Lunch på Solrosen eller Axel Thai (Axel Dahlströms torg) Gbg
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Ska vi dra ihop en lunchträff? Vi är några som gärna äter på Solrosen (vegetariskt i Haga, med så god lasagne att avsaknaden av köttfärs inte märks) eller thaistället Axel Thai på Axel Dahlströms torg. Jag har inte varit på thaistället, men hört flera prata bra om hur bra det är. Tror de har buffé vid lunch (men någon på restaurangkartan gav en etta i betyg och skrev att "den på Marklandsgatan har MYCKET bättre mat). Jag vill helst ha buffé som de flesta vet
Kan också tänka mig Tonchabub på Gustaf Dahlénsgatan (vid Backaplan). Eller för all del: Petersons på Backaplan om de har bra mat den dagen, dito för Golden days. Mr Johansson (Stigs center) och Global (Backaplan) har sketstora asiatiska bufféer.
Vid Mölndals bro ska det finnas en bra thaibuffé också.
Tja, jag har många förslag, så finns det önskemål om utflykt eller typ av mat (eller kanske vi ska strunta i buffé och överätning) så kan vi diskutera det.
Bara att välja och komma med förslag!
Har ni förslag på dag, tid?
Kan också tänka mig Tonchabub på Gustaf Dahlénsgatan (vid Backaplan). Eller för all del: Petersons på Backaplan om de har bra mat den dagen, dito för Golden days. Mr Johansson (Stigs center) och Global (Backaplan) har sketstora asiatiska bufféer.
Vid Mölndals bro ska det finnas en bra thaibuffé också.
Tja, jag har många förslag, så finns det önskemål om utflykt eller typ av mat (eller kanske vi ska strunta i buffé och överätning) så kan vi diskutera det.
Bara att välja och komma med förslag!
Har ni förslag på dag, tid?
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Lunch på Solrosen eller Axel Thai (Axel Dahlströms torg)
Jag är mest nyfiken på Solrosens mat. För närvarande har jag möjlighet att gå ut och äta lunch någon tisdag, onsdag eller fredag. (Dock inte tisdag 13/11.)
Sv: Lunch på Solrosen eller Axel Thai (Axel Dahlströms torg)
En onsdag eller fredag då kanske. Jag kan onsdagar efter 10:50 och är ledig fredagar. På fredagen kan man ju dra vidare efteråt om man vill till AW (utan mat) annars är jag alltid intresserad av Emmaus eller liknande.
- Bror Duktig
Om det blir en onsdag skulle jag verkligen vilja försöka ta mig ner och prova hur långt mina bräckliga vingar bär vad gäller detta med umgänge.
Jag bor en bit bort och är helt slut redan tidig eftermiddag, så ju tidigare träffar desto bättre förutsättningar, är vad som gäller för undertecknad stolle.
Sedan också en fråga, som jag ständigt tampas med i andra sammanhang (eller om det snarare "bara" är i min hjärna), hur kan (ni) andra hantera om jag ev. ser ut att må "för jävligt"?
Är man välkommen att delta ändå?
Mina problem är ju mina egna liksom, men jag märker att omgivning kan ha svårt att hantera detta faktum ibland, så därför skriver jag ner denna fundering.
Jag skulle bara vilja orka träffa några andra "likasinnade", uppleva en trevlig stund ...men inte "göra illa" på nå´t sätt, alltså typ belasta någon annan, så är man välkommen då?
Jävlar vad Bali krånglar då...Tja, det är så´n jag är på nå´t vänster...sorry folks!
Jag bor en bit bort och är helt slut redan tidig eftermiddag, så ju tidigare träffar desto bättre förutsättningar, är vad som gäller för undertecknad stolle.
Sedan också en fråga, som jag ständigt tampas med i andra sammanhang (eller om det snarare "bara" är i min hjärna), hur kan (ni) andra hantera om jag ev. ser ut att må "för jävligt"?
Är man välkommen att delta ändå?
Mina problem är ju mina egna liksom, men jag märker att omgivning kan ha svårt att hantera detta faktum ibland, så därför skriver jag ner denna fundering.
Jag skulle bara vilja orka träffa några andra "likasinnade", uppleva en trevlig stund ...men inte "göra illa" på nå´t sätt, alltså typ belasta någon annan, så är man välkommen då?
Jävlar vad Bali krånglar då...Tja, det är så´n jag är på nå´t vänster...sorry folks!
Ja, jösses.
Min självkänsla var visst mer än låg igår, så var snälla och försök att bortse från min idiotiska frågeställning ovan, gott folk.
Jag är tyvärr en person som ber om ursäkt när/om omgivningen påpekar att jag ser sliten ut.
Min självkänsla var visst mer än låg igår, så var snälla och försök att bortse från min idiotiska frågeställning ovan, gott folk.
