Raggningstekniker AS - NT
Pemer skrev:Sedan har jag rent allmänt den personliga erfarenheten av dejtingsajter med matchningsfunktioner att damerna man möter inte tror ett jävla dugg på en enormt hög matchning enligt sajtens funktion för det. Har de en magkänsla av "nääää... han är inget...." så spelar det ingen roll om sajtens matchfunktion säger "Grattis, 100% matchning - Go for it!!!"
Då har de inte följt det som står i reklamen (kanske borde stå på själva sajten också):
Vi människor tror ofta att det är instinkten och attraktionen som hjälper oss att träffa rätt. Men riktigt så enkelt är det inte alltid. Att du verkligen ska fastna för en annan människa beror på en kombination av hur ni är som personer, era vanor och intressen.
En fördel med en dyr sajt skulle kunna vara att äldre, klokare och förhoppningsvis mer seriösa sökande kommer dit. Alltså inte 20-åriga killar som bara vill ha KK och dito tjejer som vill "tas med storm".
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 13:58:54, redigerad totalt 1 gång.
Jag kunde inte motstå frestelsen att leta upp mitt gamla parshipresultat:
Om Bjäbbis alltså:
"I ditt beteende låter du dig gärna styras av dina instinkter och ger ofta och gärna efter för dina behov (62%). Eftersom du dessutom är rätt så realistisk och försiktig (förståndandel 28%) har du yttre framgång. Känslor spelar för det mesta ingen stor roll (känsloandel 10%) när du tar dina beslut.
Tips för partnerval
Din njutnings- och livsglädje smittar av sig till många människor. Men speciellt i en relation bör du mera bemöda dig att visa dina känslor. När du inte vågar visa hjärtliga känslobetonade moment framstår du lite kylig och dina beslut verkar möjligtvis egoistiska. Inom yrkeslivet kan detta vara absolut lämpligt men en kvinna som söker en äkta manlig partner önskar sig när allt kommer omkring mera tillgivenhet och ett varmt hjärta. I en parrelation bör du uppskatta dessa egenskaper mera. I ett parförhållande bör du försöka att bemöta mannen som möjliggör att du kan ännu mer utveckla och visa ett varmt hjärta. "
I realiteten ger jag inte mycket för det testet eftersom jag är en utpräglad känslomänniska och inte har minsta problem med att visa känslor eller vart jag står känslomässigt...
Om Bjäbbis alltså:
"I ditt beteende låter du dig gärna styras av dina instinkter och ger ofta och gärna efter för dina behov (62%). Eftersom du dessutom är rätt så realistisk och försiktig (förståndandel 28%) har du yttre framgång. Känslor spelar för det mesta ingen stor roll (känsloandel 10%) när du tar dina beslut.
Tips för partnerval
Din njutnings- och livsglädje smittar av sig till många människor. Men speciellt i en relation bör du mera bemöda dig att visa dina känslor. När du inte vågar visa hjärtliga känslobetonade moment framstår du lite kylig och dina beslut verkar möjligtvis egoistiska. Inom yrkeslivet kan detta vara absolut lämpligt men en kvinna som söker en äkta manlig partner önskar sig när allt kommer omkring mera tillgivenhet och ett varmt hjärta. I en parrelation bör du uppskatta dessa egenskaper mera. I ett parförhållande bör du försöka att bemöta mannen som möjliggör att du kan ännu mer utveckla och visa ett varmt hjärta. "
I realiteten ger jag inte mycket för det testet eftersom jag är en utpräglad känslomänniska och inte har minsta problem med att visa känslor eller vart jag står känslomässigt...
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 13:58:54, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Fortsatt Parshipresultat:
Här kommer resten. Om ni ursäktar min exhibitionism i sammanhanget skulle jag tro att det ger en bra hint om vad det går ut på.
En del stämmer rätt bra och en del stämmer inte för fem öre. Lägga ner tid på det här kan nog vara en kul grej men jag skulle inte lita till det.
