Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat INSTÄLLT!

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat INSTÄLLT!

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 10:29:41

Tänkte se om intresse finns för AW nu på fredag.

Stället heter Alta Marea och ligger på Linnégatan. De har italiensk buffé 15:30 till 18 har jag för mig, för 56 kr, och vin/öl kostar 39 kr hela kvällen.

Det är ett lugnt ställe, men vi har inte varit där just när maten serveras, dock har det varit lugnt och bra att sitta där när vi kommit vid 19. Så det har blivit lite av en favorit och säkert kort för oss fattiglappar.

Jag har rekognoserat färdigt för att inse hur saker hänger ihop med gratisbuffér, åldersgrupper, ljudnivåer o.s.v. så jag kommer inte propsa något på att gå runt på spaning. Vi kan hålla oss på Linné, på ett och samma ställe, eller om någon har bättre förslag så går det ju att diskutera.

Någon gång vill jag testas kolgrillen i Mölndals bro, men ska nog kolla med maken först så slipper vi obehagliga ljudöverraskningar (jag är ljudkänslig som fan egentligen, men kan hantera det utan att må allt för dåligt).

Är det nu så att många vill vara med, men tycker att Alta Mareas pris är för högt, så ligger "Istället" nära, och där får man vin/öl för 36 fram till 19 (eller om det var 20) och äta hur mycket man vill från en minibuffé för 20 kr (kött, pasta, potatis, sallad och snacks brukar det vara - 5 skålar). Lite högre ljudnivå med musik (men vi kunde ändå samtala när vi åt där) och vi blir splittrade om vi delar oss. Men jag vill nämna det ändå ifall någon faller på Alta Mareas 56 kr - så får vi hitta på något. Bättre att alla kan vara med än att hålla sig strikt till planering och regler.

Jag eller någon annan har inte sett den här italienska buffén, så det får bli en överraskning. Men vi gillar som sagt stället. Funkar det inte, så har vi "Istället" som nödlösning för alla. Jag är som sagt inte låst vid planeringen om det visar sig att det finns bättre saker som alla vill.

Skriv helst i tråden om ni är intresserade, så att andra ser att det kommer folk. Det har hänt att folk inte kommer på träffar för de såg inget intresse i tråden och trodde att ingen kom (och så hade folk bara PM:at). Så visa gärna intresse här, och PM:a också om ni vill fråga om mitt telefonnummer eller fråga saker som ni inte vill skriva öppet.

Jag har tänkt att kanske ta med min halv- (eller hel-?)aspige make, men det är osäkert. Om inget intresse alls visas, så tror jag att jag och maken går ensamma på något nytt ställe, typ kolgrillen i Mölndal eller kollar ljudnivån och maten på Adas.
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat (buffé med lågt pris)

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 11:15:55

OBS: var det någon som hellre ville testa Solrosens buffé och börja AW där på kvällen, så säg bara till så ändrar vi dit om alla intresserade vill.
Bror Duktig

Inläggav Musicus » 2012-12-09 13:30:21

Visst är jag intresserad av att besöka detta trevliga ställe igen i trevligt sällskap.

Det kan bli många träffar i veckan - lunchträffen på onsdag som ju är spikad, denna om den blir av, och troligen AAF på lördag - men det är inga problem. På jobbet bjuds det på julbord på torsdag dessutom, så det kan bli buffé tre dagar i följd för mig. Tur att man kan behöva äta upp sig lite grann ...
Musicus

Anslöt: 2008-10-05

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 14:46:17

Ja, jag inser att det kan bli lite mycket. Men sedan blir det för många uppehåll för min del, så någon mer AW före nästa år blir det nog inte. Därför tänkte jag lägga in denna. Min yngsta fyller år 21 och sedan är det inför nyårshelgen då jag tror att det kanske blir svårt och kanske är stängt här och var (eller så är det inte stängt och ovanligt lugnt ute - om ngn vill kan jag kolla och så går vi ut då med om någon vill - vi måste ju inte äta heller om ingen vill).

Den som vill snåla den 14:e, behöver ju inte äta, tror inte man måste det. Kanske vill inte heller vissa börja så tidigt som man gör på Alta Marea (eller sitta och läskas av de som äter). Då kan man komma senare. Vi kan även dela på oss om några vill äta superbilligt på Istället, och andra vill testa Alta Marea. Det ligger ju nära varandra och vi kan stråla samman sedan. Och så var det Solrosen som kan bli aktuell om den som gärna vill testa maten där kan just den 14:e.

Preliminärt är alltså Alta Mareas italienska buffé för 56 kr, men vi kan ändra om folk inte vill eller kan om man går dit. Är öppen för kompromisser och förslag.

