Frågor om Windows 7 starter
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Ja jag har en minilaptop med Windows 7 starter som operativsystem. Nu försökte jag fylla i en mall jag hämtat hem från nätet i paintprogrammet. Men då upptäcker jag att skrivarfunktionen är borttagen. Är det verkligen möjligt? Är det nåt mer jag kommer att sakna när jag sitter vid denna dator? Jag får ingen bättre dator innan min flytt i februari så jag måste hålla mig med jag har. Men vad har dom tagit bort mer i detta underbara ( ironi) windosws starter? Det lår väl inte att gå ladda upp bilder i wordpad heller antar jag då eller?
Vad händer när du trycker ctrl+p i paint-fönstret?
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 4fc21c2ac0
Den sista verkar dock vara fel.
Windows 7 Starter does not include: skrev:Location Aware Printing
* Aero Glass, meaning you can only use the Windows Basic or other opaque themes. It also means you do not get Taskbar Previews or Aero Peek.
* Personalization features for changing desktop backgrounds, window colors, or sound schemes.
* The ability to switch between users without having to log off.
* 64 bit version
* Multi-monitor support.
* DVD playback.
* Windows Media Center for watching recorded TV or other media.
* Remote Media Streaming for streaming your music, videos, and recorded TV from your home computer.
* Domain support for business customers.
* XP Mode for those that want the ability to run older Windows XP programs on Windows 7.
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 4fc21c2ac0
Den sista verkar dock vara fel.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind ... -questionsFungerar Windows XP-program i Windows 7 Starter?
De flesta program som är utformade för Windows XP fungerar bra med Windows 7 (gå till Windows 7 Compatibility Center för mer information). Och fungerar inte det finns Windows XP Mode att hämta gratis till Windows 7 Professional, Enterprise och Ultimate och med det kan Windows XP-program köras i separata fönster på ditt Windows 7-skrivbord.
Parvlon skrev:Vad händer när du trycker ctrl+p i paint-fönstret?
Jag får upp menyn till min skrivare. Det är exakt vad som händer.
Då är det bara att leta upp den och installera drivisar.kullan skrev:Den sista verkar dock vara fel.
Det verkar vara den funktionen som saknas i "windows 7 starter" som annars är automatisk.
Jag vill ju skriva inne i mallen i programvaran som paint består av. Jag vill inte ha min skrivare. Den är redan installerad. Men jag får väl klara mig utan veckoschema tills jag flyttat.
Ok, så du menar skrivarfunktion är den som man skriver bokstäver i programmet paint?
Jag har inte windows här så jag kan kolla men det finns säkert att få tillbaka i menyn och genom kortkommando. Annars kan du ju öva på att googla.
Jag har inte windows här så jag kan kolla men det finns säkert att få tillbaka i menyn och genom kortkommando. Annars kan du ju öva på att googla.
Parvlon skrev:Ok, så du menar skrivarfunktion är den som man skriver bokstäver i programmet paint?
Ja det är bokstäverna dom har plockat bort verkar det som.
Ok. Nu var jag mer än lovligt korkad och blind. Det fanns bokstäver i menyn men jag hade nog glömt aktivera mina ögon.
Du behöver inte känna dig dum, jag har lyckats missa de där bokstäverna i flera år. Tror det är hyfsat normalt att ha en hjärna som sorterar bort all information utom den mest relevanta, särskilt om man känner sig lite osäker och stressad och inte vet vad man ska titta efter.
Ett veckoschema skulle jag personligen skapa i Word eller Excel (eller motsvarande gratisprogram från ex.vis Staroffice), i Paint blir det ju lätt snett och vint, det skulle inte jag stå ut med att ha sittande på väggen!
Får jag låna den här tråden? Jag fick pengarna tillbaka för min sugiga Samsung-PC och köpte en nästan ny mini-Asus istället. Denna verkar betydligt bättre.
Men i mapp-utforskaren så står säljarens namn fortfarande som Användare och där lagras alla nedladdningar etc autoamtiskt. Det går inte att byta namn på Användar-mappen (låst) och att skriva dit mitt namn på Admin-inloggningen i kontrollpanelen har ingen effekt på själva mapparna. (Datorn är rensad för övrigt.)
Sedan verkar den vara partitionerad. På lokal disk D så finns en mapp kvar som heter VC-RED med massa skumma Microsoft-filer i som slutar på .dll, .RTV och .VCFP, måste den finnas kvar just där?