Förutom nedanstående så finns det ytterligare en flik i testresultatet som består av en massa stapeldiagram vilka nog är den roligaste delen av testet. Dessa säger att jag är instinktsstyrd och okonventionell, väldigt lite huslig och har en låg önskan efter ett ordnat liv vilket kan stämma. Den påstår också att jag har en låg önskan efter partnernärhet vilket är blaj.
HANTERING AV KONFLIKTER
"Du är van att lösa dina problem med viljestyrka och självhädelse (45%). Din harmoniseringsvilja (15%), din storsinthet (22%) och din tendens att dra dig tillbaka (18%) är däremot jämförelsevis lite utpräglade. Om du har bestämt dig för någonting så kan ingen hindra dig från att avstå från detta. Din målmedvetenhet och din viljestyrka är idealiska förutsättningar för framgång inom yrkeslivet. Men var medveten om att din omgivning kan få intrycket att du är alltför kompromisslös när du driver igenom din vilja för att nå dina mål.
Tips för partnerval
Du löser ett problem direkt på ett spontant och aktivt sätt - ibland utan hänsyn till förluster. Det kan vara till fördel inom yrkeslivet - men det kan leda till problem människor emellan: Tänk på att inte alla har samma styrka som du och ibland är det svårt att gå ur vägen för dig i rätt tid. Men speciellt i en relation är det viktigt att kunna kompromissa och ta hänsyn till den andres önskemål och behov. En partner som inte bara accepterar din utpräglade viljestyrka utan även gillar den passar bäst för dig.
DRIFT VS SJÄLVKONTROLL
Ditt testresultat
Du önskar dig en lugn och ordnat parrelation. Ett bra förhållande till grannar och vänner tycker du är viktigt. Men ibland har du möjligtvis känslan att du gärna skulle vilja sätta mer fart på ditt liv.
Tips för partnerval
Om du söker en partner bör du försöka hitta en man som är en utpräglad handlingsmännniska och som kan begeistra dig för gemensamma saker men samtidigt förstår att inte alltid köra över dig. För en partner som alltid är handlingskraftig skulle förmodligen slita på dina nerver i längden.
MANLIGA SIDA
"Ditt testresultat
Du föredrar en relation som är präglad av lugn och harmoni. Du vill inte bli fixerad vid typiskt kvinnlig rollbeteende utan behöver utrymme för att kunna leva ut din drivkraft och målmedvetenhet. Du tar ibland gärna initiativ på områden som sägs tillhöra mannen.
Tips för partnerval
För dig är det absolut självklart att fatta gemensamma beslut i en parrelation. Du trivs bäst med en man som delar din inställning i detta avseende och som tycker det är viktigt att ha en livskamrat i kvinnan. "
ÖNSKAN EFTER PARTNERNÄRHET
"Ditt testresultat
Hur mycket inre närhet till partnern önskar du dig? Som du ser i bilden är din önskan efter partnernärhet jämförelsevis mindre utpräglad än hos dom flesta kvinnorna. . Du drar dig gärna tillbaka ibland. Ständig närhet till partnern är inte precis det vad du söker i en parrelation - du skulle känna dig insnärjd och i längden bli lite nervös. För dig är det viktigt att var och en kan ägna sig åt sina intressen - huvudsaken är att man har förtroende för varandra.
Tips för partnerval
Ge akt på att du väljer en partner som ger dig det nödvändiga utrymmet och som ibland gärna ägnar sig själv åt sina egna tankar och intressen.
Många män önskar sig en större inre närhet i en parrelation än dom får. Det borde inte vara svårt för dig att närma dig dessa förväntningar och därmed höja chanserna till ett harmonisk kärleksförhållande. "
Här kommer resten. Om ni ursäktar min exhibitionism i sammanhanget skulle jag tro att det ger en bra hint om vad det går ut på.
En del stämmer rätt bra och en del stämmer inte för fem öre. Lägga ner tid på det här kan nog vara en kul grej men jag skulle inte lita till det.
Förutom nedanstående så finns det ytterligare en flik i testresultatet som består av en massa stapeldiagram vilka nog är den roligaste delen av testet. Dessa säger att jag är instinktsstyrd och okonventionell, väldigt lite huslig och har en låg önskan efter ett ordnat liv vilket kan stämma. Den påstår också att jag har en låg önskan efter partnernärhet vilket är blaj.