AAF vet jag inte om jag går på, det är lite jobbigt på lördagarna, och gruppen där är rätt heterogen, och jag har (i nuläget!) mer ut av att träffa folk som dras till samma saker som jag (vi som gått på museer, AW, luncher och loppisar). AAF är förstås intressant ändå - alla är ju ändå aspergare/autister, och man kan alltid träffa nya bekantskaper, men jag kan ha en viss tröskel för att fördelarna ska väga över nackdelarna när jag bor som jag bor, och har det liv jag har nu med barn och "tyyysentals" spelaningar som det känns som. Är ju nära utbrändhet med en del trista känningar tyvärr.

Var du på AAF förra gången när vi talade om det på AWt? Jag hoppas jag orkar komma med på fler AAF-träffar, gärna om vi blir några från "AW-gänget" som kommer.
Bror Duktig

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 14:50:25

Jag vågar inte äta buffé mer än två gånger i veckan, och är totalt stenhård på kcal-intag och nyttighet resten av veckan. Så jag äter inte upp mig trots som igår, 8 pizzabitar på Lydias, plus två stora högar ost, en stor hög köttfärs, två högar kycklingfilé, 5 kycklingvingar och ett gäng chips.

Var helt kolhydratdrogad sedan, har svårt att vara vaken på bussen hem. Detta gör jag inte om snart :lol:

Nu har jag visserligen ökat 2 kg sedan tidigare i höstas, men det beror inte på bufféer utan på ökat vardagligt intag, planerat sådant.

Nu på onsdag kommer jag att hålla mig ifrån baljväxterna hoppas jag. Blir totalt stentrött för att inte tala om "stenad" av så mycket kolhydrater. Men rotfrukter klarar jag, ost, groddar, creme fraiche-dressingar. Kanske blir en del varmrätt om den är god - då offrar jag nog lite kolhydrater på det. Men bara kokta kikärter i gott kryddad olja är rätt onödigt att sätta i sig när det fungerar som heroin på mig och finns minst lika goda rotfrukter och groddar.
Bror Duktig

Inläggav Musicus » 2012-12-09 15:57:08

Bror Duktig skrev:Kanske vill inte heller vissa börja så tidigt som man gör på Alta Marea

Jag lade inte märke till tiden förut. Tror inte att jag egentligen vill äta tidigare än 16:30 men helt oflexibel är jag inte.

Bror Duktig skrev:AAF vet jag inte om jag går på, det är lite jobbigt på lördagarna, och gruppen där är rätt heterogen, och jag har (i nuläget!) mer ut av att träffa folk som dras till samma saker som jag (vi som gått på museer, AW, luncher och loppisar). AAF är förstås intressant ändå - alla är ju ändå aspergare/autister, och man kan alltid träffa nya bekantskaper, men jag kan ha en viss tröskel för att fördelarna ska väga över nackdelarna när jag bor som jag bor, och har det liv jag har nu med barn och "tyyysentals" spelaningar som det känns som. Är ju nära utbrändhet med en del trista känningar tyvärr.

Var du på AAF förra gången när vi talade om det på AWt? Jag hoppas jag orkar komma med på fler AAF-träffar, gärna om vi blir några från "AW-gänget" som kommer.

Det blev inte av efter förra AW-träffen. Jag går kanske dit tillsammans med en annan person på lördag. Har bara varit där en gång förut. Vet inte om det är samma människor som kommer varje gång men annars delar jag din iakttagelse att gruppen är heterogen. Jag har inte alltför mycket socialt eller annat på helgerna för närvarande, så jag kan ge detta en chans till.
Musicus

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 16:15:47

Jag tror det är bra om man är på plats tidigt när det gäller buffér både luchtid och som AW. Men vi får förstås kompromissa ihop det så det passar alla.

Tänker att det finns risker att vissa saker tar slut, eller platser tar slut om man kommer senare.
Bror Duktig

Inläggav nallen » 2012-12-09 16:33:34

Jag sitter på tåget hemåt när ni börjar på fredag och tyvärr misstänker jag att jag är helt zonkad i skallen så att det inte är någon idé att dyka upp sent (vi har intern release av systemet jag jobbat med att bygga det senaste året, så det blir mycket slipsnissar på dagen).
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 17:09:32

Vad tråkigt att det är så uppbokat för dig. Men om du känner för't sedan ändå så är det bara att ringa/SMS:a och komma.
Bror Duktig

Inläggav Thanatos84 » 2012-12-09 19:11:44

Jobbar tyvärr kvällspass på fredag. Håller ögonen öppna för framtida träffar!
Thanatos84

Anslöt: 2010-02-13

Inläggav Lonya » 2012-12-09 19:14:38

Åååh!

Vad kul det låter, men blir lite nervös av blotta tanken, gulp. Brukar ni vara många?