Jag är tyvärr en person som ber om ursäkt när/om omgivningen påpekar att jag ser sliten ut.
Är, inget du behöver oroa dig för Bali! Jag har kass självförtroende osv också. Du är välkommen oavsett grad av självkänsla, självförtroende, eller utseende.
Nå, alla här: vilken dag? Imorgon, nästa onsdag, om två veckor?
Nå, alla här: vilken dag? Imorgon, nästa onsdag, om två veckor?
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev: Du är välkommen oavsett grad av självkänsla, självförtroende, eller utseende.
Gött att höra!
Jag är upptagen imorgon, men jag har i nuläget inget inbokat nästa onsdag eller den därefter.
Mitt psykiska mående är konstant som det är , men tyvärr har jag nu även en kropp som ibland inte vill fungera alls, så jag måste vara så tråkig att jag inte kan ge exakt besked idag, utan behöver känna in dagsformen någon dag innan.
Ställer det till besvär drar jag mig givetvis ur redan nu!?
Jag är verkligen jättesugen på att få testa mina vingar, så jag kommer att försöka dyka upp, men om restauranger i Götet vet jag intet, så det beslutet överlåter jag till er andra.
Vad sägs om onsdag om två veckor då? Ska höra med personen som hade Solrosen som tips... Så den helst kan följa med. Eventuellt nästa vecka kan funka men eftersom vi går på mezestället på fredagen så kanske det blir för mycket på samma vecka för en del (jag tex bör inte bufféa så tätt).
Jag är på hab 4 av 5 onsdagar, till 10:50 och efter det kan vi äta då. Vi behöver helst missa att äta/anlända 12 då det blir lunchrusch - utan antingen börja senast 11:30 (så vi får bord) eller tidigast vid eller strax före 13.
Jag är på hab 4 av 5 onsdagar, till 10:50 och efter det kan vi äta då. Vi behöver helst missa att äta/anlända 12 då det blir lunchrusch - utan antingen börja senast 11:30 (så vi får bord) eller tidigast vid eller strax före 13.
- Bror Duktig
Så det lutar alltså åt 21 november om jag förstår det hela rätt? Glada nyheter för mig, i så fall, då jag är ledig efter 09:00 den dagen . Kommer gärna med!
- Thanatos84
- Anslöt: 2010-02-13
Också i mina öron låter den 21 november som en bra plan.
Jag börjar gärna redan vid 11.30, men 13.00 går också bra.
Vegetarisk lasagne låter väldigt mumsigt!
Jag börjar gärna redan vid 11.30, men 13.00 går också bra.
Vegetarisk lasagne låter väldigt mumsigt!
Vad bra, hoppas på ett par till personer
- Bror Duktig
Den 21/11 passar mig bra. Har ätit vegetarisk lasagne m.m. till lunch på ett annat ställe än Solrosen idag så nu kan jag jämföra!
Musicus skrev:Den 21/11 passar mig bra. Har ätit vegetarisk lasagne m.m. till lunch på ett annat ställe än Solrosen idag så nu kan jag jämföra!
Var var du och åt idag?
- Bror Duktig
På Andrum. Okej varmrätter men jag tog lite för lite av dem och för mycket av de olika varianterna med bönor på salladsbordet. Brödet var inte så bra.
Aha, var det lasagnen med ricotta och spenat inuti? Åt den förra veckan. Jättegod ^_^ (fast inte som SOlrosens, tror dock Andrums är nyttigare/lättare).
Fast jag retar mig på att man inte får ta om. Det resulterar ofelbart i att jag går hungrig, tar fel mat, eller slänger mängder för att jag tar med allt för god marginal.
Fast jag retar mig på att man inte får ta om. Det resulterar ofelbart i att jag går hungrig, tar fel mat, eller slänger mängder för att jag tar med allt för god marginal.
- Bror Duktig
Nej, den här såg ut som köttfärslasagne till färgen. Jag tror att den bland annat innehöll linser. Smakade helt okej men överraskade inte. Tyckte att det var godare första gången jag var där, men då hade jag aspigt sällskap.
Håller helt med om att deras ta för sig-system är dumt. Trodde att jag skulle få gå hungrig därifrån idag först men sedan upptäckte jag att det ingick soppa också.
Håller helt med om att deras ta för sig-system är dumt. Trodde att jag skulle få gå hungrig därifrån idag först men sedan upptäckte jag att det ingick soppa också.
Aha, jag åt en med spenat och ricotta förra onsdagen. Lätt och god, inte tung och mastig.
Solrosens har linser och är mäktigare (än den med spenat och ricotta), men otroligt god. Säkert godare än Andrums, då Andrum är lite känt för dålig kryddning om man ska tro ratingsiter.