HANTERING AV KONFLIKTER
"Du är van att lösa dina problem med viljestyrka och självhädelse (45%). Din harmoniseringsvilja (15%), din storsinthet (22%) och din tendens att dra dig tillbaka (18%) är däremot jämförelsevis lite utpräglade. Om du har bestämt dig för någonting så kan ingen hindra dig från att avstå från detta. Din målmedvetenhet och din viljestyrka är idealiska förutsättningar för framgång inom yrkeslivet. Men var medveten om att din omgivning kan få intrycket att du är alltför kompromisslös när du driver igenom din vilja för att nå dina mål.
Tips för partnerval
Du löser ett problem direkt på ett spontant och aktivt sätt - ibland utan hänsyn till förluster. Det kan vara till fördel inom yrkeslivet - men det kan leda till problem människor emellan: Tänk på att inte alla har samma styrka som du och ibland är det svårt att gå ur vägen för dig i rätt tid. Men speciellt i en relation är det viktigt att kunna kompromissa och ta hänsyn till den andres önskemål och behov. En partner som inte bara accepterar din utpräglade viljestyrka utan även gillar den passar bäst för dig.
DRIFT VS SJÄLVKONTROLL
Ditt testresultat
Du önskar dig en lugn och ordnat parrelation. Ett bra förhållande till grannar och vänner tycker du är viktigt. Men ibland har du möjligtvis känslan att du gärna skulle vilja sätta mer fart på ditt liv.
Tips för partnerval
Om du söker en partner bör du försöka hitta en man som är en utpräglad handlingsmännniska och som kan begeistra dig för gemensamma saker men samtidigt förstår att inte alltid köra över dig. För en partner som alltid är handlingskraftig skulle förmodligen slita på dina nerver i längden.
MANLIGA SIDA
"Ditt testresultat
Du föredrar en relation som är präglad av lugn och harmoni. Du vill inte bli fixerad vid typiskt kvinnlig rollbeteende utan behöver utrymme för att kunna leva ut din drivkraft och målmedvetenhet. Du tar ibland gärna initiativ på områden som sägs tillhöra mannen.
Tips för partnerval
För dig är det absolut självklart att fatta gemensamma beslut i en parrelation. Du trivs bäst med en man som delar din inställning i detta avseende och som tycker det är viktigt att ha en livskamrat i kvinnan. "
ÖNSKAN EFTER PARTNERNÄRHET
"Ditt testresultat
Hur mycket inre närhet till partnern önskar du dig? Som du ser i bilden är din önskan efter partnernärhet jämförelsevis mindre utpräglad än hos dom flesta kvinnorna. . Du drar dig gärna tillbaka ibland. Ständig närhet till partnern är inte precis det vad du söker i en parrelation - du skulle känna dig insnärjd och i längden bli lite nervös. För dig är det viktigt att var och en kan ägna sig åt sina intressen - huvudsaken är att man har förtroende för varandra.
Tips för partnerval
Ge akt på att du väljer en partner som ger dig det nödvändiga utrymmet och som ibland gärna ägnar sig själv åt sina egna tankar och intressen.
Många män önskar sig en större inre närhet i en parrelation än dom får. Det borde inte vara svårt för dig att närma dig dessa förväntningar och därmed höja chanserna till ett harmonisk kärleksförhållande. "
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 13:58:54, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
Nej. Det är kvasivetenskapliga mallar gjorda för att få folk att bli pröjsande medlemmar. De tror att de gjort sig lite mer seriösa än andra datingsiter för att de hyrt in ngn "psykolog" eller terapeut.
Det är självklart rena tramset, personkemi är nämligen inte någon exakt vetenskap.
Det är självklart rena tramset, personkemi är nämligen inte någon exakt vetenskap.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 13:58:54, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jo likheten är slående! För övrigt rekommenderar matchningstjänsten i första hand en 28-årig truckförare och MC-kille!
För min egen del slås jag av att så mycket handlar om personliga egenskaper och så lite om värderingar och intressen vilket för mig är avgörande om jag ska gå in i en relation, speciellt värderingar.
