Ny AW nu på fredag 30/11?
44 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag röstar för Svensk-Kinesiska tack vare den låga ljudnivån där plus att det känns tryggt att gå någonstans där man varit innan. Går vi dit så käkar jag också, tvärtemot vad jag hade tänkt, men köper nog inte mer dricka sen om vi inte hittar något jättebilligt ställe.
Fortytwo skrev:Jag röstar för Svensk-Kinesiska tack vare den låga ljudnivån där plus att det känns tryggt att gå någonstans där man varit innan. Går vi dit så käkar jag också, tvärtemot vad jag hade tänkt, men köper nog inte mer dricka sen om vi inte hittar något jättebilligt ställe.
Låter rätt ok och bra.
Jag röstar för att vi sedan tar oss till Linnégatan och kartlägger gatans ställen. Vi behöver inte dricka eller köpa överallt, utan jag tänkte att man kan ta en promenad och kika in på varje ställe och se vad de har för mat och priser, samt hur ljudet och trängseln verkar vara. Sedan köper vi där det kostar 29 kr Hittar vi inte det där, så finns det på andra långgatan eller drottninggatan.
Vad säger ni andra? Svensk-kinesiska och sedan Linné?
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Då säger vi så då. 17:00 vid Svensk-kinesiska krogen (de öppnar då), om ingen annan har invändningar eller goda idéer. Fram med dem i så fall, vi kan säkert ändra igen. Meningen är att alla ska vara nöjda.
- Bror Duktig
Verkar som att det finns en hel del ställen med 25-29-kronorsalkohol på Linnégatan, fast de flesta har det bara till 19 eller så. men det finns ju en del med 39-kronors.
- Bror Duktig
Jag följer som sagt glatt med varsomhelst! Mat eller inte spelar ingen roll för mig, öl och gott sällskap är det enda som jag bryr mig om! (Och ölen behöver inte ens vara attackbillig, i synnerhet inte den här tiden på månaden. Jag inser dock att vinpriserna skiljer sig väldigt mycket mer mellan olika ställen.)
(Det är förstås bra om jag vet om jag behöver äta mat eller inte i förväg, men det är det enda. ^^)
Dock vet jag att Bror Duktig har buffémat som intresse och det är hon som anordnar, så att prova nya bufféer är jag alltid med på, i synnerhet om det finns vegetariskt.
Anordna grejer är alltid lurigt, BD, styrkevinare till dig! XD
(Det är förstås bra om jag vet om jag behöver äta mat eller inte i förväg, men det är det enda. ^^)
Dock vet jag att Bror Duktig har buffémat som intresse och det är hon som anordnar, så att prova nya bufféer är jag alltid med på, i synnerhet om det finns vegetariskt.
Anordna grejer är alltid lurigt, BD, styrkevinare till dig! XD
Bror Duktig skrev:Vad säger ni andra? Svensk-kinesiska och sedan Linné?
Låter lysande!
Tja, PC-baren har ju iofs vegetarisk stor buffé för 75 kr inkl öl/vin. Det är lika billigt som svensk-kinesiska. Skillnaden som kanske är mindre önskvärd, är att det verkar bli fullsatt = kanske för högt ljud.
Kings head på 2:a Långgatan har också något liknande, fast samma med fullsattheten där tror jag.
Vi behöver hitta fler avsidesställen.
Kings head på 2:a Långgatan har också något liknande, fast samma med fullsattheten där tror jag.
Vi behöver hitta fler avsidesställen.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Vad säger ni andra? Svensk-kinesiska och sedan Linné?
Okej, det var ett bra koncept sist!
Är inte direkt aktiv på forumet, så jag undrar om denna AW är öppen för alla. I så fall ansluter jag mig gärna.
KB-inf skrev:Är inte direkt aktiv på forumet, så jag undrar om denna AW är öppen för alla. I så fall ansluter jag mig gärna.
Moderator:
Man behöver inte vara aktiv på forumet för att gå på träffar! Träffar som annonseras här brukar vara öppna för alla, om inte annat anges. Se även här: ar-du-osaker-om-traffarna-las-garna-har-t8767.html
KB-inf skrev:Är inte direkt aktiv på forumet, så jag undrar om denna AW är öppen för alla. I så fall ansluter jag mig gärna.
Ja, det är bara att komma.
Vi ses innanför dörrarna på Svensk-kinesiska kl 17. Ranängsgatan vid hållplats Svingeln.
nallen skrev:Lycka till, jag har fullt upp med resande även den här veckan.
Trist att du har så fullt upp, men såklart bra att ha jobb och självständig ekonomi. Hoppas du kan komma med andra gånger. Det är alltid trevligt.
Och får du plötsligt möjlighet att komma på något du sagt att du inte kan, så är det bara att komma.
- Bror Duktig
Sv: Re: Ny AW nu på fredag 30/11?
Vildsvin skrev:Jobbet kallade tyvärr.
Ok. Vad trist. Hoppas du kan följa med en annan gång.
Sitter på 6:an och är på väg dit nu. 6:an = sightseeing runt hela stan (men slipper frysa - ingen lust att sitta på en hållplats 40 min).
- Bror Duktig
*trööött*
Tack för igår. Nu behöver jag nog inte rekognosera så mycket mer. Har fattat strukturen.
Av en slump gick vi förbi Solrosen, och till Nallen kan vi meddela att man kan äta där på kvällen precis som på dagen, så vi kan börja en AW där nästa gång.
