Har du fått diagnos?
43 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Har du fått diagnos?
Har diagnos och ifrågasätter den inte det minsta.
- svarabhaktivokal
- Anslöt: 2009-10-30
Har du fått diagnos?
Ja, jag har fått diagnosen av läkare och tror själv att jag har AS.
Fast jag kanske har ADHD också eller nåt. Jag är lite "crazy". Vet i fan...
Fast jag kanske har ADHD också eller nåt. Jag är lite "crazy". Vet i fan...
Har du fått diagnos?
Allt lutar åt att jag kommer att få stämpeln denna veckan.
- Red and green
- Anslöt: 2011-12-17
Har du fått diagnos?
Red and green skrev:Allt lutar åt att jag kommer att få stämpeln denna veckan.
Grattis eller nåt.
Har du fått diagnos?
Nao skrev:Jag har diagnoserna autismliknande tillstånd, adhd och bipolärt syndrom.
Vad innebär autismliknande tillstånd?
Jag har AS, uppmärksamhetstörning och drag av bipolaritet.
- Lindansare
- Anslöt: 2012-12-11
Har du fått diagnos?
Jag har fått diagnos av läkare, men redan 1,5 år innan jag fick den var jag här och skrev. Har även generaliserat ångest- och depressionstillstånd (GAD).
Har du fått diagnos?
Lindansare skrev:Vad innebär autismliknande tillstånd?
Det innebär att man inte uppfyller alla kriterier för Aspergers.
On Topic: Jag har Autistiskt syndrom, ADHD, OCD och lite annan skit som inkluderar paranoia och en massa ångest.
Har du fått diagnos?
Har AS och ADD. Fyllde i adhd i enkäten.
Har tydligen väldigt mycket AS om jag tolkar överläkarens uttalande rätt.
-"jag är förvånad över att du klarar dig så pass bra som du gör..."
Har tydligen väldigt bra kompensatoriska förmågor...
Har tydligen väldigt mycket AS om jag tolkar överläkarens uttalande rätt.
-"jag är förvånad över att du klarar dig så pass bra som du gör..."
Har tydligen väldigt bra kompensatoriska förmågor...
Har du fått diagnos?
Röstade "Ja, jag har fått diagnosen av läkare och tror själv att jag har AS." Jag fick min diagnos i tisdags då jag även fick diagnosen kroniska motoriska tics. Däremot har jag inte ADD, vilket jag själv trott tidigare. Jag har mycket svårt att koncentrera mig på saker som inte intresserar mig, men det har tydligen med min AS att göra.
Har du fått diagnos?
Svarade "Ja, jag har fått diagnosen av läkare och tror själv att jag har AS." vilket egentligen inte stämmer. Har gjort klart utredningen och min psykolog har sagt att jag kommer få en diagnos, dock har jag inte fått det på papper än. Men kommer få det på måndag om inget oväntat inträffar.
Har ju dock varit medlem i ungefär två år eftersom att jag redan då var säker på att jag har AS. Men det är skönt att få det bekräftat av en psykolog.
Har ju dock varit medlem i ungefär två år eftersom att jag redan då var säker på att jag har AS. Men det är skönt att få det bekräftat av en psykolog.
Har du fått diagnos?
Sheyen skrev:Haha! är det bara jag (av de på forumet) som har klassisk autism?
tror jag har sett andra med det men du är väl den enda som svarat, alla svarar ju inte automatiskt på alla undersökningar.
Har du fått diagnos?
rapchic skrev:Sheyen skrev:Haha! är det bara jag (av de på forumet) som har klassisk autism?
tror jag har sett andra med det men du är väl den enda som svarat, alla svarar ju inte automatiskt på alla undersökningar.
Men jag vill att de ska det.
Har du fått diagnos?
Lindansare skrev:Nao skrev:Jag har diagnoserna autismliknande tillstånd, adhd och bipolärt syndrom.
Vad innebär autismliknande tillstånd?
Jag har AS, uppmärksamhetstörning och drag av bipolaritet.
Autismliknande tillstånd är det som ibland kallas atypisk autism. Den diagnosen får man när kriterierna för "vanlig" autism eller Aspergers syndrom inte är uppfyllda men man ändå har problem inom autismspektrumet som är handikappande. Det behöver inte betyda att man har lindriga symtom, utan bara att de ter sig lite annorlunda eller inte finns inom alla områden som det krävs när man har Aspergers eller autism. Här finns lite mer info: http://www.autism.se/content1.asp?nodeid=19409
/ Nao
Återgå till Att leva som Aspergare