Man kan köpa mycket olikheter om man har liknande värderingar och upplever att man strävar mot samma sak, men står man längre från varandra värderingsmässigt så blir det svåra att stå ut med varandras egenheter.
En tredje sak som är viktigt är ju hur man överensstämmer sexuellt och där ger ju inte heller testet någon som helst hint.
För min egen del slås jag av att så mycket handlar om personliga egenskaper och så lite om värderingar och intressen vilket för mig är avgörande om jag ska gå in i en relation, speciellt värderingar.
Man kan köpa mycket olikheter om man har liknande värderingar och upplever att man strävar mot samma sak, men står man längre från varandra värderingsmässigt så blir det svåra att stå ut med varandras egenheter.
En tredje sak som är viktigt är ju hur man överensstämmer sexuellt och där ger ju inte heller testet någon som helst hint.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
KrigarSjäl skrev:Nej. Det är kvasivetenskapliga mallar gjorda för att få folk att bli pröjsande medlemmar. De tror att de gjort sig lite mer seriösa än andra datingsiter för att de hyrt in ngn "psykolog" eller terapeut.
Nej men det som kan vara bra i sammanhanget är att det får folk att fundera i de här banorna i stället för ytligheter som om han eller hon är "snygg" osv. Om man går vidare till att i stället ställa frågorna om någons personlighet och det gör möjligen att man kan få en annan start.
För min egen del har jag inte tålamod till sånthär blaj och det gör också att man riskerar att snöa in för mycket på föreställningar om en person som man inte ens har kommunicerat med.
Realtid passar bjäbbisar bättre!
- Bjäbbmonstret
Så det är inte viktigt att man finner eventuella partners snygga?
Det är väl för f-n utseendet man tänder på, eller har jag missat något?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Så det är inte viktigt att man finner eventuella partners snygga?
Min pojkvän är inte speciellt snygg. Jag tänder på honom i alla fall. Du har nog missat något.
- Bjäbbmonstret
weasley skrev:Man vet inte om en person är snygg eller inte förrän man känner honom/henne.
*tycker*
Nja. Kan stämma i vissa fall för det går alltid att hitta något vackert på alla. Men vad är det som säger att man inte kan attraheras av en person som man kan erkänna som ful?
- Bjäbbmonstret
weasley skrev:Man vet inte om en person är snygg eller inte förrän man känner honom/henne.
*tycker*
Det dummaste jag hört!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag tänder på ögon, röst och händer, på ett ytligt plan.
En person jag var ihop med hade mycket vackra fötter. Jag använde stora delar av mina gymnasieår åt att studera en killes nacke som jag fann väldigt attraktiv. Jag tänder ytterst sällan på killar som är muskulösa utan allmänt sett är de ofta endera magra eller har övervikt.
En person jag var ihop med hade mycket vackra fötter. Jag använde stora delar av mina gymnasieår åt att studera en killes nacke som jag fann väldigt attraktiv. Jag tänder ytterst sällan på killar som är muskulösa utan allmänt sett är de ofta endera magra eller har övervikt.
- Bjäbbmonstret
Utseendet är inte viktigaste för mig utan insidan, men anser att det är lögn o. påstå att utseendet inte betyder ngt. alls.
Tycker du har en poäng, Weasley. Jag har inte tänkt så förut.
Tycker du har en poäng, Weasley. Jag har inte tänkt så förut.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 3 gånger.
Vissa - många, antagligen de flesta (?) - är helt beroende av att tycka någon de möter är snygg för att kunna känna någon som helst attraktion och bli tända. Det verkar vara klart flest av dem på kontaktsajter på nätet...
Sedan är vi en del andra som kan bli tända i samklang med pirret när man känner mer och mer hur mycket man tycker om någon.
Man kan t ex mötas som jag mötte min senaste helt nya kvinnliga vän, på nätet, börja skriva om något, hitta tillräckligt mycket kemi för att tjöta vidare som vänner, glida över till MSN, seriöst börja prata om att ses, och till sist blir det av, och det känns fullkomligt "shit, vad jag gillar henne".