Men i mapp-utforskaren så står säljarens namn fortfarande som Användare och där lagras alla nedladdningar etc autoamtiskt. Det går inte att byta namn på Användar-mappen (låst) och att skriva dit mitt namn på Admin-inloggningen i kontrollpanelen har ingen effekt på själva mapparna. (Datorn är rensad för övrigt.)
Sedan verkar den vara partitionerad. På lokal disk D så finns en mapp kvar som heter VC-RED med massa skumma Microsoft-filer i som slutar på .dll, .RTV och .VCFP, måste den finnas kvar just där?
Iridia,
Såldes den med en windowslicens? Fick du isf med nån skiva, vilket iofs är mer och mer sällsynt numera. Tänker att du skulle återställa Windows genom en ominstallation eller restore till fabriksläge. Så slipper du böka med säljarens gamla grejer. Jag hade själv aldrg sålt en dator utan att rensa mitt först.
Såldes den med en windowslicens? Fick du isf med nån skiva, vilket iofs är mer och mer sällsynt numera. Tänker att du skulle återställa Windows genom en ominstallation eller restore till fabriksläge. Så slipper du böka med säljarens gamla grejer. Jag hade själv aldrg sålt en dator utan att rensa mitt först.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Miche skrev:Ett veckoschema skulle jag personligen skapa i Word eller Excel (eller motsvarande gratisprogram från ex.vis Staroffice), i Paint blir det ju lätt snett och vint, det skulle inte jag stå ut med att ha sittande på väggen!
Jag har en mall som jag kopierar från nätet och sedan laddar jag upp den i paimtprogrammet och skriver i mallen.
barracuber skrev:Iridia,
På en minilaptop finns ingen enhet för cd - rom skivor. all information måste laddas ner via nätet eller via en usb.
Kullan har helt rätt. Så nej, jag fick ingen skiva med. Men nu drar jag mig till minnes att det ska finnas inbyggd funktion för att återställa. Gäller bara att hitta den...
Googla på modellnamnet + restore factory. Eller ge modellnamnet i tråden.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
@Iridia, du kan skapa en ny användare via Användare i Kontrollpanelen och sen logga in på den användaren, sen borde du kunna radera den gamla användaren och då försvinner dennes alla filer (så det du lagrat där måste du säkra i en separat mapp under ex.vis C: så du kan rädda den informationen, se bara till att du kan komma åt de uppgifterna innan du raderar den gamla användaren).
Filerna i D: kan du säkerligen slänga i Papperskorgen, funkar det inte så håller operativsystemet fast dom och då behövs de, om allt verkar funka med filerna liggandes i Papperskorgen kan du lugnt rensa Papperskorgen.
Filerna i D: kan du säkerligen slänga i Papperskorgen, funkar det inte så håller operativsystemet fast dom och då behövs de, om allt verkar funka med filerna liggandes i Papperskorgen kan du lugnt rensa Papperskorgen.
Nu en annan windowsfråga:
Jag har i min burk drivrutiner till Windows office men jag måste ju köpa en licenskod innan jag jag kan bruka den-. Men i samma ruta finns det ett annat alternativ, Windows office starter. Det är troligen gratis för man måste stå ut med reklam och sen fattas vissa delar. Är det någon som provat det och hur funkade det? Word och excell finns med och det är egentligen dom jag saknar så ska man prova att aktivera programvaran?
Jag har i min burk drivrutiner till Windows office men jag måste ju köpa en licenskod innan jag jag kan bruka den-. Men i samma ruta finns det ett annat alternativ, Windows office starter. Det är troligen gratis för man måste stå ut med reklam och sen fattas vissa delar. Är det någon som provat det och hur funkade det? Word och excell finns med och det är egentligen dom jag saknar så ska man prova att aktivera programvaran?
Jag har för mig att Windows Office Starter bara är rent skit och i princip oanvändbart!
Vill du komma billigt undan finns det flera gratis alternativ till Windows Office (jag vet inte vilken som är bäst, här är en sökning).
Vill du komma billigt undan finns det flera gratis alternativ till Windows Office (jag vet inte vilken som är bäst, här är en sökning).
Miche skrev:Jag har för mig att Windows Office Starter bara är rent skit och i princip oanvändbart!
Ok. Jag misstänkte nåt sånt.
Miche skrev:Vill du komma billigt undan finns det flera gratis alternativ till Windows Office (jag vet inte vilken som är bäst, här är en sökning).
Min kille hade ett program han testat för min stationära dator. När den kommer iordning ska jag installera det på den. Det är oxå en officevariant gratis. Och det är inte microsoft.
Har tittat närmare på office Starter. Eftersom jag inte är en proffesionell användare så tänker jag prova programmet.