Och efter mycket testande, har vi väl kommit fram till att vi hamnar på lugna Alta Marea resten av kvällen. Lugnt ställe med billigaste drickat. Linnégatan.
Nästa gång tänkte vi kanske börja med Alta Mareas italienska AW-buffé för 56 kr (de börjar 15:30! Men slutar 18 med buffén. Lagom tycker jag iofs). Öl och vin 39 kr hela kvällen. De stänger 23, eller senare om man sitter kvar (de stänger 23 om det är tomt på folk).
Skulle det visa sig inte passa med deras mat eller är för mycket folk, så finns ju Istället jämte, med minibuffé för 20 kr (man blir mätt i alla fall, och äl/vin 36 kr till 19:00).
Jag ska också hålla koll på Ada's, tacobuffé och ok priser, men är det liveband, så blir man ju knäpp av stress.
Jag har märkt att jag klarar rätt hög ljudnivå av röster, typ bamba/matsal, men lägger man till musik så känns det som härdsmälta i hjärnan. Jag klarar stress som inte är så uppvarvande. Blir liksom "stressdrogad" av hög ljudnivå av enbart röster, men totalt uppskruvat och härdsmältestressad av en massa musik som dunkar (om det inte är favvomusiken, för då hjälper psykologiska faktorer in och man njjuter av musiken i stället för att undra hur man ska kunna prata).
Jag har funderat på när vi kan gå ut nästa gång. Ge gärna input. Om två veckor är det Hängmattan på onsdagen. Kanske för tidigt med fredagen då.
Fast hmm... veckan efter är det min yngsta sons födelsedag på fredagen... Så om vi ska ut före jul, får det bli 14/12. Är det någon som vill med då, när vi har haft Hängmattan två dagar före?
Kom mycket gärna med input så jag slipper planera ensam utan att veta hur folk vill.
14/12 är alltså enda fredagen jag kan före jul.
Tack för igår. Nu behöver jag nog inte rekognosera så mycket mer. Har fattat strukturen.
Av en slump gick vi förbi Solrosen, och till Nallen kan vi meddela att man kan äta där på kvällen precis som på dagen, så vi kan börja en AW där nästa gång.
Och efter mycket testande, har vi väl kommit fram till att vi hamnar på lugna Alta Marea resten av kvällen. Lugnt ställe med billigaste drickat. Linnégatan.
Nästa gång tänkte vi kanske börja med Alta Mareas italienska AW-buffé för 56 kr (de börjar 15:30! Men slutar 18 med buffén. Lagom tycker jag iofs). Öl och vin 39 kr hela kvällen. De stänger 23, eller senare om man sitter kvar (de stänger 23 om det är tomt på folk).
Skulle det visa sig inte passa med deras mat eller är för mycket folk, så finns ju Istället jämte, med minibuffé för 20 kr (man blir mätt i alla fall, och äl/vin 36 kr till 19:00).
Jag ska också hålla koll på Ada's, tacobuffé och ok priser, men är det liveband, så blir man ju knäpp av stress.
Jag har märkt att jag klarar rätt hög ljudnivå av röster, typ bamba/matsal, men lägger man till musik så känns det som härdsmälta i hjärnan. Jag klarar stress som inte är så uppvarvande. Blir liksom "stressdrogad" av hög ljudnivå av enbart röster, men totalt uppskruvat och härdsmältestressad av en massa musik som dunkar (om det inte är favvomusiken, för då hjälper psykologiska faktorer in och man njjuter av musiken i stället för att undra hur man ska kunna prata).
Jag har funderat på när vi kan gå ut nästa gång. Ge gärna input. Om två veckor är det Hängmattan på onsdagen. Kanske för tidigt med fredagen då.
Fast hmm... veckan efter är det min yngsta sons födelsedag på fredagen... Så om vi ska ut före jul, får det bli 14/12. Är det någon som vill med då, när vi har haft Hängmattan två dagar före?
Kom mycket gärna med input så jag slipper planera ensam utan att veta hur folk vill.
14/12 är alltså enda fredagen jag kan före jul.
- Bror Duktig
Det beror förstås helt på hur mitt bankkonto mår då. Jag tänkte ju åka till Örebro med en massa omkostnader i veckan. Vi får se hur pank jag är när jag kommer tillbaka
Bror Duktig skrev:Av en slump gick vi förbi Solrosen, och till Nallen kan vi meddela att man kan äta där på kvällen precis som på dagen, så vi kan börja en AW där nästa gång.
Vi får se vad det kan bli efter den 14:e
Sktiv gärna orten i trådrubriken, inte alla fattar att det t.ex. är Hamngatan i GBG som avses.
Och man slipper läsa om träffar i orter man ändå inte kan besöka.
nallen skrev:Bror Duktig skrev:Av en slump gick vi förbi Solrosen, och till Nallen kan vi meddela att man kan äta där på kvällen precis som på dagen, så vi kan börja en AW där nästa gång.
Vi får se vad det kan bli efter den 14:e
PM:a eller så om när du kan. Jag planerar gärna in så att så många som möjligt har möjlighet att komma, om det går (ibland är det ju motsatta behov, och då får vi väl gå två gånger
Dagobert skrev:Sktiv gärna orten i trådrubriken, inte alla fattar att det t.ex. är Hamngatan i GBG som avses.
Ok, ska försöka tänka på det. Men nu är datumet förbi ändå, så kanske inte spelar roll med denna tråd (annars kan du ju anmäla den för ändring).
- Bror Duktig