Synd att man inte kan hitta en meny för Andrum, på nätet. Hade velat kolla och slippa ringa. Ska nog äta där i morgon. Eller på "Soppa och sunt" (fast de serverar bra lite mat för pengarna).
Solrosens har linser och är mäktigare (än den med spenat och ricotta), men otroligt god. Säkert godare än Andrums, då Andrum är lite känt för dålig kryddning om man ska tro ratingsiter.
Synd att man inte kan hitta en meny för Andrum, på nätet. Hade velat kolla och slippa ringa. Ska nog äta där i morgon. Eller på "Soppa och sunt" (fast de serverar bra lite mat för pengarna).
- Bror Duktig
Eftersom den som tog upp det om Solrosen inte kommer med, och eftersom vi inte är så många, så tänkte jag att om ALLA vill, så kan vi testa Hängmattan i stället. Samma tider och mötesplats kan gälla (eventuellt att man möts på Stigbergsliden om inte alla kan åka vidare).
Jag tycker att Hängmattan var bättre. Samma pris, samma tid, större och bättre buffé. Ingen stående lasagne dock.
Såklart, är det en enda person som kommer och som inte vill detta, så åker vi såklart till Solrosen. Det är ju inte direkt äckligt med deras lasagne Jag kommer INTE att propsa på att ändra planerna på restaurang, utan detta är bara ett förslag då jag upptäckte restaurangen efter jag kom på träffen.
Skriver detsamma på andra forumet.
Och skriv gärna upp er vilka som kommer. Det vore också roligt att gå vidare på loppis/fika eller liknande efteråt. Och alla måste inte äta, en eller annan kan säkert sitta med om den inte har råd, men vill ta en kopp kaffe på restaurangen och umgås.
Jag tycker att Hängmattan var bättre. Samma pris, samma tid, större och bättre buffé. Ingen stående lasagne dock.
Såklart, är det en enda person som kommer och som inte vill detta, så åker vi såklart till Solrosen. Det är ju inte direkt äckligt med deras lasagne Jag kommer INTE att propsa på att ändra planerna på restaurang, utan detta är bara ett förslag då jag upptäckte restaurangen efter jag kom på träffen.
Skriver detsamma på andra forumet.
Och skriv gärna upp er vilka som kommer. Det vore också roligt att gå vidare på loppis/fika eller liknande efteråt. Och alla måste inte äta, en eller annan kan säkert sitta med om den inte har råd, men vill ta en kopp kaffe på restaurangen och umgås.
- Bror Duktig
Jag vill så gärna, men nu måste jag försöka acceptera att min "kroppastolle" nog inte kommer att fixa det på onsdag.
(Brorsan körde in mig till akuten igår, men tyvärr fick jag inga svar på varför mina ben "försvann".)
Jag hoppas verkligen jag kan få tillfälle att dyka upp framöver, om nu t.ex. kära Bror Duktig drar igång sådana här träffar, men i veckan är det nog tyvärr kört.
Jag hoppas ni andra får en riktigt trevlig lunch!
(Brorsan körde in mig till akuten igår, men tyvärr fick jag inga svar på varför mina ben "försvann".)
Jag hoppas verkligen jag kan få tillfälle att dyka upp framöver, om nu t.ex. kära Bror Duktig drar igång sådana här träffar, men i veckan är det nog tyvärr kört.
Jag hoppas ni andra får en riktigt trevlig lunch!
Vad tråkigt Bali. Hoppas du blir bra och får reda på vad som hänt med benen!
Jag ska försöka hålla igång träffar. Nu är jag ju rätt intresserad av att bufféäta ute, så det blir väl mycket sådant. Men även loppisrundor, eller "ta med egen lunch/köpa något ätbart på närmsta storköp vid en loppis" eller "träffas och virka/sticka/prata utan att handarbeta" kan kanske vara kul. Får se vad jag kommer på. Just nu är jag buffé-galen dock Jag funderade också på att bjuda hem folk till mig, och dela ut tider så att ni kan komma och åka ända hem till mig, men just nu känns det för svårt att få in. Kanske bättre till sommaren, så det är underbart att gå och bada eller promenera på våra åkrar vid havet. Folk brukar gilla det, särskilt de som inte bor här LOL
Jag är så trött på att vara ensam, och under de förhållanden som träffarna varit nu, så har vi passat ovanligt bra ihop tycker jag. Tror att det beror på att de som kommit måste gilla vissa saker, och stå ut med vissa saker, annars kommer de inte.
Och det har känts helt annorlunda än t.ex. Citypolarna, eftersom vi ofta kan varandra mer utan och innan efter ingående diskussioner här. Vi berättar ju ofta om sådant som man normalt inte avslöjar för andra, och då blir umgänget liksom mer avslappnat direkt tycker jag.
Jag ska försöka hålla igång träffar. Nu är jag ju rätt intresserad av att bufféäta ute, så det blir väl mycket sådant. Men även loppisrundor, eller "ta med egen lunch/köpa något ätbart på närmsta storköp vid en loppis" eller "träffas och virka/sticka/prata utan att handarbeta" kan kanske vara kul. Får se vad jag kommer på. Just nu är jag buffé-galen dock Jag funderade också på att bjuda hem folk till mig, och dela ut tider så att ni kan komma och åka ända hem till mig, men just nu känns det för svårt att få in. Kanske bättre till sommaren, så det är underbart att gå och bada eller promenera på våra åkrar vid havet. Folk brukar gilla det, särskilt de som inte bor här LOL
Jag är så trött på att vara ensam, och under de förhållanden som träffarna varit nu, så har vi passat ovanligt bra ihop tycker jag. Tror att det beror på att de som kommit måste gilla vissa saker, och stå ut med vissa saker, annars kommer de inte.
Och det har känts helt annorlunda än t.ex. Citypolarna, eftersom vi ofta kan varandra mer utan och innan efter ingående diskussioner här. Vi berättar ju ofta om sådant som man normalt inte avslöjar för andra, och då blir umgänget liksom mer avslappnat direkt tycker jag.
- Bror Duktig
P.S. Bali: Har de kollat Borrelia! Både jag och min man, och andra häromkring, har gått med sådant länge utan att vården fattat att de borde kolla detta. Borrelia kan ge vilka symptom som helst, och förlamningar är inte ovanliga.
- Bror Duktig
Jäklar vad det nu värmer i hjärtetrakten...tusen tack för omtanken, Bror Duktig!
Jo, de har kollat upp Borrelia (som jag tydligen inte har några antikroppar mot) och en massa annat "vanligt" via blodprov under de 16 månader som jag nu sökt hjälp, men proven har varit ok.
Trots detta "ok" har jag bara blivit allt sämre, fått alltmer symptom och då verkar det vara väldigt lätt att hänvisa till "psyket" och det är det som alltså har gjorts.
Jag har ändå tjatat mig till en röntgen på halsryggen och den visar på tre diskbuktningar, varav två komprimerar ryggmärgen, och det var detta jag och brorsan tog upp med ortopeden på akuten, men han ansåg att det inte kunde ge så många symptom.(Vet inte om jag håller med förstås...)
Fick rådet att vända mig till VC, eftersom någon måste vara spindeln i nätet när det handlar om så många olika symptom (ja, det har nog jag också fattat, men om läkarna inte tror på mig då?) och så rekommenderade han en remiss till neurologen.
Jag har nu i a f bokat tid på en ny VC på onsdag och kanske jag då har turen att träffa en läkare som tror på vad jag säger/beskriver och försöker tänka själv. Jag är urbota less på alla läkare som läser journalen och "bara" följer tidigare läkares åsikter som tydligen bara innebär hänvisning till "psyket".
Detta inlägg blev verkligen OT, men jag hoppas att det inte gör något!?
Trevlig lunch på er!
Jo, de har kollat upp Borrelia (som jag tydligen inte har några antikroppar mot) och en massa annat "vanligt" via blodprov under de 16 månader som jag nu sökt hjälp, men proven har varit ok.
Trots detta "ok" har jag bara blivit allt sämre, fått alltmer symptom och då verkar det vara väldigt lätt att hänvisa till "psyket" och det är det som alltså har gjorts.
Jag har ändå tjatat mig till en röntgen på halsryggen och den visar på tre diskbuktningar, varav två komprimerar ryggmärgen, och det var detta jag och brorsan tog upp med ortopeden på akuten, men han ansåg att det inte kunde ge så många symptom.(Vet inte om jag håller med förstås...)
Fick rådet att vända mig till VC, eftersom någon måste vara spindeln i nätet när det handlar om så många olika symptom (ja, det har nog jag också fattat, men om läkarna inte tror på mig då?) och så rekommenderade han en remiss till neurologen.
Jag har nu i a f bokat tid på en ny VC på onsdag och kanske jag då har turen att träffa en läkare som tror på vad jag säger/beskriver och försöker tänka själv. Jag är urbota less på alla läkare som läser journalen och "bara" följer tidigare läkares åsikter som tydligen bara innebär hänvisning till "psyket".
Detta inlägg blev verkligen OT, men jag hoppas att det inte gör något!?
Trevlig lunch på er!
Pga av att alla hoppat av utom en, så ställe jag in lunchen i morgon. Några blev sjuka och några hade ont om pluringar.
Vi får försöka satsa på Hängmattan eller Solrosen om två veckor i stället.
Vi får försöka satsa på Hängmattan eller Solrosen om två veckor i stället.
- Bror Duktig