HTC Wildfire S android mobil som jag är mycket nöjd med. Det skulle ha passat utmärkt som musikspelare om jag haft större minne, lägger jag in 30 låtar så kommer jag inte åt bildgalleriet för "för litet utrymme kvar", så jag har valt att skippa musik på den och bara ha foton. På mobilen så har jag mobilminne och kort (SD?) minne och det ena är över 1GB ledigt, men jag kan inte flytta över program, bilder eller musik dit, jag har låtit massa folk försöka men de har inte klarat det heller. :( Går kanske att köpa större minne, vet inte?

På min telefon har jag ca 1300 låtar :mrgreen: Köpte bara ett minneskort med mer plats och bytte ut det som var i. :-)005 Funderar på att köpa ett med ännu mer plats nu, hehe...
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-05 22:03:23

Zima33 skrev:
MsTibbs skrev:Jag har en HTC Wildfire S android mobil som jag är mycket nöjd med. Det skulle ha passat utmärkt som musikspelare om jag haft större minne, lägger jag in 30 låtar så kommer jag inte åt bildgalleriet för "för litet utrymme kvar", så jag har valt att skippa musik på den och bara ha foton. På mobilen så har jag mobilminne och kort (SD?) minne och det ena är över 1GB ledigt, men jag kan inte flytta över program, bilder eller musik dit, jag har låtit massa folk försöka men de har inte klarat det heller. :( Går kanske att köpa större minne, vet inte?

På min telefon har jag ca 1300 låtar :mrgreen: Köpte bara ett minneskort med mer plats och bytte ut det som var i. :-)005 Funderar på att köpa ett med ännu mer plats nu, hehe...

Nice. Hur bra är batteriet då?
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav kullan » 2012-12-05 22:05:09

Jag använder en vanlig simpel MP3 till musiken. Funkar bra för mig.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Min iPod är borta!!!

Inläggav Zima33 » 2012-12-06 16:27:57

MsTibbs skrev:
Zima33 skrev:

Jo det är väl bra, tror jag laddar det 1-2 ggr i veckan. Telefonen är en SonyEricsson Yari.
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-07 19:50:31

Zima33 skrev:
MsTibbs skrev:
Zima33 skrev:På min telefon har jag ca 1300 låtar :mrgreen: Köpte bara ett minneskort med mer plats och bytte ut det som var i. :-)005 Funderar på att köpa ett med ännu mer plats nu, hehe...

Jo det är väl bra, tror jag laddar det 1-2 ggr i veckan. Telefonen är en SonyEricsson Yari.

Gött, jag har en HTC Wildfire S. Laddar varje natt, men det skulle nog räcka med varannan.
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-11 17:15:16

Hej, finns det nån mer sida än mp3.com där man kan ladda ner musik gratis (lagligt)? Jag har nu fått min iPod men har ingen musik på mina fyra USB-minnen och jag kommer inte hem före senare i kväll och vill ha "nått" (tips mottages gärna) på musik?
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-18 10:56:28

Man måste ha fX0rn Apple-ID för att ladda ner spel och andra program... begriper mig inte på gmail...
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav matgar » 2012-12-18 20:47:05

MsTibbs skrev:Man måste ha fX0rn Apple-ID för att ladda ner spel och andra program... begriper mig inte på gma

Vad har Apple-ID med gmail att göra?
matgar

Min iPod är borta!!!

Inläggav kullan » 2012-12-18 20:48:58

Apple och google har gått ihop tror jag.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Min iPod är borta!!!

Inläggav matgar » 2012-12-18 20:57:41

kullan skrev:Apple och google har gått ihop tror jag.

Hmm. Det tvekar jag på.
Google äger och utvecklar ju Android vilket är den största utmanaren till Apples iOS (tänk iPhone och iPad).
Och jag kan inte hitta nån jättenyhet om att Apple och Google skulle gått ihop.
matgar

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-18 21:38:20

Nja, inte ihop, men jag har för längesedan registrerat en mailadress med lösenord för Apple-ID och det verkar vara en gmailadress. Kommer inte in oavsett... :(
MsTibbs

Min iPod är borta!!!

Inläggav matgar » 2012-12-18 21:49:30

MsTibbs skrev:Nja, inte ihop, men jag har för längesedan registrerat en mailadress med lösenord för Apple-ID och det verkar vara en gmailadress. Kommer inte in oavsett...

Jag utgår ifrån det du säger att du inte har åtkomst till din gmail adress längre?
Det gammla Apple-ID du reggat, är det nått du känner att du behöver komma åt? Tex har du gamla inköp som du vill komma åt?
Annars så regga ett nytt Apple-ID med din existerande email, kanske en ny gmail?

Just som tips skulle jag säga att aldrig använda en email ifrån en arbetsplats eller internet leverantör för sådant, då man kan bli av med jobbet, eller byta operatör och då inte längre ha tillgång till sin gamla email. Och då är det svårt att göra lösenords återställningar.
matgar

Min iPod är borta!!!

Inläggav MsTibbs » 2012-12-18 21:53:21

matgar skrev:
MsTibbs skrev:Nja, inte ihop, men jag har för längesedan registrerat en mailadress med lösenord för Apple-ID och det verkar vara en gmailadress. Kommer inte in oavsett...

Jag utgår ifrån det du säger att du inte har åtkomst till din gmail adress längre?
Det gammla Apple-ID du reggat, är det nått du känner att du behöver komma åt? Tex har du gamla inköp som du vill komma åt?
Annars så regga ett nytt Apple-ID med din existerande email, kanske en ny gmail?

Just som tips skulle jag säga att aldrig använda en email ifrån en arbetsplats eller internet leverantör för sådant, då man kan bli av med jobbet, eller byta operatör och då inte längre ha tillgång till sin gamla email. Och då är det svårt att göra lösenords återställningar.

Gmailadressen använde jag bara till skräpställen. Min "riktiga" e-post funkar inte heller. Får krångla lite till nån dag då jag orkar.
MsTibbs

Återgå till IT-forum

Logga in