Massor av stavningar
22 inlägg
• Sida 1 av 1
Massor av stavningar
Det här vara bara för frestande...
Vi kan väl hjälpa TV3 och co med att hitta nya namn eller nya stavningar för diagnosen?
Aspberger - klassiskt, passé...
Asperbergs - TV3s senaste...
Aspegren-program - t ex Antikrundan...
Askberget-syndrom - ett avfallsproblem...
Apbergets velodrom - kan ni se framför er Aro o co cykla omkring däruppe...?
aspepalindrom - ja, nästan i alla fall...
As per your norm - kan man säga så?
Aschbergs - Robban på - just TV3
Asch, bergis kondylom - ingetattbrysigom...
Ad aspera sic itur - va...?
Asberg är synd om - det ligger något i det...
Aspe-gets styckmord - den enda get som klättrar i träd (bara aspar) och klyver människor med sina horn när de kastar sig ner på marken - ja, vad kan inte TV3 hitta på...
Mord-nysare greps a...- v polis?
Aspackers - berusade tågluffare...?
Aschebergskata - stavade jag rätt?
Såna där AS - bättre förekomma än förekommas (?)
AS, AS-are, ASast
Ni kan säkert bättre!?
Vi kan väl hjälpa TV3 och co med att hitta nya namn eller nya stavningar för diagnosen?
Aspberger - klassiskt, passé...
Asperbergs - TV3s senaste...
Aspegren-program - t ex Antikrundan...
Askberget-syndrom - ett avfallsproblem...
Apbergets velodrom - kan ni se framför er Aro o co cykla omkring däruppe...?
aspepalindrom - ja, nästan i alla fall...
As per your norm - kan man säga så?
Aschbergs - Robban på - just TV3
Asch, bergis kondylom - ingetattbrysigom...
Ad aspera sic itur - va...?
Asberg är synd om - det ligger något i det...
Aspe-gets styckmord - den enda get som klättrar i träd (bara aspar) och klyver människor med sina horn när de kastar sig ner på marken - ja, vad kan inte TV3 hitta på...
Mord-nysare greps a...- v polis?
Aspackers - berusade tågluffare...?
Aschebergskata - stavade jag rätt?
Såna där AS - bättre förekomma än förekommas (?)
AS, AS-are, ASast
Ni kan säkert bättre!?
Massor av stavningar
Aschpebergers - varför inte slå på stort, liksom? Asparagus syndrome är annars min favorit.
Massor av stavningar
Assberger - en annan b-teckning(!) på syndromet.
Aissberger - en funktionsupphöjning!
Massor av stavningar
Aspurger - Något för hamburgerkök som är moderna!
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Massor av stavningar
Apberget - platsen där AIKs hejaklack känner sig hemma.
Aspberget - en i vissa kretsar här inte alltför okänd kulle(!) i Norsborg (ändstation för tunnelbanelinje 13).
Aspudden - ytterligare en tunnelbanestation efter linje 13.
ASP - en förkortning för den avsomnade(?) Astronomiska Sällskapet Pleiaderna (där undertecknad var medlem i forntiden långt innan denne kände till diagnosen Aspergers Syndrom).
Asp - en fisk (utrotningshotad, åtminstone fridlyst i en del län).
Asp - ett träd (knappast utrotningshotat).
Aspberget - en i vissa kretsar här inte alltför okänd kulle(!) i Norsborg (ändstation för tunnelbanelinje 13).
Aspudden - ytterligare en tunnelbanestation efter linje 13.
ASP - en förkortning för den avsomnade(?) Astronomiska Sällskapet Pleiaderna (där undertecknad var medlem i forntiden långt innan denne kände till diagnosen Aspergers Syndrom).
Asp - en fisk (utrotningshotad, åtminstone fridlyst i en del län).
Asp - ett träd (knappast utrotningshotat).
Massor av stavningar
De har nu rättat stavningen, samt kallar det för neuropsykiatrisk nedsättning. Dock att en "lider" av det, samt att:
"Ofta har en person med detta syndrom stor begåvning inom vissa ämnen men förstår sig inte riktigt på kärlek och mänskligt samspel."
Så, vi är inte mänskliga, sub-humans?
http://www.tv3.se/stalkers/den-socialt-inkompetente
"Ofta har en person med detta syndrom stor begåvning inom vissa ämnen men förstår sig inte riktigt på kärlek och mänskligt samspel."
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Massor av stavningar
"Ofta har en redaktion med denna defekt en stor förmåga att tjäna pengar på andra men förstås sig inte riktigt på respekt och fakta"
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Massor av stavningar
kullan skrev:Arselbergs Syndrom = politiker
Den var bra.
dasunbedingte skrev:De har nu rättat stavningen, samt kallar det för neuropsykiatrisk nedsättning. Dock att en "lider" av det, samt att:
Transhuman, skulle jag säga.
Massor av stavningar
Aspergergren (ja, jag har faktiskt hört en person uttrycka det på det viset) - för släktforskare?
Massor av stavningar
Tallerger skrev:Assberger - en annan b-teckning(!) på syndromet.
Bra!
Försökte spela saxofon en gång i tiden, så jag fattar ungefär syftningarna
Det är inte alss så att jag dissar ditt ressonemang, men får jag helt amatörmessigt gissa att ass måsste(?) väl ligga en bra bit lägre än b...
SSTOPP! Nu trissade jag ner polletten - inte tonen b utan "b"-tecknet som gör a till ass!
Det är nog min fyrkantiga funktionsnedsättning...
Petteresson-Berger sitter som Assberger!
Massor av stavningar
dasunbedingte skrev:De har nu rättat stavningen, samt kallar det för neuropsykiatrisk nedsättning. Dock att en "lider" av det, samt att:
Mänskligt samspel, ok, det har åtminstone jag svårt med, men kärlek...
Ännu ett (neuro)typiskt misstag av någon som bara letar efter det normala. Eftersom jag och andra har svårt att uttrycka kärlek på vanligt sätt, så är det vi som "förstår sig inte riktigt på kärlek"...
Såg en gång den i och för sig intressanta frågan på ett forum: Kan man bli kär om man har Asperger Syndrom?
Mitt svar? Det ska gudarna veta...
Massor av stavningar
Aschpenbrenners symfoni!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Massor av stavningar
geocache skrev:Aspergergren (ja, jag har faktiskt hört en person uttrycka det på det viset) - för släktforskare?
Vi kanske har aspergener i släkten...?
Massor av stavningar
Vad fan? Varför har ingen skrivit "Assburger"?
Cartman vile få Aspergers, så han stoppade in hamburgare innanför kalsongerna och gick till skolsystern. Så sa han typ "I don't feel so good... I think I have... ASSBURGERS!!!"...
Cartman vile få Aspergers, så han stoppade in hamburgare innanför kalsongerna och gick till skolsystern. Så sa han typ "I don't feel so good... I think I have... ASSBURGERS!!!"...
Massor av stavningar
Fortytwo skrev:Asparagus syndrome är annars min favorit.
Sheyen skrev:Asparagus Syndrome!
Länk med förklaring till syndromet.
Massor av stavningar
Fortytwo skrev:Fortytwo skrev:Asparagus syndrome är annars min favorit.Sheyen skrev:Asparagus Syndrome!
Men vad är det för hemsida? Läskigt, ju. Förklara här istället...
Massor av stavningar
Sheyen skrev:Fortytwo skrev:Fortytwo skrev:Asparagus syndrome är annars min favorit.Sheyen skrev:Asparagus Syndrome!
Men vad är det för hemsida? Läskigt, ju. Förklara här istället...
Det är en länk till Uncyclopedia (nonsens-Wikipedia typ) där det finns en text om Asparagus Syndrome; ett syndrom som naturligtvis inte finns egentligen. Ett citat:
"Asparagus Syndrome is a poorly understood mental disorder. Sufferers have an inordinate fascination with Asparagus. They eat Asparagus at every meal, usually have at least one Asparagus stalk attached to their clothing at all time, and are difficult to engage in conversation concerning any subject except for Asparagus.
The horrific consequences of Asparagus Syndrome include: not making small talk because big talk works better, tendency to think for yourself against the herd in order to protect themselves and their supply of Asparagus, eyes that dart all over the place, and high intelligence in spite of all that."
Massor av stavningar
Miche skrev:Aspberget - en i vissa kretsar här inte alltför okänd kulle(!) i Norsborg (ändstation för tunnelbanelinje 13).
Kom ju på att jag glömt en sjö inte så långt därifrån, Aspen!
Återgå till Att leva som Aspergare