I ett sådant läge blir fysiska ömsinta jag intresserad av mer och mer beröring, ta lite extra chanser att kramas... och när en vänskap väl kommer dit kan vad som helst hända. Och det kan ju hända helt utan att man från första gången man möttes hade tyckt att motparten var någon jätteskönhet. Eller utan att man ens hade sett ett foto när man började skriva, och kanske inte ens sett foton innan man ses. Jag vet exempel på att det har hänt.
Men når en sådan utveckling ända till att kemin har bubblat sig fram till att man börjar kramas, kyssas, hångla... och mer... då tycker man garanterat vid det laget att motparten är jättevacker. Därav alltså talesättet "du älskar inte någon för att hon är vacker, hon är vacker för att du älskar henne".
Många, många i den förstnämnda gruppen som måste se någon och tycka "wow, vad snygg" där och då för att över huvud taget kunna uppbåda sådana känslor som att bli tänd, kåt osv... verkar inte kunna föreställa sig den sistnämnda sortens utveckling alls, inte ha på kartan att attraktion mellan två människor kan uppstå på det sättet.
Det är just att den sorten verkar dominera såpass på kontaktsajterna på nätet jag har konstaterat och skrivit så många gånger om förr i olika sådana här trådar.
Själv är jag rätt uppenbart en typ av kille som i varje fall mycket få skulle kunna upptäcka annat än på det sistnämnda sättet - de som bara kan falla för människor på det första sättet kan nog aldrig se mig.
Och det där måste väl nästan ses som en slags funktionsnedsättning? Det är en viktig funktion där man helt klart har nedsatt förmåga.
Hur många missar inte den bästa partner de annars kunde ha mött för att de inte hade förmåga att upptäcka honom eller henne den gång de möttes? Vad säger att inte den finaste tjej jag hade kunnat möta här i världen råkade vara en sådan som funkar på det förstnämnda sättet?
Sedan är vi en del andra som kan bli tända i samklang med pirret när man känner mer och mer hur mycket man tycker om någon.
Man kan t ex mötas som jag mötte min senaste helt nya kvinnliga vän, på nätet, börja skriva om något, hitta tillräckligt mycket kemi för att tjöta vidare som vänner, glida över till MSN, seriöst börja prata om att ses, och till sist blir det av, och det känns fullkomligt "shit, vad jag gillar henne".
I ett sådant läge blir fysiska ömsinta jag intresserad av mer och mer beröring, ta lite extra chanser att kramas... och när en vänskap väl kommer dit kan vad som helst hända. Och det kan ju hända helt utan att man från första gången man möttes hade tyckt att motparten var någon jätteskönhet. Eller utan att man ens hade sett ett foto när man började skriva, och kanske inte ens sett foton innan man ses. Jag vet exempel på att det har hänt.
Men når en sådan utveckling ända till att kemin har bubblat sig fram till att man börjar kramas, kyssas, hångla... och mer... då tycker man garanterat vid det laget att motparten är jättevacker. Därav alltså talesättet "du älskar inte någon för att hon är vacker, hon är vacker för att du älskar henne".
Många, många i den förstnämnda gruppen som måste se någon och tycka "wow, vad snygg" där och då för att över huvud taget kunna uppbåda sådana känslor som att bli tänd, kåt osv... verkar inte kunna föreställa sig den sistnämnda sortens utveckling alls, inte ha på kartan att attraktion mellan två människor kan uppstå på det sättet.
Det är just att den sorten verkar dominera såpass på kontaktsajterna på nätet jag har konstaterat och skrivit så många gånger om förr i olika sådana här trådar.
Själv är jag rätt uppenbart en typ av kille som i varje fall mycket få skulle kunna upptäcka annat än på det sistnämnda sättet - de som bara kan falla för människor på det första sättet kan nog aldrig se mig.
Och det där måste väl nästan ses som en slags funktionsnedsättning? Det är en viktig funktion där man helt klart har nedsatt förmåga.
Hur många missar inte den bästa partner de annars kunde ha mött för att de inte hade förmåga att upptäcka honom eller henne den gång de möttes? Vad säger att inte den finaste tjej jag hade kunnat möta här i världen råkade vara en sådan som funkar på det förstnämnda sättet?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:En fördel med en dyr sajt skulle kunna vara att äldre, klokare och förhoppningsvis mer seriösa sökande kommer dit. Alltså inte 20-åriga killar som bara vill ha KK och dito tjejer som vill "tas med storm".
Sommar skrev: Det tror jag oxå, men någon helt seriös detingsajt lär man aldrig finna.. Däremot inte sagt att de mer seriösa inte går att använda. Dock bör man akta sig för de mindre seriösa o. var vaksam var man kommer för sv*n finns det tyvärr överallt. Lunarstorm o. Wilda webben tycker jag är förfärliga o. det finns säkert fler.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Sajter som har funkat för folk jag känner är Möteplatsen, Spraydate och Norrlandskontakten. Killen som dejtade flera tjejer från Spraydate klagade över att flertalet inte var så seriösa men sa att urvalet var större än på Norrlandskontakten. Han som fann en flickvän på Möteplatsen fick hålla på ungefär ett år först.
- Bjäbbmonstret
*tycker*
Mycket bra uttryckt! Jag vidhåller, som jag nog skrivit en eller annan gång förr, att jag tycker det är något slags tillkortakommande att vara såpass låst vid enbart eller ens mest det yttre.
Förmåga att attraheras av ett vackert inre verkar vara en svår konst för många. De flesta kan det väl säkert i varierande grad, det är väl bara en fråga om hur mycket man väljer att ta vara på de aspekterna eller skjuta dem ifrån sig.
Egentligen förstår väl ändå vem som helst mycket väl att det är en kombination av både inre och yttre som avgör hur man kommer att kunna trivas med någon för lång tid, kanske livet ut.
Men just det här med den initiala attraktionen är väl något slags grundinställning att gå mest på det yttre. Det är ju logiskt, det måste väl vara de instinkter som sitter i reptilhjärnan, från en tid då vi inte var dagens människor som gärna har matchande värderingar och tankar om saker, liknande vanor och intressen och så...
...medan förmågan till "inre attraktion" är mer en fråga om att kunna koppla in och använda helt andra sorters tankar eller instinkter också i samma process.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:*tjatar vidare på temat att jag är mer lik kvinnorna än Nallen här (Bjäbbis 19:34 t.ex.). Inte för att inte W, B & A skulle begripa att det är möjligt, men för att jag undrar hur jag (och hur många män till?) ska ruska av mig den där förbannade fördomsstämplingen om hurdan jag är som man. Jag behöver inte möta fler kvinnor som - vet hurdan jag är. Eller som fungerar likt Nallen (istället unnar jag honom att möta några sådana)*
Du menar att du inte vill möta fler kvinnor som tror sig veta hur du är, enligt stereotyperna?
Enligt stereotypen är en man alltid på jakt och ju fler nedlagda byten desto bättre.
Och det värsta är att många män själva tycks älska dessa stereotyper och ivrigt försäkrar att de är "riktiga män". Som jag läst på Flashback "riktiga män tittar på porr, annars är de bögar". Eller "riktiga män kan inte vara kompisar med kvinnor, i så fall är de bögar el kvinnorna fula". En riktig man har tjejkompisar bara för att sätta på dem vid lämpligt tillfälle. Riktiga kompisar är förstås bara andra män. Eller så gillar han tjejer som kompisar men skulle tillfälle yppa sig så sätter han förstås på dem. (Borde jag oroa mig för dottern som just nu är utomlands för att hälsa på en killkompis?)
Nog för att jag tycker kvinnorollen kan verka trång. Men mansrollen verkar ännu trängre. Kanske för att den är så negativ: Man får inte vara som en kvinna, inte som en bög, inte vara känslig (då är man ju kvinnlig el bögig) etc.
Många flickor/kvinnor har mött killar/män som uppför sig enligt modell 1A (tuff player), så de reagerar väl själva med ryggmärgen till slut. Möjligen är det själva krogmiljön som uppmuntrar till att följa en mall.
