Det senaste forumavbrottet!
Tekniker:
Forumservern hade hängt sej. Utredning om det pågår. Hur länge var forumet nere för dej som läser det här?
Forumservern hade hängt sej. Utredning om det pågår. Hur länge var forumet nere för dej som läser det här?
Jag märkte det runt 5.30 och kom åt det igen runt 11.45
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Uppdateringen på chatten slutade funka vid midnatt åt mig. Sen kom jag in nu.
Det hänger sig fortfarande för i vissa ämnestrådar kommer vissa inlägg i helt fel ordning.
Det hänger sig fortfarande för i vissa ämnestrådar kommer vissa inlägg i helt fel ordning.
Jag tror klockan var runt 02 i natt när jag märkte att det hade hängt sig.
- trettontecken
- Anslöt: 2012-11-21
Strax efter midnatt så fick jag inte längre upp sidorna, laddningen gick extremt trögt och jag gav upp!
Fick "Kan inte posta så snart igen" problem efter avbrottet som avhjälptes genom att klicka in nej till sommartidsförändringar vilket gjorde att timestamps visar rätt tid igen.
11:40 slapp jag in. Då var de senaste inläggen skrivna några minuter efter midnatt.
Generalen verkade härja på forumet hela natten och morgonen vad jag kunde se.
Iridia skrev:Generalen verkade härja på forumet hela natten och morgonen vad jag kunde se.
Hen missade jag totalt.
Tekniker:
Det verkar som om avbrottet har ställt till med oreda i databasen, speciellt chattåtkomsten verkar ha påverkats. Problemet kommer förhoppningsvis att lösas inom de närmaste veckorna. ;-D
(Igångsättningssvårigheter? ;-D )
Det verkar som om avbrottet har ställt till med oreda i databasen, speciellt chattåtkomsten verkar ha påverkats. Problemet kommer förhoppningsvis att lösas inom de närmaste veckorna. ;-D
(Igångsättningssvårigheter? ;-D )
kullan skrev:Har servern fått Asperger? :wink:
LOL! Ja det verkar inte bättre! :-D
Trodde det var bara för mig men ja typ vid midnatt som vissa sagt ja.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
weasley skrev:kullan skrev:Har servern fått Asperger?
LOL! Ja det verkar inte bättre!
Kullan, weasley... ni är roliga tycker jag
Felrapport. Runt midnatt så varierade forumet mellan att inte svara alls och att komma med felmess under minst en timme. Sen somnade jag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Vi har lite strul med tekniken just nu, forumet är tidvis inte nåbart. Bästa weasley jobbar med problemet och vi hoppas komma till rätta med det här så fort som möjligt. Dock kan flera korta avbrott följa under kvällen vid omstart av servern.
Har dubbel- och trippelkollat alla konfar nu så allt borde rulla på räls förhoppningsvis. Passade på att uppgradera med lite extra minne också.
Rapportera gärna i tråden om ni träffar på några fler konstiga fel på forumet de närmsta dagarna.
Rapportera gärna i tråden om ni träffar på några fler konstiga fel på forumet de närmsta dagarna.
Exakt vid midnatt var forumet ej tillgängligt, var borta i dryga 5 minuter.
Är det någon konstig kod som gör att forumet tappar kontakten med tekniken. Alltså nåt fel måste det va.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter