Sista april i Uppsala?
116 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Hm, då kanske man ska ta med en filt att sitta på. Och en termos att ha téet i?
Själv kommer jag att ha med en chokladkaka (kladdkaka), däremot inget öl. Tycker inte det passar till en sockerkaka. Att dricka bara öl blir för beskt för mig.
Själv kommer jag att ha med en chokladkaka (kladdkaka), däremot inget öl. Tycker inte det passar till en sockerkaka. Att dricka bara öl blir för beskt för mig.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:18:18, redigerad totalt 1 gång.
Jag och exet lyckades faktiskt ta oss dit till slut, fast det tog 5 timmar dit och 2 tillbaka.
Kul att se några gamla bekanta igen... Weasley, Mats, Pemer & Matte + Zombie och ett par till som jag inte träffat innan.
Tack Weasley, det var trevligt.
Kul att se några gamla bekanta igen... Weasley, Mats, Pemer & Matte + Zombie och ett par till som jag inte träffat innan.
Tack Weasley, det var trevligt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Jag och exet lyckades faktiskt ta oss dit till slut, fast det tog 5 timmar dit och 2 tillbaka.
Låt mig gissa. Två timmar till Uppsala, och tre timmar för att hitta rätt i Uppsala?
Jag har själv försökt hitta i den staden ett par gånger, och det är helt hopplöst.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Inger skrev:Jag och exet lyckades faktiskt ta oss dit till slut, fast det tog 5 timmar dit och 2 tillbaka.
Låt mig gissa. Två timmar till Uppsala, och tre timmar för att hitta rätt i Uppsala?
Jag har själv försökt hitta i den staden ett par gånger, och det är helt hopplöst.
Nästan rätt. Två timmar till stan inkl upplockning av exet, en timma i bilkö genom Stockholm, en halvtimma till Knivsta, en timma i bilkö där pga nåt jäkla brobygge, sen en halvtimma till i Uppsala pga att jag blev förvirrad av alla rondeller och obefintliga skyltning. (Jag hade siktat in mig på EN rondell och plötsligt var det tre stycken som alla såg likadana ut.)
Nästa gång tar jag tåget!
Nu ska vi se, det var alltså Zombie och Alien som var lokalbefolkning från stan, och så var vi Mats, Matte, Staffan och jag som kom upp i "Xyzzy". Och så Inger och Ulf som fick tillbringa sådan fasansfull tid i köerna på E4:an på vägen upp.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Hej! Hur gick aspergerträffen igår? Jag var sjuk igår och i tisdags, trodde det skulle bli bättre igår men det blev det inte. Dock känner jag mig bättre nu, men det kan vara alvedonen som verkar febernedsättande. Borde förstås ha hört av mig på nåt sätt igår och meddelat varför jag inte kom, men jag kände mig så dålig så jag inte ens iddes att göra det. Låg i min säng, kollade på Prison Break på dvd i min bärbara dator och orkade knappt lyfta mig från sängen. Sorry. Men hoppas att ni som var där hade trevligt.
Há det bra, och jag tror säkert at h´jag träffar några av er nån gång snart, men när blir kanske svårt att säga.
(Kan förövrigt meddela att jag är godkänd på min etikexamination även om jag av förklarliga skäl inte gjorde alldeles lysande ifrån mig på seminariet, då jag satt och hade feber under det. Men min tenta är godkänd.)
Há det bra, och jag tror säkert at h´jag träffar några av er nån gång snart, men när blir kanske svårt att säga.
(Kan förövrigt meddela att jag är godkänd på min etikexamination även om jag av förklarliga skäl inte gjorde alldeles lysande ifrån mig på seminariet, då jag satt och hade feber under det. Men min tenta är godkänd.)
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:För egen del har jag nu träffat 70 medlemmar från forumet IRL...
Och jag har nu träffat hela fem stycken från forumet + några till (som jag inte kände igen härifrån men de kanske bara läser).
Tack Weasley förresten!
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev: en halvtimma till i Uppsala pga att jag blev förvirrad av alla rondeller och obefintliga skyltning. (Jag hade siktat in mig på EN rondell och plötsligt var det tre stycken som alla såg likadana ut.)
Nästa gång tar jag tåget!
Ja, de är helt galna i att bygga rondeller i Uppsala. Min man svär över dem när vi ska åka nånstans. Där det förr fanns en rondell finns det nu fyra.
Rondeller ska ju vara säkrare än vanliga korsningar, men när det är lite trafik tar de bara längre tid.
Ja, tåget fastnar iaf inte i trafikköer.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Jaa, men se det positiva också - de har ju ännu inte börjat bygga rondell mitt på någon gatusträcka bara för att den är för lång mellan två avtag!
*väntar mig att få se det vilken dag som helst*
*väntar mig att få se det vilken dag som helst*
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
jag är rätt överväldigad av gårdagskvällen
har aldrig träffat andra aspies på det här sättet (och inte så mycket på något annat sätt heller)... efter ett drygt halvt liv där bara "NT"-premisser har gällt och jag inte har förstått annat än att (bokstavligen) för mitt liv försöka rätta mig efter dem, försökt, försökt och försökt...
vilket har gjort det något förbannat komplicerat, kravförorenat och ångestladdat för mig att ha personlig kontakt med andra människor alls - fast jag går under utan...
har heller aldrig träffat nätbekanta irl förut...
fan, alla verkade ju jättesnälla
och jag fick intrycket att jag också duger som jag är, ändå, en och annan kommunikationsmiss och andra - ["misstag", fuck it ] inkluderad
Tack Weasley, Mats, Alien, Pemer, Inger, Matte, Staffan, Ulf!
Och tack detsamma, Ganesh!
har aldrig träffat andra aspies på det här sättet (och inte så mycket på något annat sätt heller)... efter ett drygt halvt liv där bara "NT"-premisser har gällt och jag inte har förstått annat än att (bokstavligen) för mitt liv försöka rätta mig efter dem, försökt, försökt och försökt...
vilket har gjort det något förbannat komplicerat, kravförorenat och ångestladdat för mig att ha personlig kontakt med andra människor alls - fast jag går under utan...
har heller aldrig träffat nätbekanta irl förut...
fan, alla verkade ju jättesnälla
och jag fick intrycket att jag också duger som jag är, ändå, en och annan kommunikationsmiss och andra - ["misstag", fuck it ] inkluderad
Tack Weasley, Mats, Alien, Pemer, Inger, Matte, Staffan, Ulf!
Och tack detsamma, Ganesh!
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Tack hörrni alla för att ni kom!
Pemer, Zombie, Mats, Matte, Alien, Inger+sällskap, Staffan.
Det var väl värt bamsedisken jag just blev klar med. :-D
Roligt att du fann dej väl tillrätta, Zombie! Mycket skoj att ha någon att snattra språk med, det gör jag gärna om!
Pemer, Zombie, Mats, Matte, Alien, Inger+sällskap, Staffan.
Det var väl värt bamsedisken jag just blev klar med. :-D
Roligt att du fann dej väl tillrätta, Zombie! Mycket skoj att ha någon att snattra språk med, det gör jag gärna om!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Nu är jag hemma i Visby igen. Resan gick bra men shit vad mycket folk det var på båten...
Zombie och Alien: Kul att träffa er för första gången och kul att träffa er andra som var där.
weasley: Vet inte vad jag ska säga mer än tack! Jag saknar liksom ord...
Är trött nu efter oväsendet på båten men träffen var helt klart värd resan!
Zombie och Alien: Kul att träffa er för första gången och kul att träffa er andra som var där.
weasley: Vet inte vad jag ska säga mer än tack! Jag saknar liksom ord...
Är trött nu efter oväsendet på båten men träffen var helt klart värd resan!
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Något som slog mig igår efter träffen var att jag nog är hopplöst ohyfsad.
Det första jag gjorde när jag äntligen kom fram till Weasley var att typ slänga mig på soffan och pusta ut efter kö-pärsen. Sen, när jag fått upp tekannan och nödprovianten så kom jag på att jag typ borde hälsa på folk också och kolla ordentligt vilka som redan satt där.
Andra verkar klara av hälsningsceremonierna först av allt, men jag kollar först in rummet och belysningen och försöker hitta en plats att slå mig ner. SEN kan jag börja interagera med människorna i rummet. Och då genom att vinka lite på lagom avstånd, inte gå runt och klämma hand & rapa upp sitt namn (eftersom det känns så fånigt).
Har ibland också svårt att låta bli att avbryta folk när jag blir ivrig, kan kläcka ur mig olämpliga saker och är usel på att komma ihåg namn (särskilt folks riktiga namn när man en gång associerat dem med deras nätnick). Och blir jag trött så tar jag en liten tupplur, som igår på MaxiBurger.
Jag hoppas och tror att Aspergare har förståelse för såna egenheter men jag tvivlar på vanliga människor skulle ha den toleransen.
Det första jag gjorde när jag äntligen kom fram till Weasley var att typ slänga mig på soffan och pusta ut efter kö-pärsen. Sen, när jag fått upp tekannan och nödprovianten så kom jag på att jag typ borde hälsa på folk också och kolla ordentligt vilka som redan satt där.
Andra verkar klara av hälsningsceremonierna först av allt, men jag kollar först in rummet och belysningen och försöker hitta en plats att slå mig ner. SEN kan jag börja interagera med människorna i rummet. Och då genom att vinka lite på lagom avstånd, inte gå runt och klämma hand & rapa upp sitt namn (eftersom det känns så fånigt).
Har ibland också svårt att låta bli att avbryta folk när jag blir ivrig, kan kläcka ur mig olämpliga saker och är usel på att komma ihåg namn (särskilt folks riktiga namn när man en gång associerat dem med deras nätnick). Och blir jag trött så tar jag en liten tupplur, som igår på MaxiBurger.
Jag hoppas och tror att Aspergare har förståelse för såna egenheter men jag tvivlar på vanliga människor skulle ha den toleransen.
Jag såg ju hur det var fatt med dig när du kom! och kände mig ohyfsad som inte kunde lägga band på min iver att inte göra fel på presentation och handskakning...
Resten känner jag också igen. Känner mig så lätt för litet eller för mycket där, var finns "rätt"??
Så för min del är allt så okej så, jag lovar! *övar på samma mantra till mig själv*
[edit] men tolerans, ja... och en del jag har träffat, som har haft det, har haft det i kraft av kyla och nonchalans... [/edit]
Resten känner jag också igen. Känner mig så lätt för litet eller för mycket där, var finns "rätt"??
Så för min del är allt så okej så, jag lovar! *övar på samma mantra till mig själv*
[edit] men tolerans, ja... och en del jag har träffat, som har haft det, har haft det i kraft av kyla och nonchalans... [/edit]
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 2 gånger.
Visst, ja, jag gick in med skorna också! Sånt bör man nog inte heller göra i Sverige, även om de är rena. Utom i överklassen. Brukar ha inneskor med mig för jag tycker det är så obehagligt att gå i strumplästen, men nu glömde jag det.
Tack i alla fall för er kollektiva gullighet. Har sällan känt mig så välkommen!
Tack i alla fall för er kollektiva gullighet. Har sällan känt mig så välkommen!
Inger:
Jag måste ärligt erkänna att tanken aldrig slog mig att du skulle ha uppfört dig konstigt. Om det nu ändå var så (enligt NT-normerna) tycker jag att på en AS-träff borde man ha rätt att få vara aspig. Jag tyckte bara du var trevlig och väldigt kunnig inom dina områden och jag vill gärna träffa dig igen om det blir tillfälle.
Alla:
Även jag råkade avbryta folk när jag blev ivrig. Särskilt Zombie råkade illa ut.
weasley:
Jag skrattade högt på riktigt när jag såg ditt svar till Inger.
Jag måste ärligt erkänna att tanken aldrig slog mig att du skulle ha uppfört dig konstigt. Om det nu ändå var så (enligt NT-normerna) tycker jag att på en AS-träff borde man ha rätt att få vara aspig. Jag tyckte bara du var trevlig och väldigt kunnig inom dina områden och jag vill gärna träffa dig igen om det blir tillfälle.
Alla:
Även jag råkade avbryta folk när jag blev ivrig. Särskilt Zombie råkade illa ut.
weasley:
Jag skrattade högt på riktigt när jag såg ditt svar till Inger.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Jag såg ju hur det var fatt med dig när du kom! och kände mig ohyfsad som inte kunde lägga band på min iver att inte göra fel på presentation och handskakning...
Tack! Men du var ju inte ohyfsad så det enda du behöver göra är att sluta oroa dig för det.