Bostadstillägg och blanketter

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav filiokus » 2012-11-23 15:09:35

Jag behöver skicka in blanketter som heter Inkomstdeklaration och Utbetalningsbesked.
Så här står det: "Inkomstdeklarationen, även gul- och vitrandiga specifikationen".

Jag gjorde inkomsdeklarationen online, samt när jag loggar in på Skatteverket så finns det bara kvittens att skriva ut(?).
Har det kommit hem i brevlådan specifikationen?
Räcker det att skicka kvittensen som man skriver ut från skatteverket.se?

Sedan vet jag inte om jag fått något utbetalningsbesked, jag har ju inte jobbat utan enbart haft aktivitetsersättning/bostadstillägg.

Admin: flyttade tråden från Aspergare och vården.
filiokus
Ny medlem

Anslöt: 2010-09-15

Inläggav Kanin » 2012-11-23 16:03:47

Jag hade slängt pappersdeklarationen (jag fick den nästan ett år tidigare) när det var dags för mig att skicka in blanketten senast. Jag skickade istället utskrifter av kvittens plus allt under "Kontrollera" (sammanställning, tjänst, kapital, avdrag) och min ansökan godkändes utan problem.

Du behöver inte skicka med utbetalningsbesked för inkomster från Försäkringskassan, eftersom som de uppgifterna hämtas från deras interna register.
Kanin

Anslöt: 2011-09-20

Inläggav filiokus » 2012-11-23 19:49:53

Tack, så mao loggade du in på skatteverket samt skrev ut "Kvittens", sedan verkar det som att jag måste kopiera texten för "Kontrollera" att klistra in i Word för jag tror inte att den har Skriva ut knapp på skatteverkets hemsida.

Kanin skrev:Jag hade slängt pappersdeklarationen (jag fick den nästan ett år tidigare) när det var dags för mig att skicka in blanketten senast. Jag skickade istället utskrifter av kvittens plus allt under "Kontrollera" (sammanställning, tjänst, kapital, avdrag) och min ansökan godkändes utan problem.

Du behöver inte skicka med utbetalningsbesked för inkomster från Försäkringskassan, eftersom som de uppgifterna hämtas från deras interna register.
filiokus
Ny medlem

Anslöt: 2010-09-15

Inläggav Kanin » 2012-11-24 8:22:12

filiokus skrev:Tack, så mao loggade du in på skatteverket samt skrev ut "Kvittens", sedan verkar det som att jag måste kopiera texten för "Kontrollera" klistra in i Word för jag tror inte att den har skriva ut knapp på skatteverkets hemsida.

Du kan använda webbläsarens egna alternativ för att skriva ut (Ctrl+P, Meny->Skriv ut..., etc.).
Kanin

Anslöt: 2011-09-20

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in