Behandling av autistiska barn i USA
24 inlägg
• Sida 1 av 1
När man trodde man sett allt. Hur kan man ens komma på tanken att göra som man gör här.
Lägger till en varning för en minst sagt otäck filmsekvens.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15868160.ab
Admin: lade till en varningssymbol.
Lägger till en varning för en minst sagt otäck filmsekvens.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15868160.ab
Admin: lade till en varningssymbol.
Enkelt, varken den sista psykopaten eller idioten är född. Det finns liknande problem i Frankrike vill jag minnas.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Usch, klarar inte av att titta på sådant. Fasansfullt!
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
DIProgan skrev:Trodde de hade kommit längre än så :/
samma här, jag kanske är naiv eller oinformerad men jag trodde att barnaga var förbjudet i alla ciliviserade länder
Såg dethär nyss, på aftonbladet, sätt en varningstriangel på denna tråd tack.
Riktigt hemska bilder.
Riktigt hemska bilder.
Verkligen, i sverige försöker man ju få "överblivna" att begå självmord eller flytta ut på gatan och samtidigt sitta och tycka att de gör fel på andra sidan havet. Hur som, bilder bör väl räcka för en anmälan eller två
Är de robotar eller?! Hur kan de få barnen att lida utan att må dåligt själva?:(
- Autismsmurfen
- Anslöt: 2012-05-20
Colours skrev:i sverige försöker man ju få "överblivna" att begå självmord eller flytta ut på gatan och samtidigt sitta och tycka att de gör fel på andra sidan havet.
Vad menar du?
vad jag har hört så är Sverige ett av dem bästa länderna att leva i om man har någon form av Autism.
Trodde att det handlade om Judge Rotenberg Center.
http://autisticadvocacy.org/2012/04/the ... al-part-3/
http://autisticadvocacy.org/2012/04/the ... al-part-3/
Jagers skrev:vad jag har hört så är Sverige ett av dem bästa länderna att leva i om man har någon form av Autism.
Det vet jag inte vart du har hört, men så upplever jag saken. Men okej, psykiatrin fungerar väl helt okej här.
Varningslapp på "Autism speaks" i USA också.
- plåtmonster
Skrämmande skit. Googlade litet och verkar som det tidigare saknats forskning i ämnet autistiska barn och ECT p.ga etiska och juridiska skäl. Vore kul att veta om de med elpistolerna på något sätt redovisat "behandlingarna" (och till vem).
Någon gissning på vilka länder som hamnar i framkanten?
- plåtmonster
Sammanlagt 75 barn dog mellan 1988 och 2006 efter att skolpersonal använt olämpliga metoder mot barnen. Det är svårt att tro att det är sant. Sverige är OK om man jämför det här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15868160.abAftonbladet skrev:Sammanlagt 75 barn dog mellan 1988 och 2006 efter att skolpersonal använt olämpliga metoder mot barnen. I Kalifornien avled 39 barn mellan 1999 och 2007.
Det finns politiska röster för att införa lagar som inskränker skolpersonalens möjligheter att straffa barn. Men skollobbyister menar att det är upp till skolan och rektorn att bestämma vilka metoder och behandlingar som är lämpliga för specifika barn och inte politiker. Därför har något lagförslag aldrig nått kongressen.
Det är det där amerikanska hatet mot "federal government"; det ska man ha så litet som möjligt. Eller ska man se det som amerikanska optimism, rektorer och läkare vet alltid bäst. Jag tycker föräldrarna borde stämma de skolorna, i synnerhet de föräldrar som förlorat sina barn.
Man ska aldrig sitta på ryggen på en person som ligger nedbrottad; det kan leda till kvävning och död. Vet de inte det i USA?
Det var väl ett sådant fall här i landet som ledde till döden för barnet, men det fick så stor uppmärksamhet att det förhoppningsvis inte upprepas.
Edit: Fallet med tonåringen som "kontrolltogs" till döds står här:
uppdrag-granskning-ikvall-kontrolltagning-t4962.html
ett-forsvar-sort-of-t5035.html
Flawed skrev:USA kommer att bli mer och mer efterblivet i framtiden.
De är redan väldigt efterblivna, utbildningen liksom nyhetsrapporteringen är katastrofal, de riskerar att gå i konkurs pga för höga utgifter och usla möjligheter att skapa nya inkomster.
Jag kan tyvärr inte se filmen här, har läst artikeln och är egentligen inte ett dyft förvånad, USA är ett vidrigt land att växa upp i med handikapp om man inte har gott om pengar.
jojomamma skrev:Sammanlagt 75 barn dog mellan 1988 och 2006 efter att skolpersonal använt olämpliga metoder mot barnen. Det är svårt att tro att det är sant. Sverige är OK om man jämför det här.
Det är alltså 75 barn under en tidsperiod av 18 år, i ett land som har över 300 miljoner invånare, och översatt till svenska mått skulle det röra sig om 3 barn under samma tidsperiod.
Det skrämmande är inte antalet barn, det som verkligen skrämmer är att metoderna är lagliga och satt i system.
Det är inte skrämmande. Smärta är illusoriskt. Fråga de autistiska barnen och se om de känner smärta