(Jag anar att många på Flashback är unga (och bittra?) killar, men tycker det är synd att de är så fast i gamla könsrollsmönster och antifeminism.)
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Jag tror inte ett dugg på att dejtingsajternas matchning funkar för oss. Speciellt inte om de använder sig av "personlighetstester". Som sagt, två av fem dimensioner i big-five, och säkert lika många i MBTI, har stark anknytning till AS på ett dåligt sätt. Introvert för det är ett annat sätt att säga att man inte gillar att vara social, och "neurotisk" för det är ett rent sätt att mäta hur pass illa behandlad man blivit. Att en dejting-sajt skulle kunna göra bra matchningar baserat på detta låter osannolikt.
Iaf bättre matchningar än vid okulärbesiktning på krogen kanske?
Man skulle ju kunna tänka sig en speciell datingsajt bara för aspergare. Kanske det finns såna i USA t ex.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Sajter som har funkat för folk jag känner är Möteplatsen, Spraydate och Norrlandskontakten. Killen som dejtade flera tjejer från Spraydate klagade över att flertalet inte var så seriösa men sa att urvalet var större än på Norrlandskontakten. Han som fann en flickvän på Möteplatsen fick hålla på ungefär ett år först.
Match.com har jag hört ska vara bra. Jag vet en som det funkat för där o. hört andra som pratat gott om den. Det tråkiga är att den är rätt dyr, men det kan det kanske vara värt.. Mötesplatsen o. Parship ska dock inte vara helt tokiga de heller, men de kostar ju en del de oxå. Men, samtidigt lär det var seriösare o. i generellt sett stämmer det att man får det man betalar för.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:weasley skrev:Man vet inte om en person är snygg eller inte förrän man känner honom/henne.
*tycker*
Mycket bra uttryckt! Jag vidhåller, som jag nog skrivit en eller annan gång förr, att jag tycker det är något slags tillkortakommande att vara såpass låst vid enbart eller ens mest det yttre.
Förmåga att attraheras av ett vackert inre verkar vara en svår konst för många. De flesta kan det väl säkert i varierande grad, det är väl bara en fråga om hur mycket man väljer att ta vara på de aspekterna eller skjuta dem ifrån sig.
Egentligen förstår väl ändå vem som helst mycket väl att det är en kombination av både inre och yttre som avgör hur man kommer att kunna trivas med någon för lång tid, kanske livet ut.
Men just det här med den initiala attraktionen är väl något slags grundinställning att gå mest på det yttre. Det är ju logiskt, det måste väl vara de instinkter som sitter i reptilhjärnan, från en tid då vi inte var dagens människor som gärna har matchande värderingar och tankar om saker, liknande vanor och intressen och så...
...medan förmågan till "inre attraktion" är mer en fråga om att kunna koppla in och använda helt andra sorters tankar eller instinkter också i samma process.
Av de killar jag varit ihop med så har väl bara en varit modellsnygg (och han var en stövel så det blev en mycket kort historia). För mig har det varit andra saker som gjort att jag blivit intresserad; utstrålning, personlighet, intelligens, godhet eller någon annan egenskap jag beundrar. Tidigare drogs jag till dominanta män, men tyvärr är såna mycket påfrestande att leva med så den attraktionen har falnat. Helt oviktigt är dock inte utseendet; jag har verkligen jättesvårt att bli intim med nån som är för smal, även om det är världens underbaraste person i övrigt. Även hyfsad nivå av 'fräschhet' känns viktigt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Man skulle ju kunna tänka sig en speciell datingsajt bara för aspergare. Kanske det finns såna i USA t ex.
Tja, det vore iaf teoretiskt möjligt att forska kring vilka egenskaper som gör att aspergare hamnar i hållbara förhållanden. Man skulle ju t.ex. kunna använda alla de som faktiskt är i förhållanden och matcha de båda parternas olika egenskaper med hur pass bra förhållandet fungerar. Vet inte om vanliga dejting-sajter gjort sådana undersökningar på vanligt folk, eller om det bara är rent hokus-pokus de sysslar med?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:58:55, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare