Jag hatar att vara kladdig! (Omröstning)
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Jag har jobbat som mekaniker i perioder, och det är verkligen jobbigt att ständigt vara kladdig om händerna. Det blir att jag springer och tvättar mig flera gånger under dagen, eller alltid har en trasa med mig så jag kan torka av mig. Oljan går ju in i porerna också, så man blir inte ren även om man tvättar sig. De andra verkar aldrig bry sig om sånt, det är bara jag som stör mig på kladdet
Jag avskyr att vara kladdig har gjort sen jag var liten och gick på dagis och det tvunget skulle målas med fingerfärg! Jag kan om det är nödvändigt klara av att vara kladdig kortare stunder men sen får jag panik. Min lillebror som är Autistisk han med har också väldigt svårt för att vara kladdig.
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
jag avskyr att känna kladd på mina händer och avskyr att se kladd på andras händer.
Jag avskyr kladd. Min dotter, två år, är likadan. Det gäller inte bara kladdig mat utan saker som är på fel plats rent allmänt. Dottern får panik om hon har ett hårstrå på tröjan och hon började gråta när hon fick sand mellan tårna i somras. Hon vill inte måla med fingerfärg och knappt ens med pensel eftersom hon lätt får färg på fingrarna då.
Jag hatar alla typer av kladd... Blää..
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Oskar skrev:Ja, fy fasiken för kladd säger jag. Jag kan tolerera det kortare stunder under förutsättning att man får tillgång till tvål och vatten direkt efteråt. Det var dock inte lika enkelt att följa under min tre veckor långa Indienvistelse nyligen...
Var var du då? När jag var runt i Indien i några månader hade de handfat på alla resturanger (allt från finare hotell till små hål i väggen) jag var på. Tvål fick man ha med sig själv. Sked fick man till maten om man inte ville äta med handen.
On Topic: Får jag tvätta händerna innan, ha mycket torkpapper under tiden och sedan tvätta händerna efteråt så är kladd, helt ok. Vad gäller resten av kroppen är det situationsbetingat mer än generellt.
Jag har till vana att, om jag äter något som kladdar, torka mig om munnen efter varje tugga och blir jag kletig om händerna så slänger jag ifrån mig maten ifråga och torkar händerna.
Även när jag var liten så klarade jag inte av tvättservetter, efter att ha använt sådana så känner jag mig ännu mer, om nu möjligt, kladdig.
Även när jag var liten så klarade jag inte av tvättservetter, efter att ha använt sådana så känner jag mig ännu mer, om nu möjligt, kladdig.
Är det för ett syfte jag gillar, är det okej, som hamburgare från rätt restaurang eller rätt sorts hemlagad hamburgare, gott! (väljer dock bort dressing som ingrediens)
Annars, om det är rejält kletigt såsom målarfärg, lacknafta, lera eller liknande så känns det inget vidare.
Annars, om det är rejält kletigt såsom målarfärg, lacknafta, lera eller liknande så känns det inget vidare.
- Braincandy
- Anslöt: 2012-09-27
Återgå till Övriga Aspergerfrågor