Mvh, Malin
Lonya

Anslöt: 2011-10-12

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-09 19:20:05

Thanatos84 skrev:Jobbar tyvärr kvällspass på fredag. Håller ögonen öppna för framtida träffar!

Gör det. Kul om det blir fler som gillar att följa med.

Lonya skrev:Åååh!

Vad kul det låter, men blir lite nervös av blotta tanken, gulp. Brukar ni vara många?

Mvh, Malin

Vi har varit från 5 (har jag för mig) till 10 eller drygt det tror jag vi var som flest första gången.

Gillar man att gå ut och äta och ta ett glas av något, samt tycker att det är ok med uteställen och att inte ha 100 %-igt spikade scheman, så brukar man nog passa in på träffarna. Kan tänka mig att det för vissa kan bli för rörigt, men tänker mig också att de inte skulle vara intresserade.

Jag tycker det har fungerat bra på träffarna, och den jobbigaste personen har nog varit jag som alltid vill rekognosera och spana in om annat är bättre, vill liksom kartlägga och få full koll på alla möjligheter. Men nu har jag greppat "systemet" och har inte samma behov av det längre. Tror vi har funnit de bästa ställena nu.
Bror Duktig

Inläggav Svarta » 2012-12-10 18:47:25

Jag kommer också. Det är första gången för mig, så var nu snälla! :D
Svarta

Anslöt: 2011-11-15

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-10 18:54:00

Vad kul! Vi är snälla :) Och vi ska inte springa runt, utan vet var det har varit tillräckligt lugnt. Det enda vi inte vet, är hur det är på Alta Marea just då man äter. Men är man där tidigt, så lär ju många jobba än.
Bror Duktig

Inläggav Svarta » 2012-12-10 19:25:18

Jag ser fram emot att träffa er! :-)Happy
Svarta

Inläggav Svarta » 2012-12-10 19:26:18

Lonya skrev:Åååh!

Mvh, Malin

Det blir första gången för mig också. Kom du med, så är vi två "rookies"... :wink:
Svarta

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-10 19:45:01

Tror inte vi blir jättemånga den här gången, men man vet ju aldrig ;-) Kul med några nya.
Bror Duktig

Inläggav Undefined » 2012-12-12 21:24:39

Hej, det var trevligt idag, du är duktig som ordnar träffar som du gör, trots att du menar vara ironisk med ditt namn :wink:

Jag och en till tjej med asperger kommer gärna på fredag om det är ok? Fast vi kommer nog lite senare på kvällen, vart någonstans befinner ni er då?
Undefined

Anslöt: 2012-10-10

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-12 21:30:53

Hej. Kul om ni kommer. Jag tror inte att jag blir jättesen den dagen dock. När tror ni att ni kommer? Jag åker nog hem vid 21, kanske 22, vet inte.

Vi ska vara på Alta Marea på Linnégatan (minns ej adressen, men hittas snabbt via google), och flyttar vi oss, så kan du SMS:a eller ringa mig. Jag PM:ar mitt telefonnummer.

Jag funderar på om jag orkar till AAFs träff på lördagen, och då kan jag inte bli för sen. Är ganska trött också. Borde nog öva med barnen inför söndagen (de ska spela Måne och sol på gudstjänst, och jag skulle ha spelat på kyrkorgeln, men jag är nog inte klar med legatoövandet tills dess).

Än så länge är det "bara" jag och svarta då som säkert skulle komma för maten. 2-3 som inte vet. Hoppas på fler säkra. Funderade på att ta med maken, men det blir dumt om vi ör för få. Jag inser att det nog inte är kul om man kommer som enda förutom mig, och så har jag maken med mig XD Så då tar jag inte med honom.
Bror Duktig

Inläggav Svarta » 2012-12-12 21:40:45

Kom igen nu folket, lämna inte mig och Bror Duktig i sticket nu! :wink:
Svarta

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-12 21:55:38

Svarta skrev:Kom igen nu folket, lämna inte mig och Bror Duktig i sticket nu! :wink:
+1 :mrgreen:
Bror Duktig

Inläggav KB-inf » 2012-12-12 22:34:53

Jag kommer. Kan inte utläsa någon starttid dock. Jag kan tidigast anlända till restaurang klockan 16:15-16:30. När börjar ni?
KB-inf

Anslöt: 2008-09-02

Inläggav Musicus » 2012-12-12 23:24:46

Jag tror inte att jag hinner med denna träff. Var för optimistisk i mitt förra svar.
Musicus

Inläggav Xzirie » 2012-12-13 10:42:55

Förkylningen från helvetet biter sig envist fast (den fyller 10 dagar idag!), så jag kommer tyvärr inte kunna komma imorgon. :(

Det är ingen som har ett immunförsvar att låna ut, typ över helgen?
Xzirie

Anslöt: 2010-04-12

Återgå till Träffar

Logga in